Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 95 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1894
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Jepp, det er slik jeg gjør det i dag. Er bare sååå kjipt å kjøpe en HD plate med HD-bilde og HD-lyd for å få DVD-lyd og HD-bilde ut av boksen. Det er vel slik at man får DTS 1.5 Mbit, men likevell....

Det er nettopp derfor Toshiba ikke får meg som kunde med det første. Hadde de gjordt leksene sine ordentlig, så hadde situasjonen vært meget annerledes....
    Forstår jeg deg rett i at du ikke vil kjøpe Toshiba fordi du ikke får 7.1 analoge utganger på den?

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, uten tvil.

Blir som å 'hoppe av i svingen'. Skal det værra så skal det værra. Får bare håpe at noen lager en skikkelig spiller som ikke krever at alt annet utstyr skal også byttes ut.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser på service manualen til XA1, så ser jeg at den har jo 8 separate DAC kanaler, så at det ikke skal kunne få 7.1 analog utgang med en firmware update ser jeg på som usannsynlig. :-D

Legger ved skjema over dac kretsen i XA1.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er jeg som er treg her, men er lyden på HD DVD så mye dårligere enn det som er på vanlige DVD'er?

Uansett, det er alltid nedtur å se DVD etter å vent seg til HD DVD /Blu-ray. Ikke så dumt med ålreit bilde heller i en hjemmekino. :-)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden i seg selv er ikke noe dårligere oss meg på HD filmer men subben må justeres en del hakk opp for få samme nivå som dvd

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at ingen produkt kan tilfredsstille alle, og i dette tilfellet passe XE1 dårlig for bwa Men det jeg lurer litt på er om det er prioritert hos noen av hardware produsentene å implementere 7.1 analogutganger?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Mulig det er jeg som er treg her, men er lyden på HD DVD så mye dårligere enn det som er på vanlige DVD'er?
    Dårligere?
    Du har jo HD DVD så det burde du vel vite?

Har fårr sett "V for Vendetta" med True-HD, og jeg må si jeg ble oversket over hvor mye bedre lyden var med True-HD vs DD :-D

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det er klart at ingen produkt kan tilfredsstille alle, og i dette tilfellet passe XE1 dårlig for bwa Men det jeg lurer litt på er om det er prioritert hos noen av hardware produsentene å implementere 7.1 analogutganger?
    Jo, jeg har sett en , dte var vel Samsung BR, kanskje, den hadde 7.1 analog ut

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en aldri så liten lyntest av HDE1, må jeg si at jeg ble meget skuffet! Mye støy i bildet, og bildet oppleves som hakkete! Må si at Panasonics Blue-ray spiller imponerte meg mye mer, men så er de ikke testet på like tver da!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Etter en aldri så liten lyntest av HDE1, må jeg si at jeg ble meget skuffet! Mye støy i bildet, og bildet oppleves som hakkete! Må si at Panasonics Blue-ray spiller imponerte meg mye mer, men så er de ikke testet på like tver da!
    Da er det åpenbart noe galt med spiller eller framviser, slik har det ikke vært noe annet sted jeg har sett, inkludert min egen XA1.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den har ikke støtte for HD lyd
    Da er det ikke mye å samle på uansett.. :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Da har du fått en spiller med feil på, kan neppe forstå annet. Eller opplevd noe annet merkelig. Feil innnstillinger, feil tv'er eller gud veit hva.

Jeg har begge spillerne, både Toshiba HD E1 og Panasonic's Blu-ray spiller. Blitt en god del timer med begge, og jeg er veldig fornøyd med begge to fortsatt. Men synes nok til nå av de filmene jeg har sett at HD E1 har et lite fortrinn i billedkvalitet. Men tror kanskje dette er mere variabelt mellom de ullike filmene enn kanskje selve teknologien/avspillerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Dårligere?
    Du har jo HD DVD så det burde du vel vite?

Har fårr sett "V for Vendetta" med True-HD, og jeg må si jeg ble oversket over hvor mye bedre lyden var med True-HD vs DD :-D
    Joda, poenget er at jeg er fornøyd med lyden! Men jeg har ikke verdens råeste lydanlegg og er nok mere videophil enn audiophil. Men syntes likevel kanskje noen dro det litt langt dette med "manglende" lydmuligheter i hd dvd spilleren.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, tror ikke det er Samsung som har 7.1 iallefall..
    Fra Samsung BD-P1000 Blu-ray Player
    "Last but certainly not least is a set of 5.1 analog outputs. This is where the highly-touted “uncompressed 5.1 audio via PCM” comes from. Digital audio codecs, such as DTS and Dolby Digital, are compressed digital audio signals that that are sent down the digital cable in a compressed format and decoded and uncompressed by the receiver or AV preamp. Using these six RCA connections provides a pure, uncompressed analog audio signal. I hooked up my player both ways so that I could toggle between the two."

Edit:
    Er en ny Samsung på trappene, er sikkert den du (?) har sett:
    X-bit labs - Hardware news - Samsung Intros New Blu-Ray Disc Player.
    "Samsung Unveils BD-P1200 Player
    Samsung said that one of the BD-P1200 player’s key new features is its Hollywood Quality Video (HQV) processor, which provides higher quality 1080i to 1080p HD de-interlacing. Additionally, Samsung’s BD-P1200 Blu-ray disc player features HDMI 1.3 interconnection with 7.1-channel audio support. Another feature promoted by Samsung is the so-called Anynet+ (HDMI-CEC) technology, which enables a single remote control unit to operate the BD player, TV and other A/V products from Samsung.
    "
    Står forsåvidt ingenting her om at den har 7.1 analoge utganger, men det regner jeg vel med at den har.

Edit2:
    Panasonic DMP-BD10 Blu-ray player, denne har 7.1 utganger. Helt sikkert den du har sett!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kjører du ut lyden? På min HD-A1 er det vesentlig at jeg setter lydsignalet til Bitstream i stedet for PCM for å få best mulig lyd (da ved digital coax fra HD-A1 til receiver. Noe gutta fra vest oppdaget forskjellene på når de var på demo her forrige helg....:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du fått en spiller med feil på, kan neppe forstå annet. Eller opplevd noe annet merkelig. Feil innnstillinger, feil tv'er eller gud veit hva.

Jeg har begge spillerne, både Toshiba HD E1 og Panasonic's Blu-ray spiller. Blitt en god del timer med begge, og jeg er veldig fornøyd med begge to fortsatt. Men synes nok til nå av de filmene jeg har sett at HD E1 har et lite fortrinn i billedkvalitet. Men tror kanskje dette er mere variabelt mellom de ullike filmene enn kanskje selve teknologien/avspillerne.
    Filmen jeg så på HD E1 var Bourne Supremacy, og jeg har sett Ice Age og Walk the line på Panasonic Blueray spilleren! Nå er dette sammenlignet med forskjellige tv`er, så mulig det lurer meg, men vi har begge i demo ved siden av hverandre der jeg jobber!

Må nesten gi HD E1 en sjangse til, var fast bestemt på å kjøpe den, men ble litt mer usikker etter den nevnte sammenligningen!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett Bourne Supremacy på HD DVD og den har et knallbra bilde og lyd! Spilt på Toshiba XA1 og Optoma HD81. En av de bedre bildeopllevelsene så langt på HD DVD, så det er nok noe galt med oppsettet på det du har sett.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Panasonic DMP-BD10 Blu-ray player, denne har 7.1 utganger. Helt sikkert den du har sett!
    Jepp, det var nok den og at noen tar til vett og gir denne muligheten gir meg håp ....

Skulle jeg skaffet meg både HDDVD/BR spiller + HDMI basert lyd prosessor/ receiver hadde det blitt dyrt....

Jeg legger gjerne 10k-15k på bordet for å få en DVD/HDDVD/BR spiller med 7.1 analog ut, om den kommer ....

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sortere enn sort?

Jeg beklager om dette har vært tatt opp tidligere i tråden, men i så fall har det gått meg hus forbi: Kan det stemme at Toshiba HD-E1 IKKE kan vise sortere enn sort (i hvertfall ikke over HDMI)? Jeg prøvde nemlig å sette inn Alien DVD og når jeg valgte THX-kalibrering der, så skal egentlig en såkalt drop-shadow kunne komme til syne under THX-logoen. Men uansett hvor høyt jeg dro brightness på projektoren (Benq 8720) så kom denne skyggen ikke til syne.

Får fram denne skyggen når jeg kobler projektoren til PC.
    Er dette noe som vil kunne fikses med en firmware-oppgradering? Har andre lagt merke til det samme?

Synes i tillegg at sortnivået lå SVÆRT høyt i default når jeg koblet til projektoren. Måtte faktisk dra ned brightness til -2 på benq før det ble bra.

(Benq 8720, Home theater-mode). Vanligvis har jeg brightness på +11 med PC tilkoblet.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg beklager om dette har vært tatt opp tidligere i tråden, men i så fall har det gått meg hus forbi: Kan det stemme at Toshiba HD-E1 IKKE kan vise sortere enn sort (i hvertfall ikke over HDMI)? Jeg prøvde nemlig å sette inn Alien DVD og når jeg valgte THX-kalibrering der, så skal egentlig en såkalt drop-shadow kunne komme til syne under THX-logoen. Men uansett hvor høyt jeg dro brightness på projektoren (Benq 8720) så kom denne skyggen ikke til syne.
    Det finnes no en settinge på enten projektor eller spiller som heter "Enhanced HDMI" eller liknende. Ofte må den funksjonen være aktivert for å se BTB.

Side 15 av 95 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •