Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 95 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1894
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    All HDMI skal være 100% bakoverkompatibel med tidligere versjoner.
    Så har du 1.1 på receiver og 1.3 på spiller, så fungerer alt som 1.1
    Hmm, hvorfor skrev du det som svar til det jeg skrev? Det eneste jeg ville vite var om Pioneeren hans støttet HDMI 1.1, så lenge den støtter det så får han i det minste full utnyttelse ifra lyden ifra hvilken som helst av Toshiba spillerene (han behøver altså ikke å benytte seg av analog 5.1).

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste informasjon om XE1 i Europa:
    amirm
    Sorry but I forgot who asked these questions . But I have the answers here from Toshiba Europe:

1. Toshiba will start shipping HD-XE1 to the retail from 2nd week of February in most European countries, including Germany.

2. The player does support PAL 50Hz and NTSC 60Hz SD-DVD and can upscale them up to 1080p.

3. HD-XE1, as HD-E1, does not support HD 50i or 25p yet. Toshiba will release a firmware update around June to enable 25p/50i. Until that date, no 25p/50i HD content will be released by any European content provider. So, no risk of incompatibility exists.

Ask me questions about HD DVD here

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm, hvorfor skrev du det som svar til det jeg skrev? Det eneste jeg ville vite var om Pioneeren hans støttet HDMI 1.1, så lenge den støtter det så får han i det minste full utnyttelse ifra lyden ifra hvilken som helst av Toshiba spillerene (han behøver altså ikke å benytte seg av analog 5.1).
    Åhh, beklager, leste nok litt for fort ops:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det ikke så mørkt likevel Forhåpentligvis mulig å få kjøpt XE-1 i midten av februar. Blir spennende !

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjelder HD-XA1:

Har nettopp kjøpt U.K utgaven av Serenity på HD DVD. Da jeg skulle spille denne av, fikk jeg en Error-message.

Er det feil med plata?

Jeg har ikke oppgradert til noen ny firmware enda. Er det årsaken?

Eller feil med plata?

Forslag til løsning?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en ny test av HD-E1:
    Toshiba HD-E1 HD DVD player | Reg Hardware
    It may be the first consumer HD DVD player in Europe, but the HD-E1 shows all the signs of being a very mature product. Its output is gorgeous. It could be a bit quicker to load discs and it ought to offer support for 1080p - but these are just minor niggles given the very reasonable asking price.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest hele tråden, er jeg fortsatt i tvil, og spør derfor direkte:

1) Har HD-XE dekoding av DD Plus, TrueHD og DTS-HD?
    2) Sender den de dekodede signalene som multikanals PCM over HDMI?
    3) Har den 5.1 analoge utganger eller ikke?

Takk for hjelpen :-)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Audio spesifikasjoner
    • Støttede lydformater (codecs):
    - Dolby Digital
    - Dolby Digital Plus
    - Dolby TRUE HD
    - dts
    - dts-HD (core only)
    - MPEG Audio
    - PCM

2: Ja

3: Ja (Står ikke i teksten på specs men er avbildet på baksiden)

Link til tekniske specs:
    http://www.toshibanorge.no/no/prodar...ark_HD-XE1.pdf
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha. Og så et teoretisk spørsmål, ettersom ingen eller få har fått testet dette enda: vil bilde via HDMI og lyd via 5.1 analog lede til massive lipsyncproblemer?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Dette gjelder HD-XA1:

Har nettopp kjøpt U.K utgaven av Serenity på HD DVD. Da jeg skulle spille denne av, fikk jeg en Error-message.

Er det feil med plata?

Jeg har ikke oppgradert til noen ny firmware enda. Er det årsaken?
    Jeg hadde samme problem med min HD-A1 når jeg forsøkte å spille av en Play-kjøpt MI3. Etter å ha oppgradert til siste firmware, så gikk det som en drøm.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha. Og så et teoretisk spørsmål, ettersom ingen eller få har fått testet dette enda: vil bilde via HDMI og lyd via 5.1 analog lede til massive lipsyncproblemer?
    Det vil vel bildefremvisren også være med å påvirke. Men, hvem bryr seg om slike bagateller som lip-sync når receiverne har justering for dette i millisekunder. Primare selger jo en delay-box til 2495 til av dere som sitter med "gamle" flerkanalsforsterkere bygget i stål.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av de spillerne jeg har hatt hjemme har hatt lipsyncproblemer med bilde via HDMI og analog 5.1 lyd
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte mer på dersom man benytter en plasma fremfor projektor.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg hadde samme problem med min HD-A1 når jeg forsøkte å spille av en Play-kjøpt MI3. Etter å ha oppgradert til siste firmware, så gikk det som en drøm.
    Det var bra å høre, Anfield. Da skal jeg oppgradere så fort som mulig til ny firmware. Er det tryggest å downloade fra Toshiba sin egen side? Har skjønt at det er bare å koble seg til internett og laste ned (uten plate i spilleren)...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det var bra å høre, Anfield. Da skal jeg oppgradere så fort som mulig til ny firmware. Er det tryggest å downloade fra Toshiba sin egen side? Har skjønt at det er bare å koble seg til internett og laste ned (uten plate i spilleren)...
    Absolutt det tryggeste å velge nettvarianten (uten plate i spilleren). Følger du oppskriften i brukermanualen bør det gå greit. Det tar riktignok rett i overkant av en halvtime, men det takler du...... ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da klarte jeg ikke å vente mer og fikk, i stedet for å vente på HD-XE1, hentet en HD-E1 på Elkjøp i går. En hdmi kabel mellom PJ (Epson TW-600) og HD-DVD-spilleren håndterer bildet og en optisk kabel mellom spiller og reciever (Pioneer AX2) tar vare på lyden. Dog er det kun DD og DTS som kommer ut via optisk utgang (dvs samme lyd som i nåværnede oppsett). Med en XE2 ville jeg koblet spilleren til receiveren med 5.1 analog kabel, men jeg er usikker hvordan dette ville påvirket lyden.

Egentlig hadde jeg håpet at jeg kunne koble HD-DVD-spilleren direkte til receiveren med den medfulgte hdmi-kabelen. Slik at både lyd og bilde ble transportert i samme kabel, i tillegg vill jeg da også trolig få med meg de nye HD-lyd formatene? Men jeg klarte ikke å få ut bilde når spilleren var koblet med hdmi kabelen til recieveren? Problemet med nåværende koblingsoppsett, er at jeg må skifte hdmi kabel fra spilleren til receiveren når jeg skal se fotball på Canal Digital. Dette kan løses ved å kjøpe ny oppdatert receiver, dersom ingen har andre gode forslag?

Når bildet først var oppe, var det utrolig greit å sette opp spilleren. Menyene er veldig oversiktlige og gir et godt inntrykk. Det tar litt tid å laste opp / starte opp en HD-DVD (CD og DVD er kjappere), ellers synes jeg responsen forøvrig er upåklagelig. Fjernkontrollen er av den billige sorten - ingenting fancy - og de viktigste knappen bør nok "pugges" før lyset dempes.

Jeg prøvde meg litt frem og tilbake på oppskalering mellom 720p og 1080i. Jeg kunne ikke se noen konkrete merkbare forskjeller, men velger å bruke 1080i da jeg "tror" det gir et "bedre" bildet. Her er det i tilfellet små nyanser ute å går.

HD avspillingen er, som andre tidligere har meddelt, upåklagelig. Jeg testet med Bourne Supremacy og koste meg da spilleren tryllet frem fantastiske fargerike bilder fra markedet i Goa i India. Både bilde og lyd fungerte utmerket, lyden er som tidligere nevnt "nedskalert" til DTS via optisk utgang.

Som DVD-spiller fungerer spilleren også bra. Her har jeg veldig liten erfaring derfor overlater jeg det til andre og sammenligne med deres referanse-spillere, og håper andre kan gi sine inntrykk. Selv kan jeg meddele at det denne spilleren tryller frem av bilde på oppskalerte SD-DVD er mer enn godt nok for mitt vedkommende. Jeg testet To Tårn, Ext Ed, og ble imponert over kvaliteten. Nesten HD? Men igjen, håper andre kan kommentere disse oppskaleingsegenskapene ytterligere med direkte sammenligninger. Dette var hovedgrunnen til at jeg våget meg over på et nytt format.

Jeg har ikke testet E1 som CD-spiller utover å spille av en CD med digital overføring. Det fungerer, men kvaliteten er prisgitt DAC i receiveren. Jeg kommer nok heller til å anskaffe meg en dedikert CD-spiller enn å spille CD-er på Toshiba'n.

Jeg har fortsatt en XE1 i bestilling, kommer den innen 30 dager kan jeg foreta en A/B test for å se om det er hensiktsmessig for meg å oppgardere. Men så langt vil gi si at E1 leverer varene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje vil skal ta en aldri så liten "minishootout" mellom 2930 og HD-E1, da Zocral?

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Kanskje vil skal ta en aldri så liten "minishootout" mellom 2930 og HD-E1, da Zocral?
    Anytime, send meg PM når det passer for deg. Jeg er klar når som helst!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre hva dere syns etter sammenligningen. Post inntrykkene her så fort som mulig...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Side 18 av 95 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •