Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 95 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1894
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er jo bare en litt nedskalert utgave av AX2, ikke så mye å hoppe i taket for egentlig.

Hvis det stemmer at Samsung lanserer en spiller til 500USD de også, så har Toshiba mistet det overtaket.
    Men jeg regner fremdeles med at Toshibas nye A20 klarer å levere et bedre bilde enn Samsungen på HD. Du har jo selv bekreftet at Samsungen gir dårligere bilder enn Panasonics BR-spiller og den er jo på linje med min HD-A1.

En annen litt negativ ting for de av dere som ønsker å bruke en A20 som en kombinert HD/DVD-spiller er at det ser ut som om den ikke kommer med Silicon Optix sin Reon-chip. Ingenting bekreftet fra Toshiba enda, men dersom det stemmer er det fremdeles et poeng med en god DVD-spiller i tillegg til en rimelig HD-spiller. I tillegg har A20 ikke analoge 5.1-utganger, som de av som ikke har mulighet for å ta i mot lyd over HDMI fremdeles "trenger".

HD-XE1 virker fremdeles som et mye bedre kjøp etter det jeg har lest til nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye Samsung spilleren BD-P1200 skal koste $799. Så da har Toshiba enda overtaket

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville være lite klokt av Tosh å annonsere lavere pris på A2/X1 nå når den nettop er lansert.
    Så fort A20 kommer, til våren, så vil A2/X1 komme ned i 2-300$.
    I løpet av sommeren vil også de kinesiske produsentene komme med billige spillere under kjente merkenavn.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen har gjort en test mellom XA2 oppkonvertering av SD-DVD, mot en Elite59avi(Pio868avi)SDI moddet, gjennom en Crystalio II videoprosessor.
    Resultatet er ganske overraskende.

TEST RESULTS ON UPSCALING: XA2 vs. SDI+Crystallio2

Ingen tvil om at hvis du trenger en god SD-DVD spiller i dag så kan man like gjerne kjøpe en XE1 og få HD-DVD på kjøpet.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant resultat som viser at det ikke er mye vits i dedikerte DVD spiller utenom denne. Mon tro hvor bra/dårlig den er på vanlige cder?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Men jeg regner fremdeles med at Toshibas nye A20 klarer å levere et bedre bilde enn Samsungen på HD. Du har jo selv bekreftet at Samsungen gir dårligere bilder enn Panasonics BR-spiller og den er jo på linje med min HD-A1.
    Hvordan kan du si det når ingen har sett den?

Det er ikke sikkert at den nye spilleren er like "dårlig" som den gamle?

Samsung today announced their second-generation Blu-ray player, the BD-P1200. The Samsung Blu-ray player gives viewers full 1080p native output and up-conversion for their current collection of DVDs to near-HD quality. In addition, the BD-P1200 model supports the 192KHz LPCM, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, MPEG 2, DTS and MP3 formats for complete versatility in entertainment. One of the BD-P1200 player's key features is its Hollywood Quality Video (HQV) processor, which is a powerful unit similar to those used by Hollywood production studios. With its HQV processor, the BD-P1200 player offers true 1080i to 1080p HD de-interlacing, so it can deliver the best HD images possible even from non-Blu-ray formats. The player's HDMI (HDMI 1.3) connection helps boost the sound quality (via 7.1-channel Dolby Digital Plus) and color. This HDMI connection also offers Anynet+ (HDMI-CEC) technology, which enables a single remote control unit to operate the BD player, TV and other A/V products from Samsung. The player which is expected to retail for $799 will be available in the US in March 2007.
    Med HQV prosessor, HDMI 1.3 og HD-lyd så blir nok dette "andre boller" skal du se.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan du si det når ingen har sett den?

Det er ikke sikkert at den nye spilleren er like "dårlig" som den gamle?
    Når jeg skrev det innlegget var det selvfølgelig A20 mot den gamle Samsungen jeg tenkte på. Og den har du jo bekreftet gjorde en dårligere bildemessig jobb enn Panasonicen. Så når jeg da sier at jeg forventer at A20 gir like bra bilder som HD-A1, så skjønner du sikkert hvor jeg ville. Opplysningene om en ny Samsung kom etter mitt innlegg.

Med HQV prosessor, HDMI 1.3 og HD-lyd så blir nok dette "andre boller" skal du se.
    Ja, da kommer jo Samsung etter Toshiba, og inkluderer de samme viktige komponentene. Så da blir det nok "andre boller". Men det står kun HQV, ikke hvilken chip. Antar selvfølgelig at det blir en Reon, og ikke Realta. Men vi får se.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, i innlegg nummer 220 ( ditt er nummer 221 ) skrev jeg: Hvis det stemmer at Samsung lanserer en spiller til 500USD de også, så har Toshiba mistet det overtaket.

Hvordan kan det missforstås?

Poenget mitt var at den nye Toshiba spilleren legger seg pris og kvalitetsmessig mellom de eksisterende spillerene.

Nå blir riktignok prisen 700 USD på den NYE Samsungen og den plasserer seg da midt på treet prismessig. Den blir jo da faktisk 300USD billigere enn AX2 som det er naturlig å sammenlikne med.

Det er antakelig samme chippen i alle de nye "p" spillerene?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo lov å håpe Dersom LG'n også har denne chippen tror jeg den kan selge meget godt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, i innlegg nummer 220 ( ditt er nummer 221 ) skrev jeg: Hvis det stemmer at Samsung lanserer en spiller til 500USD de også, så har Toshiba mistet det overtaket.

Hvordan kan det missforstås?

Poenget mitt var at den nye Toshiba spilleren legger seg pris og kvalitetsmessig mellom de eksisterende spillerene.

Nå blir riktignok prisen 700 USD på den NYE Samsungen og den plasserer seg da midt på treet prismessig. Den blir jo da faktisk 300USD billigere enn AX2 som det er naturlig å sammenlikne med.

Var da veldig da... :???:

Jeg sier da tydelig at jeg mente sammenlignet med den "gamle" Samsung-spilleren, og fikk tydeligvis ikke med meg at du mente den neste, kommende Samsungen. Den kan jeg selvfølgelig ikke mene noe om, da ingen har sett den enda.

Jeg støtter prisressonnementene dine, og dersom nå nesten alle disse spillerne får nogenlunde samme innmaten er det jo ikke rare forskjellen på hardwaresiden. Da står det igjen de mer brukervennlige aspektene ved spillerne, og der er det jo å håpe at BR-spillerne blir noe bedre. Eller hva, Arendal?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen vesentlige poeng:

1: Utover våren vil det komme "billige" HD-DVD spillere fra flere produsenter($2-300) som alle vil ha høyere obligatoriske specs. på lydsiden og interaktivitet, HDi, enn BD spillerne har i dag.

2: BD spillerne som selges i dag,utenom PS3, har ingen mulighet for tilsvarende interaktivitet som HD-DVD og er ikke "forward compatible" med de Specs. som kommer på BD disker.
    Dette ser vi nå med "The Descent" som ikke kan spilles på Pana og Sony spillerne. De kan visstnok oppdateres for denne typen PiP som ligger på disken. Men dette er "fake" BD-J hvor det ligger to versjoner av filmen på disken, en med PiP og en uten.
    BD profil 2 (BD-Java,BD-Video,BD-Live)er ikke krevet på spillere før etter Q2-07.
    Surt å kjøpe en BD spiller nå som i fremtiden ikke kan spille nye utgivelser eller bare kan gjøre nytte av noe av det som ligger på disken.

BD formatet er et så uferdig format og tyr til "fake" løsninger for å prøve å fremstå som bedre enn det er. Kjøp av en BD spiller i dag blir et relativt stort sjangsespill eller en dyr dørstopper.

Å påstå at BD kan sammenliknes teknisk eller prismessig med HD-DVD må komme fra uvitenhet.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det var du som begynte Anfield

Vi får håpe at BD får orden på tingene etter hvert, eller at vi kan avblåse krigen.

Jeg tror nok at begge formatene har en del å gå på før de er "ferdige".

At det er en del å utbedre og rette på er jo ingen ny sak.
    Tenk tilbake på da DVD kom og de ikke hadde støtte for DTS for eksempel.

Dette er prisen vi betaler for å være tidlig ute.

HD DVD er ikke perfekt det heller, de første spillerene mangler jo også skikkeløig støtte for HD lyd fra DTS. Selv ikke AX2 har det enda.

La nå ikke dette bli enda en BD VD HD DVD tråd, dem har vi nok av:?

Grunnen til at jeg nevnte den NYE Samsungen er at prisen er lavere og at begge sider vil få billige spillere utover året og at prisen neppe blir en så avgjørende faktor etter hvert.

Formatene ( og spillerene ) kommer til å bli mer og mer like, det ser man jo på hver ny annonsering.

Og, ARTY, jeg tror ikke jeg er mer uvitende enn deg, vi ser nok bare tingene på litt forskjellig måte, og hadde vi ikke gjort det hadde det ikke vært noe moro med forum :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En del salgstall har kommet nå, men alle slike tall kommer fra parter i den ene eller andre leieren.

Toshiba har solgt 90k standalone enheter i USA/Canada pluss 10k standalone enheter i Japan.

Sony på sin side hevder at det ble i desember solgt 25k av deres standalone spiller. Itillegg til 1000k solgte PS3.

Ser man på internett-forumer så er det enormt med sterke følelser og sterke meninger som grenser til det absurde når man debatterer hva som vil være det beste scenarioet i denne format-krigen.

Ingen av leirene har på dette tidspunkt begynnt å få innpass hos vanlige folk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også blitt solgt 150k HD DVD addoner i Nord-Amerika mener jeg at jeg leste.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lrbh
    Det er også blitt solgt 150k HD DVD addoner i Nord-Amerika mener jeg at jeg leste.
    Tallet som ble nevnt av Toshiba var 175k enheter, inkludert 360 add-ons.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En meldig fra Australia, hvis den er korrekt, tyder på at XA2 bare kan spille NTSC SD-DVD selv om den blir gjort sonefri.
    Derimot kan XE1 spille både NTSC & PAL når den blir gjort sonefri.
    Et region Hack er ventet om ikke så lenge.:-D

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    En meldig fra Australia, hvis den er korrekt, tyder på at XA2 bare kan spille NTSC SD-DVD selv om den blir gjort sonefri.
    Derimot kan XE1 spille både NTSC & PAL når den blir gjort sonefri.
    Et region Hack er ventet om ikke så lenge.:-D
    Hva med XA1?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hva med XA1?
    XA1 har bare støtte for NTSC, så den vil ikke kunne spille av sone2 uansett, siden dette er PAL.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som på DVD at modeller beregnet på NTSC markedet spiller kun NTSC mens spillere beregnet på PAL spiller både PAL og NTSC.

Heia Europa!

Forresten så er ikke sone 2 NTSC, Japan er også sone 2 og de har som kjent NTSC, derfor må sone 2 spillere støtte begge deler.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ja. Da er det bekreftet nok en utsettelse på Toshiba HD XE1 - utsatt til februar. Datoen for inn til Norge var i dag 11/1 hos flere butikker.

Jeg ringte forhandler i morges som igjen ringte Toshiba Norge for å få bekreftet det som jeg fryktet ut fra engelske forum. Nok en utsettelse.

Veit ikke om dette påvirker valget hos flere - valget mellom HD E1 og HD XE1. Jeg gikk nå for HE E1 alikevel - altså den billigste løsningen som allerde er i salg både på nettbutikk og i butikk. Silicon Optix Reon Chip'n som sitter i HD XE1 sitter allerede i projektoren min så jeg stoler på den gjør like fin jobb som chip'n i XE1. Oppskalert DVD på projektoren ser fantastisk ut - og jeg har faktisk flere justeringsmuligheter på Reon'n i projektoren enn Reon'n i Toshiba XE1 (ut fra det jeg har lest på forumene om valg mulighetene på XE1).

Og skulle det alikevel være noen forskjell i favør HD XE1 i mitt oppsett så kan den umulig være noe annet enn marginal - og jeg får aldri se den alikevel.

Ja, patch med 1080p/24 i februar til HX XA2 i statene, men ingenting er bekreftet om den europeiske får dette også. Hvis den får det - så nice for de som vil ha. Men altså - 1080/60 "judder"/stutter eller hva det kalles. Jeg må ærlig talt si at på min HC5000 projektor så går panoreringer meget flytende når jeg bruker Blu-Ray spilleren med 1080/60 ut. Så enten er jeg ikke følsom for det - eller så er det silicon optix reon magi i projektoren som reduserer det på noe vis. Aner ikke. Men må si det er i hvert fall ikke noe som plager meg per i dag på Blu-ray - og da tror jeg heller ikke det vil plage meg fra HD DVD.

Min neste HD DVD spiller om noen år får heller ha alle ønskede egenskaper, til lavere pris og uten barnesykdommer. Men for nå og nærmeste framtid så tror jeg HD E1 holder for meg.

Kommer med litt rapport om hvordan det ser ut senere i kveld. Har akkurat pakket den ut.

Side 12 av 95 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •