Sammenligning av Bluray og HDDVD filmer - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 30 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 589
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis...

DRM'en er like ille på begge formater...

Det jeg er enig i HD-DVD gutta er at BD må få ut den berømte fingeren ellers så kan HD-DVD ta store markedsandeler eller gå seirende ut. Uten at det er noe krise for min del. Men det beste er å ha ett format.

Mvh

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utleie av HD formatene

Har fått denne mailen fra BraFilm
    Hei!

Etter at jag videre sendt eposten din til de ansvarlige, fikk jeg svar om
    at det ikke finnes noen garanti for at utleie av det nye formatet vil skje
    i norden nå.
    Men om utleie av HD- tiltler blir tillatt, kommer vi også til å ta dem inni
    vårt system.

Mvh
    Kundeservice

Tlf 22 83 53 00
    BraFilm Scandinavia AS
    Postboks 935 Sentrum
    0104 Oslo

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk takk =)
    Hvilken er det best bildekvalitet på da? Har tenkt å kjøpe en film som det er veldig bra bildekvalitet på (for å gjøre fadern 100% overbevist om at dette var ei bra invistering som han også burde vurdere).
    Skal bestille meg 2 filmer til nå..

Har allerede bestillt meg :
    We Were Soldiers
    2 Fast 2 Furious
    Training Day

Har noen testet desse? hvordan er kvaliteten?

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    takk takk =)
    Hvilken er det best bildekvalitet på da? Har tenkt å kjøpe en film som det er veldig bra bildekvalitet på (for å gjøre fadern 100% overbevist om at dette var ei bra invistering som han også burde vurdere).
    Skal bestille meg 2 filmer til nå..

Har allerede bestillt meg :
    We Were Soldiers
    2 Fast 2 Furious
    Training Day

Har noen testet desse? hvordan er kvaliteten?
    Training Day er en av de beste utgivelsene for HD DVD, både når det gjelder bilde og lyd (Dolby TrueHD 5.1 )

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serenity og Chronicles of Riddick er de 2 filmene jeg kjøpte HD-DVD for..
    Snadder..

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ha en fortsatt fin helg! ;-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Likeså..... ;-) ;-)

(Klarte ikke å dy meg....)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Esp1

Ha en fortsatt fin helg! ;-)
    Så disse kan avspilles på Toshiba HD-A1? Det lover jo bra
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å dra frem ting som er diskutert i tråden fra før (orker ikke lese gjennom 20 sider med så mye krangleposter).
    Er det fler enn meg som var på Ruby demonstrasjonen på forrige forumtreff?Der ble jo "I-robot" vist i både Blu-ray og D-vhs ? Eller husker jeg feil og den ble vist i vanlig dvd og D-vhs ?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er det fler enn meg som var på Ruby demonstrasjonen på forrige forumtreff?Der ble jo "I-robot" vist i både Blu-ray og D-vhs ? Eller husker jeg feil og den ble vist i vanlig dvd og D-vhs ?
    1. Ja det var flere enn deg som var på det treffet... ;-)
    2. Ja de hadde en Blue Ray-spiller der. Men den viste den japanske promofilmen med naturbilder og landskap. "I, robot" ble vist på vanlig DVD og så på D-VHS for å se forskjellen på SD og HD-materiale.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok da blir det jo ikke så relevant.
    Men husker godt at jeg ikke ble lamslått av kvaliteten på Blu-ray. Men D-vhs var særdeles bra !

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Release 26 September.
    Ikke fordi jeg har sett filmen, men fordi dette skal være den første filmen som demonstrerer flere av de interaktive mulighetene i HDi.

Les mer her:
    "The Look and Sound of Perfect(TM)''

Utdrag:
    Universal Studios Home Entertainment added to the expanding roster of hit movies with the HD DVD release of the 2006 blockbuster "The Fast and the Furious: Tokyo Drift," which will hit stores on September 26. "The Fast and the Furious: Tokyo Drift" will deliver the most advanced interactive features for a movie to date by taking advantage of the flexible HDi(TM) authoring environment and mandatory features only HD DVD guarantees. Picture-in-picture director's commentary, GPS mapping of car scenes and even crash damage estimates provided by Progressive Direct are just some of the features consumers will be able to enjoy throughout the movie playback experience. In addition, "The Fast and the Furious: Tokyo Drift" will be released as a combo disc that can be played in standard DVD players and in high definition.

Her er en beretning fra HDDVD "Roadshow" Truck som beskriver litt mer:
    HD DVD @ CEDIA - Promotional Tour

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ha, bare må ha
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den filmen trenger alle de digtale hjelpemidlene den kan få. Handlingen klarte ikke å holde meg våken gjennom hele på kino i hvert fall :twisted:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Summerer opp hele problemstillingen på en genial måte.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...2&page=2&pp=30

"95% of forum members here let a low price guide them in their purchases. If Blu Ray was $500 and HD DVD was $1000, most here would own BluRay and complain about HD DVD.

Most here think it is crazy to spend $1000 on a first generation hi res DVD player that lacks some important features. I say there is no craziness at all. Those that complain about the price are not in the postion to afford to be an early adopter. It isn't fair but that is life. A true early adopter would look at price secondarily relative to the perceived gain in performance over what is currently available to the masses. If the performance is so much improved over what is currently available to the masses, the cost is less of an issue.

Recall that is wasn't until LD was in its decline that players came down to the $500 price point. For years, it was $700 and up for an LD player with Pioneer's Elite line ranging from $1K to $3K. Typical LDs cost from $29 to $59 with special editions typically $99 to $129.... As far as I see, a $1000 first gen BD player is not far out of line. The fact that the Sony, Panasonic and Pioneer Elite players will be more confirms it.
    HD DVD at $500 is a lark. If Toshiba feels selling players below cost is a smart marketing move, more power to them. I bought one because it was cheap and NOT because I think HD DVD has any chance of catching on...it won't."

Les det igjen:

"I bought one because it was cheap and NOT because I think HD DVD has any chance of catching on...it won't.""

LOL!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY

<snippet reklame for Tokyo Drift>
    Du var en av de som syntes Torque var en bra film også? ;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A true early adopter would look at price secondarily relative to the perceived gain in performance over what is currently available to the masses. If the performance is so much improved over what is currently available to the masses, the cost is less of an issue.
    HD-DVD gir best bilde *nå, uansett pris*(greit nok, Blueray begynner å komme humpende etter, og har en del bra titler på vei).. Så hva er poenget ditt?

Blueray har i beste fall potensiale til å gi like bra bilde.. Det er ingenting i HD DVD standarden som står tilbake for Blueray når det gjelder å gi like bra bilde&lyd. Det er derimot mye i HD-DVD *minimums* standarden som gjør at HD-DVD kjøpere er sikrere å få dra nytte av alle fordelene interaktivitet og høyoppløst lyd gir..

PS: Etter det jeg forstår så har Fox satset på å bruke regionskoding på sine første filmer som skal lanseres i Europa, kan du bekrefte/avkrefte det?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du var en av de som syntes Torque var en bra film også? ;-)
    Hehe, den filmen var jo litt kul da..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...2&page=2&pp=30

"95% of forum members here let a low price guide them in their purchases. If Blu Ray was $500 and HD DVD was $1000, most here would own BluRay and complain about HD DVD.

Most here think it is crazy to spend $1000 on a first generation hi res DVD player that lacks some important features. I say there is no craziness at all. Those that complain about the price are not in the postion to afford to be an early adopter. It isn't fair but that is life. A true early adopter would look at price secondarily relative to the perceived gain in performance over what is currently available to the masses. If the performance is so much improved over what is currently available to the masses, the cost is less of an issue.

Recall that is wasn't until LD was in its decline that players came down to the $500 price point. For years, it was $700 and up for an LD player with Pioneer's Elite line ranging from $1K to $3K. Typical LDs cost from $29 to $59 with special editions typically $99 to $129.... As far as I see, a $1000 first gen BD player is not far out of line. The fact that the Sony, Panasonic and Pioneer Elite players will be more confirms it.
    HD DVD at $500 is a lark. If Toshiba feels selling players below cost is a smart marketing move, more power to them. I bought one because it was cheap and NOT because I think HD DVD has any chance of catching on...it won't."

Les det igjen:

"I bought one because it was cheap and NOT because I think HD DVD has any chance of catching on...it won't.""

LOL!
    Hva så, hva kommer det av at personer som er enig i dine synspunkter har forstått alt og sett lyset, mens de som har motforestillinger er både døve, dumme og blinde? Det ligger vel ikke noe mer autoritet eller kvalitet i de utsagnene du siterer her enn det som er vanlig? Eller?

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Les det igjen:

LOL!
    Jeg har bare en ting og si om denne "krigen" jeg, og det er at INGEN av oss vet hvem som eventuellt skulle vinne. De som avgjør denne "krigen" er da vi som kjøper dette Jeg mener vi får nok ikke den helt store bildeforskjellen etter hvert heller tror jeg. Blu har kommet litt skjevt ut men de også kommer nok på banen. Høres jo sånn ut på diverse tester av de nyeste Blu filmene.

Så tiden får vise hvem som vinner.

Side 20 av 30 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •