Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 95 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1894
    Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det finnes no en settinge på enten projektor eller spiller som heter "Enhanced HDMI" eller liknende. Ofte må den funksjonen være aktivert for å se BTB.
    Ja har lett etter en slik setting på HD-e1, men såvidt jeg kan se er det nesten ingen instillinger på denne spilleren i det hele tatt. på Ex1 skal det visst være mulig å stille på litt av hvert.

På projektoren kan jeg velge IRE 0 (som jeg har nå) eller IRE 7.5.

Denne siste innstillingen gjør jo hele bildet merkbart mørkere og gir langt lavere sortnivå, men føler likevel at en her mister mye informasjon i den mørke enden av skalaen. IRE er vel tiltenkt NTSC materiale?

Andre her med e1 tilkoblet benq 8720? Hvordan er deres resultater / innstillinger?

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært klager på "black crush" og "whiter than white" problemer på A2. Problemet skulle løses med den nye Firmware som kom i går men ut i fra meldinger på AVS ser det ut som om det er der enda.
    Sjekk tråden:A2/XA2 firmware upgrade 1.2 [A2 is up: remove disc first!] - AVS Forum

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Det har vært klager på "black crush" og "whiter than white" problemer på A2. Problemet skulle løses med den nye Firmware som kom i går men ut i fra meldinger på AVS ser det ut som om det er der enda.
    Sjekk tråden:A2/XA2 firmware upgrade 1.2 [A2 is up: remove disc first!] - AVS Forum

Ok, takk, ja det ser ut til å være et problem på A2 også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware kom til HD E1 for flere dager siden, men kan ikke lese ut fra beskrivelsen at den skulle fikse problemet:

Sitat Opprinnelig postet av Toshiba
    The latest firmware can be installed by connecting the player to the Internet via the LAN port on the rear of the machine. The following pages from the owners manual explain in detail how to connect your player to the Internet, download and install the latest firmware version 1.2 to improve the following:

1. Playability of DVD titles is improved.

2. HDMI Connection is improved.
    Ellers - mener da jeg har fått fra drop shadowen i THX logoen når jeg testa med Star Wars sin kalibreringsmeny?... Må sjekke på nytt. Bruker HD E1 sammen med Mitsubishi HC5000 via HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Filmen jeg så på HD E1 var Bourne Supremacy, og jeg har sett Ice Age og Walk the line på Panasonic Blueray spilleren! Nå er dette sammenlignet med forskjellige tv`er, så mulig det lurer meg, men vi har begge i demo ved siden av hverandre der jeg jobber!

Må nesten gi HD E1 en sjangse til, var fast bestemt på å kjøpe den, men ble litt mer usikker etter den nevnte sammenligningen!
    Ice Age og Walk the line - regner med det er fra demodisken som følger med Panasonic'n? (Walk the line er vel ikke ute på Blu-ray ennå så vidt jeg veit). Åkke som jeg har den demo'n og testet den + at jeg har The Bourne Supremacy på HD DVD. Har ikke sett The Bourne Supremacy ennå, så veit ikke om det er noe spesielt rart med den filmen.

Husk også at den del filmer har en "naturlig film grain" som er der fra kinoversjonen og følger da med over. Veit ikke om det er mye slikt f.eks i The Bourne Supremacy. Men Cartoon filmer ala Ice Age er ofte laget helt krystallklare og virker ofte svært imponerende med sterke farger osv.. (noe demoen gjorde i hvert fall). En film jeg venter på Blu-ray om en par dager er Black Hawk Down - en film jeg ser noen diskuterer rundt på nettet der noen klager over "støy", mens de glemmer at dette er slik den er ment å se ut.

Åkke som, skal sjekke ut The Bourne Supremacy senere og se hva jeg synes. Men høyst sannsynlig høres det ut som du har fått et helt feil inntrykk av HD E1. Kjenner ikke igjen beskrivelsen i hele tatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hvordan kjører du ut lyden? På min HD-A1 er det vesentlig at jeg setter lydsignalet til Bitstream i stedet for PCM for å få best mulig lyd (da ved digital coax fra HD-A1 til receiver. Noe gutta fra vest oppdaget forskjellene på når de var på demo her forrige helg....:-D
    Jeg kjører bitstream via digital Optical utgangen. Og som sagt, jeg synes det låter bra.

Skal sjekke innstillingene for sikkerhetsskyld senere i kveld.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Ny firmware kom til HD E1 for flere dager siden, men kan ikke lese ut fra beskrivelsen at den skulle fikse problemet:

Ellers - mener da jeg har fått fra drop shadowen i THX logoen når jeg testa med Star Wars sin kalibreringsmeny?... Må sjekke på nytt. Bruker HD E1 sammen med Mitsubishi HC5000 via HDMI.

Vel , jeg dobbeltsjekket nå...

Får enkelt dropshadow på thx-logoen med pc tilkoblet benq 8720.

På toshiba e1 får jeg ikke dropshadow før jeg drar brightness helt opp til 28 (av 30 mulige) på benq. På hakk 27: ingen dropshadow. På hakk 28: dropshadow med "støy", på hakk 29: grønntonet, støyete dropshadow, på hakk 30 (øverste) igjen INGEN dropshadow...

Jaja. er vel sånn at det foreløpig ikke er noen btb (eller wtw?) på denne...
    Spørsmålet er vel om det egentlig spiller noen rolle på film? Er det elementer i film som er kodet ned under toshibaens videosvart? Slik at jeg faktisk mister synlige skyggedetaljer? Synes å ha lest tidligere at det ikke SKAL være synlig informasjon i dette området, men at det allikevel er det fra tid til annen.

Noen eksperter som kan svare på dette?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare legge til at selv om jeg ikke får noen btb, så synes jeg i det store og hele bildet er MEGET bra etter at jeg kalibrerte sortnivå og kontrast på projektor på nytt mot toshibaen. Heldigvis er det enekelt å lagre denne kalibreringen på en egen user.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, sjekket på nytt nå med THX logoen. Husket visst feil. Får ingen dropshadow her heller.

Men dette sier meg egentlig null og niks fordi bildet er helt fantastisk! Så fint hvis det blir fikset en gang, men kan ikke si at jeg føler jeg går glipp av noe akkurat.

Så også hele The Bourne Supremacy nå. Fantastisk. Ikke mye billedstøy å snakke om der - til han lenger bak i tråden her.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen jobber med sonefri fix for SD-DVD delen av Tosh spillerne. Foreløbig "work in progress" selv om de allerede tilbyr det i bestillingen på E1.

dvdupgrades & highdefinition.ch:

Sonefix=100.00 CHF = 507.973 NOK
    E1=726.50 CHF = 3,690.71 NOK
    XE1=1,229.00 CHF = 6,236.57 NOK
    Switzerland Francs

Fine priser, men legger man til moms og frakt har vi ca. samme prisen som i Norge.:evil:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...la oss forholde denne tråden teknisk... Takker!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Noen jobber med sonefri fix for SD-DVD delen av Tosh spillerne. Foreløbig "work in progress" selv om de allerede tilbyr det i bestillingen på E1.

dvdupgrades & highdefinition.ch:

Sonefix=100.00 CHF = 507.973 NOK
    E1=726.50 CHF = 3,690.71 NOK
    XE1=1,229.00 CHF = 6,236.57 NOK
    Switzerland Francs

Fine priser, men legger man til moms og frakt har vi ca. samme prisen som i Norge.:evil:
    Jeg synes det var en grei opplysning,ARTY.
    Stølen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshibas 1. generasjon spiller HD-XA1 har vunnet Sound & Vision Product of the Year Award for 2006.
    Denne prisen henger ganske høyt innen AV segmentet.
    Toshiba HD-XA1 HD DVD Player Wins Sound & Vision Product of the Year Award
    "We're quite pleased to honor Toshiba with this award," said Mike Mettler, Vice President/Editor-In-Chief of Sound & Vision. "The flagship HD-XA1 totally fulfilled the promise of the high definition disc player by delivering both picture and sound with unmatched purity, detail, and punch. We're very impressed."

Ranking at the top of 22 products chosen by the magazine's editors and reviewers from those tested throughout the year, the Toshiba HD-XA1 was selected by Sound & Vision's staff for its innovation, performance, build, quality and value.
    Audioholics valgt Toshibas HD-A1 for 2006 Consumer Electronics Product of the Year Awards for HD-DVD.
    Toshiba HD-A1 HD DVD Player

How could we have a product of the year award and not include the Toshiba HD-A1 HD-DVD player! The Toshiba DVD player was the first to offer consumers a taste of the future and we are exited that this format will only get better as it progresses. The HD-A1 although operationally slow really started to shine with the recent firmware upgrade 2.0. The Toshiba HD-A1 is also very capable at converting standard definition DVD and scores remarkably high on the HQV benchmark tests. All faults aside the player when used with reference HD DVD titles like The Chronicles of Riddick is eye candy for the videoholic, this coupled with its tank like build quality earned it a spot in our product of the year awards. We can’t wait to review and evaluate the generation two HD DVD players. -Ray Adkins

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Er relativt fersk i 'kinobransjen', men kjenner at en HD-opsjon bare trykker seg fram hvert øyeblikk. Har vært innom tanken på HD-DVD 'add-on' med X-box og HT-PC, men tror det blir for 'trælete' foreløbig. Rimeligste alternativ ser ut for å være HD-E1, og etter omtalene så langt må jeg si den frister. Er imidlertid usikker på om det er mye å hente på å legge på 3000 til en XE1. Av utstyr bruker jeg en BenQ8720 og Primare SPA20 med Krix Symphonix/equinox høyttalere. Marantz 7600 gjør jobben som kilde inntil videre.

Tenker jeg riktig når jeg antar at BenQ'en er såpass bra på bildeskalering at XE1 ikke vil gi noe særlig mere enn E1 her?

Jeg har en viss audiophil legning også og ønsker å få mest mulig ut av lyden. Primaren har ingen HDMI og jeg kjører vanligvis filmlyd via coax, og stereo via analogutgang. Forsterkeren har gode innebygde Digital-analog konvertere så jeg er ikke istand til å si at stereolyden degraderes vesentlig når den tas via coax, bortsett fra at jeg ikke får spilt av SACD. Har forstått at Toshibaene ikke regnes som gode CD-spillere, men ville vel trodd at digitalsignalet ikke var vesentlig dårligere enn fra Marantz 7600. Dermed burde vel CD-muligheten bli OK ivaretatt også?

Når det gjelder filmlyd er jeg usikker på om det er mulig å få ut noen av HD-lydmulighetene i det heletatt på Primaren? Har vært noen innlegg i tråden om HD-lyd via PCM som jeg ikke helt har forstått. XE1 kan gi HD-lyd via 5 analoge utganger så det er vel en mulighet, men til 3000...... Er litt usikker på hvor bra dette kan bli også. Det krever vel 5 gode DAC'er i spilleren?

Mange spørsmål, men håper noen kan gi meg noen avklaringer.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en Svensk test av HD-E1:
    BigScreen - test - Toshiba HD-E1
    OMDÖME
    En mycket bra DVD-spelare med fantastisk scaler till 1080i samt underbar bildkvalitet med HD-DVD i 1080i. En bra mycket köp i väntan på att marknaden skall välja HD-DVD eller BluRay samt producera bildåtergivare som stöder 1080p. Köp HD-DVD nu och njut i lugn och ro medan du väntar på framtiden.
    Nesten så det frister å gå for denne i stedet for å vente på HD-XE1 :-)

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhåpentligvis er ventetiden på XE1 snart over...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jazzbone
    Tenker jeg riktig når jeg antar at BenQ'en er såpass bra på bildeskalering at XE1 ikke vil gi noe særlig mere enn E1 her?
    Benq 8720 utfører ikke inverse telecine, og da får du ikke ut hele oppløsningen som ligger i 1080i signalet som E1 spilleren sender ut. Jeg ville absolutt ha investert de ekstra kronene i XE1 spilleren, det vil du garantert ikke angre på! Det at XE1 i tillegg er en veldig bra DVD spiller er jo også en fordel.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Benq 8720 utfører ikke inverse telecine, og da får du ikke ut hele oppløsningen som ligger i 1080i signalet som E1 spilleren sender ut. Jeg ville absolutt ha investert de ekstra kronene i XE1 spilleren, det vil du garantert ikke angre på! Det at XE1 i tillegg er en veldig bra DVD spiller er jo også en fordel.
    Hmmm..... Måtte lese meg opp litt her. Etter som jeg har forstått fra andre poster hevdes det at det er hovedsaklig ved kjøring på 1080-skjerm at inverse telecine er viktig. Men nå er det jo ikke fakta alt som skrives på forumet heller......Ut fra det jeg leste meg fram til på Wikipediaen burde det vel gi en reinere konvertering til 720P også. Hadde tenkt å leve med prosjektøren en 2-3 år så hvis 720 skjerm ikke har mye å hente på XE1 kan jeg vel vente til neste oppgraderingsrunde .

Er XE1 bedre på SD-DVD enn E1 også?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jazzbone
    Er XE1 bedre på SD-DVD enn E1 også?
    Den har en mer avansert prosessor chip.
    Her er en repetisjon av posten min tidligere i tråden med link til testen som ble postet på AVS.
    Noen har gjort en test mellom XA2 oppkonvertering av SD-DVD, mot en Elite59avi(Pio868avi)SDI moddet, gjennom en Crystalio II videoprosessor.
    Resultatet er ganske overraskende.

TEST RESULTS ON UPSCALING: XA2 vs. SDI+Crystallio2

Ingen tvil om at hvis du trenger en god SD-DVD spiller i dag så kan man like gjerne kjøpe en XE1 og få HD-DVD på kjøpet.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Usatt igjen!

Fikk akkurat beskjed om at HD-XE1 er utsatt til 16 feb og sannsynligvis ikke kommer før slutten av feb. Begynner å bli drittlei av utsettelsene nå, solgte både DVD spilleren(Denon 2910) og HD DVD spilleren (HD-XA1) i begynnelsen av januar for å "gjøre plass til" XE1. Og blir sannsynligvis uten en skikkelig DVD og HD spiller i nesten 2mnd, har en DVD opptaker så jeg får sett film. Men den når liksom ikke opp til 2910 og XA1..
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Side 16 av 95 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •