Sammenligning av Bluray og HDDVD filmer - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 30 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 589
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er vel heller en mulighet for at de som støtter Bluray går over til også å støtte HDDVD.

Når det gjelder resten av ditt innlegg, Esp1...jeg må bare le
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Tja, i Europa er det bokstavelig talt "ground zero" i så måte siden intet - hverken software eller hardware - er tilgjengelig her ennå. Så langt ser det ut til at BD kommer først i butikken...
    Nå er heller ikke det helt riktig, HD-DVD har valgt å ikke satse på regionskoding, så det er mange titler å velge mellom allerede nå. Det er slutt på den tiden at folk handler i butikkene lokalt, veldig mange kan like gjerne handle ifra utlandet, og ofte til en bedre pris ferdig levert i postkassen.. Det er litt vanskeligere å importere HD-DVD spillere, men det er slett ikke noe stort problem det heller for de som har litt erfaring med netthandel..

Når BD kommer i butikkene, så er det ettersom jeg har forstått, med regionskodete spillere, som kun kan spille av Europeiske titler.. Etter min mening er Blueray forbrukerfiendtlig. Jeg håper virkelig HD-DVD blir en mye større suksess, slik at vi kanskje kan bli kvitt den regionskodingen..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ellers bør vel HD DVD fansen ta inn over seg at de har valgt å investere i et format som kun har støtte fra en stor hardware produsent. At Tosh klarte å få produktet på markedet noen måneder før BD er ikke og har aldri vært noe tegn på hvilket format som kommer til å trekke det lengste strået.
    Sony kommer til å stå for 95% av de første Blueray spillerne på markedet.
    Jeg vil anta at det nå er solgt 10-20000 Blueray spillere i USA, når PS3 kommer med sine 400000 så vil det altså utgjøre ca. 95%..

Toshiba har på samme måte som Sony valgt å være pårdriveren av formatet, det er i praksis ikke så stor forskjell på strategien. Hovedforskjellen er at Sony tvinger Blueray på forbrukere som strengt tatt ikke har bedt om det, mens HD-DVD kun tilbys de som ønsker det/har behov for det..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk akkurat 2 stk HDDVDer i postkassa, gett Hm, så det finnes HDDVDer å få tak på i Europa?! DVDStrax selger også HDDVDer, og som tklev skriver så er det mulig å bestille fra USA. Dette er mulig da HDDVD ikke har REGIONSKODING, slik Bluray har.

Ergo finnes det HDDVDer å få tak på i Europa. Når det gjelder spillere, Esp1, så har jeg ingen tro på at Bluray når ut med sine spillere før HDDVD. Og jeg regner ikke med den uferdige Samsungen. Men, skulle det skje; at BD mot formodning kom en uke eller to før HDDVD - så må du huske på at når HDDVD-spillerne kommer så er dette 2. gen spillere med 1080p, samt lavere pris enn BD BD sliter fortsatt med å komme med sine 1. gen spillere...

En annen ting som er rart. Toshiba står i spissen for HDDVD og har kommet med sin spiller for lenge siden. Sony står i spissen for Bluray, men hvor er spilleren fra Sony. Isteden så presset de Samsung til å utgi et halvfabrikat.

Fra IFA2006 sier

Philips at de planlegger å slippe sin BD-spiller i Europa i begynnelsen av 2007. 2007!

Panasonic snakker om Europalansering november 2006.

Pioneer har ikke kommet med noen dato for Europalansering; så det blir med all sannsynlighet ut i 2007.

Sony sin BD-spiller er planlagt release i oktober, men kun i USA. Ingen releaseplan for Europa!

Sharp har ikke en gang en modellbetegnelse på sin prototype, og hadde ingen plan for release.

LG som støtter både HDDVD og Bluray, men hadde ingen releasedato for BD-spiller til US/ Europa.

Hitachi sier at de planlegger å lansere sin BD-spiller "sometime next year". Som kan bety sent i 2007.

Mitsubishi hadde ingen BD-nyheter.

Så for meg kan det se ut til at Bluray baserer alt på PS3, og at de andre sitter på gjerdet og venter på om de skal produsere HDDVD.

Så at det ser lovende ut for Bluray for øyeblikket, og at HDDVD sitt store forsprang er av uten betydning, Esp1 - det tror jeg ikke engang Sony mener.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Så for meg kan det se ut til at Bluray baserer alt på PS3, og at de andre sitter på gjerdet og venter på om de skal produsere HDDVD.
    Det var jo en drøy konklusjon da. Hvor har du vært hen de siste mnd da? Har du ikke sett lanseringsplanene til produsentene av BD?

Mvh

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det var jo en drøy konklusjon da. Hvor har du vært hen de siste mnd da? Har du ikke sett lanseringsplanene til produsentene av BD?

Mvh
    Så du mener at BD IKKE står og faller på PS3! Vel, hvor har du vært de siste nåneder, må jeg spørre tilbake. Og dersom de har planer, kom dette ikke fra på IFA2006. Når de ikke kom der, som jo er en enorm promo-messe, ja, så stiller jeg meg undrende til om BD plutselig har funnet ut at de skal klare å levere mye innen Q4 2006/ Q1 2007.

Og dersom du kunne henvise meg til lanseringplanene til ALLE produsentene som støtter Bluray, så hadde jeg blitt fornøyd. Det er ikke jeg som fant opp det jeg skrev over. dette var hentet fra Bluray sine egne sider
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mvh
    Yup, BD produsentene er flinke med sånne lanseringsplaner! Nå har det vel ikke akkurat vært helt uvanlig at disse ikke blir lansert i henhold til disse planene.. Så jeg holder ikke pusten.. Sony og Philips sine BD spillere skulle vært lansert nå i sommer.. PS3 skulle ha hatt verdenslansering nå i november..

Dersom BD produsentene mot formodning skulle klare å holde seg til disse planene, så er det fortsatt et spørsmål om pris. Ingen av de planlagte "dedikerte" BD spillerne kommer til å bli tilgjengelig under 10000,- her i Europa, selv med import ifra statene så blir det fort nærmere 10000,-..

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at BD IKKE står og faller på PS3! Vel, hvor har du vært de siste nåneder, må jeg spørre tilbake. Og dersom de har planer, kom dette ikke fra på IFA2006. Når de ikke kom der, som jo er en enorm promo-messe, ja, så stiller jeg meg undrende til om BD plutselig har funnet ut at de skal klare å levere mye innen Q4 2006/ Q1 2007.

Og dersom du kunne henvise meg til lanseringplanene til ALLE produsentene som støtter Bluray, så hadde jeg blitt fornøyd. Det er ikke jeg som fant opp det jeg skrev over. dette var hentet fra Bluray sine egne sider
    Du skrev jo i samme setning at alle produsentene ville konvertere til HD-DVD. Det har ikke kommet noe som tilsier at de skal bytte format. Det er du som har bevisbyrden her. Det er du som la ut påstandene som ikke er bygget på fakta eller realiteter i noe av det vi kan lese ut i fra offisielle kilder.

Mvh

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Europas første spiller blir så vidt meg bekjent Panasonic som kommer med sin Blu-ray spiller i midten av oktober. Dessverre er det vel på det tidspunktet ikke software tilgjengelig, men det kommer kort tid etterpå. Så er det vel Toshibas tur med den rimeligste HD-DVD-spilleren.

En leverandør av hardware regner jeg med ikke varer alt for lenge i HD-DVD leiren, og skulle det lakke og li så overlever nok forbrukerne det også. Ta for eksempel iPod... uten noen sammenligninger forøvrig.
    Er selv meget spent på hva Panasonic kan varte opp med samt den dyreste Toshibaen.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Er selv meget spent på hva Panasonic kan varte opp med...
    Ja, den kan bli bra. Var litt tvilende til den i og med manglende Dolby HD og DTS-HD, men nå som dette skal bli implementert via en gratis firmware oppgradering så støtter den alt av tenkelige lydformater også.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Europas første spiller blir så vidt meg bekjent Panasonic som kommer med sin Blu-ray spiller i midten av oktober. Dessverre er det vel på det tidspunktet ikke software tilgjengelig, men det kommer kort tid etterpå. Så er det vel Toshibas tur med den rimeligste HD-DVD-spilleren.
    .
    Ja, det glemt jeg jo; at når den første Bluray-spilleren er på det europeiske markedet som finnes det ingen filmer å se!!! Nei, og nei. Men det er jo fint å BD-spilleren i hus, da, men hva skal en egentlig spille på den - JO DVDer... Jeg måtte bare...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skrev jo i samme setning at alle produsentene ville konvertere til HD-DVD. Det har ikke kommet noe som tilsier at de skal bytte format. Det er du som har bevisbyrden her. Det er du som la ut påstandene som ikke er bygget på fakta eller realiteter i noe av det vi kan lese ut i fra offisielle kilder.

Mvh
    Du får da hvertfall lese hele setninger før du furter da. Jeg skrev:
    "Så for meg kan det se ut til at Bluray baserer alt på PS3, og at de andre sitter på gjerdet og venter på om de skal produsere HDDVD". OM de skal produsere HDDVD. Men dersom du tror at samtlige firmaer, uavhengig om hvilket format de støtter, er helt sikre på om de skal kun produsere BD elle r HDDVD - er det vel kanskje litt naivt. Og jeg spår at en av Bluray-tilherngerne snart kommer til å produsere en HDDVD-spiller. Min spådom er at Samsung blir den første
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner du å oppføre deg på en like teit måte som en viss annen her. Sjekket litt på play.com . Første Blu-ray tittel kommer 2 oktober.

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/NAVC...omingSoon.html
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får da hvertfall lese hele setninger før du furter da. Jeg skrev:
    "Så for meg kan det se ut til at Bluray baserer alt på PS3, og at de andre sitter på gjerdet og venter på om de skal produsere HDDVD". OM de skal produsere HDDVD. Men dersom du tror at samtlige firmaer, uavhengig om hvilket format de støtter, er helt sikre på om de skal kun produsere BD elle r HDDVD - er det vel kanskje litt naivt. Og jeg spår at en av Bluray-tilherngerne snart kommer til å produsere en HDDVD-spiller. Min spådom er at Samsung blir den første
    Er det positivt hvis Samsung kommer med en HD-DVDspiller

(ref min test av den første Blu-ray spilleren deres)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg, det er ikke et *krav* i BD standarden at regionskoding skal brukes, så det er ikke nødvendigvis alle filmene som har denne kodingen.. Det er vel først når vi får de europeiske spillerne på markedet av vi vil få høre hvor store problemene med sonekoding egentlig er for øyeblikket.. Det eneste jeg har hørt er at Fox vistnok skal satse på regionskoding..

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner du å oppføre deg på en like teit måte som en viss annen her. Sjekket litt på play.com . Første Blu-ray tittel kommer 2 oktober.

hm er da filmer ute allerede, dog mpeg2 og s.layer

http://amazon.com/s/ref=br_ss_hs/002...0&Go.y=0&Go=Go

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker om europeiske titler
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bah... flisespikkeri.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Nei, nå må du være grei, jfinneru! Er det ulovlig med litt dårlig humor på forumet, også nå da?! Dersom du sikter til innlegget med manglende Bluray-software, ja så er vel ikke det så langt fra sannheten. Slik jeg leser det på play.com så kommer det 5 stk BD med musikk/ konserter, bl.a Alice Cooper og ToTo den 2.oktober. Den 16.oktober kommer det 4 stk titler med spillefilmer deretter står det oppført 11.november og utover. Så det er jo ikke akkurat mengder med Bluray-titler å få kjøpt, sett i forhold til det HDDVD kunne vise til ved lansering.

Dersom det var det andre innlegget, ja så spør jo Soundfreak tross alt hvor jeg har vært de siste månedene. Og bruker kraftutrykk som "bevisbyrder" og "påstander som ikke bygger på fakta". Dersom det ikke lenger er lov til å synse og se i "glasskula" vår om hvor HD-verdenen ender - ja, så beklager jeg så mye. Men da er det en del andre innlegg som også må kommenters; som baseres på gjetning, synsing og magefølelser. Det må da være lov

Så min oppfatning om at Bluray står og faller på PS3. Dersom DET er en "bombe" på forumet, så skal jeg være enig i at det er noe jeg ikke har fått med meg. Sony har jo selv uttalt seg om det; at de nå har prioritert "all" blå laser til PS3 og ikke til BD-spillere. Og når det var såpass få sikre lanseringer fra Bluray på IFA06 så kan man jo undre seg hvorfor. Så det var det som var min tankeboble; OM noen av de kom til å lage en HDDVD-spiller.

Og hvorfor jeg mener at Samsung kan bli det første til å lage en HDDVD-spiller; så spekuleres det kraftig i hvordan forholdet mellom Samsung og Sony er etter BD-P1000 ble "presset" fram.

Og ja, jeg mener at det er positivt at Samsung kommer med en HDDVD-spiller. Det er vel ingen som tror at innmaten i Samsung-spilleren var Samsung sitt. Dette er jo verdens første Bluray-spiller. Hvorfor tok ikke Sony risikoen med å lansere den første BD-spilleren, slik Toshiba gjorde med HDDVD? Det skjønner man jo nå, så mye dårlige omtaler den fikk.

Jeg håper at HDDVD vinner krigen, og dersom ett av støttespillerne vender nesa mot HDDVD; ja så tror jeg Bluray dør ut.

Så "teit" var det, jfinneru
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster