Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 95 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1894
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    må ikke selge pelsen før elgen er skutt vettu Uansett så er det vel grunn til disse utsettelsene, og det kommer nok oss forbrukere til gode, har det blitt nevnt hvorfor den er utsatt?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,526
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke blitt nevnt hvorfor den stadig blir utsatt, men det er ikke noe å gjøre med det. Bortsett fra å importere en fra USA, men det er ganske uaktuelt. Har allerede importert en 1 gen. spiller og grunnen til at jeg solgte spillerene mine var at XE1 vil gjøre jobben utrolig bra både som DVD og HD DVD spiller... Og en importert spiller ikke spiller sone 2 DVD så er det jo ganske uaktuelt, var nettop derfor jeg solgte XA1. Men den som venter på noe godt osv...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig å høre Andreas. Får håpe du blir skikkelig HD utstyrt snart igjen.

Jeg vurderte å bruke 30 dagers'n hos Elkjøp på min HD E1 og levere inn for så å kjøpe HD XE1 da jeg trodde den bare var dager unna. Glad jeg ikke gjorde det da - og jeg er pokker så fornøyd med min HD E1 fortsatt. Tror nok jeg heller beholder den en par generasjoner framover (sant formatet overlever).

Frustrerende er det nok for de som venter ja. Men jeg lurer litt på hvordan informasjonsflyten er hos Toshiba i Europa.

EDIT: Vennligst forhold tråden teknisk, i ettertiden er det veldig lite spennende å lese om leveringsdatoer tilbake i tid i denne tekniske tråden... TAKKER FOR FORSTÅELSEN!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Fikk akkurat beskjed om at HD-XE1 er utsatt til 16 feb og sannsynligvis ikke kommer før slutten av feb. Begynner å bli drittlei ........(
    Jeg fikk også beskjed om dette fra Stretto, der jeg har forhåndsbestilt (og betalt), og de sier 1. mars 2007!!!

"Det har vært svært vanskelig levering på dette produktet, og det er enda ikke kommet til vår distributør i Norge. De har nå en forventet men ubekreftet leveringsdato inn til Norge den 1.3. på denne."

Det er like før jeg kjøper en standard HD E1 i mellomtiden.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,526
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd-e1

Jeg kjøpte HD-E1 i dag fordi jeg er lei av utsettelsene, og det ser ut som om den gjør en god jobb både med DVD og HD DVD. Lurer egentlig hvor mye bedre XE1 vil være? Må prøve å få en demo på den og sammenligne den med E1 og se om den er verd 3000 kr mer...
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter jo samma billedchip'n i HD XE1 som i Mitsubishi'n din f.eks. Så skal du med to av de? :-D Men forsto at du så film på den andre projektoren i hovedsak? Åkke som - den har vel duganes de-interlacing løsning den og?

Så noen poster over på avsforum.com som hevdet at de fikk skarpest bilde med 1080i ut fra XA2. Men folk poster jo så mye rart... Og har forskjellige oppsett.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du kan meddele dine inntrykk Andreas21, jeg er spesielt interessert i upskaleringsegenskapene av SD-DVD. Jeg regner med at HD-DVD avspillingen er noenlunde tilsvarende på de to modellene. Det som frister mest med HD-XE1 over E1 er Reon chip'n og 5.1 analog ut. Om det er nødvendig og verdt 3K ekstra er usikkert - jeg tror heller ventetiden er mer "smertefull" enn kronene. Mulig at mitt setup, som består av en Epson TW-600 (720p) og Pioneer AX2, kan klare seg vel og bra med en HD-E1? Noen som har en formening?

Jeg har en XE1 i bestilling, men muligens går jeg også for E1 dersom XE1 skulle drøye for lenge. De første HD-DVD filmene har allerede ankommet postkassen, og jeg får "abstinenser" bare av å se på coverene!

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Pioneer AX2 støtte for HDMI 1.1? Dersom den har det er det iallefall ikke noe fordel å vente på Toshiba EX1 lydmessig siden du uansett vil få bedre lyd med HDMI..

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge bruksanvisningen (s. 47) står det i fotnoten at "this unit (Pioneer AX2) has been designed to be compliant with HDMI Version 1.1. Den eneste forskjellen, for mitt vedkommende, er da billedkvaliteten på oppskaleringen av SD-DVD? Noen som har sammenlignet oppskaleringsegenskapene mot dedikerte DVD-spillere slik at jeg kan danne meg et "bilde" på hvor E1 står kvalitetsmessig?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Har Pioneer AX2 støtte for HDMI 1.1? Dersom den har det er det iallefall ikke noe fordel å vente på Toshiba EX1 lydmessig siden du uansett vil få bedre lyd med HDMI..
    All HDMI skal være 100% bakoverkompatibel med tidligere versjoner.
    Så har du 1.1 på receiver og 1.3 på spiller, så fungerer alt som 1.1

Sitat Opprinnelig postet av hdmi.org
    Q. Are all of the new HDMI versions backwards compatible with previous versions?

Yes, all HDMI versions are fully backwards compatible with all previous versions.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,526
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av grunnen til at jeg vil teste XE1 er pga at den vil komme med 1080p/24fps i en firmware oppdatering. Og se om dette gjør den bedre på HD DVD. HD81 har HD81 Controller som har samme chipen som CII, så bildet på DVD vil vel ikke bli noe bedre vil jeg tro. Bildet på HD DVD og DVD blir meget bra med E1, så dette er en spiller jeg absolut vil anbefale!:-D
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,526
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    I følge bruksanvisningen (s. 47) står det i fotnoten at "this unit (Pioneer AX2) has been designed to be compliant with HDMI Version 1.1. Den eneste forskjellen, for mitt vedkommende, er da billedkvaliteten på oppskaleringen av SD-DVD? Noen som har sammenlignet oppskaleringsegenskapene mot dedikerte DVD-spillere slik at jeg kan danne meg et "bilde" på hvor E1 står kvalitetsmessig?

Oppskaleringsegenskapene til E1 kontra dedikerte SD DVD spillere viser seg å være meget bra! Jeg syns den gir et bedre bilde enn min tidligere Denon 2910 og det var jo en meget bra spiller syns jeg. Tror nok at med ditt oppsett Zocral, at E1 vil være et meget bra valg, men at XE1 med sin Reon chip kanskje vil være enda bedre med tanke på SD DVD.
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgrader Toshiba HD-E1

Er det noen som har fått til å oppgrader Toshiba HD-E1 via nettverkskontakten?

Jeg har prøvde å gjøre dette flere ganger, men får opp meldingen "Can not find out server"

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,526
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gå inn og skrive riktig ip adresse, dns server osv.
    Mvh Andreas

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddyper
    Er det noen som har fått til å oppgrader Toshiba HD-E1 via nettverkskontakten?

Jeg har prøvde å gjøre dette flere ganger, men får opp meldingen "Can not find out server"
    Som det blir sagt må du sette opp spilleren riktig først. Dette står detaljert beskrevet i brukermanualen. Pass for ordens skyld også på at det ikke er noen "sperrer" i ruteren din som krever passord eller lignende.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gjort slik det står i brukermanualen, har slått på DHCP, DNS, da finner spilleren Ip addresser.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått til å oppgrader, gjorde ingen forandringer iforhold til tidliger, kanskje serveren til Toshiba har vært nede..
    Har kommet til 38 av 38 i download.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan jeg finne ut hvike firmware som er installert i spilleren?

Når jeg går inn på update i maintenence menyen så kommer det opp om jeg vil oppgradere til 1.2/T17M, men når jeg trykker ok så får jeg beskjed at spilleren allerede er oppdatert, har noen opplevd dette?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du vel siste versjon installert da? Er ikke 1.2 siste versjon på disse modellene da?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kommer HD-E1 ut sammenlignet med f.eks. Denon 2930 ved 720p ut på HD-DVD/SD-DVD?

Edit: og fungerer den bra som cd-spiller?

Side 17 av 95 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •