Sammenligning av Bluray og HDDVD filmer - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 30 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 589
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    260 kr pr film er over den grensen jeg vil sette for HD filmer :-? :cry: Håper disse prisene vil falle betraktelig eller utleie vil legge seg på omtrent samme pris som på dvd!
    Hva filmene koster i begynnelsen har nok ikke så mye å si - har jo ofte skjedd at softwaren faller i pris.

Husker Scanbox sine første DVD'er; ca 200,- hadde 4:3 bilde og ingen DD 5.1. Herlig

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Tja, hva mener du med "umulig å få tak i store nok antall"? Greit nok at etterspørselen kan bli større enn de 6 millioner enhetene Sony skal shippe ut før 1.april 2007, men det betyr fortsatt at 6 millioner har den... ;-)

Lanseringen av BR har ikke begynt nei. Det som har skjedd så langt kan vel i beste fall kalles en tidlig førpremiere.
    http://www.nettavisen.no/spillmagasi...icle729887.ece

Dette var jo nedslående for Bluray! Den tidlige "førpremieren" ser ut til å bli sinnsyk lang, Esp1 Er det 3. gang PS3 og BD blir utsatt?! Dette kan bety svæært mye for BD. Målsettingen er nå endret til 6 mill solgte innen utgangen av 2007. Det er jeg neimen ikke sikker på om de klarer. Tror mange nå kommer til å kjøpe "den andre" konsollen i steden (med HDDVD add-on til ca. 1000-lappen), som antagelig koster kr 1995 til jul. PS3 er vel antatt å koste ca. 5500 kr. Og med BD-spillere til 12-15k mot 5-8k for HDDVD kan dette være forskjellen for hvilket format som regjerer.

Bluray er HELT avhengig av PS3 som lansering, og når det nå IGJEN utsettes kan det bety alt...(synd - for jeg regnet med å kjøpe meg en rimelig PS3 til neste sommer)
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette som står beskrevet flere steder om så og så mange lag og 2 sider osv er litt artig.

Hvis noen husker tilbake til dette stadiet i utviklingen av DVD så trodde alle at 2 lag 2 sider skulle bli det nye store.
    Slik ble det som kjent ikke .
    Den eneste filmen jeg husker som har 4 lag er vel Terminator 2 ultimate edition som kom i metallboks og greier.

Det er som kjent mye mer penger i å lage 2-disc editions, gjerne en stund etter 1 disc sånn at de ivrigste må kjøpe 2 ganger.

Jeg er hellig overbevist om at vi ganske snart vil se 2 disk HD-DVD og Blue-ray utgivelser med ekstramateriale på egen plate.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    begynner ikkje det å nerme sej da?
    http://www.amazon.com/Mission-Imposs...?ie=UTF8&s=dvd

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok en feil, det er bare DVD utgaven som kommer på 2 plater.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Dette er nok en feil, det er bare DVD utgaven som kommer på 2 plater.
    Ehh, det står jo på coveret (HD-coveret) at det skal være 2 plater.. Men isåfall, er det noe problem det da? Er vel bare bra det..?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Dette var jo nedslående for Bluray! Den tidlige "førpremieren" ser ut til å bli sinnsyk lang, Esp1 Er det 3. gang PS3 og BD blir utsatt?! Dette kan bety svæært mye for BD. Målsettingen er nå endret til 6 mill solgte innen utgangen av 2007. Det er jeg neimen ikke sikker på om de klarer. Tror mange nå kommer til å kjøpe "den andre" konsollen i steden (med HDDVD add-on til ca. 1000-lappen), som antagelig koster kr 1995 til jul. PS3 er vel antatt å koste ca. 5500 kr. Og med BD-spillere til 12-15k mot 5-8k for HDDVD kan dette være forskjellen for hvilket format som regjerer.

Bluray er HELT avhengig av PS3 som lansering, og når det nå IGJEN utsettes kan det bety alt...(synd - for jeg regnet med å kjøpe meg en rimelig PS3 til neste sommer)
    Det som er synd er at de blå laserene også brukes i HD-DVD, så begge formater er i samme båt.

Mvh

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om BD 50GB har vært promotert som "the big thing" av Sony og det derfor er viktig å demonstrere dette med 50GB utgivelser, så har markedsavdelingene hos filmselskapene erfart fra SDDVD at 2disk utgaver har et bedre salgspotensiale enn 1disk utgaver. Derfor vil vi nok se mange 2disk utgaver fremover.
    M:I-3 blir den første 2disk på HDDVD & BD og selvfølgelig også SDDVD.

Edit: Så ikke at nyheten om PS 3 var utsatt igjen allerede var postet.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Digital Bits fikk bekreftet fra Paramount at Mission Impossible III blir den første tittelen til å bli utgitt som 2 disker i både HD DVD og Blu-ray. Det er klart selskapene kommer til å fortsette på denne måten, da det gir en slags ekstra verdi ovenfor kundene, og dermed mer salg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg har forstått det rett så er produksjonskostnaden for DVD helt ubetydelig, og på tross av enkelte påstander vil jeg regne med at den blir det ganske fort også for HD-formatene.

Det vi betaler for når vi kjøper en film er slett ikke fysiske produksjonskostnader, men engangsutgiften selskapet har hatt med å lage innholdet, samt reklameutgifter.

Dermed er det helt rimelig at selskapene vil fylle på med flere plater dersom det er sannsynlig at dette fører til mersalg eller at de kan ta høyere pris for et innhold de allerede har tatt utgiften av.

-k

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at dette er lettjente penger for selskapene.

Det stiller jo kapasitetsdiskusjonen i ett annet lys.

Blir vel ikke akkurat så veldig trangt om plassen på en 50 eller 30 GB plate uten ekstramateriale og med MPEG4 komprimering skulle jeg tro.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Blir vel ikke akkurat så veldig trangt om plassen på en 50 eller 30 GB plate uten ekstramateriale og med MPEG4 komprimering skulle jeg tro.
    Samtidig kommer det vel "superbit" hd-utgivelser med mindre kvantisering.

-k

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Arendal]

Hvis noen husker tilbake til dette stadiet i utviklingen av DVD så trodde alle at 2 lag 2 sider skulle bli det nye store.
    Slik ble det som kjent ikke .
    Den eneste filmen jeg husker som har 4 lag er vel Terminator 2 ultimate edition som kom i metallboks og greier.

QUOTE]

Kalifornia og
    Filmen er i 4 versjoner;
    NR 4:3
    NR WS
    R 4:3
    R WS

Tom

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Dette var jo nedslående for Bluray! Den tidlige "førpremieren" ser ut til å bli sinnsyk lang, Esp1
    Som kjent kommer BR-hardware fra Panasonic i Europa om noen uker...

Er det 3. gang PS3 og BD blir utsatt?! Dette kan bety svæært mye for BD. Målsettingen er nå endret til 6 mill solgte innen utgangen av 2007. Det er jeg neimen ikke sikker på om de klarer. Tror mange nå kommer til å kjøpe "den andre" konsollen i steden (med HDDVD add-on til ca. 1000-lappen), som antagelig koster kr 1995 til jul. PS3 er vel antatt å koste ca. 5500 kr. Og med BD-spillere til 12-15k mot 5-8k for HDDVD kan dette være forskjellen for hvilket format som regjerer.

Eh,

"Sony opprettholder målsetningen på seks millioner utsendte maskiner innen __finansåret__ 2007 er omme."

Finansår er ikke det samme som et år, dvs dette året løper ikke til desember 2007 slik du antyder. Sonys "fiscal year" er definert som "the fiscal year that ended March 31".

Ref: http://biz.yahoo.com/iw/060427/0125489.html

"Tokyo, April 27, 2006 -- Sony Corporation today announced its
    consolidated results for the fiscal year ended March 31, 2006 (April
    1, 2005 to March 31, 2006)."

Sony opprettholder mao planen om å shippe 6 millioner units før 31 mars 2007.

Got it?

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det skal mer til enn en (ytterligere) forsinkelse før Espen sier noe negativt om Sony og BR. Lanseringen går på skinner, hva?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link:
    http://www.next-gen.biz/index.php?op...=3754&Itemid=2

"It is also important to note that the previously announced global shipment forecast of six million units within the fiscal year ending 2007 has not changed."

Ble litt usikker på disse "fiscal greiene", men fant en grei beskrivelse her som stemmer veldig godt med det Espen sa:
    http://www.streetauthority.com/terms/f/fiscalyear.asp

Så, Sony påstår de fortsatt skal klare å holde den målsetning, men hvorfor skal vi egentlig tro på dem denne gangen? Det blir litt for dumt å si at de skal klare å holde de samme produksjonsplanene som planlagt, når de ikke klarer å holde det de lovde ved lansering..

Uansett, Esp1, mener du fortsatt at det vil bli mer enn nok billige Blueray spillere i år? Eller kan du for en gangs skyld innrømme at du tok feil..?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Hehe, det skal mer til enn en (ytterligere) forsinkelse før Espen sier noe negativt om Sony og BR. Lanseringen går på skinner, hva?
    Ha ha, det er større grunn til å tvile på HD DVD fansen her som ikke en gang har en enkel forståelse av "fiscal year".

Mangel på blålaserdioder påvirker selvsagt også produksjonen av HD DVD produkter... Tosh har kanskje shippet et titalls tusen enheter så langt (i beste fall). Her snakker vi om masseproduksjon av millioner av spillere.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Uansett, Esp1, mener du fortsatt at det vil bli mer enn nok billige Blueray spillere i år? Eller kan du for en gangs skyld innrømme at du tok feil..?
    Hvor har jeg sagt det?

Billige BR-spillere blir det uansett nok av når den tid kommer, de som ikke kan vente på Europa-lansering tidlig neste år kan jo bare bestille en fra US of A i november... ;-)

Kan Sony møte målsetningen om å shippe 6 millioner PS3 enheter før 31 mars 2006 så betyr det fremdeles at det vil være 6++ millioner avspillere på markedet for dette formatet om et drøyt halvår. Hvor mange set-top avspillere for HD-DVD kan Tosh selge i samme periode (evt med tillegg av MS sin tilleggsenehet) tror du?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KAN VI DISKUTERE SAK OG IKKE PERSONER?

Takk!

Jeg synes det er kjempekjedelig, men begrensning av dette slaget må man regne med i starten.

Teknologisk fremgang:

I går var det umulig, i dag er det vanskelig, i morgen er det avlegs.

Mvh

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hvor har jeg sagt det?

Billige BR-spillere blir det uansett nok av når den tid kommer, de som ikke kan vente på Europa-lansering tidlig neste år kan jo bare bestille en fra US of A i november... ;-)

Kan Sony møte målsetningen om å shippe 6 millioner PS3 enheter før 31 mars 2006 så betyr det fremdeles at det vil være 6++ millioner avspillere på markedet for dette formatet om et drøyt halvår. Hvor mange set-top avspillere for HD-DVD kan Tosh selge i samme periode (evt med tillegg av MS sin tilleggsenehet) tror du?
    Nå er du vel litt vel optimistisk ;-)

Side 9 av 30 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •