Sammenligning av Bluray og HDDVD filmer - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 30 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 589
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Hvor kommer den ide'n fra at Tosh spiller'n er så voldsomt sponset:
    Jim Armour, Toshiba:
    Somebody on the internet did a breakdown of the cost of the Toshiba [HD-A1], and they had an estimate of what it was actually costing. They said, Toshiba's paying $150 for each unit - how many dollars do you think Sony's going to be paying towards the PS3?
    Hvorfor må Toshiba referere til internett for å "avsløre" kostnaden pr spiller? Det finner jeg ganske mistenkelig. De burde ha orden i eget hus. Uansett så er det ikke bare produksjonskostnaden man på tenke på i denne sammenhengen, det er investeringer i utstyr, forskning (både HW & SW) etc som skal gjøre at det hele lønner seg. Du kan ikke komme i fra at det finnes få dedikerte DVD-spillere i dag som ligner på HD-DVD på innmatsiden. Det er en meget god grunn til nettopp det.

Punkt nummer to er at deres oppfølger til A1 blir rapportert til å bli vesentlig dyrere enn introduksjonsmodellen... Mao så selger de første spilleren til en ikke bærekraftig pris. Jeg antar at den spilleren vil være billigere i ren produksjon enn førstnevnte.

Punkt nummer 3, hvorfor ser vi ikke noen masselansering av første Toshiba spilleren.. Ikke bare noen få i USA men også i Europa og andre signifikante markeder? Det hele virker som en stor markedsføring gimmic.

På grunn av forskjellen mellom distribusjons avtaler her i Europa kontra USA, hvor distribusjonen er bundet opp til filmselskapene, så vil nesten alle BD titler komme ut på HDVD her.
    Har du link til troverdig kilde?

Jeg spør igjen; er det noen som kan fortelle meg EN teknologisk,kvalitetsmessig,prismessig grunn til å velge Blur-Ray?
    Hvis man ser bort i fra at det kun finnes en virkelig produsent av HD-DVD og at 80 % av filmene kommer ut i BD?

Skal man velge et dyrere og mer komplisert standard, uten ETT teknologisk fortrinn p.g.a."emotional and rational" reasons?
    Det er virkelig skremmende hvor dumme,arrogante og nedlatende overfor konsumentene som betaler lønnen deres slike Ecxec's i store internasjonale selskaper kan være.
    Vi får se hva prisen på 2. gen. HD-DVD blir, kanskje formatet ikke er så billig som man tror.

Kopibeskyttelsen er i all hovedsak lik på de to formatene så det bør ikke være noen grunn til å velge den ene over den andre.

Det virker som enkelte er ute etter å beskytte eller forsvare sine egne innkjøp. Jeg er i all hovedsak relativt åpen, men jeg er negativ til at det kun er en produsent og at meste av innholdet ikke kommer til HD-DVD. Jeg kan ikke se hvordan EVD eller HD-VMD skal kunne konkurrere hvis det ikke finnes innhold på formatene? Har du sett noen konkrete eksempler på studioer som skal lansere filmer på formatet? Igjen link til troverdige kilder mottas med takk.

Mvh

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris pr hardware enhet og pris pr plate blir avgjorende for forbrukerne. Naar folk naa har kjopt seg flatskjermer til nesten 20k med stempelet HD-Ready, er det faa som vil punge ut 10-15k til for aa faa seg en BD-spiller. 4-6k for en HDDVD-spiller er levlig for de fleste.

Jeg tror ikke BD vil ene og alene overleve paa at PS3 skal soerge for salget. Naar MS naa kommer med HDDVD-spiller til XBOX360 til rundt tusenlappen, tror jeg det vil selge mengder. Tror nok HDDVD og BD vil leve side om side i mange aar...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men spørsmålet blir jo om neste HD-DVD spiller koster 5-6k eller 8-10k...

Only time will tell, men det som er sikkert er at M$ ikke vil kaste inn mer penger enn at de fortsatt ser avkastningspotensiale. Ulempen med HD-DVD addon er at gamere ikke egentlig har noe brukt for den. PS3 kan man argumentere at man ikke har brukt for den der og, men der er den der "åkke som". Og her ligger den store forskjellen: PS3 vil gjøre at man har millioner av BD enheter ute i markedet, mens X-box må ut til kunden og overbevise en gang til at de virkelig trenger HD-DVD addon. Gir det en tilleggsverdi? For noen kanskje, for de fleste sannsynligvis ikke. De som er interessert i addon'en har mest sannsynlig også kjøpt standalone.

Mvh

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Og her ligger den store forskjellen: PS3 vil gjøre at man har millioner av BD enheter ute i markedet, mens X-box må ut til kunden og overbevise en gang til at de virkelig trenger HD-DVD addon. Gir det en tilleggsverdi? For noen kanskje, for de fleste sannsynligvis ikke. De som er interessert i addon'en har mest sannsynlig også kjøpt standalone.

Mvh
    Tja, det vil nok være noen som vil synes at det er greit å kunne se HD DVD på 360ien.. Men, MS har bommet totalt med tanke på hifi-folket, ved å utelate HDMI så er det særdeles lite poeng for high-end folk å satse på 360 som hovedformidler av HD DVD. Med mindre MS kommer med HDMI ut, så kommer nok 360 addonen til å bli en kuriositet for de aller fleste..

PS3 har jeg egentlig veldig stor tro på, jeg tror den har den nødvendige teknologien til å kunne fungere som en high-end BR spiller(HDMI utgang innebygd som standard!).. *Men*, jeg tror brukermassen den er siktet inn på, og som kommer til å kjøpe den i første omgang, kanskje ikke i like stor grad vil bruke den til å se på Blueray filmer..

Uansett, jeg synes det er veldig mye med Blueray sin satsning som vitner om at de ikke har satt kvaliteten i høysetet, og dette er det eneste som er viktig for meg.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-Ray og HDDVD har trøbbel, samtidig som to nye konkurrenter entrer banen!

BD og HDDVD har vanskeligheter med å masseprodusere «Blue Lasers» (egentlig blå dioder). Når du trenger millioner av dem og må kaste 700 av 1000 er er det sikkert ganske frustrerende. Så frustrerende at hvis disse formatene skulle, mot all formodning, bli en umiddelbar suksess så kan de faktisk ikke levere nok spillere til å fylle etterspørselen. Det er ikke forventet at «Blu-Laser» produksjonen klarer å fylle normalbehovet før langt ut i 2007. Det kan komme til å skuffe alle dem som ønsker seg en PS 3 til jul.

Dette, ved siden av mangelen på ferdig testede design, er grunnen til at ikke Kinesiske produsenter har kastet seg på HDDVD bølgen med billige spillere. Det er rett og slett ikke deler nok til en lav nok pris at det lønner seg enda!

Men alt dette har foregått har noen forskere hos InPhase Technologies og Hitachi-Maxell, som ikke var særlig imponert over en disk kapasitet på 50GB, laget et Holografisk basert system. Dette er også basert på «blu-laser» med en disk kapasitet på 300GB allerede i år. 800GB i 2008. 1.6TB i 2010.
    Dette blir ikke konsument produkter med en gang da det er for dyrt, men innen 2010 kan det være en realitet.

Dette er det som Blu-Ray la opp til, det fremtidige formatet.
    Men nå har tiden gått så HVD er ikke en umiddelbar trussel.
    Imponert over HVD.......... eller.............?

Ny seriøs konkurrent entrer banen!
    Mens alle har vendt øyne og øre mot «Blu-Laser» som blir lovet og lovet men nesten ikke kommer, har andre forskere som ikke var like imponert funnet at det er ingen grunn til å slite med «blu-laser» når man kan få til omtrent det samme med det godt utprøvde «Red-Laser» som er basis for CD og DVD maskiner.
    Inn fra siden kommer
    HD-VMD; Versatile Multilayer Disc fra New Medium Enterprises, Inc.

Et London basert firma som har kjøpt opp teknologi fra MultiDisc i London og TriGm i Belgia.
    De har nå forskning og utvikling i USA , UK , Tyskland , Israel , India , Moskva og Ukraine med over 30 ledende vitenskap og teknologi eksperter.

NME har i tillegg slått seg sammen med kinesiske E-World og deres HD EVD teknologi. Så alle spiller kan spille HD EVD & VMD disker.

HD-VMD plattformen er basert på 1080i/p HD med opp til 40Mbps bit rate playback på 20 GB-40 GB «Red Laser optical discs».
    Spillere og brennere er separate eller i en PC. De spiller også DVD og CD.

Spillere og media for dette formatet vil koste omtrent det samme som dagens DVD spillere og disker siden det er basisen med en «twist». Ryktene vil ha det til at de første spillerene vil koste ca.$ 150.
    Pakketilbud i USA med en VMD spiller og 42"plasma til $3k.

HD-VMD har først og fremst satt sine øyne på India og Kina. De har gjort avtaler med eiere av filmrettigheter i India, Kina, Russland og Sør-Amerika.
    I de raskt voksende gigantmarkedene i Asia må HDDVD og BD konkurrere med et format som har potensialet for konkurrerende kvalitet til en vesentlig lavere pris.

HD-VMD vil bli lansert i September 2006 med spillere og filmer.
    Besides the best of Hollywood and INDIE films, we also have a sumptuous fare of Indian, Chinese, Spanish, Brazilian, French, etc movies on VMD format.VMD web shop

Nylig ble Ex Warner's Home Video President Jim Cardwell ansatt som rådgiver for strategien i kampen med de to andre HD formatene.
    Hvis denne teknologien kan gi samme kvalitet som de to andre HD formatene er dette en seriøs konkurrent.
    Om de ikke konkurrerer ut HDDVD og BD så kan de seriøst utvanne inntektene som «blu-laser» formatene trenger fra viktige asiatiske, sør-amerikanske og russiske markedene. De kan til og bli en vinner i de markedene fordi de er bra og billig.
    De er heller ikke noen sinker når det gjelder fremtidig kapasitet, se her:
    Looking ahead to 2007, if and when the blue laser becomes more reliable, for greater capacities such as VIDEO ON DEMAND (100-200GB), Blue laser Multi layer Discs using VMD technology can be developed along traditional lines. VMD has the capability to enhance Blue Laser through its Multi Layering technology, increasing capacity of its currently proposed 50GB maximal possible capacity to 100GB and 200GB.

Sony's kan lage disker med 50Gb WOW Wow...................!

For dem som ikke gidder å lete rundt i HD-VMD linken,
    her er teknologiens White Paper.
    Fra CeBIT i mars:
    NME Launches 1920/1080 High Definition Red Laser Players at CeBIT

Så er det bare å vente å se om dette har sammenlignbar kvalitet, eller om dette bare er "poor man's crappy technology"!

Key advantages!
    Versatile: Inherent backward compatibility with all the existing and previous Disc formats. VMD Drives will be able to read other standard formats including CD and DVD.

Adaptable: VMD multilayer technology does not strictly function with red laser only, but can easily be applied to blue laser as well once the Blue laser technology is flawless. VMD would therefore attain even larger storage capacities easily outperforming all competition by offering increased storage whichever base it uses.

Affordable: VMD will require only marginal modifications of the manufacturing equipment but practically keeps untouched all basic components that are used today. This would translate into lower costs to the producers and will have no trickle-down effect burdening the end-consumer. In other words, prices will barely differ from existing DVDs and players.

:twisted: :twisted: :twisted:
    du bør definitivt kreditere kilden for informasjonen din, ikke bare kopiere og late som det er dine egne meninger.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Tja, det vil nok være noen som vil synes at det er greit å kunne se HD DVD på 360ien.. Men, MS har bommet totalt med tanke på hifi-folket, ved å utelate HDMI så er det særdeles lite poeng for high-end folk å satse på 360 som hovedformidler av HD DVD. Med mindre MS kommer med HDMI ut, så kommer nok 360 addonen til å bli en kuriositet for de aller fleste..

PS3 har jeg egentlig veldig stor tro på, jeg tror den har den nødvendige teknologien til å kunne fungere som en high-end BR spiller(HDMI utgang innebygd som standard!).. *Men*, jeg tror brukermassen den er siktet inn på, og som kommer til å kjøpe den i første omgang, kanskje ikke i like stor grad vil bruke den til å se på Blueray filmer..

Uansett, jeg synes det er veldig mye med Blueray sin satsning som vitner om at de ikke har satt kvaliteten i høysetet, og dette er det eneste som er viktig for meg.
    Jeg er enig i at BD har skutt seg selv i foten og gitt HD-DVD et unødvendig stort forsprang når det gjelder omdømme (mtp kvalitet etc) på diskusjonsforum etc. Her er HD-DVD vært virkelig flinke og fått utrolig mye god PR.

Jeg tviler vel på om noen vil bruke PS3 eller X-box 1runde til "high end" BD/HD-DVD spiller. Disse blir brukt for å få spillere ut til massene og redusere tiden for penetrasjon av et nytt format. Tech g33ks vil kjøpe PS3 og bruke den mot sin nye flatskjerm.. Da kan de alltids kjøpe/ leie en film i formatet også. (En start ikke sant?).

Men når det er sagt så trenger ikke formatene å bli en suksess. Men siden de kjører så hardt, så bør de jo egentlig lykkes.

Mvh

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg ikke kunne svare deg raskere, måtte løpe etter at jeg postet.

Hvorfor må Toshiba referere til internett for å "avsløre" kostnaden pr spiller? Det finner jeg ganske mistenkelig. De burde ha orden i eget hus.
    Hvorfor er det mistenkelig?
    Har du noe gang sett ett firma komme ut med troverdig informasjon om hva utstyret de selger "egentlig" koster?
    Har Sony eller Phillips gjort det? Er ikke det man kaller "industrial secrets"
    Jeg synes Tosh. teknikern elegant indikerte hva spillern koster uten å direkte bekrefte det. Om det virkelig er sant er en annen sak.
    Mitt poeng er/var for å kontre alle de innleggene som hele tiden refererte til hvor mye Tosh. sponset HDDVD som en kritikk av Tosh. og HDVD.
    Hvorfor er det ingen som snakker om hvor mye Sony sponser Blu-Ray som kritikk?
    Er det bare fordi utstyret deres er så dyrt?

Det som blir referert i diskusjoner på f.eks. AVSforum er at hver PS 3 blir sponset med $250. Det er bare produksjons kostnad sponsing, ikke utviklings kostnader. I tillegg så sponser Sony hver disk utgivelse overfor filmselskapene.

Fra AVS:
    Quote:Originally Posted by darinp2
    In any case, do you know what they are costing Sony and what they get for them, or is it just speculation that they are subsidizing disk costs for any studio releasing on Blu-ray?
    --Darin

Originally Posted by amirm
    First google search on this topic (there were a number of other article like it last year): http://www.businessweek.com/technol..._6128_tc024.htm
    "Hollywood insiders say that Sony has also been offering studios a cap on the costs of producing its Blu-ray disks and perhaps some break on royalties for its patents."

Originally Posted by tormod
    You asked where they (Toshiba) was making money if not on the hardware. I answered. It has been repeatedly reported (see the post from Amir a few posts up for a link) that they are subsidizing disk costs and that the BD disks were VERY expensive because they can't get the spin coating to function yet. Sony has said they will basically "give" the hard coating away per disk and while that may not be super expensive at some point they have to make a profit (according to you based on your comments about Toshiba). So, if they are losing money on the PS3 (roughly $250 per unit or more), Losing money on disk replication (not just on subsidizing but having abysmal yields on even the BD25s) where exactly is Sony making any money? They only have royalties coming in from disks and other CE manufacturers and I have a tough time believing that these even make a dent in just the PS3 losses (while I admit the losses from only having to press 10K disks of any given movie should be slight). Sure I understand that it is common practice for consoles to be sold at a loss in the beginning but how long can they continue to shovel money out the door when their console business is pretty much the only thing that has made them money in the last 5 years? At some point their investors are going to have a fit and it doesn't seem that they have any answers except the Sony tagline of "wait it will be better in 6 months we promise"
    Fra
    post 96 og utover i denne AVS tråden
    for flere detalljer.

Uansett så er det ikke bare produksjonskostnaden man må tenke på i denne sammenhengen, det er investeringer i utstyr, forskning (både HW & SW) etc som skal gjøre at det hele lønner seg.
    Det er en selvsagt ting. Det er bare store volum over lang tid,kanskje år, som tjener tilbake utviklingskostnadene. Det gjelder også hver eneste NYE model av forsterkere, spillere,projektorer som kommer hvert år. Vær du sikker, sponsingen Tosh. og andre gjør i denne sammenheng dekker ihvertfall ikke utviklingskostnadene.
    Kostnaden for denne sponsingen går rett i "promotion" budsjettet.
    Det samme gjelder for BD.
    Du kan ikke komme i fra at det finnes få dedikerte DVD-spillere i dag som ligner på HD-DVD på innmatsiden. Det er en meget god grunn til nettopp det.
    Og grunnen er?
    Som jeg har skrevet tidligere så er vesentlig del av HDDVD spilleren en HTPC som er Linux basert. Er ikke det ganske smart av Tosh?

Da kan de bruke sine eksisterende PC produksjonslinjer og dermed holde prisen nede både på produksjon og deler.
    Det samme gjelder HDDVD disken som relativt billig kan produseres på eksisterende DVD produksjonslinjer, med en liten "Retooling", hvor som helst i verden hvor de finnes.
    I motsetning til BD som må bygge tilnærmelsesvis nye produksjonslinjer både for sine mer kompliserte spillere og disker.
    Det skulle kunne gjøre kostnadsnivået på BD og HDDVD ganske forskjellig. Vi som kunde burde tjene på dette.
    Dette var også det orginale argumentet fra HDDVD leiren for at HDDVD var/er et bedre format.

Punkt nummer to er at deres oppfølger til A1 blir rapportert til å bli vesentlig dyrere enn introduksjonsmodellen... Mao så selger de første spilleren til en ikke bærekraftig pris. Jeg antar at den spilleren vil være billigere i ren produksjon enn førstnevnte.
    Vel, vi får se når spillerne kommer ut.
    Særlig når den nye versjonen kommer i USA så har vi en direkte pris sammenlikning.
    Det er en kjent sak at prisene blir skrudd kunstig opp i EU på det meste av elektronisk utstyr.
    Hvis noe i USA koster $1000.-, så koster det gjerne € 1000.- i EU pluss salgs-skatt:

Punkt nummer 3, hvorfor ser vi ikke noen masselansering av første Toshiba spilleren.. Ikke bare noen få i USA men også i Europa og andre signifikante markeder? Det hele virker som en stor markedsføring gimmic.
    1: Hvem vet hva Tosh. strategien er? Kanskje de finner det formålig å produsere de første spillerne selv, både av kostnads/inntjenings messige årsaker og for lettere å kunne kvalitetsutvikle produktet til en ferdig design platform som lettere kan kopieres av lisensprodusenter i billigland som f.eks Kina.
    De finner det kanskje heller ikke formålig å oversvømme markedet med mange spillere med forskjellig produsentnavn i starten, som ville underminer markedet. Hvem vet?
    2: Jeg har i tidliger innlegg i tråden referert til MS innsider og VC-1 sjef Amir som på direkte spørmål om dette svarte at kinesiske produsenter gjerne ville produsere HDDVD spillere "i går", Mangel på ferdig design og tilgjengligheten på deler og prisen på disse gjorde at de ventet. Dette bringer oss til et neste problem.
    Blå Laser Dioder. De er mangelvare. Det er en produsent av disse som står for 80% av produksjonen. Bare 30% av de diodene de produserer er brukbare. Før den feilprosenten synker vil det være manko på blå dioder.
    Rapporter sier at de ikke vil kunne holde tritt med etterspørselen før Mars -07.
    Dette er rapportert som en grunn til at Sony har skrudd ned estimatene på PS 3 fra 6mill stk. til 3mill stk.
    Spørsmålet er da; Hvem har vært tidligst ute og bestilt tilstrekkelig blå dioder og er dermed først i køen Tosh/MS eller BDA?

Derfor er det jeg spør igjen; hvorfor skal jeg som konsument betale mer for et dyrere mer komplisert produkt når jeg kan få et billigere produkt som kan gjøre akkurat det samme?
    Ja, det er et seriøst spørsmål som ikke en gang "BD fanboys" har prøvd å svare meg på.

(Jeg sikter ikke til deg her Soundfre@k)

Eller lytter alle "blåøyet" til Fox Presidenten:
    Fox President Dunn:
    Consumers will choose the winning format, he said. For "emotional and rational" reasons, they will pick Blu-ray, he said.
    "emotional and rational" er to motsetninger. Du kan ikke være "emotional" og "rational" på samme tid.
    Hvorfor skal man velge HD format på andre grunnlag enn "rational" hvis man da ikke er "blåøyet".

"Availability and versatility" of Blu-ray content offerings will make it "an easy consumer choice," Dunn said.
    Vilken "versatility"? Foreløbig har HDDVD hvist størst "versatility" med sin iHD interaktivitet. BD kommer nå endelig visstnok med BD-Java, så får vi se!

"Availability" skal jeg komme tilbake til i senere innlegg.

(MS iHD har forresten nettop skiftet navn til HDi p.g.a. rettighets problemer.)

Dette får holde for nå. Svar på det neste spørsmålet ditt kommer senere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    du bør definitivt kreditere kilden for informasjonen din, ikke bare kopiere og late som det er dine egne meninger.
    Tuller du, eller???
    Late som det er mine egne meninger?
    Har du i det hele tatt giddet å lese innlegget mitt.
    Har du giddet å følge linkene?
    Hvert sitat kommer fra linkene over hvert sitat!
    Du er skribent så du vet viktigheten av å sjekke og dobbeltsjekke kildene først.
    Tror du at jeg ikke gjør det?
    Har jeg noen sted kopiert og latet som det er mine egne meninger?
    Tror du jeg gidder og oversette meninger postet på nette fra Engelsk til Norsk for å utgi det for mine egne meninger?
    Har jeg ikke lov til å komme med mine egne konklusjoner fra de kildene jeg har og har linket til?
    Hvor mange kilder skal jeg refere til i denne enorme mengden av informasjon og misinformasjon og diskusjon som må filtreres for å danne seg et bilde av de forskjellige Teknologienes pluss og minus.

I det innlegget du har sitert til, bringer jeg frem HD-VMD som et eksempel på en tredje teknologi som er enklere, men veldig likt HDDVD og kan yte nesten det samme som BD/HDDVD med en Rødlaser, for å bringe litt balanse til de to mest omtalte HD formatene.
    Jeg tror at HDVMD kan spise markedsandeler fra HDDVD/BD. Spesielt i India og Kina. Kanskje også Russland og S.Amerika. Vi får se i fremtiden.

Gi meg litt tillit her.
    Mine analyser og konklusjoner og spekulasjoner er mine egne, og det tror jeg de fleste vil forstå. De er basert på informasjon fra linkene i postene mine og andre, pluss 2 måneder med graving i alt som heter HD fra forumdiskusjoner til presse.
    Har du satt deg inn i HDVMD?
    Har du sammenliknet det med HDDVD og BD?

Hvis du ikke er mer konkret og spesifikk med din kritikk finner jeg den uforståelig og i verste fall utidig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes alle spekulasjoner om sponsing og hva Toshiba-spillerne egentlig koster er mye mindre interessant enn hvilken merkevarebygging det her er snakk om. Dersom noen der ute mener at det dekningsbidragstenkning som ligger til grunn for Toshibas' merkevare- og prisstrategi i dette tilfellet, tror jeg de tar grundig feil. Jo mer "krig" mellom formater, jo mer "støy" og oppmerksomhet rundt hd dvd vs. BR, jo større sannsynlighet for at Toshiba blir en bedre og mer verdifull merkevare, som igjen gjør at de kan tjene mer penger på alle sine andre produkter. Det samme gjelder selvfølgelig F&U-investeringene ifb. med hd dvd - dere tror vel ikke denne kunnskapen kun skal resultere i de to utgavene de leverer nå?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg ikke kunne svare deg raskere, måtte løpe etter at jeg postet.

Hvorfor er det mistenkelig?
    Har du noe gang sett ett firma komme ut med troverdig informasjon om hva utstyret de selger "egentlig" koster?
    Har Sony eller Phillips gjort det? Er ikke det man kaller "industrial secrets"
    Jeg synes Tosh. teknikern elegant indikerte hva spillern koster uten å direkte bekrefte det. Om det virkelig er sant er en annen sak.
    Mitt poeng er/var for å kontre alle de innleggene som hele tiden refererte til hvor mye Tosh. sponset HDDVD som en kritikk av Tosh. og HDVD.
    Hvorfor er det ingen som snakker om hvor mye Sony sponser Blu-Ray som kritikk?
    Er det bare fordi utstyret deres er så dyrt?.
    Det er mistenkelig fordi han referer til en nettside, uten egentlig å verifisere om det er korrekt eller ikke. Det blir som å si at en jeg hørte så at en fyr gikk på vannet. Var det da jesus han så? De påstår hele tiden at formatet er så billig, men vi får aldri noen bekreftelser bare tåkeprat. Hvis det er slik at laseren kommer fra en produsent alene, og dette er den mest kompliserte komponenten i produktet så burde vel kostnadene være temmelig like for både BD & HD-DVD?

Når det gjelder produksjon av HD-DVD'er så er det etter det jeg har lest en myte at man kan produsere dem på eksisterende produksjonsutstyr. Man må investere betydelige beløp for å kunne produsere disker her også.

Både X-burk og PSX har vært og kommer alltid til å være sponset i starten. Etter hvert som teknologien modnes så kommer inntjeningen på disse produktene også...

Og grunnen er?
    Som jeg har skrevet tidligere så er vesentlig del av HDDVD spilleren en HTPC som er Linux basert. Er ikke det ganske smart av Tosh?

Da kan de bruke sine eksisterende PC produksjonslinjer og dermed holde prisen nede både på produksjon og deler.
    Det samme gjelder HDDVD disken som relativt billig kan produseres på eksisterende DVD produksjonslinjer, med en liten "Retooling", hvor som helst i verden hvor de finnes.
    I motsetning til BD som må bygge tilnærmelsesvis nye produksjonslinjer både for sine mer kompliserte spillere og disker.
    Det skulle kunne gjøre kostnadsnivået på BD og HDDVD ganske forskjellig. Vi som kunde burde tjene på dette.
    Dette var også det orginale argumentet fra HDDVD leiren for at HDDVD var/er et bedre format.
    En en HTPC utkledd som standalone vil aldri kunne produseres like billig som andre mer intergrerte løsninger. Jada, mulig det er billigst i starten å gi ut slike spillere. Men du sier også indirekte at man ikke kan gjøre dette på BD siden, det er jo tull. Det er jo snakk om å putte BD-drev inn i en pc og fore den med korrekt SW. Eneste grunnen til at de ikke gjør det, må jo være at dette er en altfor dyr løsning.

De finner det kanskje heller ikke formålig å oversvømme markedet med mange spillere med forskjellig produsentnavn i starten, som ville underminer markedet. Hvem vet?
    Hvorfor? Hele poenget med den første spilleren var å være først ute og få fotfeste... fotfeste får man kun ved å ha stort kvantum spillere ute i markedet.

Mangel på ferdig design og tilgjengligheten på deler og prisen på disse gjorde at de ventet. Dette bringer oss til et neste problem.
    Nettopp, Kinamannen klarer ikke å produsere like billig som Toshiba

Spørsmålet er da; Hvem har vært tidligst ute og bestilt tilstrekkelig blå dioder og er dermed først i køen Tosh/MS eller BDA?
    Her kan man finne svaret på hvilket format som kommer sterkest ut av krigen.... En av universets store gåter

Derfor er det jeg spør igjen; hvorfor skal jeg som konsument betale mer for et dyrere mer komplisert produkt når jeg kan få et billigere produkt som kan gjøre akkurat det samme?
    Ja, det er et seriøst spørsmål som ikke en gang "BD fanboys" har prøvd å svare meg på
    Hva gjør BD mye mer komplisert? Er det laseren? Du sa jo at laseren hadde samme opprinnelsessted...
    FOX snakker om markedsføring... tror du misforstår hans intensjon.. dette er jo hans utopi.. at man har et forhold utenom det vanlige til BD, noe som ikke vil skje med det første.

Jeg sitter foreløpig pent plantet på sidelinjen. Men jeg må innrømme at en PS3 frister litt... Det kan jo være at jeg går i samme fellen som mange andre og plutselig sitter med en BD spiller.

Mvh

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mistenkelig fordi han referer til en nettside, uten egentlig å verifisere om det er korrekt eller ikke. Det blir som å si at en jeg hørte så at en fyr gikk på vannet. Var det da jesus han så? De påstår hele tiden at formatet er så billig, men vi får aldri noen bekreftelser bare tåkeprat. Hvis det er slik at laseren kommer fra en produsent alene, og dette er den mest kompliserte komponenten i produktet så burde vel kostnadene være temmelig like for både BD & HD-DVD?
    Jeg vet ikke helt hvor du vil med dette argumentet? Hvis du følger diskusjonene på forumene rundt om kring, så kommer det frem mye info man kan sy sammen for å få et intrykk av hva som er mest tåkeprat og rykter og hva som ihvertfall har elementer av sannhet.
    I 8 år har BD gutta sagt at de har det beste,mest tekniske avanserte HD formatet. Hittil har HDDVD vist det beste bildet. Nå er det BD guttas tur til å vise at teknologien deres er så mye bedre enn HDDVD.
    HDVD er DVD basert og formelt plantet i DVDForum, interesse organisasjonen for alt DVD.
    Det er en akseptert kjennsgjerning at BD spillere og disker har en annen og mer komplisert teknologi. Derfor har de sin egen organisajon BDA.
    Blå Dioder er det formatene har felles og der ligger problemet med feilraten.
    Tosh. spilleren bruker en NEC leser. X360 "add-on" vil bruke en fra Lite-ON . Så problemet tilfaller NEC og andre. Ikke Tosh. og MS.

I tillegg har BD problemer med feilraten på Diskene. Særlig 50GB "coatingen" volder problemer. Du vil kanskje huske at BD platene originalt ble lansert med en egen hylse den lå i. Dette gikk de bort fra p.g.a tilbakemeldinger på at dette ikke var populært. (gammel diskusjon)
    Når det gjelder produksjon av HD-DVD'er så er det etter det jeg har lest en myte at man kan produsere dem på eksisterende produksjonsutstyr. Man må investere betydelige beløp for å kunne produsere disker her også.
    Min oppfatning er veldig forskjellig. BD diskene har lite til felles med SDDVD, unntagen størrelsen,+ref. det jeg skrev over.
    HDDVD er enkelt forklart en DVD som er presset med en ny type matrise. Forskjellen skulle være innlysende.

En en HTPC utkledd som standalone vil aldri kunne produseres like billig som andre mer intergrerte løsninger.
    Du om det. Jeg mener at å produsere en enkel HTPC på eksisterende produksjonslinjer for PC er billigere enn å bygge nye produksjonslinjer for "stand-alone" spillere. Husk at Tosh. er en stor PC produsent. De største gutta i BD leiren er ikke PC produsenter. Hørt om en Sony eller Philips PC?
    Jada, mulig det er billigst i starten å gi ut slike spillere. Men du sier også indirekte at man ikke kan gjøre dette på BD siden, det er jo tull. Det er jo snakk om å putte BD-drev inn i en pc og fore den med korrekt SW.
    Jeg sier ikke noe indirekte. Heller ikke at man ikke kan bygge BD som en HTPC, de bare gjør det ikke, ref. til det over.
    Eneste grunnen til at de ikke gjør det, må jo være at dette er en altfor dyr løsning.
    Jeg ville ikke trekke slike konklusjoner før jeg var dypt inne i BD leiren. Det vi vet er at BD gutta har hevdet at deres Teknologi er mer komplisert og avansert enn HDDVD gjennom flere år. Det betyr ikke at den er smartere eller bedre. Kanskje de har utsmartet seg selv og laget noe som er komplisert og dermed ikke fungerer så bra? Vi får vente et år eller to og se på feilraten på disker å spillere.

Hvorfor? Hele poenget med den første spilleren var å være først ute og få fotfeste... fotfeste får man kun ved å ha stort kvantum spillere ute i markedet.
    Kanskje du skal søke jobb som markeds strateg hos Tosh.
    Jeg er ikke imponert over lanseringen fra noen av dem, men så starter jo reset først nå når spillerne kommer i Europa.

Nettopp, Kinamannen klarer ikke å produsere like billig som Toshiba
    Feil konklusjon ut ifra det jeg skrev. Dette er et nytt format med stor etterspørsel etter nye deler og feilfrie design. Kinamannen er vel kjent for å produsere billigere enn alle, men er smart nok til å sitte på gjerdet til prisene går ned.

again....Hva gjør BD mye mer komplisert? Er det laseren? Du sa jo at laseren hadde samme opprinnelsessted...
    Jeg er ikke ansatt i Sony eller Philips så jeg må bare stole på at de snakker sant.
    Et firma som lager 80% av blålaser er Japanske Nichia . Den eneste linken jeg fant i farten var passordbeskyttet.
    Blu-ray and HD-DVD to freeze competition until 2007 due to laser diode shortage

FOX snakker om markedsføring... tror du misforstår hans intensjon.. dette er jo hans utopi.. at man har et forhold utenom det vanlige til BD, noe som ikke vil skje med det første.
    HeHe! Ser ut som det er mange rundt forbi som tror på hans utopi...

Jeg sitter foreløpig pent plantet på sidelinjen. Men jeg må innrømme at en PS3 frister litt... Det kan jo være at jeg går i samme fellen som mange andre og plutselig sitter med en BD spiller.
    Jeg sitter også på gjerdet og håper mest på at det fort kommer en kombispiller. Det kan skje før du aner det. Mange myter rives ned og allianser skifter raskt i disse dager:Pioneer Plans Blu-ray and HD DVD Hybrid Drive
    Følg diskusjonen i Denne AVS tråden

Vil gjerne avslutte med et sitat fra MS Innsider Amir på AVS.
    Det er ikke jeg som stiller spørsmålet. Mitt formål med disse sitatene og linkene jeg bruke er å illustrere de påstandene/konklusjonene/analysene/informasjonen jeg kommer med.
    "Q: and rumor has it they have solved there 50gig disc issue, again not sure if thats true but if so then that and VC-1. .
    A: fra Amir
    It is amazing how much people want to believe in this stuff even when all the data in the past should tell them to not do so yet again. BD is surely making some progress, as I hear PTM mastering is improved. But on yield numbers, frankly they have never been truthful about it and I don't see why anything would change now. How many times did Panasonic say they have 80% yield last year? And dual-layer under control? Ready for taking orders and such?
    Bottom line is that encoders are getting so good that if BD format adopts them fully, they would have to rejustify the need for BD format all over again...."
    LINK

Who bought up the Blue Diodes? MS & Toshiba???

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt om en Sony eller Philips PC?

Selv om de ikke er så store her på berget har er ikke Sony noe ukjent navn i PC-sammenheng. Da jeg var i Japan var omtrent hver fjerde laptop jeg så en Sony (skjønt sikkert halvparten var Toshiba).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget var ikke hvilket navn som står på dem, men hvem som lager dem.
    Hvem som eier produksjonslinjen!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter ikke dypt inne i noe underholdnings/maskinvare-selskap, men det er kun inntrykkene jeg har etter å lest presseskriv fra begge parter samt en hel del artikler både i nettaviser og linket fra forum.

Men som sagt, tiden vil vise. Kanskje vil ikke Ola Dunk og J6P ha teknologien i det hele tatt...

Mvh

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...J6P ...
    ?? J6P ? Er det jeg som er utrolig treg, skjønner ikke den. Pleier å ta tall og ordforkortelser men denne satt langt inne. :-?

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    ?? J6P ? Er det jeg som er utrolig treg, skjønner ikke den. Pleier å ta tall og ordforkortelser men denne satt langt inne. :-?
    "Joe Six Pack" som Amerikanerne sier, dvs den "vanlige mannen i gata"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Poenget var ikke hvilket navn som står på dem, men hvem som lager dem.
    Hvem som eier produksjonslinjen!
    Stå på Arty. Det er sånne som deg som gir forumet liv.Jeg er også drittlei alle de såkalte forståsegpåere som uten å blunke gir BR seieren.Jeg vet at det er en hel del hjemmekinoentusiaster som IKKE under noe omstendighet kommer til å installere PS3 eller andre spillmaskiner for bruk til å se film!Så ikke legg alle oddsene på PS3. Pris,kvalitet.oppkoblingsegenskaper og stabilitet både i HW og SW, er ting vi ikke vet noe om akkurat nå. Hva med meny og brukervennlighet??? Denne krigen leder HDDVD foreløpig og dess lenger tid det gå før BR er skikkelig på banen, så vil jobben bli tyngre og tyngre.
    Stølen

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ogsaa, som ARTY, tvilende til at PS3 blir den "store" maskinen for avspilling av BD. Det var nok ogsaa grunnen til at jeg naa gikk til innkjop av en HD-AX1. Tror nok at paagangen blir stor paa de nye europeiske HDDVD fra Tosh, og baade Tyskland og England er svaert prisbevisste. Saa kjenner jeg de rett, blir det neppe mange der som kjoeper BD til 10-15k...?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for at et format skal få bred appell kan man ikke sikte på kun HK-freakene.. Jeg tviler også på at PS3 blir standard spiller i en dedikert hjemmekino av en viss standard. Men ærlig talt, hvor mange har en dedikert kino da? Hvor mange brukte PS2 til DVD-avspilling da den kom?

Mvh

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Soundfreak har et godt poeng med PS2 og dvd, det var jo mange og er fremdeles en god del som fortsatt bruker dem som dvd spiller. Om en foretrekker BD eller HDdvd er ikke så viktig som å få millioner av spillere ut i markedet.
    Synes det er mye blanding i denne diskusjonen av hva som er best og hva markedet foretrekker. Ingen selvfølgelighet at det er det samme.
    Jeg kommer til å vente på tilgjengelige nye filmer til konkuransedyktig pris uansett format for så handle avspiller, men vil nok helst ha en kombispiller til "normal" pris.

Side 6 av 30 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •