Xbox 360 og HDCP

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox 360 og HDCP

En ting jeg lurer på...MS skal lansere HD-DVD spiller til XBOX 360 på senhøsten. Men det som slår meg er at så lenge Xbox 360 hverken har DVI eller HDMI tilkobling vil jo bilde bli automatisk skalert ned til SDTV oppløsning. USB porten den eksterne HD-DVD spilleren bruker støtter jo ikke HDCP. Er det noen som vet hvordan MS har tenkt å løse dette her ?

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer vel en hdmi/dvi-kabel vil jeg tro!

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emilste
    kommer vel en hdmi/dvi-kabel vil jeg tro!
    Mener du at den følger med når du kjøper HD-DVD spilleren ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lurer jeg på også! Er det mulig og få HD oppløst bilde med component som er beste signal ut fra xbox 360? Eller vil det være en HDMI utgang rett fra den eksterne HD-Spilleren kanskje? Det tror jeg er mest sannsynlig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke HDMI-utgang på denne spilleren. HD-signalet overføres fra 360'en med komponentkablel.

I utgangspunktet skal filmindustrien vente til 2010 med å kreve HDCP for å kunne vise HD-signaler. Derfor vil "billigutgaven" av PS3 (som ikke har HDMI) samt HD-spilleren til MS fungere fin-fint.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eystein
    Det er ikke HDMI-utgang på denne spilleren. HD-signalet overføres fra 360'en med komponentkablel.

I utgangspunktet skal filmindustrien vente til 2010 med å kreve HDCP for å kunne vise HD-signaler. Derfor vil "billigutgaven" av PS3 (som ikke har HDMI) samt HD-spilleren til MS fungere fin-fint.
    Så det du sier at HD-DVD spilleren til Xbox360 blir lansert uten HDMI eler DVI kabel ? Er det info som er bekreftet eller er det bare spekulasjoner ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MF24
    Så det du sier at HD-DVD spilleren til Xbox360 blir lansert uten HDMI eler DVI kabel ? Er det info som er bekreftet eller er det bare spekulasjoner ?
    Dette er bekreftet. Du kan lese mer om spilleren her. Til venstre på den siden finner du også linker til Major Nelsons Xbox-blog. MN jobber for Microsoft.

Spilleren kobles til Xboxen via USB. Dersom du har et trådløst adapter kan du koble det inn i HD-DVD-spilleren i stedet. All prosessering av bilde og lyd gjøres i Xboxen.

HD-DVD blir med andre ord gjort tilgjengelig for $200 dersom man har en 360 fra før. Eneste krav er at man bruker en komponentkabel.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eystein
    Dette er bekreftet. Du kan lese mer om spilleren her. Til venstre på den siden finner du også linker til Major Nelsons Xbox-blog. MN jobber for Microsoft.

Spilleren kobles til Xboxen via USB. Dersom du har et trådløst adapter kan du koble det inn i HD-DVD-spilleren i stedet. All prosessering av bilde og lyd gjøres i Xboxen.

HD-DVD blir med andre ord gjort tilgjengelig for $200 dersom man har en 360 fra før. Eneste krav er at man bruker en komponentkabel.

Takk for linken !!:-D Masse nyttig info !!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •