Sammenligning av Bluray og HDDVD filmer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 589
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Jeg påstår fremdeles at DD 640 kb/s gir mer enn adekvat lydkvalitet for et 5.1 lydspor.

Ikke glem at DD Plus primert er for koding på lavbithastigheter ned til under 256 kb/s for 5.1 lyd i kringkasting, samt flere enn 5.1 kanaler. Flere HD-DVD utgivelser bruker DD Plus på 640 kb/s, noe Dolby hevder gir samme lydkvalitet som tradisjonell DD (og med tanke på DD PLus algoritmens lest er tilnærmet identisk på høyre bithastigheter så er det ganske naturlig).

Når det gjelder opsjonelle codecer så er også disse lovelig på BR-plater og vil garantert støttes av kvalitetspillere på samme måte som DTS (som bare er opsjon på DVD) støttes av praktisk talt alle av dagens spillere. Konkurransen mellom produsentene vil automatisk sørge for at ymse etterspurte finesser vil bli innkludert.

Så langt har vi ikke sett noen offisell BR lansering av hardware fra hverken Sony, Pioneer, Philips eller Panasonic så det er alt for tidlig å uttale seg om hvilken muligheter vi vil ha på BR produkter om noen måneder.
    Jeg synes dette er en relativt uintressant diskusjon.BR har IKKE vist noen ting som vi kan kjøpe idag og sammenligne med HDDVD! Jeg vet ikke hvem som betaler deg for alle disse fantastiske skryteartiklene på vegne av BR og som ikke har bevist noen som helst??? PR.dato så har vi kun ett format som virker og selges nemlig HDDVD.Jeg håper for din del at BR før eller siden kommer opp med salgbare produkter og ikke bare showrooms (utstillings- maskiner) som kommer en gang i fremtiden?Du skriver en hel haug med artikler som du legger en masse tyngde i for BR for så plutselig skrive at "så langt har vi IKKE sett noen BR lansering fra Sony,Pioneer,Philips eller Panasonic så det er altfor tidlig å uttale seg....o.s.v?" Hvorfor uttaler du deg da???!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle vet jo at ESP1 er en fanatisk forkjemper for alt som heter Sony eller Dolby. :-)

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KanAlt
    Alle vet jo at ESP1 er en fanatisk forkjemper for alt som heter Sony eller Dolby. :-)
    Nå har jeg jo hørt dette om Dolby i noen år, men det med Sony var faktisk helt nytt... :-)

Alltid artig med anonyme forståsegpåere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så er jeg fornøyd med det vanlig DD og DTS er i stand til å levere når det er gjort skikkelig. Så lenge det er minst så bra så blir hvertfall jeg fornøyd.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg jo hørt dette om Dolby i noen år, men det med Sony var faktisk helt nytt... :-)
    Ja, Sony har du vel bare støttet i et år eller noe sånt, i forbindelse med BR kampanjen. Er du like standhaftig BR tilhenger nå som BR campen ikke har innfridd sine lovnader?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Ja, Sony har du vel bare støttet i et år eller noe sånt, i forbindelse med BR kampanjen. Er du like standhaftig BR tilhenger nå som BR campen ikke har innfridd sine lovnader?
    Tror nok det går mye lengre tilbake enn det :-)
    De som har fulgt med på no.teknologi.hjemmekino og no.teknologi.video har nok fått med seg at Sony på en måte er favoritt merket til EB. DVP-NS7700 var vel gude-DVD spilleren på den tiden og generellt har han vist langt større interesse for å diskutere Sony ting enn andre ting. (bare å sjekke hjemmesiden hans :-)).

Uansett, alle får lov til å ha sine favorittmerker, jeg ville bare påpeke et mønster ;-)

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest det her tror jeg det bare er å se på dette fra sidelinjen en GOD stund til, kanskje det blir løst en gang for dette her er utrolig kompliserte greier. blir nesten sliten...

den dagen det kommer en multi-spiller som spiller alt til 5000-10000 kr og ikke bruker 5 minutter på å starte opp eller 10 sekunders reaksjonstid på meny knappene, da er det virkelig verdt å ta en tur i butikken. det blir en fin dag... får bare håpe det ikke blir alt for lenge til...

Skal kjøpe meg PS3 så da får jeg et inntrykk av Blu-Ray, så får vi se etterhvert...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Etter å ha lest det her tror jeg det bare er å se på dette fra sidelinjen en GOD stund til, kanskje det blir løst en gang for dette her er utrolig kompliserte greier. blir nesten sliten...
    Amen til det. Jeg er hvertfall forlengst lei av å kjøpe produkter hvor kunder er beta tester for produsentene. Og som folk sikkert har fått med seg så er jeg sterk motstander av tedensene som skjer innen DRM og forbrukerrettigheter i nyere produkter. Og da er det lommeboken det som taler høyest.

Min fremtidige HD handleliste er som følger.
    PS3 om den støtter utvikling av egen programvare i linux.
    Alternativet blir den første av Xbox360/PS3 som får skikkelig modchip. Jeg er overhode ikke interessert i disse mediacenter løsningene som kun spiller formatet til produsent og krever extrautstyr/egen mpc osv. når det allerede er plenty bra nok hardware i boksen til å gjøre alle disse tingene.
    Se på en chippet xbox med xboxmediacenter og alle mulighetene du har der, så skjønner du hva jeg mener.

HD-DVD og BR spillere når dem måtte komme, er hvertfall ikke aktuelt slik dem er idag.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    den dagen det kommer en multi-spiller som spiller alt til 5000-10000 kr og ikke bruker 5 minutter på å starte opp eller 10 sekunders reaksjonstid på meny knappene, da er det virkelig verdt å ta en tur i butikken. det blir en fin dag... får bare håpe det ikke blir alt for lenge til...
    Kremt, regner med det er Toshiba sin HD DVD spiller du sikter til? Greit nok, den bruker litt over 1 minutt å slå seg på, dette er ikke noe problem når en bare lærer seg å planlegge litt. Når den først er i gang så er spilleren kjapp i bruk og oppleves som vesentlig kjappere enn min Denon 3910-sinke...

Selvsagt bør en ikke investere i HD DVD eller Blueray dersom en ikke har penger til det, eller ikke har anlegg til å dra nytte av fordelene. Det er tross alt snakk om ny teknologi som fortsatt er under utvikling. For min egen del så var HD DVD et ganske greit valg av følgende grunner:
    1. Pris (Under 5000,- ferdig importert er innenfor min terskel for risiko-innkjøp)
    2. Bildekvalitet, HD DVD har vist høy stabilitet med tanke på kvalitetssikring.
    3. Amazon.com's rabatt på filmer.. (10% avslag på alle filmer hjelper på.)
    4. Sonefrihet, HD DVD har ikke inført soner på sine spillere/plater (enda). Dette er viktig med tanke på at jeg ønsker å se filmer på lik linje med amerikanerne, som har en tendens til å ha bedre utvalg og ofte lavere priser.

Blueray har fortsatt ikke lansert en spiller som klarer å oppfylle mine krav til bildekvalitet, og har heller ikke klart å ha en god nok kvaliteskontroll på de første filmene. PS3 kan kanskje endre mye på bildet når den blir lansert, men etter det jeg har forstått så har dem ikke engang begynt å masseprodusere den..

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere aspekter ved denne krigen som gjør den så interessant. Tidligere så var jeg rimelig sikker på at BD ville stikke av med seieren, mest pga studiostøtte men også fordi BD på papiret har størst potensiale. Nå når jeg ser hvordan kortene er blitt lagt ut så mener jeg nok at BD har hatt en noe humpete start og at de ikke virker så overlegne ennå. Problemet er at BD ikke har sluppet sitt trumfkort enda. Dere vet sikkert hva jeg snakker om! Vi kan nok ikke snakke om en klar vinner ennå.

Ja jeg er klar over at HD-DVD har sluppet filmer med høyere kvalitet til en lavere pris. MEN, dette her må koste HD-DVD leieren dyrt. 1) De selger en $2000 HD-DVD spiller til $500. Og det virker som de kaster penger etter hver utgivelse for å få den rette kvaliteten, med M$ i ryggen. MSoft er selvfølgelig med på sponsingen og bruker mye ressurser for å få god kvalitet på utgivelsene. Det kan vise seg å være en meget god strategi i en hard konkurransesituasjon. Bruk penger nå og samle inn senere.

BD på sin side virker som de bør være mer ute for å føle tilbakemeldingene og virkelig satse på å matche/overgå HD-DVD sin kvalitet. Det virker som om de har for mye selvtillit og mener at de vil vinne uansett. Da kan det fort gå galt slik som situasjonen er i dag. De må A) sørge for at kvaliteten på utgivelsene blir mye bedre og B) sørge for at spillerene blir subsidiert. Hvis ikke kan de komme til rett og slett å dette av lasset. Men som sagt, PS3 kommer med millioner av BD spillere som flommer markedet... Det er et trumfkort. X-box360 vil ikke ha samme nedslagsfelt.. Hvorfor? Man må aktivt kjøpe HD-DVD addon som man kun kan bruke til filmer.. Da MÅ man være interessert i filmdelen. BD sin strategi her er mye bedre.. Alle vil få BD uansett hva som skjer. Da kan man leie en film hvis man vil eller kjøpe en BD-film på tilbud.

Det skal uansett bli spennende å se hvordan utviklingen går. Kanskje kommer BD sterkere tilbake enn man skal tro ut i fra dagens situasjon? Krigen har akkurat startet og selv om man slår noen vonde slag mot motstanderen i første runde, skal man ikke ta det for gitt at kjempen ikke slår tilbake.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det er flere aspekter ved denne krigen som gjør den så interessant. Tidligere så var jeg rimelig sikker på at BD ville stikke av med seieren, mest pga studiostøtte men også fordi BD på papiret har størst potensiale. Nå når jeg ser hvordan kortene er blitt lagt ut så mener jeg nok at BD har hatt en noe humpete start og at de ikke virker så overlegne ennå. Problemet er at BD ikke har sluppet sitt trumfkort enda. Dere vet sikkert hva jeg snakker om! Vi kan nok ikke snakke om en klar vinner ennå.

Ja jeg er klar over at HD-DVD har sluppet filmer med høyere kvalitet til en lavere pris. MEN, dette her må koste HD-DVD leieren dyrt. 1) De selger en $2000 HD-DVD spiller til $500. Og det virker som de kaster penger etter hver utgivelse for å få den rette kvaliteten, med M$ i ryggen. MSoft er selvfølgelig med på sponsingen og bruker mye ressurser for å få god kvalitet på utgivelsene. Det kan vise seg å være en meget god strategi i en hard konkurransesituasjon. Bruk penger nå og samle inn senere.

BD på sin side virker som de bør være mer ute for å føle tilbakemeldingene og virkelig satse på å matche/overgå HD-DVD sin kvalitet. Det virker som om de har for mye selvtillit og mener at de vil vinne uansett. Da kan det fort gå galt slik som situasjonen er i dag. De må A) sørge for at kvaliteten på utgivelsene blir mye bedre og B) sørge for at spillerene blir subsidiert. Hvis ikke kan de komme til rett og slett å dette av lasset. Men som sagt, PS3 kommer med millioner av BD spillere som flommer markedet... Det er et trumfkort. X-box360 vil ikke ha samme nedslagsfelt.. Hvorfor? Man må aktivt kjøpe HD-DVD addon som man kun kan bruke til filmer.. Da MÅ man være interessert i filmdelen. BD sin strategi her er mye bedre.. Alle vil få BD uansett hva som skjer. Da kan man leie en film hvis man vil eller kjøpe en BD-film på tilbud.

Det skal uansett bli spennende å se hvordan utviklingen går. Kanskje kommer BD sterkere tilbake enn man skal tro ut i fra dagens situasjon? Krigen har akkurat startet og selv om man slår noen vonde slag mot motstanderen i første runde, skal man ikke ta det for gitt at kjempen ikke slår tilbake.

Mvh
    Jeg tror at dine betraktninger ikke er på avveier,men-jeg har stillt meg følgende spørsmål: Hvorfor kommer BR så på etterskudd tidsmessig??
    Kan det være fordi de har møtt vanskeligheter? Har de foregnet seg på komplexiteten av masseproduksjon av discer? Hvorfor ser det ut som at de får en relativt vanskelig oppgave å løse i lagringskapasiteten? Det var jo på denne fordelen at konkurrenten skulle knekkes? Jeg er overbevist om at hverken Sony eller de andre i BR-leiren hadde i planene at de skulle gi HDDVD et så stort tidsmessig forsprang.Tilslutt vil jeg kommentere bruken av ordet "kjempen" som skal slå tilbake??? Jeg er nok av den oppfatning at Microsoft er en langt mer økonomisk oppegående kjempe sammenlignet med de aller fleste i denne sammenhengen.Dersom HDDVD discene og spillerne kan lages enda billigere og enklere enn i dag så blir dette en formidabel oppgave for BR-gjengen!Husk at den menige mannen i gata har noe i seg som sier godt nok dersom ting er billige??! Jeg vil ikke sette penger på denne kampen,men
    den er ikke på noen måte vunnet av BR pr. dato.
    Stølen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etterskudd, halvt år? Det er ikke mye i den store sammenhengen. Hvis man ser på HD-DVD så er jo det bare en pc satt sammen med HD-DVD drev. De har jo egentlig ikke kommet med plattform som er lønnsom for masseproduksjon og distribusjon til billigsegmentet. Til det er den nåværende plattformen altfor komplisert og dyr. Man kan gjerne se på prisen og si at HD-DVD er billig. Men det blir jo som å si at en telefon til 1kr er billig mens den egentlig koster vesentlig mer hvis det ikke hadde vært for subsidieringen (selv om det ikke en helt passende analogi så er det der de fleste kjenner seg igjen).

Jada, Msoft er stor, men de vil jo bare skyte inn penger etter hva de forventer å få igjen. De skal jo tross alt gjøre lønnsomme investeringer de også. Jeg sa jo også at kampen ikke er vunnet, men det er nå engang slik at man kan ikke se utfallet av et spill når kun første trekket er tatt.

Mvh

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er klar over at HD-DVD har sluppet filmer med høyere kvalitet til en lavere pris. MEN, dette her må koste HD-DVD leieren dyrt. 1) De selger en $2000 HD-DVD spiller til $500.
    Spørsmål: Hvis du mener at Toshiba spilleren skulle ha kostet 2000$, hvor mye tror du da PS3 skulle ha kostet? 4000$? Det er jo tross alt vesentlig kraftigere prosessorer i den, og inneholder komponenter som er spesialutviklet til den (i motsetning til Toshiba som plukker komponenter på PC markedet).

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony og Msoft bruker samme subsidiering for markedspenetrering. Det er forsåvidt ikke noe galt i det. Men det er jo litt vanskelig å si at formatet er billigere hvis produksjonskostnadene er likt hos både BD & HD-DVD. Hadde HD-DVD hatt diverst utvalg produsenter så kunne de ikke gått ut med slik ensidig subsidiering til en spiller. Grunnen til subsidiering er enkel, sannsynligheten for fremtidig høsting av lisensinntekter øker hvis man har ett antall spillere ute i markedet. Hvis man ser på DVD-spillere så har ikke Toshiba noen dominerende posisjon, men de tjener greit siden de innehar lisensen for formatet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Etterskudd, halvt år? Det er ikke mye i den store sammenhengen. Hvis man ser på HD-DVD så er jo det bare en pc satt sammen med HD-DVD drev. De har jo egentlig ikke kommet med plattform som er lønnsom for masseproduksjon og distribusjon til billigsegmentet. Til det er den nåværende plattformen altfor komplisert og dyr. Man kan gjerne se på prisen og si at HD-DVD er billig. Men det blir jo som å si at en telefon til 1kr er billig mens den egentlig koster vesentlig mer hvis det ikke hadde vært for subsidieringen (selv om det ikke en helt passende analogi så er det der de fleste kjenner seg igjen).

Jada, Msoft er stor, men de vil jo bare skyte inn penger etter hva de forventer å få igjen. De skal jo tross alt gjøre lønnsomme investeringer de også. Jeg sa jo også at kampen ikke er vunnet, men det er nå engang slik at man kan ikke se utfallet av et spill når kun første trekket er tatt.

Mvh
    Nå går du utifra at det blir bare 6 mndrs. forsinkelse i forhold til HDDVD. Jeg tror ikke at BR er i butikken imorgen heller ikke i neste uke?? La oss si at de er på banen ved juletider.Da har konkurrenten forbedret sitt produkt opptil flere ganger iform av oppgraderinger.Du vet like godt som meg at det er SW/discene som gir fortjeneste.Grunnen til at noen subsidierer HW er å skaffe nok kunder/marked for salg av discer eller som mobilleverandørene. gjør det, gir vekk HW og selger tellerskritt.Problemet for BR er at HDDVD selger og tar marked ,mens BR står helt markedsmessig stille og ser på.Vi ser hvordan det går utover høsten.NB! Jeg har IKKE kjøpt HDDVD! Husk både Sony og Philips har tatt feil før Beta og Video 2000 systemet.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sony og Msoft bruker samme subsidiering for markedspenetrering. Det er forsåvidt ikke noe galt i det. Men det er jo litt vanskelig å si at formatet er billigere hvis produksjonskostnadene er likt hos både BD & HD-DVD. Hadde HD-DVD hatt diverst utvalg produsenter så kunne de ikke gått ut med slik ensidig subsidiering til en spiller. Grunnen til subsidiering er enkel, sannsynligheten for fremtidig høsting av lisensinntekter øker hvis man har ett antall spillere ute i markedet. Hvis man ser på DVD-spillere så har ikke Toshiba noen dominerende posisjon, men de tjener greit siden de innehar lisensen for formatet.
    La det være sagt med en gang.Toshiba er helt dominerende pr.dato. Alle som kjøper HDDVD kjøper Toshiba.Dersom det er slik at produksjonskostnadene er like ,hvorfor må Samsung ha mye mer for sin BR-spiller da?Hvorfor ser det ut til at Sony og ikke minst Pioneer skal ta veldig høy priser for sine spillere? Vil de ikke konkurrere? Jeg tror det ligger noe helt annet bak.Muligens store tekniske produksjonsproblemer? Underlig at de har lansert BR-discer med veldig varierende og tildels dårlig kvalitet.Det er svært rart at de lar seg stresse til å gi ut noe som ikke er bedre enn motstanderen, faktisk mye dårligere.Rar markedsstrategi! Det såkalte beste systemet gir ut dårligere kvalitet.Underlig!
    Stølen

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    La det være sagt med en gang.Toshiba er helt dominerende pr.dato. Alle som kjøper HDDVD kjøper Toshiba.
    Stølen

Nå er det jo ikke så rart at Toshiba dominerer HD DVD markedet da. De er jo den eneste som selger HD DVD spillere for tiden da. Og jo det finnes en RCA modell men det er jo i grunn en Toshiba med litt annen design.

Men når det er sagt så må jeg jo si at jeg ikke angrer ett sekund på at jeg har kjøpt meg en Toshiba da

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    La det være sagt med en gang.Toshiba er helt dominerende pr.dato. Alle som kjøper HDDVD kjøper Toshiba.Dersom det er slik at produksjonskostnadene er like ,hvorfor må Samsung ha mye mer for sin BR-spiller da?Hvorfor ser det ut til at Sony og ikke minst Pioneer skal ta veldig høy priser for sine spillere? Vil de ikke konkurrere? Jeg tror det ligger noe helt annet bak.Muligens store tekniske produksjonsproblemer? Underlig at de har lansert BR-discer med veldig varierende og tildels dårlig kvalitet.Det er svært rart at de lar seg stresse til å gi ut noe som ikke er bedre enn motstanderen, faktisk mye dårligere.Rar markedsstrategi! Det såkalte beste systemet gir ut dårligere kvalitet.Underlig!
    Stølen
    Såvidt jeg husker kostet de første DVD-spillerne også rundt en 1000 USD... Prisen sank deretter rett nedover til dagens minstepriser under 50 USD. Det er helt vanlig at de første produktene som kommer er dyre entusiastmodeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Såvidt jeg husker kostet de første DVD-spillerne også rundt en 1000 USD... Prisen sank deretter rett nedover til dagens minstepriser under 50 USD. Det er helt vanlig at de første produktene som kommer er dyre entusiastmodeller.
    Dyre entusiastmodeller???? Jeg er en entusiast og de som kjenner meg vil påstå at jeg er en som alltid kjøper førstemodell,men- denne gangen har jeg sittet på gjerdet fordi såkalte entusiastmodellene faktisk ikke er i handelen og som Pioneer vil ha 5x så mye for som Toshiba koster og som ikke har bevist noe som helst pr.dato.Jeg tror vi skal vente med å kalle noe entusiast-
    modeller i dette spillet.La oss på dette forumet være nøkterne og ikke trekke forhastede konklusjoner i favør av noe spesielt merke eller gruppering før vi vet hva vi kan vente oss av priser og kvalitet.
    Stølen

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo ikke nødvendigvis slik at de første modellene er best, tror ikke det var det Espen mente med entusiastmodeller. Men disse modellene vil nødvendigvis koste mer enn de masseproduserte modellene som kommer i ettertid når formatet er mer etablert.

Jeg husker den første Toshiba DVD spilleren jeg kjøpte ifra USA, jeg betalte ca. 6000,-for den ferdig importert våren 1997.. Det var slett ikke noen entusiastmaskin, men den fungerte veldig greit selv om den ikke hadde alt som vi på dagens DVD maskiner tar for gitt (progresiv utgang f.eks).

Poenget mitt var bare at førstemodeller nødvendigvis ikke har mulighet til å være perfekte, det vil altid være rom for forbedringer. Toshiba har jo skutt gullfuglen i så måte, de har klart å lage et produkt som faktisk kan tilpasses markedet etterhvert som de oppdager feil og mangler..

Side 3 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •