Sammenligning av Bluray og HDDVD filmer - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 30 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 589
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    HDVD er DVD basert og formelt plantet i DVDForum, interesse organisasjonen for alt DVD.
    Dette betyr nill. DVD Forumet var for DVD.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke er mer konkret og spesifikk med din kritikk finner jeg den uforståelig og i verste fall utidig.
    Tja, de fleste innleggende dine er vel oxo uforståelige og utidige.

Hvorfor skal man kjope et format som støttes av _en_ produsent som tviholder på DVD forumet som det eneste saliggjørende?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå lanseres BD i Norge 14. november og da vil vi kunne teste dem selv.

Fra DVDnett:

Twentieth Century Fox Home Entertainment og Sony Pictures Home Entertainment Nordic AB melder at de første Blu-ray titlene vil bli lansert i Norge i november.

Det blir premiere verden over i november på Blu-ray Disc. De første utgavene retter seg til tidlige brukere av formatet, opplyser Peter Carlson, Nordic Business Development Manager. I en pressmelding skriver Fox at med mer enn to milliarder dollar i inntekter og 90 millioner solgte DVD-filmer i verden, er tidspunktet nå riktig for å lansere Blu-ray Disc (BD). Det loves at titlene som slippes skal ha avanserte javafunksjoner, høyeste kvalitet (MPEG4-komprimering), HD “Lossless” Audio og mange interaktive funksjoner.

Titlene, som Fox skal slippe på verdensbasis den 14. november, heriblant Norge, er:
    Behind Enemy Lines
    Fantastic Four
    Kingdom Of Heaven (Director’s Cut)
    Omen 66
    The Leaugue Of Extraordinary Gentlemen
    Speed
    Transporter

Prisene er ikke oppgitt, men det henvises til de amerikanske veiledene prisene på US$39.98, som rundt omregnet er 260 norske kroner.

I Norge distribueres Fox-filmene av SF Norge.

Også Sony Pictures Home Entertainment Nordic AB kan fortelle at BD kommer på markedet i november. Niclas Ekstedt, Marketing Director, forteller at de kommer i "midten av november". Hvilke titler som kommer er ikke klart, men etter det vi kjenner til er Da Vinci-koden en av premierefilmene på BD. John Berge / 04.09.06
    Jeg antar at da er de første HD DVD filmene og spillerene også på plass.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    260 kr pr film er over den grensen jeg vil sette for HD filmer :-? :cry: Håper disse prisene vil falle betraktelig eller utleie vil legge seg på omtrent samme pris som på dvd!

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som typiske norske priser det der.. De amerikanske prisene ligger jo vesentlig lavere ut i butikkene, så det skal bli spennende å se hva som skjer her på berget. Uansett, det vil jo være et forsvinnende lite marked for HD DVD og Blueray her på berget, i beste fall kommer det til å bli mulighet til å leie vie internett/posten.. Kanskje noen av de største leiebutikkene i byene klarer å ha et lite utvalg, men selv det kommer til å ta tid..

Det blir nok å hovedsaklig baserer seg på import av disse filmene i overskuelig fremtid, og så lenge de holder seg vekk fra soneinndeling, og de klarer å holde prisene under 200,- for hver film så er jeg fornøyd..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Toshiba engineer speaks about HD DVD

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=62615
    Et artig intervju "for sure", men selvsagt lite nyansert.

Man kan jo spørre seg om hvorfor erkefienden Panasonic har valg BR og ikke fortsatt velger å støtte DVD Forumet? For å pumpe royalitetskroner i rumpa til Sony? Neppe...

Hvorfor er det bare "den glade kommunisten" Toshiba som ønsker å selge HD-DVD set-top spillere billig?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå lanseres BD i Norge 14. november og da vil vi kunne teste dem selv.

Jeg antar at da er de første HD DVD filmene og spillerene også på plass.
    Brukte en del tid på å se på Samsung sin spiller/stand på IFA og synes det så riktig så bra ut. Uten mulighet for å sammenlikne direkte mot noe annet selvfølgelig, men helt åpenlyse svakheter i presentasjonen så jeg ikke.

Kingdom Of Heaven (Director’s Cut) blir forøvrig den første BR-DL 50 GB utgivelsen så påstander om at dette formatet er vapourware er bare tøv.

Man kan også lese releaseplanene på
    http://www.release.no/
    http://www.release.no/release.asp?ID=5

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor blir folk så opphetet av format-debatter?

Uansett format vil kvaliteten sannsynligvis bli en betydelig forbedring fra DVD, den vil ta lang tid på å slå igjennom og filmselskapene får en ny melkeku.

Hvis ikke begge flopper da.

Når det gjelder akkurat hvilket format... Jeg sitter på gjerdet inntil en HD-DVD+BR-RW 5.25" stasjon finnes til min HTPC til 1000,- og software finnes som lar meg bruke filmen på MIN måte uten irriterende DRM, krav til windows Vista og spyware fra Sony, etc.

-k

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Brukte en del tid på å se på Samsung sin spiller/stand på IFA og synes det så riktig så bra ut. Uten mulighet for å sammenlikne direkte mot noe annet selvfølgelig, men helt åpenlyse svakheter i presentasjonen så jeg ikke.

Kingdom Of Heaven (Director’s Cut) blir forøvrig den første BR-DL 50 GB utgivelsen så påstander om at dette formatet er vapourware er bare tøv.

Man kan også lese releaseplanene på
    http://www.release.no/
    http://www.release.no/release.asp?ID=5
    Forklar nå oss konsumenter hvorfor vi skal betale dobbelt så mye for den billigste BD spilleren kontra den billigste HDDVD spilleren?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette betyr nill. DVD Forumet var for DVD.
    Før du poster slike utsagn, kanskje det ville være en ide' å informere seg selv først.
    Du har igjen vist deg som en ensidig BD "fanboy" uten et saklig argument for BD eller mot HDDVD.

Hvor i formatnavnet HD-DVD mangler definisjonen Digital Versatile Discs?
    Hvis DVD-Forum's 230 medlemsbedrifter betyr nil, hva betyr da Blu-ray Disc Association?

LINK:WELCOME TO DVD FORUM

LINK:Blu-ray Disc Association

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal man kjope et format som støttes av _en_ produsent som tviholder på DVD forumet som det eneste saliggjørende?
    Motsier du deg selv i forhold til forrige post?

Man skal ikke se seg blind på listen over de selskapene som støtter BD.
    Mange av selskapene finner du på "støttelistene" for begge formater.
    Selskapene som har gått ut å støttet BD har ikke noen eksklusiv avtale som forhindrer dem fra også å støtte HDDVD når de finner det for godt.

Både "hardware" og "software"(filmselskaper) har allerede nå lansert produkter i begge formater.

Godt eksempel er myten om at "BD er støttet av 80% av filmindustrien".
    Støtten i filmindustrien viser bare hvilke HollywoodStudios som aktivt har gått ut å støttet hvilket format. Det betyr ikke at de som sier de nå støtter BD ikke vil gi ut på HDDVD.

Det forteller heller ikke noe om hvilke store Hollywood selskaper som IKKE aktivt har gått ut å støttet noen part.
    Det forteller heller ikke noe om alle de mindre USA produksjon selskapenes stilling.

Det forteller heller ikke noe om Europeiske filmprodusenter eller distributørene.
    Ingen av dem har aktivt støttet noen side.
    {Selv om de to største Europeiske distributøren Pathe' og StudioCanal(verdens tredje største filmrettighets bibliotek) visstnok er veldig HDDVD pro.}

Skal Sony, MurdochFOX eller Paramount true, sine tidligere Europeiske Distributører og sammarbeids-partnere til å bare gi ut deres filmer på BD?
    Det skal bli morsomt å se!

Hvorfor BD har fått den støtten den har kan man bare spekulere på.
    Har Sony lovet Teknologiske og økonomiske "gull og grønne skoger" og selskapenes styrer har trodd dem, akkurat som meg?
    Store selskapers styrerom er befolket av foretningsfolk, ikke av teknokrater.

Når nå myter,lovnader og "Hype" må vike for den harde realitet så vil vi se om "beste man vinner", eller om ingen vinner, eller"dårligste mann vinner". Som med VHS.
    Sony skjøt seg selv i foten ved å nekte å lisensiere Betamax fordi de ville ha eksklusiv kontroll. For 8 år siden ble de tilbudt en part i HD utviklingen for å lage 1 HD format. Det ville de ikke fordi de ville ha et Egetkontrollert format.
    Rart hvordan historien gjentar seg.

Dette dreier seg ikke om å gi oss konsumenter det beste produkt, bare om "Big Bucks Corporate Policy"!

Snart vil den samme filmen komme i HDDVD, BD og HD-VMD. Da kan vi sammenlikne Teknologisk kvalitet og pris på produkter. Det burde være det eneste som vi konsumenter burde bry oss om.

Ikke "Hype bullshit" fra "The Corporate World".

:twisted:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh, selve definisjon på "vapporware" handler jo om at produkter som blir lansert ikke nødvendigvis er i butikken til den tiden som er annonsert. Siden det tross alt over 2 måneder til lansering, så er det jo ingen garanti for at de skal holde denne lovnaden, ei heller at den fungere på den måten som ble lovd..
    Fra Wikipedia:
    "Vaporware or vapourware (see spelling differences) is software or hardware which is announced by a developer well in advance of release, but which then fails to emerge, either with or without a protracted development cycle. The term implies unwarranted optimism, or sometimes even deception; that is, it may imply that the announcer knows that product development is in too early a stage to support responsible statements about its completion date, feature set, or even feasibility."

Nå har jo BD campen lovd oss BD50 allerede ved lansering, så jeg holder ikke akkurat pusten for at de skal klare det til den 14. novemeber heller. Ikke at jeg har noe som helst behov for BD50, BD25 er mer enn nok til å lansere gode filmer, dersom de bare bruker riktig enkoding, og evt. sprer lange filmer på 2 discer.. 4 timer lange filmer har godt av en kunstig pause i midten uansett.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette dreier seg ikke om å gi oss konsumenter det beste produkt, bare om "Big Bucks Corporate Policy"!
    Tja, BR er både det beste produktet og produktet med mest corporate support. BR er fremtidsrettet og formatet for de neste 10 årene. Det eneste HD-DVD har er "DVD" i navnet.

Selvsagt er både Tosh og Sony leieren interesserte i å tjene penger, det er relativt banalt av deg å tro at Tosh driver med veldedighet.

Sånn historisk sett så vant Tosh runden med DVD, men nå er alle viktig støttespillere som Panasonic/Matsushita med i BR-leieren og Sony har garantert ikke tenk å tape slaget denne gangen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forklar nå oss konsumenter hvorfor vi skal betale dobbelt så mye for den billigste BD spilleren kontra den billigste HDDVD spilleren?
    Som early-adopter og entusist er man ikke interessert i å kjøpe billig low-tech teknologi som ikke bidrar til å gi en eksklusiv status. Omtrent som om det er bedre å ha en Posche fremfor en Seat i garasjen. Begge er biler med fire hjul, men der slutter vel likheten...

Dette med den store prisforskjellen mellom spillerne er forøvrig et ikke-problem. De som vil ha en "billig" BR-spiller vil få dette om kort tid.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev

Nå har jo BD campen lovd oss BD50 allerede ved lansering, så jeg holder ikke akkurat pusten for at de skal klare det til den 14. novemeber heller.
    Såvidt jeg kan se blir "Kingdom of Heaven" på 50 GB BR en av de aller første utgivelsene, og min konklusjon blir dermed at det er klart ved lansering.

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Seat'en hadde gruset Porschen i ytelse så hadde nok jeg tatt Seat'en jeg altså.
    Og ihvertfall siden porschefabrikken aldri vet helt når jeg får bilen

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med den store prisforskjellen mellom spillerne er forøvrig et ikke-problem. De som vil ha en "billig" BR-spiller vil få dette om kort tid.
    Da referer du sikkert til den ekstremt sponsede PS3? Som kommer til å bli umulig å få tak i store nok antall i år?`

Såvidt jeg kan se blir "Kingdom of Heaven" på 50 GB BR en av de aller første utgivelsene, og min konklusjon blir dermed at det er klart ved lansering.
    Ehh, unskyld meg, har ikke BD vært lansert før 14. november? Er det derfor vi fortsatt bare har sett uferdige produkter derfra..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, BR er både det beste produktet og produktet med mest corporate support.
    Du kommer stadig med slike påstander uten å "backe" dem opp.
    Hvorfor er BD det beste produktet?

BR er fremtidsrettet og formatet for de neste 10 årene. Det eneste HD-DVD har er "DVD" i navnet.
    Igjen påstander som ikke er underbygget.
    Hvorfor er BD mer fremtidsrettet og for de neste 10 årene ?

Det ukjente HD-VMD har laget 200GB disker med blålaser i laboratoriet basert på 10 lag.
    Siden teknologien er nesten identisk med HDDVD, rimelig å tro de kan gjøre det også.
    TDK lanserer 200GB "recordable" BD disker og bruker 8 lag(må ikke blandes med den type disker som filmer utgis på).
    To lag mindre enn lille VMD!
    Holographic Versatility Disc påstår de vil klare multilags på 1TB innen 2010. Det er fire år til.

Opprinnelig skrevet av ARTY

Selvsagt er både Tosh og Sony leieren interesserte i å tjene penger, det er relativt banalt av deg å tro at Tosh driver med veldedighet.
    Hvor får du det fra at "Big Bucks Corporate Policy" ikke inkludere Alle?

Utrolig å se at noen med teknologisk kunnskap kan bli så emosjonelt hektet på en teknologi uten å kunne komme med ett vektig teknisk argument på hvorfor.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mange måter en "artig" diskusjon dette, men hva med å la glasskula få en pause og heller vente å se, i alle fall hva angår hvem som vinner. Sammenlikningen mellom BR og HD-DVD blir dessuten mer interessant når det kommer en BR-spiller på markedet (det ville ikke forundre meg om Esp1 synes det er morsomt at noen lar seg provosere av innleggende hans - kanskje er han/hun en skikkelig moroklump?).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Da referer du sikkert til den ekstremt sponsede PS3? Som kommer til å bli umulig å få tak i store nok antall i år?`

Ehh, unskyld meg, har ikke BD vært lansert før 14. november? Er det derfor vi fortsatt bare har sett uferdige produkter derfra..
    Tja, hva mener du med "umulig å få tak i store nok antall"? Greit nok at etterspørselen kan bli større enn de 6 millioner enhetene Sony skal shippe ut før 1.april 2007, men det betyr fortsatt at 6 millioner har den... ;-)

Lanseringen av BR har ikke begynt nei. Det som har skjedd så langt kan vel i beste fall kalles en tidlig førpremiere.

Side 7 av 30 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •