Sammenligning av Bluray og HDDVD filmer - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 30 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 589
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Utrolig hva man får seg til å hevde i denne tråden.

Stor lagringskapasitet har visst plutselig blitt en ulempe...
    Hæ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    ?? Les det jeg skriver, Blueray har ikke implemenetert noen form for dekoding av losless formater i minimumskravene til avspillerne. Dette har HD-DVD gjort. Når de i tillegg klarer å lage spillere som er oppgraderbar, så får vi t.o.m. nytte full Dolby TrueHD dekoding i 5.1.. D' e' berre lekkert..
    Hele poenget mitt var jo at du ikke klarer å skille på produsent og format/standard. Nå skriver du jammen at HD-DVD lager spillere også? :?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Vi begynner snart å spørre oss selv om dere er betalt av noen for å forsvare et system eller et merke, for det ser vitterlig slik ut på meg.
    Stølen
    At du stiller spørsmålstegn ved troverdigheten til Jørn når det gjelder HD-DVD kontra blu-ray finner jeg kanskje utrolig. I hvert fall den veien du insinuerer. Hvem er det som offentlig "disset" blu-ray spilleren til Samsung, samtidig som han løftet frem Toshibas HD-A1 som et langt bedre kjøp?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Utrolig hva man får seg til å hevde i denne tråden.

Stor lagringskapasitet har visst plutselig blitt en ulempe...
    Nå har jeg et helt klart spørsmål til deg.Hvortid kommer BR spillere på markedet etter det du vet? Jeg spør IKKE om PS3! Du snakker hele tiden om produkter som ikke er kommet. Jeg gjentar hvortid kommer de?
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    At du stiller spørsmålstegn ved troverdigheten til Jørn når det gjelder HD-DVD kontra blu-ray finner jeg kanskje utrolig. I hvert fall den veien du insinuerer. Hvem er det som "disset" blu-ray spilleren til Samsung, samtidig som han løftet frem Toshibas HD-A1 som et langt bedre kjøp?
    Jørn har aldri løftet Samsung opp til topps og hvorfor skulle han gjøre det med en spiller som var ikke holdt mål. Da hadde hans artikkel i så fall virket helt absurd.Det jeg reagerte på var hans kommentar " deg om det"
    Stølen

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et tåpelig spørsmål. Hvordan skal Esp1 svare på det? Han har allerede skrevet at han jobber i bilbransjen, og du tror han taler for produsentene av kommende blu-ray spillere?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jørn har aldri løftet Samsung opp til topps og hvorfor skulle han gjøre det med en spiller som var ikke holdt mål. Da hadde hans artikkel i så fall virket helt absurd.Det jeg reagerte på var hans kommentar " deg om det"
    Stølen
    Jeg kan forstå at du reagerer på den kommentaren, men det rettferdiggjør ikke et utspill som dette:
    Vi begynner snart å spørre oss selv om dere er betalt av noen for å forsvare et system eller et merke, for det ser vitterlig slik ut på meg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

For et tåpelig spørsmål. Hvordan skal Esp1 svare på det? Han har allerede skrevet at han jobber i bilbransjen, og du tror han taler for produsentene av kommende blu-ray spillere?
    Etter det jeg vet så var Espen i Berlin og så på BR bl.a. og slik som han kjører løpet så er vel spørsmålet mitt greit. Det er vel ikke til å undre seg over om ESP skulle ha fått noen inside info om lansering av BR som han forsvarer så voldsomt? Jeg har en følelse at han gir oss et " bare vent å se..." holdning.
    Stølen

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fordi han har fulgt bransjen i svært mange år, og således kan komme med kvalifisert gjetting. Hvordan denne formatkrigen ender er det vi forbrukere som avgjør. Det formatet som tar markedsandelene er det formatet som har livets rett. Fasiten er det ingen som sitter på, men erfaringen til bransjefolk tilsier nok at Sony sitter med tungt skyts i dette slaget.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    koffor ikkje bare gjør som jeg gjør?
    Jeg skal nå bestille meg den første Hd-Dvd spilleren som kom ut Toshiba ett eller anna, følger sånn litt med hva som skjer her inne på forumet med folk sine meininger å sånt.
    Synst det er mange rare påstander og "krangling" om hvilket format som er best, blir litt sånn "pappaen min er sterkere enn pappaen din" diskusjon.
    Det er såpass tidlig i HD fasen nå (ivertfall i Europa) at man veit ikkje før om kanskje opptil 1 år eller mer om hvilket format som går av med seieren.
    Kommer personlig til å kjøpe hd-dvd spilleren pga jeg har lyst til å teste ut hvordan hd blir på min projektor på filmer og synst at prisen er såpass lav at ej kan ta mej råd til ei sånn invistering bare for å få feelingen av hd.

For meg spiller det ingen rolle og det blir Blueray eller hd-dvd.
    Håper det formatet som forbrukerne får mest ut av med tanke på kvalitet og pris går av med seieren.

Men må sei at her er masse arti og interessant lesning til tider =)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det er fordi han har fulgt bransjen i svært mange år, og således kan komme med kvalifisert gjetting.
    La han komme med en kvalifisert gjetning.Jeg venter i spenning.
    Stølen

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å avklare, jeg har selv en Toshiba HD-A1, men kommer sikkert til å kjøpe blu-ray også. Men da venter jeg på en bedre spiller enn Samsungen.
    Kan jo være greit å fortelle hvor en kommer fra, så en ikke blir tillagt skjult agenda i denne tråden. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er intrykket ditt av spilleren?
    Er litt spent på om det blir store forskjellen på den vs en Samsung HD950 på min Hitachi Tx-200?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inntrykk av den spilleren er det vel mange som har delt allerede. Jeg syns den er et typisk førstegenerasjons produkt. Masser av ting å forbedre med andre ord. Vent heller på spillere med bedre firmware og hardware. For ikke å snakke om 1080p på HDMI utgangen (og da snakker jeg ikke om de-interlacing tullet til Samsung).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Bare for å avklare, jeg har selv en Toshiba HD-A1, men kommer sikkert til å kjøpe blu-ray også. Men da venter jeg på en bedre spiller enn Samsungen.
    Kan jo være greit å fortelle hvor en kommer fra, så en ikke blir tillagt skjult agenda i denne tråden. ;-)
    Gorm! jeg er i samme situasjon som deg og vil helt garantert kjøpe begge systemer,men jeg er blitt lei av denne diskusjonen som ikke for de fleste av oss pr.dato kan gi oss et sammenlignings grunnlag eller bevis for hvilket system som er best. FORDI at BR ikke har visst en dritt!!! Og det ser ut til at lanseringen blir neste år og prisingen kan komme til å bli rimelig dyr.
    Men jeg venter fremdeles på Espens svar om kvalifisert gjetning?
    Stølen

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi ikke bare kose oss med HD-DVD så lenge, og ta stilling til formatkrigen den dagen det reele slaget starter (når oppegående blu-ray og hd-dvd spillere finnes på markedet).
    Jeg kjøper hd-dvd filmer nå, og bekymrer meg lite over en mulig overgang til blu-ray. Kommer den, ja så kjøper jeg blu-ray filmer i stedet. Heldigvis lages det hele tiden nye filmer, og behovet for å se de gamle filmene om og om igjen, det har jeg aldri hatt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skrev "Deg om det" så var det et svar på det forrige innlegget hvor vedkommende ikke kunne se en eneste feil ved det innlegget til tklev som vi har diskutert. Når jeg som insider ser og vet at innlegget er full av feil så kommenterer jeg det . Når en da sier han ikke ser noen feil så svarer jeg "deg om det". Det er da overhodet ikke noe feil med det. Til opplysning så har jeg selv en HD-DVD spiller som jeg ser film på hver dag og koser meg hver gang. Det jeg slår ned på og kommenterer i denne tråden er åpenbare faktafeil som mindre opplyste forumlesere kan missforstå i en retning av at det er fakta det er snakk om. Jeg slår ned på slike faktafeil enten det går den ene eller den andre veien. Så at jeg skulle være kjøpt og betalt av Blu-ray som det insinueres av et medlem her faller på sin egen urimelighet. Hittil har jeg hatt klart best erfaring med HD-DVD.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Kan vi ikke bare kose oss med HD-DVD så lenge, og ta stilling til formatkrigen den dagen det reele slaget starter (når oppegående blu-ray og hd-dvd spillere finnes på markedet).
    Jeg kjøper hd-dvd filmer nå, og bekymrer meg lite over en mulig overgang til blu-ray. Kommer den, ja så kjøper jeg blu-ray filmer i stedet. Heldigvis lages det hele tiden nye filmer, og behovet for å se de gamle filmene om og om igjen, det har jeg aldri hatt.
    Helt enig, Gorm. Kommer også til å kjøpe en PS3 neste sommer, og har da i så måte begge formatene.

Det som hele tiden har vært mitt poeng, er at BD har skuffet voldsomt. Når det har kommet en uferdig BD-spiller fra Samsung, når filmene er i Mpeg2 (slik at man ant må kjøpe de enda en gang når de kommer i en Special Edition og VC1 på BD) og at PS3 igjen er utsatt. Det som er irriterende er når en del argumenterer med at; neida, BD er i rute de, PS3 er ikke forsinket, Sony har aldri sagt at PS3 kommer våren 2006, at Samsung-spilleren ikke var SÅ dårlig, bare vent til alle de andre spillerne kommer, ok at BD er dyrere med litt dårligere bildekvalitet enn HDDVD, men bare vent...osv...osv. Da må en jo bare riste på hodet, når en disser Toshiba-spilleren fordi den bruker noe tid - DEN LEVERER DA I ALLEFALL FANTASTISK BILDE OG DOLBY TRUE HD!

Det er helt tydelig at Sony nå sliter med Bluray eller så hadde den jo vært her nå...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten det, eller så bruker de den tiden de trenger for å lage et fullverdig produkt. Det er jo lov å håpe. :-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Når jeg skrev "Deg om det" så var det et svar på det forrige innlegget hvor vedkommende ikke kunne se en eneste feil ved det innlegget til tklev som vi har diskutert. Når jeg som insider ser og vet at innlegget er full av feil så kommenterer jeg det . Når en da sier han ikke ser noen feil så svarer jeg "deg om det". Det er da overhodet ikke noe feil med det. Til opplysning så har jeg selv en HD-DVD spiller som jeg ser film på hver dag og koser meg hver gang. Det jeg slår ned på og kommenterer i denne tråden er åpenbare faktafeil som mindre opplyste forumlesere kan missforstå i en retning av at det er fakta det er snakk om. Jeg slår ned på slike faktafeil enten det går den ene eller den andre veien. Så at jeg skulle være kjøpt og betalt av Blu-ray som det insinueres av et medlem her faller på sin egen urimelighet. Hittil har jeg hatt klart best erfaring med HD-DVD.
    Akkurat, så den kommentaren var til meg!? Nei, det har da vært kraftigere salver en "deg om det" på forumet Og jeg er helt sikker på at det også er en del på hele "Nettet" som sitter med fakta-feil som gjengis av andre som sannheter. Ser den helt klart Da synes jeg at de som sitter med korrekt fakta kan komme med det og ikke fyre opp under usaklig argumentasjon?...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 18 av 30 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine