Sammenligning av Bluray og HDDVD filmer - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 30 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 589
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg håper begge formater innfrir. Det kommer filmer i begge formatene som jeg bare må se.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Udokumenterte påstander fra din side igjen. Alt tyder på at Tosh selger sine produkter med større tap enn BD leieren. Alt selvsagt et desparat sjakktrekk fra å kapre markedet fra BD.
    Udokumenterte påstander fra din side igjen.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    Du har ihvertfall ikke forstått meldingen.

Hverken innholdet i posten eller at det ikke går ann å beskylde noen for udokumenterte påstander ved å bruke udokumenterte påstander som argument.

Jeg mener, HALLO!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hebraisken min er så dårlig at jeg ikke vet hva det mottsatte av "Amen" er, på den annen side har ikke Artig fremført noen vettig litturgi heller.

Men skal HD DVD ha noen sjanse må det nok vesentlig kraftigere bønn til. Dere får vende dere til Mekka(*) og be om fortsatt low-tech til en billig pris! ;-)

(* Eller kanskje til TOSHIBA CORPORATION 1-1, Shibaura 1-chome, Minato-ku, Tokyo 105-8001, Japan)
    Kjenner ikke liturgien til Artig i detalj, det jeg mente med amen (kan bety troverdig, la det skje, sannerlig etc., stammer forøvrig både fra arabisk og herbraisk), til hans innlegg var at det ikke er veldig gode motargumenter mot et produkt at det er både bra og billig.

Du var jo så opptatt av økonomi i en tidligere tråd der du argumenterte for at en investering på 3-4 k egentlig var veldig risikabel....

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har fortsatt ikke svart på hvilken komponent i BD som er fryktelig mye dyrere enn i HD-DVD...

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Lykkelig lesing fra "Hjemmekino" i dag og

Toshiba HD-DVD spiller har rykket opp med 4 av 6 i score, mens
    Samsung BD spiller har overtatt 2 av 6 i score.
    Ikke vær så negativ! Tenk positivt og la oss heller lære litt av Esp1s og andres logikk og vise at vi forstår betydningen av langsiktighet og solidaritet i praksis:

1) Grunnen til at BD-spilleren er dyrere må være at den har dyrere og bedre komponenter med en bedre fremtid, ergo kan ikke kvaliteten være dårligere enn HD DVD - derfor:
    2) Løp og kjøp selv om det nesten ikke finnes spillere der ute, da kan jo produsentene øke prisen enda mer, og det geniale er at dersom prisen blir tilstrekkelig høy vil vi til og med få sterkt nyetablering av BD-produsenter (noe for SAS eller Norske Skog?)
    3) Ved å betale skikkelig feite priser får vi muligheten til i praksis å vise solidaritet med eierne til de uselviske og fattige brunevareprodusentene og kanskje samtidig skape noen nye arbeidsplasser (forhåpentligvis i land med større arbeidsledighet enn i Norge, vi vil jo ikke bidra til økt inflasjon og høyere rente for småbarnsfamiliene). Når man etterhvert får et marked med altfor mange produsenter/tilbydere vil vi som kunder til slutt få kvalitet, valgfrihet og billige produkter - genialt.
    4) Ikke la dere stoppe av at dette kan litt tid og bli litt dyrt for den enkelte - altså før vi kommer til punkt 3. Hva er vel 5 til 10 år i den store sammenhengen? Vi vet jo innerst inne at kortsiktighet sjeldent fører til noe og at kjøper du billig så kjøper du dyrt. La oss derfor alle som er opptatt av god bildekvalitet slutte å krangle, og heller stå sammen og bestille BD-spillere, vi blir nok belønnet til slutt.

Hilsen Phd, Dr. eocon. B. Kuvaas

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, selvfølgelig, skulle tenkt mer på de positive sidene ops:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden dreie seg i utgangspunktet om forskjellene mellom filmene som var gitt ut på begge formatene. Den har endt opp i hakking mellom forkjemperne av de forskjellige formatene. En masse synsing og svada med personangrep som resultat er ingen tjent med. Strengt tatt så burde det ikke eksistere noen "leire" i det hele tatt siden 99% av de som skriver i denne tråden knapt har sett en spiller, og i allefall ikke prøvd en, men kun uttaler seg på rent teoretisk nivå.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting du unnlater å nevne B. Kuvaas, er at pr dags dato har HD-DVD 50.000 enheter ute i markedet (ikke akkurat en storflom av spillere). Optimistisk sett så kan man ha 400 000 ved jul (noe jeg finner vanskelig for å tro). PS3 vil gjøre at man har veldig mange BD enheter ute i markedet. Ikke bare det, men de har tidligere produsert 20 Millioner enheter i året (heller tvilsomt om de klarer det første året men dog, sier noe om Sony's kapasitet). Det dobbelte av hva X-burk klarte.

Og a propos inflasjon, har elektronikk blitt billigere eller dyrere med årene? Og hvis introduksjonen av 2 nye formater fører til globalt inflasjonsinferno så får vi heller kjøpe HD-DVD

En annen ting som man kan tenke over er denne følgende huskeregelen:

I går var det umulig, i dag vanskelig, i morgen utdatert.

Relax, enjoy the silence...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Men, folkens, jeg tror det er ganske avklart at BluRay vil gå av med seieren på litt sikt? HD-DVD har jo ikke en sjanse i havet uten støtten fra Sony og filmindustrien, og er derfor dømt til et liv i eksil, samme hvor god eller dårlig teknologien måtte være.

Når det er sagt er faktisk BluRay et godt stykke unna, skikkelige spillere fra f.eks. Pioneer dukker trolig ikke opp før til mai neste år, og ettersom filmindustrien ikke BARE er Sony (vel, de eier vel rundt 50% av ALL film, men det er jo fremdeles en halvpart igjen), vil jo HD-DVD by på mye moro frem til visa er slutt...

Nå skal selvsagt ikke jeg være for bombastisk i forhold til mine antakelser heller, markedet for film er jo som kjent enormt og ikke minst fragmentert, både geografisk og sjanger-messig, så det er ikke umulig at HD-DVD holder stand en god stund fremover. Ikke minst som DVD-opptaker kan jo rimelige HD-DVD spillere representere en svært god løsning for folk (selv om et poeng som taler mot dette er at HDD-spillere koster stadig mindre...). Det samme som PC-brennere til lavere pris enn BluRay til PC-folket (som jo er et svært prisfølsomt og tekniske frisinnet publikum).

Poenget er uansett at HD-DVD tilbyr billig moro NÅ, og for innovative AV-entusiaster har det vel en fire tusen kroner lite å si i det store og hele... Når det gjelder samleverdi på platene en kjøper inn har jo etter mitt syn film i stadig større grad blitt en kjøp (lei) og kast vare, så argumentet om en utdatert samling er liksom ikke like relevant...

Et av mine vilkår for å teste HD-DVD er uansett at nyheter blir tilgjengelig tidlig, jeg gidder ikke se på urgamle filmer jeg har sett ti ganger tidligere, samme hvor god kvaliteten måtte være, det har jeg "brent" meg på D-VHS tidligere...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Denne tråden dreie seg i utgangspunktet om forskjellene mellom filmene som var gitt ut på begge formatene. Den har endt opp i hakking mellom forkjemperne av de forskjellige formatene. En masse synsing og svada med personangrep som resultat er ingen tjent med. Strengt tatt så burde det ikke eksistere noen "leire" i det hele tatt siden 99% av de som skriver i denne tråden knapt har sett en spiller, og i allefall ikke prøvd en, men kun uttaler seg på rent teoretisk nivå.
    Tar gjerne litt selvkritikk jeg, men jeg opplever ikke ironien og "personangrepene" som særlig alvorlige, snarere humoristiske. Jeg tror f.eks Esp1 får seg en god latter hver gang jeg eller andre blir provosert nok til svare på innleggene hans. Dessuten vil jo en tråd som etter hvert omhandler hva som vil kunne komme til å skje i fremtiden nødvendigvis bli preget av en del synsing.

Det som har overrasket meg mest i denne tråden er hvor mye teknologifrikene tror de skjønner av strategi- og ledelsesspørsmål innen F&U-virksomhet - selv er jeg bare en AV-bruker som ser hva jeg ser og hører hva jeg hører - men så unnlater jeg også å kommentere hva som er best av ulike teknologiske løsninger - og du verden så mye jeg lærer, kanskje med unntak av denne tråden.....

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke se bort ifra at Toshiba selger spillere med tap, men de har mye å tjene på at HD DVD blir populært, da Toshiba får penger for hver eneste film som selges, siden de er blant uviklerne og patentholderne på HD DVD.

Men dette er jo ikke noe nytt. Det har blitt gjort fra de fleste produsenter, i de fleste bransjer. Markedsstrategi kaller vi det.

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.highdefdigest.com/feature..._roundtwo.html

kanskje litt meir bensin til diskusjonen.... :-)

og ein annan ting:

XBox 360 full pakke kostet vel ca 3500,- ny.... HD.DVD addon (som kun kan brukest til film) 2500,- skulle bli ca 6000,- og det er jo steike billigt da!! Så løp å kjøp!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant. Klager over prisen på PS3, mens man på Xbox må handle inn større harddisk, ekstern spiller og wifi-dongle for å få det samme...blir neppe noe billigere.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Ikke sant. Klager over prisen på PS3, mens man på Xbox må handle inn større harddisk, ekstern spiller og wifi-dongle for å få det samme...blir neppe noe billigere.
    Det er vel snakk om pakkepris på Xbox360 premium med HD-DVD spiller til 5-6000,-...... Det er vel samme som PS3 er antydet til, da med innebygget Blu-Ray spiller.

Men er ikke dette som jfinneru sa, veldig off topic? Skulle tro det var nok konsoll og HD-DVD vs Blu-Ray tråder nå.... :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Men, folkens, jeg tror det er ganske avklart at BluRay vil gå av med seieren på litt sikt? HD-DVD har jo ikke en sjanse i havet uten støtten fra Sony og filmindustrien, og er derfor dømt til et liv i eksil, samme hvor god eller dårlig teknologien måtte være.

Når det er sagt er faktisk BluRay et godt stykke unna, skikkelige spillere fra f.eks. Pioneer dukker trolig ikke opp før til mai neste år, og ettersom filmindustrien ikke BARE er Sony (vel, de eier vel rundt 50% av ALL film, men det er jo fremdeles en halvpart igjen), vil jo HD-DVD by på mye moro frem til visa er slutt...

Nå skal selvsagt ikke jeg være for bombastisk i forhold til mine antakelser heller, markedet for film er jo som kjent enormt og ikke minst fragmentert, både geografisk og sjanger-messig, så det er ikke umulig at HD-DVD holder stand en god stund fremover. Ikke minst som DVD-opptaker kan jo rimelige HD-DVD spillere representere en svært god løsning for folk (selv om et poeng som taler mot dette er at HDD-spillere koster stadig mindre...). Det samme som PC-brennere til lavere pris enn BluRay til PC-folket (som jo er et svært prisfølsomt og tekniske frisinnet publikum).

Poenget er uansett at HD-DVD tilbyr billig moro NÅ, og for innovative AV-entusiaster har det vel en fire tusen kroner lite å si i det store og hele... Når det gjelder samleverdi på platene en kjøper inn har jo etter mitt syn film i stadig større grad blitt en kjøp (lei) og kast vare, så argumentet om en utdatert samling er liksom ikke like relevant...

Et av mine vilkår for å teste HD-DVD er uansett at nyheter blir tilgjengelig tidlig, jeg gidder ikke se på urgamle filmer jeg har sett ti ganger tidligere, samme hvor god kvaliteten måtte være, det har jeg "brent" meg på D-VHS tidligere...
    La oss se på et annet mulig senario. Hva om Sony og resten av BR familien IKKE får det helt til? Hva om de ikke klarer å konkurrere i pris og kvalitet? Hva om de ikke klarer å produsere billig nok og, stabilt nok og tidsnok? Tror vi da at filmselskapet Sony ikke vil lage HDDVD-plater? Hva gjorde de da Betamax tapte.La de ned eller lagde de VHS? Dette er muligens et senario ingen tror på,men er det så usannsynelig allikevel? Er BR teknologien for komplisert for
    og for vanskelig og med for snevre kvalitetskrav at det ikke kan produseres
    av hvem som helst og hos billige underleverandører?? Det er rart at Toshiba kommer med andre generasjon spillere og nå også med større lagringskapasitet
    før BR-kanonene kommer med sin første. Jeg velger å se bort fra Samsungs
    skudd i mørket.
    Stølen

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    La oss se på et annet mulig senario. Hva om Sony og resten av BR familien IKKE får det helt til? Hva om de ikke klarer å konkurrere i pris og kvalitet? Hva om de ikke klarer å produsere billig nok og, stabilt nok og tidsnok? Tror vi da at filmselskapet Sony ikke vil lage HDDVD-plater? Hva gjorde de da Betamax tapte.La de ned eller lagde de VHS? Dette er muligens et senario ingen tror på,men er det så usannsynelig allikevel? Er BR teknologien for komplisert for
    og for vanskelig og med for snevre kvalitetskrav at det ikke kan produseres
    av hvem som helst og hos billige underleverandører??
    Denne hypotesen får vi ikke svar på får om et par år - tidligst...

Også; BD er et produkt fra The Blu-ray Disc Association. Usakelig hentydninger til BD som et Sony format er meningsløse.

Det er rart at Toshiba kommer med andre generasjon spillere og nå også med større lagringskapasitet
    før BR-kanonene kommer med sin første. Jeg velger å se bort fra Samsungs
    skudd i mørket.
    Stølen
    De europeiske HD DVD spillerne til Tosh er visstnok _ikke_ en ny generasjon men bygget over samme lest som de amerkanske/japanske modellene. Greit nok at kabinettet er mindre, men det skyldes at de har byttet prosessor med mindre fysiske dimensjoner (på kjølingen?) beregnet på bærebare PC'er. Det er mao ikke noen radikale forskjeller på den nye modellserien bortsett fra at de har klart å krympe den gigantiske boksen.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En "radikal" forskjell er vel at den europeiske toppmodellen har 1080p ut, noe den amerikanske modellen ikke har. Den har også HDMI 1.3 noe som er en klar forbedring.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer litt på hvorfor Sony er så sent ute. De hadde jo klar Blu-ray spiller for flere år siden. På Sony senteret har de hatt sin i tre år !
    Det er jo merkelig at de lar et konkurerende format komme tidligere ut på markedet. Men dette har vel egentlig vært diskutert frem og tilbake mange ganger nå.
    Noe er det i hvert fall som hindrer Sony å komme på banen.
    Mulig de har ventet på skjermer og projektorer i 1080P, men det blir litt som høna og egget.
    Jeg sitter trygt på gjerdet en stund til, det kommer jeg i hvert fall ikke til å tape penger på ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warblader
    http://www.highdefdigest.com/feature..._roundtwo.html

kanskje litt meir bensin til diskusjonen.... :-)

og ein annan ting:

XBox 360 full pakke kostet vel ca 3500,- ny.... HD.DVD addon (som kun kan brukest til film) 2500,- skulle bli ca 6000,- og det er jo steike billigt da!! Så løp å kjøp!
    Nei, ikke mer bensin, men full av gode argumenter synes nå jeg. Vet ikke hvor atuoritativ kilden er, men argumentene for at formatkampen "allikevel" ikke er avgjort er jo gode, i motsetning til de som har bestemt seg for at det bare kan gå en vei og at det bare er et spørsmål om litt tid før lillebror/David må trekke inn årene (ref. f.eks. lygrens lite balanserte innlegg over).

Og for ordens skyld nok en gang, jeg tilhører ingen av leierene hva angår om den ene eller den andre måtte vinne, så lenge jeg får "value for money" i dag og i fremtiden (ideologisk og prinsippiell kan jeg være på andre områder).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne hypotesen får vi ikke svar på får om et par år - tidligst...
    Yesssss, Esp1, det er jo akkurat det som er poenget. Og hva blir implikasjonene for de som ønsker et betydelig løft i billedkvalitet på et foreløpig begrenset antall filmer? Dersom man er redd for å sitte igjen med et tapende format (men allikevel med tilgang til ganske mange filmer, er vel minst 40-60 titler tilgjengelig i dag, pluss alle de som er annonsert for oktober og november) bør man vente til det kommer en kombispiller. Vil man ha slike bilder i dag, må man investere ca. 5-6 k dersom man kjøper en HD DVD-spiller fra Sverige eller USA, eller vente i alt fra en til x måneder på lanseringen i Europa. Er man spillentusiast i tillegg, kan man vente på PS3 i alt fra 1-2 til 7-8 måneder?). Vil man ha en rendyrket blue-ray må man vente på lanseringen i Europa (fra x til x. måneder) etc. Sikkert mulig å arrestere meg på tidsangivelsene her (det vet vi jo ikke i dag), men summa summarum kan man vel ikke være så veldig uenige i disse implikasjonene?

Hva er så klokest? Som alltid å vente til teknologien er velprøvd, markedet mettet og spillerne blitt billige/billigere og filmselskapene har besteman seg. Hva er mest gøy? Jeg er ikke i tvil!

Side 15 av 30 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •