Sammenligning av Bluray og HDDVD filmer - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 30 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 589
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bare for å fortsette litt uten at noen blir provosert:

http://www.highdefdigest.com/news/sh...VD_Players/233

http://www.highdefdigest.com/news/sh..._to_HD_DVD/232

Og litt Bluray news også, da

http://www.highdefdigest.com/news/sh...ray_Player/234

Dette lover jo bra!!!
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Når jeg skrev "Deg om det" så var det et svar på det forrige innlegget hvor vedkommende ikke kunne se en eneste feil ved det innlegget til tklev som vi har diskutert. Når jeg som insider ser og vet at innlegget er full av feil så kommenterer jeg det . Når en da sier han ikke ser noen feil så svarer jeg "deg om det". Det er da overhodet ikke noe feil med det. Til opplysning så har jeg selv en HD-DVD spiller som jeg ser film på hver dag og koser meg hver gang. Det jeg slår ned på og kommenterer i denne tråden er åpenbare faktafeil som mindre opplyste forumlesere kan missforstå i en retning av at det er fakta det er snakk om. Jeg slår ned på slike faktafeil enten det går den ene eller den andre veien. Så at jeg skulle være kjøpt og betalt av Blu-ray som det insinueres av et medlem her faller på sin egen urimelighet. Hittil har jeg hatt klart best erfaring med HD-DVD.
    Det var godt å høre! Da skal jeg fortsatt abb. på bladet du jobber i.
    Stølen

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Helt enig, Gorm. Kommer også til å kjøpe en PS3 neste sommer, og har da i så måte begge formatene.

Det som hele tiden har vært mitt poeng, er at BD har skuffet voldsomt. Når det har kommet en uferdig BD-spiller fra Samsung, når filmene er i Mpeg2 (slik at man ant må kjøpe de enda en gang når de kommer i en Special Edition og VC1 på BD) og at PS3 igjen er utsatt. Det som er irriterende er når en del argumenterer med at; neida, BD er i rute de, PS3 er ikke forsinket, Sony har aldri sagt at PS3 kommer våren 2006, at Samsung-spilleren ikke var SÅ dårlig, bare vent til alle de andre spillerne kommer, ok at BD er dyrere med litt dårligere bildekvalitet enn HDDVD, men bare vent...osv...osv. Da må en jo bare riste på hodet, når en disser Toshiba-spilleren fordi den bruker noe tid - DEN LEVERER DA I ALLEFALL FANTASTISK BILDE OG DOLBY TRUE HD!

Det er helt tydelig at Sony nå sliter med Bluray eller så hadde den jo vært her nå...
    Dette var befriende kommentarer. Akkurat samme oppfatning har jeg.Ingen markedsførings avd. ønsker forsinkelser noe Sony og andre har nå. Jeg jobber selv i et selskap som utvikler og produserer produktene selv og vet hva vi markedsførere synes om utviklingsavdelingens evige sommel. Når produktene kommer for sent så klarer vi aldri å ta igjen det tapte med mindre produktet er fantastisk og BILLIG!!!! Vi får se hvor lenge Sony og co."gidder" å vente på utviklingsavdelingen sin? Min erfaring er at dersom produktet er mer enn 3 mndr.etter lanserte dato,så har vi noen alvorlige problemer.Det tyder på at det er tilfelle her.
    Stølen

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    ...Sony har aldri sagt at PS3 kommer våren 2006...
    Ingen seriøse aktører i spillbransjen tok den kommentaren som en lanseringsdato, ingen forventet noe da. "Den kommer sånn omtrent da" fra en exec i firmaet er ikke noe å sette penger på. PS3 har blitt utsatt én gang, ikke gang på gang.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra denne:
    http://www.highdefdigest.com/news/sh...VD_Players/233

"According to the company's initial press blurb, "Toshiba's latest players are poised to continue momentum
    generated by the success of the HD-A1 and HD-XA1 models, which are estimated to be in approximately 25,000 U.S. homes already." We hope to get a full press release with more technical details soon."

Må jo nesten smile litt av sånn da.. 25000 spillere i US homes "already".. <sukk> Med tanke på at det sikkert er 25 stk bare her på forumet som har skaffet en av disse så er det ikke så veldig imponerende salg de har i USA..

Kan kanskje virke som om vi i Norge er mer "desperat" etter high-def enn de er over i USA..

Hmm, et annet intr. sitat fra den artikkelen:
    "The HD-A2 will begin shipping to U.S. retailers in October, with the HD-XA2 to follow in December. Prices will list for a suggested $499 and $999 respectively. "

Altså fortsetter Toshiba med de samme prisene for de 2 modellene, skal bli spennende å se om entry-modellen i USA blir nedskalert på samme måten som den Europeiske ble..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Nå vet vi jo at Sony lenge har vært "ullen" mtp lanseringsdato av PS3. Tror det var flere enn meg (og jeg er ikke i bransjen) som regnet med at PS3 kom våren 2006; dette ut ifra hva som kom fram på E3 2005 og hva som kom fra Sonys ledelse. Så ble det temmelig stille rundt PS3 i en periode i våres.

Omsider meddelte Sony at PS3 skulle lanseres i hele verden i løpet av november 2006. Dette godtok ikke bransjen og "tvang" Sony til å komme med en dato, siden en lansering i november kunne bety den 1. eller den 30. Det var ikke akseptabelt sett fra bransjen sin side. Sony kom da med pressemelding om at PS3 lanseres den 17.november 2006. Nær sagt hele Bluray sin fremtid er avhengig av PS3.

Sony "presset" så Samsung til å gi ut en uferdig spiller. Så i realiteten har vi ingen BD-spiller på markedet. Ergo min konklusjon rundt BD og PS3; om at formatet gang på gang er blitt utsatt. Jeg er nok ganske sikkert på at også Sony ser det slik, og at det går hett for seg i utviklingsavdelingen i Japan...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Ingen seriøse aktører i spillbransjen tok den kommentaren som en lanseringsdato, ingen forventet noe da. "Den kommer sånn omtrent da" fra en exec i firmaet er ikke noe å sette penger på. PS3 har blitt utsatt én gang, ikke gang på gang.
    En "exec i firmaet er ikke å sette penger på"? Vel dersom du ser på CEO i Sony med tittelen "Sir" (Sir Howard Stringer) som en man ikke kan ta seriøs i Sony - ja, så er det jo ikke lett å vite hvem man skal høre på, da!

For øvrig så betyr CEO:

"A chief executive officer (CEO), or chief executive, is the highest-ranking corporate officer or executive officer of a corporation, or agency."

Regner med at Sir Howard Stringer vet hva som skjer i Sony og at når det kommmer såpass høyt fra Sony sitt styrerom, så blir det overskrifter i bransjen

Og god natt fra Fredrikstad ZZZzzzz
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    koffor ikkje bare gjør som jeg gjør?
    Jeg skal nå bestille meg den første Hd-Dvd spilleren som kom ut Toshiba ett eller anna, følger sånn litt med hva som skjer her inne på forumet med folk sine meininger å sånt.
    Synst det er mange rare påstander og "krangling" om hvilket format som er best, blir litt sånn "pappaen min er sterkere enn pappaen din" diskusjon.
    Det er såpass tidlig i HD fasen nå (ivertfall i Europa) at man veit ikkje før om kanskje opptil 1 år eller mer om hvilket format som går av med seieren.
    Kommer personlig til å kjøpe hd-dvd spilleren pga jeg har lyst til å teste ut hvordan hd blir på min projektor på filmer og synst at prisen er såpass lav at ej kan ta mej råd til ei sånn invistering bare for å få feelingen av hd.

For meg spiller det ingen rolle og det blir Blueray eller hd-dvd.
    Håper det formatet som forbrukerne får mest ut av med tanke på kvalitet og pris går av med seieren.

Men må sei at her er masse arti og interessant lesning til tider =)
    Mange av oss tenker akkurat som deg og har derfor gått for Toshibaspilleren fordi den finnes til en grei penge og fordi den gir et mye bedre bilde enn standard DVD. Det betyr hverken at man tror eller håper at det ene formatet "vinner" foran det andre.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev

Hmm, et annet intr. sitat fra den artikkelen:
    "The HD-A2 will begin shipping to U.S. retailers in October, with the HD-XA2 to follow in December. Prices will list for a suggested $499 and $999 respectively. "

Altså fortsetter Toshiba med de samme prisene for de 2 modellene, skal bli spennende å se om entry-modellen i USA blir nedskalert på samme måten som den Europeiske ble..
    Nja ikke helt de samme prisene som for A1/XA2 da. Den nye A2 vil koste det samme som da dagens A1 kom. Men med litt dårligere spesifikasjoner, som f.eks ingen analog 5.1 utgang.

Den nye XA2 vil koste 200$ mer enn dagens XA1 men den vil da få f.eks 1080p ut som jo dagens A1/XA1 ikke har.

Og så synes i hvertfall jeg at dagens modeller er penere enn neste generasjon fra Toshiba.

Fra Avsforum :

Load time is improved by about 20 seconds over the A1 and A2.

The A2 is 16.9" x 13.58" x 2.58" and the X2 is 17.2" x 13.58" x 2.91".

The XA2 is a true 1080p native max output all the way. The A2 is 1080i max out put.

The XA2 is HDMI 1.3 and the A2 is HDMI 1.2a

The XA2 has the analog 5.1 and the A2 does not.

The A2 and XA2 have different remotes and they are both very nice and completely redesigned.

The A2 MAP is $499.99 and the XA2 is $999.99.

The XA2 now has bi-directional RS232 and of course their is no RS232 on the A2.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev

BD har mulighet for å stenge av spilleren din dersom den mistenker at den er "hacket".
    Velger å gripe fatt i en av usakelighetene dine:

Contents Scrambling Systemet på DVD har mer eller mindre den samme muligheten, som man ser på linken under så inneholder alle plater en disk key som er kryptert med 408 forskjellige hovednøkkler. Dersom en hovednøkkel blir avslørt kan man bare slutte å legge inn denne på nye plater og spillere med denne hovednøkkelen blir dermed ikke i stand til å dekode innholdet...

http://home.online.no/~espen-b/dvd/css/decss.html

Posisjon: Byte: Innhold:
    0 0 Authentication Control Key
    1 5 Disk_key kryptert med hovednøkkel #1
    2 10 Disk_key kryptert med hovednøkkel #2
    ... ... Disk_key kryptert med hovednøkkel #n
    408 2040 Disk_key kryptert med hovednøkkel #408

Tabell 2: Innholdsstruktur for Disc_key blokken (2048 byte).

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det var godt å høre! Da skal jeg fortsatt abb. på bladet du jobber i.
    Stølen
    Et blad som ikke klarer å velge rett side i formatkrigen inngir ikke på noen måte noen stor autoritet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et "blinkskudd" fra brukbilselgeren på vestlandet. :roll:
    Herre min hatt Esp1, hvor lavt går det an å synke. Hvis noen har "valgt side" allerede, vil jeg si at det er rimelig prematurt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Velger å gripe fatt i en av usakelighetene dine:

Contents Scrambling Systemet på DVD har mer eller mindre den samme muligheten, som man ser på linken under så inneholder alle plater en disk key som er kryptert med 408 forskjellige hovednøkkler. Dersom en hovednøkkel blir avslørt kan man bare slutte å legge inn denne på nye plater og spillere med denne hovednøkkelen blir dermed ikke i stand til å dekode innholdet...
    Stemmer det, men med Blueray så har de valgt å ta steget et hakk lenger:

http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc
    Digital rights management
    Blu-ray has an experimental digital rights management (DRM) feature called BD+ which allows for dynamically-changing keys for the cryptographic protections involved. Should the keys currently in use be 'cracked' or leaked, manufacturers can update them and build them into all subsequent disks, preventing a single key discovery from permanently breaking the entire scheme. Blu-ray also mandates the Mandatory Managed Copy system, which allows users to copy content a limited number of times, but requiring registration with the content provider to acquire the keys needed; this feature was originally requested by HP [10] . The lack of a dynamic encryption model is what has made DeCSS a disaster from the industry's perspective: once CSS was cracked, all DVDs from then on were open to unauthorized decryption (commonly known as "ripping"). However this new technology, together with Self-Protecting Digital Content (SPDC), can allow players judged 'bad' to be effectively disabled [11], preventing their use by their purchaser or subsequent owners.[12] See Advanced Access Content System (AACS).

The Blu-ray Disc Association also agreed to add a form of digital watermarking technology to the discs. Under the name "ROM-Mark", this technology will be built into all ROM-producing devices, and requires a specially licensed piece of hardware to insert the ROM-mark into the media during replication. All Blu-ray playback devices must check for the mark. Through licensing of the special hardware element, the BDA believes that it can eliminate the possibility of mass producing BD-ROMs without authorization.

In addition, Blu-ray players must follow AACS guidelines pertaining to outputs over non-encrypted interfaces. This is set by a flag called the Image Constraint Token (ICT), which restricts the output-resolution without HDCP to 960×540. The decision to set the flag to restrict output ("down-convert") is left up to the content provider. According to CED Magazine, Sony/MGM and Disney currently have no plans to down-convert, and Fox is opposed to it as well. Warner Pictures is a proponent of the ICT, and it is expected that Paramount will also implement it [13]. Other studios releasing Blu-ray content have not yet commented on whether or not they will use down-conversion. AACS guidelines require that any title that implements the ICT must clearly state so on the packaging.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Nja ikke helt de samme prisene som for A1/XA2 da. Den nye A2 vil koste det samme som da dagens A1 kom. Men med litt dårligere spesifikasjoner, som f.eks ingen analog 5.1 utgang.
    Akkurat, det var akkurat det jeg "fryktet". Det vil si at den billigste spilleren ikke blir et like godt kjøp som den nåværende entry-modellen, men så har de slått av enda 200US$ på MSRP (etter det jeg kan forstå). Så for personer som ikke har HDMI 1.1(eller bedre) på sin forsterker, så vil det lønne seg å kjøpe en av dagens HD-DVD spillere, evt. satse på den nye topmodellen når den kommer..

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Nok et "blinkskudd" fra brukbilselgeren på vestlandet. :roll:
    Herre min hatt Esp1, hvor lavt går det an å synke. Hvis noen har "valgt side" allerede, vil jeg si at det er rimelig prematurt.
    Hvis du kikker på linkene i signaturen så ser du jo at han har kjøpt eget utstyr for å kunne synke ekstra dypt

Ellers så gidder jeg ikke å kommentere slike innlegg.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Nå som debatten endelig hadde lagt seg på et noe saklig og informativt nivå, ja så må bare Esp1 klinke til med nok et useriøst innlegg. Slik det ligger an for deg nå, Esp1, er at uansett om du kommer med sannheter og faktaopplysninger - ja, så er det en mikroskopisk andel inne på forumet som tar deg seriøst. Stakkars deg...

Ellers så har det kommet ferske nyheter rundt 2. gen HDDVD spilleren til Toshiba.
    http://www.highdefdigest.com/news/sh...VD_Players/238
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Et blad som ikke klarer å velge rett side i formatkrigen inngir ikke på noen måte noen stor autoritet.
    TULLEGUTT!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en Toshiba Hd A1 bestillt =)
    Dette MÅ bli bra, nokken som har forslag til noen bra filmer som jeg kan bestille? :P

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0