Tosh ferdig med aa sponse Hd-dvd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tosh ferdig med aa sponse Hd-dvd

Strotanker fra IFA:

Tosh er ferdig med aa sponse HDDVD spillerne sine. Neste generasjon produkter som vises her nede (og som kommer i Europa) blir betydelig dyrere. De klarte ikke aa forklare akkurat det paa noen fornuftig maate, de ville jo ikke innromme sponsingen som har blitt bedrevet paa det amerikanske markedet.

De nye HD-DVD spilleren blir vesentlig bedre spesifisert paa lyd og bilde og forste gen spilleren som de selger naa blir neppe mye aa samle paa for entusiastene som fokuserer paa finesser og kvalitet.

Tosh er saa aa si alene om aa lage hardware for HDDVD. Alle de store gutta med evne til aa skape et förste gen produkt fra bunn av er aa finne i BR leieren.

De nye spillerne blir vist frem, men bare som ikke fungerende mock-ups, ganske rart med tanke paa at Tosh skal starte salget i november i europeiske nokkelmarkeder. Det er grunn til aa sette sporsmaalstegn med den fremdriften IMO.

Uansett, da blir det reel konkuranse fra BR-spillere fra Panasonic etc som ogsa skal komme paa markedet i November. Europa vil med andre ord faa oppleve en simultan lansering av de to formatene. Ingen fortrinn vil bli aa finne her med andre ord. Tosh sin high-end HD-DVD spiller vil bli likt priset med andre sine produsenters BR-spillere.

Warner er som kjent et av selskapene som kommer med filmer i begge formater og representanten hevdet at BR gir samme kvalitet som HD-DVD paa studiosiden og at evt forskjeller skyldes andre faktorer [les Samsung sin spiller har hatt flere plagsomme hardware feil].

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

GRATULERER!!!
    Det ser ut til at BD har vunnet over HDDVD naar det gjelder pris, kvalitet paa platene og omfang.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...............og jeg gleder meg til Pioneers multiformat spiller.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    GRATULERER!!!
    Det ser ut til at BD har vunnet over HDDVD naar det gjelder pris, kvalitet paa platene og omfang.
    Hva :shock: ? Foreløpig er det vel helt motsatt, men det blir spennende å se om det blir som "alle" forventer da. Nemlig at BD skal klare å utnytte potensialet i platene sine, få prisen ned. Massedistribusjon av BD har de jo sånn sett sikret gjennom PS3.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Det var ren ironi, Anfield Esp1 snakker jo saa varmt og skraasikkert om BD at jeg mistenker ham for aa ha en toppstilling i Sony

Etter litt frem og tilbake har jeg selv gaatt til innkjop av en Toshiba HD-AX1
    Har ikke sett den enda da jeg er turist paa Mallorca. Men fatter'n har hentet den ut og koblet den til sin Sagem 45", og det var de beste HD-bildene han hade sett ("Unforgiven" med Clinter'n) - saa jeg gleder meg til aa komme hjem paa onsdag.

Saa min spaadom er at naar Microsoft er saa innvolvert i HDDVD som de er, kommer det til aa vare lenge. Tenk; MS er villig til aa satse paa HDDVD selv om OS er fra LINUX...hmm
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Tosh er saa aa si alene om aa lage hardware for HDDVD. Alle de store gutta med evne til aa skape et förste gen produkt fra bunn av er aa finne i BR leieren.
    Likte dette utsagnet så godt!

Spesielt at det ikke finnes folk med evne til å skape et første generasjon produkt utenom de som støtter BD.

Nei, BD er en flopp sålangt og jeg ser ingen grunn til å støtte det før det har vist at det faktisk KAN gjøre det bedre enn det gjør i dag, ikke bare vise til teori.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye HD-DVD spilleren blir vesentlig bedre spesifisert paa lyd og bilde og forste gen spilleren som de selger naa blir neppe mye aa samle paa for entusiastene som fokuserer paa finesser og kvalitet.
    Ehh, skal de nye spillerne bli enda *bedre* enn de som er ute nå? Og du får det til å høres ut som en dårlig ting.. Siden den spilleren som er ute nå gruser alt av BD så er jeg ikke akkurat så veldig bekymret om ting kan bli bedre..

Uansett, da blir det reel konkuranse fra BR-spillere fra Panasonic etc som ogsa skal komme paa markedet i November. Europa vil med andre ord faa oppleve en simultan lansering av de to formatene. Ingen fortrinn vil bli aa finne her med andre ord. Tosh sin high-end HD-DVD spiller vil bli likt priset med andre sine produsenters BR-spillere.
    Personlig har jeg ingen tro på at Europa vil ha noen innvirkning for formatkrigen, Europa blir for en smågutt sammenlignet med Japan og USA når det gjelder HDTV penetrering.. Først må en ha TV sendte signaler før en kan begynne å snakke om at folk fleste gidder å legge penger i en dyr TV.. Dersom de i tillegg starter med soneindeling av BD, som er foreslått, så er iallefall det spikeren i kista for det europeiske markedet..

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OS et på HD-DVD... Linux?? Hvis det er det interactive systemet du mener så har vel M$ veldig mange fingrer inn i det.... Og det kan kanskje være ein ørliten sjanse for at det kan være ein mulig grunn til at M$ støtter formatet så hjertlig.. for ikkje å glemme video codecen som brukes.

IHD Interactive Format

From Wikipedia, the free encyclopedia

Jump to: navigation, search
    The correct title of this article is iHD. The initial letter is capitalized due to technical restrictions. iHD is a format developed by Microsoft and Toshiba for providing interactive features for HD DVD, one of the high definition video formats. It is an open specification, which has been developed with inputs and support from Hollywood movie studios, especially Disney. Microsoft has made available a free download to let users author and debug iHD content on Windows XP computers.
    [edit]

Technology

iHD allows interactivity to be authored into a data format using XML and ECMAScript (standardized JavaScript) as its interpreted scripting engine. In contrast, the competing Blu-ray Disc high definition video discs will use either HDMV or BD-J for authoring interactive features.
    The iHD model includes an XML subset for content format of images, buttons, video objects; cascading style sheets (CSS) for layout, color, font types; and SMIL for timing and synchronization as well as ECMA scripts for programmability.
    iHD is not limited to being used on optical media. It can even be used on media delivered or streamed over the internet or any other network.
    iHD allows menus to be displayed during video playback, persistent user-defined bookmarks, picture-in-picture, and network access to download new features and HD trailers using standard HD DVD players.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på hva Esp1 mener med "sponsing". Toshiba har antakeligvis et ønske om at deres satningsområder skal lønne seg over tid. Det er mange kostnader som skal dekkes inn ved lansering av et nytt produkt, men alt kan ikke bakes inn i første serie som slippes.

I en Donald Duck episode (fritt etter hukommelsen) solgte Ole, Dole og Doffen lemonade på gaten, til én millon kroner pr enhet. Da de ble spurt om den vanvittige prisen svarte de at "de bare trenger å selge ett produkt"... Jeg regner med at markedsavdelingen til Toshiba har andre planer.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir jo uansett urettferdig å sammenligne europeiske og amerikanske priser, spesielt på nicheprodukter (riktig stavemåte?) som HD DVD tross alt er.. Det amerikanske markedet er mye mer modent for HD..

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett litt av hvert her nede og har vært på pressekonferanser med både HD-DVD og Blu-ray. Begge deler har vært greit interessant, men det som sitter igjen som en klegg på leggen, er at det kun er Toshiba som gir ut hardware på HD-DVD. Alle de "store " støtter Blu-ray.Med det som forutsetning er det nok kun et tidsspørsmål før det kun er et format.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyttig lesning for "Fanboys":

LINK:Game over for Sony?

Noen utdrag:
    Take the example of the PlayStation. Such had been the dominance of that games console that when Microsoft launched its own machine, the Xbox, few gave the upstart any chance of success, and when consumers bought only 30 million units to the PS2’s 200 million it seemed that Sony’s position truly was unassailable.

But times change quickly in the high-tech world, and now the Tokyo leviathan stands accused of squandering its advantage. With the Blueray format being blamed in many quarters for the added delays and expense, the company’s long-awaited next generation PS3 console will not be launched until November. Even then it will arrive on the market with a $600 (£315) price tag – close to three times that of its nearest rival.

It is going to be expensive too. According to Goldman Sachs, the combination of delays, expensive retooling and subsidising the cost of the PS3 means that by March next year, Sony’s chosen approach will have cost it in the region of $2 billion (£1.05bn).

With share prices tumbling and confidence in the once-unshakeable brand severely dented, only time will tell if Sony can continue to maintain its position at the forefront of consumer electronics.

Ikke en artikkel som har alle teknologiske facts riktig, men en bra summerisk analyse av Sony's posisjon. En av mange artikler som har vært i internasjonal presse i det siste.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

GRATULERER!!!
    Hvor i all verden har du dette fra??? Dette er den mest enfoldige konklusjon jeg har sett hittil på forumet.Jeg har nettopp sett prisene på de nye Tosh spillerene og de er jo ikke til å bli skremt av.
    Stølen

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Hvor i all verden har du dette fra??? Dette er den mest enfoldige konklusjon jeg har sett hittil på forumet.Jeg har nettopp sett prisene på de nye Tosh spillerene og de er jo ikke til å bli skremt av.
    Stølen
    Du skulle lest posten litt nedenfor og, det var et litt dårlig tilfelle av ironi

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det var ren ironi, Anfield Esp1 snakker jo saa varmt og skraasikkert om BD at jeg mistenker ham for aa ha en toppstilling i Sony

Etter litt frem og tilbake har jeg selv gaatt til innkjop av en Toshiba HD-AX1
    Har ikke sett den enda da jeg er turist paa Mallorca. Men fatter'n har hentet den ut og koblet den til sin Sagem 45", og det var de beste HD-bildene han hade sett ("Unforgiven" med Clinter'n) - saa jeg gleder meg til aa komme hjem paa onsdag.

Saa min spaadom er at naar Microsoft er saa innvolvert i HDDVD som de er, kommer det til aa vare lenge. Tenk; MS er villig til aa satse paa HDDVD selv om OS er fra LINUX...hmm
    Jeg beklager at jeg ikke leste denne først. SORRY!
    Jeg er veldig enig med deg!
    Stølen

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok lese hans neste innlegg også...
    Edit: litt sein der ja...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0