Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 95 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1894
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er svært lite sannsynlig at Toshiba har valgt å endre på denne modellen til det europeiske markedet sånn helt ut av det blå... Her ser det ut til at vi både får ReonVX og HDMI 1.3, der også "deep color" skal være støttet, noe som gir mulighet for høyere fargedybde hvis kilden inneholder dette og ikke minst TVen/projektoren har tilsvarende støtte... Her får en også oversendt de nye audioformatene digitalt.

Alt dette til rundt 8000 gjør dette til en svært konkurransedyktig spiller, er nesten verdt prisen bare som DVD-spiller alene med ReonVX innbygget...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enig i at det ville vært rart om de hadde endre, men en ting har en jo lært etterhvert: Det er bedre å vite enn å tro.....

Også enig i at dette ser ut til å bli en alldeles glitrende DVD-spiller, med HD-DVD som "bonus". Spørs om jeg ikke må vurdere (revurdere) mine planer om dedikert DVD-spiller i oppsettet mitt, ja.....

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil vel heller si at du får en god "dvd spille"r som bonus da ved å kjøpe denne HD-DVD spilleren! (pirk pirk):-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det er svært lite sannsynlig at Toshiba har valgt å endre på denne modellen til det europeiske markedet sånn helt ut av det blå... Her ser det ut til at vi både får ReonVX og HDMI 1.3, der også "deep color" skal være støttet, noe som gir mulighet for høyere fargedybde hvis kilden inneholder dette og ikke minst TVen/projektoren har tilsvarende støtte... Her får en også oversendt de nye audioformatene digitalt.

Alt dette til rundt 8000 gjør dette til en svært konkurransedyktig spiller, er nesten verdt prisen bare som DVD-spiller alene med ReonVX innbygget...
    Hvilken spiller snakker vi om nå? HD-E1?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    EX1 (E1 har jo verken HDMI 1.3 eller ReonVX)...

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Free Record shop hadde allerede for noen uker siden noen Blu-Ray filmer i butikken i Oslo. Har ikke vært der i det siste. Kan jo være at de fører eller kommer til å føre HD DVD titler også nå som spilleren er lansert i Norge.
    Takk. Snakket med de nettopp, og de hadde hele 7 titler inne. Lite, men det rekker for å teste ut spilleren.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydbegrensninger?

På Toshiba sine egen sider står det dette om både E1 og XE1:

AUDIO SPECIFICATIONS
    Codecs:
    - Dolby Digital (up to 5.1ch)
    - Dolby Digital Plus (up to 5.1ch)
    - Dolby True HD (up to 5.1ch)
    - dts (up to 5.1ch)
    - dts-HD (core only, up to 5.1ch)
    - MPEG audio
    - PCM (up to 5.1ch)

Betyr det at man ikke kan få ut noe mer en 5.1 på disse spillerne uten å ha støtte for HDMI 1.3 på både receiver og spiller slik at man kan gjøre dekoding av lyd-strømmen i receiver'en? Det betyr vel at E1 er utelukket siden den ikke har HDMI 1.3? Kan noen klargjøre dette for meg?

John Roger

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, å bare sende ut 5.1 lyd på analog er en skandaløs dårlig løsning. Og Toshiba og alle andre kan bare stikke spilleren sin opp et visst sted inntil de kan komme med en seriøs spiller. :evil:

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Betyr det at man ikke kan få ut noe mer en 5.1 på disse spillerne uten å ha støtte for HDMI 1.3 på både receiver og spiller slik at man kan gjøre dekoding av lyd-strømmen i receiver'en? Det betyr vel at E1 er utelukket siden den ikke har HDMI 1.3? Kan noen klargjøre dette for meg?
    Ehh, for øyeblikket er det ingen HD-DVD filmer som støtter 7.1..

HDMI 1.1 holder lenge for å overføre ukomprimert 5.1 lyd, men ønsker du flere kanaler, så er ditt beste valg å vente til spillere som støter HDMI 1.3, og receivere som også støtter 1.3. (Ingen av delene finnes enda, på HD-DVD siden.)

Det kan også hende at Toshiba har mulighet for å software oppgradere spilleren til å dekode 7.1 en gang i fremtiden..

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det kan også hende at Toshiba har mulighet for å software oppgradere spilleren til å dekode 7.1 en gang i fremtiden..
    Tror du virkelig det ? Med bare 5.1 analoge ut-plugger trenges det en hardware oppdatering.

At det ikke finnes noen plater med 7.1 lyd ennå, er jo ikke noe argument for å la være å ha analog 7.1. Platene kommer jo ..... en gang

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba HD-XE1 har jo HDMI 1.3 da.. så den trenger ikke mer enn en software oppgradering..

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi diskuterer analoge utganger i de 3-4 siste innleggene. Ikke HDMI

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Vi diskuterer analoge utganger i de 3-4 siste innleggene. Ikke HDMI
    Javel...
    Hva skal du med analog utgang hvis du bruker HDMI 1.1-1.3 spør jeg..
    Og hva skal du med 7.1 utgang når ingen filmer har 7.1 lyd? når det kommer blir det HDMI 1.3 som gjelder uansett.
    Var vel spørsmål om man måtte ha HDMI 1.3 over.

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI 1.1 holder lenge for å overføre ukomprimert 5.1 lyd, men ønsker du flere kanaler, så er ditt beste valg å vente til spillere som støter HDMI 1.3, og receivere som også støtter 1.3. (Ingen av delene finnes enda, på HD-DVD siden.)
    fikk med meg såpass da.. bare svarte på tklev sin påstand jeg.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Tror du virkelig det ? Med bare 5.1 analoge ut-plugger trenges det en hardware oppdatering.

At det ikke finnes noen plater med 7.1 lyd ennå, er jo ikke noe argument for å la være å ha analog 7.1. Platene kommer jo ..... en gang
    Kremt.. E1 har ingen 5.1 analog utgang uansett.. Så selvsagt tror jeg ikke at den kan oppgraderes til 7.1 analogt etterhvert..

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Javel...
    Hva skal du med analog utgang hvis du bruker HDMI 1.1-1.3 spør jeg..
    Og hva skal du med 7.1 utgang når ingen filmer har 7.1 lyd? når det kommer blir det HDMI 1.3 som gjelder uansett.
    Var vel spørsmål om man måtte ha HDMI 1.3 over.
    Viser at det er viktig å sitere hva man svarer på. Et usitert innlegg må jo antas å gjelde forrige innlegg.

Jeg er en av de få som har en egen surround prosessor (Primare SP31.7) og det er nok leeeenge til det kommer en ny med HDMI 1.3 støtte. Den kostet jo 29k i sin tid, så det er opplagt at jeg ikke har lyst å kaste den ut... dessuten finnes det vel ikke alternativer ennå ...

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kremt.. E1 har ingen 5.1 analog utgang uansett.. Så selvsagt tror jeg ikke at den kan oppgraderes til 7.1 analogt etterhvert..
    Den kan ikke oppgraders til HDMI 1.3 heller. Så eneste mulighet for 7.1 på E1 er at det kommer en sw som kan dekode 7.1 og sende det ukomprimert ut på HDMI. Det burde vel være mulig?

John Roger

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI 1.1 har støtte for 7.1 (8kanaler) lyd, så det skulle vel ikke være noe annet enn en SW oppdatering som skal til vil jeg tro.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Den kan ikke oppgraders til HDMI 1.3 heller. Så eneste mulighet for 7.1 på E1 er at det kommer en sw som kan dekode 7.1 og sende det ukomprimert ut på HDMI. Det burde vel være mulig?
    Det brude være mulig, men det er umulig å si hva Toshiba kommer til å prioritere av slike oppgraderingeringer, all den tid x.1 (hvor x>5) er sjelden.
    T.o.m. antallet av DVD filmer med enten DTS ES, eller AC3 EX er veldig lavt. Etterspørselen blandt publikum har ikke vært det helt store.

Det jeg ville ha fokusert på, er hvorvidt receiveren har en god måte å fordele 5.1 kanelene utover alle kanelene receiveren har tilgjengelig. De fleste støtter en eller annen form for "oppkonvertering" til 7.1, f.eks. vha. DPL II dekoding av baksignalet.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det er slik jeg gjør det i dag. Er bare sååå kjipt å kjøpe en HD plate med HD-bilde og HD-lyd for å få DVD-lyd og HD-bilde ut av boksen. Det er vel slik at man får DTS 1.5 Mbit, men likevell....

Det er nettopp derfor Toshiba ikke får meg som kunde med det første. Hadde de gjordt leksene sine ordentlig, så hadde situasjonen vært meget annerledes....

Side 14 av 95 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •