Toshiba's HD-E1 & HD-XE1 & HD-EP10 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 95 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1894
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Det beviser bare at det er en veldig bra videoprosessor i spilleren!

Samme chip som sitter i Denons nye DVD-2930CI SD-DVD oppkonvertering spiller.
    Les her en test av HQV oppkonvertering mellom Toshiba HD-XA1 & Denon DVD-2930CI fra august.
    Denon DVD-2930CI Review

Først,så det er klart:
    Toshiba HD-XE1 vil ha 1080p/24 output gjort på samme måte som Pioneer's BD spiller.
    Det vil komme som en Firmware oppgradering i Februar.

En 1080p/24 videostrøm må på en eller annen måte ende opp som 1080/60 så de fleste Displays kan produsere et bilde.
    På veien må det også kunne legges til en videostrøm på 1080i/30 som inneholder interaktive menyer, PiP, Live-streaming o.l. (iHD/BD-Java)

Enkelt forklart så konverteres 1080p/24 opp til 1080i/30 hvor PiP o.s.v. entrer strømmen. Alt blir så oppkonvertert til 1080i/60 før alt eventuelt blir vevet sammen igjen til 1080p/60.
    Ingen informasjon tapt, ingen informasjon kastet bort.
    1080p/24 direkte = ingen interaktivitet.
    Mener du for alvor at de spillerene som leverer ut ett 1080p/24 bilde har gått veien om 1080i?

Hvorfor skulle man ikke kunne legge inn PIP osv på en 1080p/24 strøm?

Hvis man går veien om 60Hz enten det er i eller p har man "forringet" bildet, og der er nettop denne konverteringen man ønsker å unngå for å slippe hakkingen i panoreringer osv.

Greit nok at de tydeligvis må jukse det til nå i begynnelsen, men skal man levere ekte 1080p/24 kan man ikke gå via hverken 30 eller 60 ( man kan muligens gå via 48 eller 72 men hva er vitsen med det. )

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Mener du for alvor at de spillerene som leverer ut ett 1080p/24 bilde har gått veien om 1080i?
    Nei, det mener jeg ikke. 1080/24 leveres ukonvertert som det er. Bare 1080/60 går om i.

Hvorfor skulle man ikke kunne legge inn PIP osv på en 1080p/24 strøm?
    Det kan man selvfølgelig, men uten å skulle fremstå som ekspert på dette, så vil 1080p/24 oppta mer plass. En annen grunn er at videostrømmen PiP o.l. er videoprodusert. Siden video i de fleste tilfeller er 30fps og man må kunne produsere en 1080i/p/60 så er dette valgt som den beste veien.
    Grunnen til denne 1080i/p/60 er at alle TV'r og PJ'r må i basis kunne produsere 50/60mhz bilde. Alt annet er opp til display produsenten. Dette er noe som henger igjen fra NTSC/PAL.
    Det gode med dette er at all konverteringen skjer i spilleren med det håp om at den gjør det mer riktig enn en TV f.eks.
    Som kjent gjør de færreste TV'r 3:2 pulldown og deinterlacing riktig.
    Link:Are You Getting All of the HDTV Resolution You Expected? Round 2

Hvis man går veien om 60Hz enten det er i eller p har man "forringet" bildet, og der er nettop denne konverteringen man ønsker å unngå for å slippe hakkingen i panoreringer osv.

Greit nok at de tydeligvis må jukse det til nå i begynnelsen, men skal man levere ekte 1080p/24 kan man ikke gå via hverken 30 eller 60 ( man kan muligens gå via 48 eller 72 men hva er vitsen med det. )
    Du har for så vidt rett, men de fleste TV'r kan bare gjenngi 50/60mhz og vil lage søl om de skal konvertere fields av f.eks 72 til 50/60 og da vil HD formatene lide.
    Juryen er litt ute enda på forskjellen i bevegelse hakking (judder)på p24 og p60 hvis konverteringen er gjort riktig, siden så få eier displays som kan vise begge.
    Det ideelle hadde vært om alle displays kunne vise oppganging av 24, 48-72-96-120.
    Så det beste ville vært at alle displays minimum kunne vise 24 og 120 siden både 24 og 30 oppganget ender på 120.
    En refreshrate på 120 vil antagelighvis gi det beste bilde både fra filmbasert og videobasert materiale samt antenne mottatte TV sendinger.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett første inntrykk av XA2 på avsforum

XA2 Review - AVS Forum

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "This player... is currently the best HD content player on the market, hands down. It is just amazing in PQ "

Lover godt det her, når er det denne spilleren lanseres her til lands?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    "This player... is currently the best HD content player on the market, hands down. It is just amazing in PQ "

Lover godt det her, når er det denne spilleren lanseres her til lands?
    Ser den forventes levert i slutten av neste uke.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende nyheter dette. Trådstarter sier den er mye bedre enn A2, som jo mange på forumet har. Synd vi ikke vet om XE1 er "samme spiller".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg fikk min E1 i går. Førsteintrykket er meget bra. Spilleren ser mye mindre PC ut en jeg fryktet. Fjernkontrollen funger meget bra. Ikke veldig lang lastetid ( på vanlig DVD ) heller. Har enda ikke fått HD DVD Plater fra Play.com enda så får liksom ikke testet før helgen. Opskalerer kun via HDMI noe jeg sliter med da TV krangler med DVI som jeg desverre kun har på plasmaen. Skal teste litt på projektoren i kveld så da får vi se der har jeg HDMI.

Men alt i alt ser det ut som et svært lovende produkt. Synd at prisene halveres i løpet av de 3 neste månedene men gøy å være tidlig ute for en gangs skyld.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo911
    Opskalerer kun via HDMI noe jeg sliter med da TV krangler med DVI som jeg desverre kun har på plasmaen.
    Lars.
    Dette HDMI/DVI problemet skal fikses i Firmwaren som kommer i Februar.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hvor har du denne infoen fra. Hadde vært fint og vite før jeg satt himmel og h. i bevegelse ja hehe. Men fint om du gir meg linker el.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min HD-E1 i dag.
    Har en del HD DVD filmer, men har bare fått testet litt.
    Mitt første inntrykk er at bilde kvaliteten er som ventet et klart løft fra DVD, men på en del av utgivelsene så er også bakdelen at bildestøy er mer merkbart i enkelte scener. Lydnivået er også mye lavere enn jeg er vandt med fra DVD, slik at jeg må guffe opp volumenet en del på min receiver.
    Ser at dette er diskutert på AVforums.com hvor noen mener at dynamisk lydmodus bør stå på.
    Er også ganske følsom for støy fra spilleren, og jeg synes personlig at viften støyer for mye. Men det er vel en vanesak å bli vandt til den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står noe i manualen om at du må sette hdmi lyd til downmix osv hvis du bruker ekstern lydkabel. Så på et par vanlige DVD er i stad og lyden er helt konge på min. Bruker SPDIF kabelen og satt downmic på HDMI lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo911
    Står noe i manualen om at du må sette hdmi lyd til downmix osv hvis du bruker ekstern lydkabel. Så på et par vanlige DVD er i stad og lyden er helt konge på min. Bruker SPDIF kabelen og satt downmic på HDMI lyd.
    Jeg kjører lyd via HDMI kabelen, dvs jeg kjører multikanals PCM.
    Det merkelige som har også blitt diskutert på avforums.com er at PDIF innstillingen tydeligvis har innstillingen på HDMI lyden. Hvis jeg setter den til "Bitstream" så vises det 48khz uansett om det er TrueHD eller Dolby Digital+.
    Setter jeg den til "PCM" så vises 96Khz på begge lydformat.
    Ser ut som settingen "Bitstream" gir høyere lydnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med lydnivået løste seg når jeg satt SPDIF til "Bitstream".
    Må si at jeg er imponert over gjengivelsen av SD materiale, jeg har fra før Oppo spilleren men jeg synes faktisk at HD-E1 overgår denne.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er kvaliteten på CD-avspilling?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også ganske følsom for støy fra spilleren, og jeg synes personlig at viften støyer for mye. Men det er vel en vanesak å bli vandt til den.
    Er støynivået konstant?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Er støynivået konstant?
    Mitt inntrykk er at støynivået er nogenlunde konstant ja.
    Har ikke fått testet den på vanlig CD.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Fikk min HD-E1 i dag.
    Har en del HD DVD filmer, men har bare fått testet litt.
    Mitt første inntrykk er at bilde kvaliteten er som ventet et klart løft fra DVD, men på en del av utgivelsene så er også bakdelen at bildestøy er mer merkbart i enkelte scener. Lydnivået er også mye lavere enn jeg er vandt med fra DVD, slik at jeg må guffe opp volumenet en del på min receiver.
    Ser at dette er diskutert på AVforums.com hvor noen mener at dynamisk lydmodus bør stå på.
    Hvilken pj bruker du? På enkelte filmer opplevde jeg noe bildestøy på BenQ 7700 både med HD-DVD A1 og vanlig DVD, men på BenQ 8720 er dette nesten ikke merkbart selv med "dårlige" filmproduksjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Hvilken pj bruker du? På enkelte filmer opplevde jeg noe bildestøy på BenQ 7700 både med HD-DVD A1 og vanlig DVD, men på BenQ 8720 er dette nesten ikke merkbart selv med "dårlige" filmproduksjoner.
    Jeg bruker ikke PJ, men en Pioneer 436 plasma..
    På SD plater er det nesten ikke støy men på HD er det desverre en del "myggstøy" i enkelte scener, typisk lyse dagslys scener.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og for de som nettopp har kjøpt seg en E1 så kommer Toshiba med dette : Toshiba announces HD-A20 1080p new model.

Kommer vel til Europa denne også

Toshiba announces HD-A20 1080p new model - AVS Forum

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare en litt nedskalert utgave av AX2, ikke så mye å hoppe i taket for egentlig.

Hvis det stemmer at Samsung lanserer en spiller til 500USD de også, så har Toshiba mistet det overtaket.

Side 11 av 95 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •