Sammenligning av Bluray og HDDVD filmer - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 30 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 589
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    10 mill HDDVD add-on, nei, men dersom halvparten kjøper, som ikke er urealistisk mtp pris, så er det 5 mill solgte enheter med HDDVD. Og DET vil jo være et et vesentlig antall.

Og igjen: dette er 2. julehandelen på rad at XBOX360 går uten konkurranse fra PS3 i Europa...
    Skulle likt å se de klarer å pushe 5 mill. addon's eller 50% av konsoller innen kort tid. Dette er ikke noe man må ha for å spille 360. Den brukes utelukkende til film, så må konsolleieren være opptatt av å betale for å kjøpe addon'en (vi har vel ikke sett en endelig pris heller?). De som er villige til å betale for denne muligheten vil mest sannsynlig allerede ha en HD-DVD-spiller liggende. PS3 er man egentlig på en måte fucked, man sitter med en BD spiller. Spillene kommer på BD alt kommer på BD. Dermed slipper den også DVD's begrensninger mtp plass. Om det er smart mtp konsollkrigen, tja hvem vet? Er det bra for BD gjengen? Mest sannsynlig ja.

Poenget ved å dra frem LD var at det var et smalt format og er DØDT.

Sitat Opprinnelig postet av SVS-mann
    Det er vel akkurat DET som er salgsargumentet; at du får like bra bilde på de to formater, men at BD er dyrere. Jeg tror ikke at det vil ha alt for mye å si om disken tar 25GB, 45GB eller 50GB. Og nå har vel HDDVD sagt at det kommer 45GB disker.
    HD-DVD vil aldri gi ut filmer i 3 lag. Det står ikke i formatspesifikasjonene. Dermed blir det 30 vs 50 GB (hvis man vil se på det teoretiske aspektet så kan man jo si 45GB vs 200GB og forskjellen blir bare større). Siden vi er inne på kostnader; hvilken del av BD er dyrere enn HD-DVD gitt at laseren og codecene det samme?

Platekostnaden er en irrelevant del av prisen for filmene. Det er innholdet man betaler for.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Time will show...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Bard, så lenge man trives med valgene "du kan velge hvilken farge som helst, bare du velger svart" så er jo HD-DVD et genialt valg. Du mener med andre ord at du ikke tror BD flere kort i armene og burde kaste seg?

Poenget med sammenligningen var å vise at man ofrer alltid noe hvis man velger et subsidiert produkt. Og jeg kom med mine betraktninger rundt hva man ofrer ved å velge HD-DVD på det NÅVÆRENDE tidspunkt (i tillegg til risikoen for å ende opp med et dødt format (gjelder både BD & HD-DVD, sannsynligheten for formatdøden kan diskuteres). Er det noe man er tilfreds med, javel... En spiller er bare noen klikk unna (hvis man får tak i dem pga liten produksjon da). Om du skjelver eller skiter i buksene er meg knakende likegyldig.

BD spillerene kan tweakes og produsentene står jo fritt til å velge komponenter selv. Man kan jo koste på bildebehandling etc etter ønske. Er det forskjell på en 300kr dvd-spiller og en til 12000kr?

Det jeg vil fremheve, er at HD-DVD ikke på noen som helst måte har vunnet enda. Mange er vel overoptimistiske og ser litt kort fremover. De som har kjøpt seg formatene er INNOVATØRER, i tillegg er ikke formatene lansert i våre markeder ennå. Utfallet er fortsatt åpent, slik at kjøper man ene formatet kan man risikere at man sitter på "Laser Disk". Som sagt er man konfortabel med dette så er det bare å handle.

X-box 360 addon har jeg liten tro på. Det som skal til er å bygge den inn i konsollen. Man kan i allefall ikke si at 10 Mill HD-DVD enheter som følge av X-Box 360. Msoft må ut i markedet og aktivt selge addon'en til brukerne. Jeg tror dette blir vanskelig.

Mvh
    Toshiba har valgt en meget grei strategi først ute og lav pris.Pengene kommer de til å tjene på andre ting. Det kan jo til og med være slik at de ikke er alene om å ta denne sponsingen? Microsoft??? Filmselkaper??? Det er klart at prisen på 3500.- kr. gir ingen angst heller ikke prisene på de nye modellene.
    Alle dine vurderinger trenger du ikke bruke så mye tid på.FØRTS UT,LAV PRIS!
    Det funker og det funker bedre og bedre etter som tiden løper ut for Sony.
    Hvorfor bruker de så langt tid? Problemer?Vanskelig å produsere?Ustabilt?
    Stølen

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konsoll add-ons har aldri vært noen suksess. Sega CD, Sega 32X, Atari Jaguar CD, Nintendo 64 DD, Xbox DVD kit...flopp, flopp, flopp og floppflopp. I mange av de nevnte tilfellene var tillegget billigere enn dette, og i flere tilfeller fikk man endel bra spill som ellers ikke var tilgjengelige. HD-DVD til Xbox gir deg ikke tilgang på noe NYTT, bare det gamle i bedre kvalitet, så jeg tror det er vel optimistisk å forvente at det skal gå noe bedre. Virker som alle konsollprodusenter må gjennom en add-on phase før de fatter at folk ikke vil ha det.

Angående senere lansering i Europa: PS2 og Xbox 360 ble lansert over hele verden omtrent samtidig, bortsett fra disse to er noe sånt uhørt. Det blir naivt å forvente at en ekstrem minoritet skal representere noen standard.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Konsoll add-ons har aldri vært noen suksess. Sega CD, Sega 32X, Atari Jaguar CD, Nintendo 64 DD, Xbox DVD kit...flopp, flopp, flopp og floppflopp. I mange av de nevnte tilfellene var tillegget billigere enn dette, og i flere tilfeller fikk man endel bra spill som ellers ikke var tilgjengelige. HD-DVD til Xbox gir deg ikke tilgang på noe NYTT, bare det gamle i bedre kvalitet, så jeg tror det er vel optimistisk å forvente at det skal gå noe bedre. Virker som alle konsollprodusenter må gjennom en add-on phase før de fatter at folk ikke vil ha det.
    Pris og hvor bra systemet fungerer i praksis vil nok avgjøre veldig mye om hvor mange som velger å skaffe seg en slik en. Det er nok mange som kunne tenkt seg en ekstra HD DVD spiller uansett, det er jo tross alt liten vits i å ha investert i en samling med filmer dersom en ikke kan få spilt dem av på flere plasser enn hjemmekinoen.

Det som jeg synes er mest plagsomt med Microsoft er hvor utrolig sta de skal være med tanke på å henge med på utviklingen.. På Xbox 1, så klarte dem ikke å inkludere progressive ut på de Europeiske boksene i det hele tatt.. Nå på Xbox 360 gjør de samme feilen, men nå velger de å utelate HDMI ifra spilleren. Hadde spilleren hatt HDMI så hadde plutselig HD DVD vært *mye* mer intr. å spille av ifra 360'ern.. Uansett, Microsoft skal ikke selge spillere til mer enn et par prosent for av det totale markedet for å matche Toshibas dekning..

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Time will show...
    Hehe, du er optimist ser jeg.. 5 mill. HD DVD oppgraderingsenheter? *Det* var vel litt optimistisk.. Noen hundre tusen kan dem sikkert selge frem til PS3 lanseringen, men det blir vel med det.. Det er fortsatt en veldig anseelig menge med HD DVD spillere det, og for hver spiller som blir solgt, så vil det genere HD DVD film salg.. (Noe ikke PS3 vil gjøre i samme grad.)

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg bare lurer på noen småting. Hva er det du jobber med ? Mener at jeg leste i en annen tråd at moderator ikke så på deg som privatperson men som representant for et firma. Husker ikke dette sikkert, men det er noe i argumentasjonen som gir inntrykk av at du har en eller annen tilknyttning. Har du kanskje aksjer i Sony
    Det er ikke min mening å henge deg ut men synes det er greit å vite sammenhenger, hvis det er noen

Synes foresten at det er greit at folk argumenterer for sitt syn uansett om det er "mainstream" eller ikke.
    He he, jeg jobber overhode ikke innefor AV bransjen i det hele tatt og er selvsagt ikke i lomma til hverken Sony eller noen andre produsenter. ;-)

I DVD'ens barndom lanserte jeg denne siden som nærmst som en spøk (hadde over 40 000 hits):
    http://home.online.no/~espen-b/mpeg/index.html
    Det tok helt av med omtale i AV blader over hele verden, og det ble påstått at jeg var betalt av Dolby (men det var selvsagt bare tøv).

I en 10 års periode var jeg skribent i ymse norske blekker, men i dag henter jeg samtlige lønnskroner fra bilbransjen og kommer nok til å fortsette med det.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Esp1

Greit med en liten avklaring.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Du og andre må jo snart forstå at man ikke kan ta for gitt at det er snakk om sponsing eller dumping fra Toshibas side - de fleste investeringer koster penger og ikke minst i innovasjonstunge næringer fordeler man ikke forsknings- og utviklingskostnader på en enkelt produktserie?
    Tja, ser vi 10 år tilbake så begynnte vel de første DVD-spillerne på rundt 1000 USD for deretter å droppe nedover til dagens prisnivå.

At Toshiba av strategiske hensyn "sponser eller dumper" kan vi selvfølgelig ikke se helt bort i fra, men å ta det for gitt - altså som et udiskutabelt faktum - blir for dumt. Mitt tips er at du heller holder deg til noe du kan noe om dersom du skal være så bastant. Uten å bli personlig her, setter jeg faktisk pris på dine friske innlegg.
    Sett i lys av alle nye formatlanseringen jeg har opplevd så synes Toshiba sin pris på flørste generasjon HD DVD å være kunstig lav. Og jeg er ikke den første som påpeker det.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/5311728.stm

"Prices for Toshiba's first wave of HD-DVD machines have been set considerably higher than in the US, where the first HD-DVD machines were released in April, and some retail for a little as $499 (£260, 390 euros)."

Selv om vi kompenserer for manglende MVA i amerikanske priser blir nivået et helt annet her.

Det kan bli artig å se om prisen øker også i USA når de får andregenerasjonsspillerne også der seinere i år...

Digresjon:
    HD DVD har et stort problem: Det er bare Tosh som lavere spillere...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe, du er optimist ser jeg.. 5 mill. HD DVD oppgraderingsenheter? *Det* var vel litt optimistisk.. Noen hundre tusen kan dem sikkert selge frem til PS3 lanseringen, men det blir vel med det.. Det er fortsatt en veldig anseelig menge med HD DVD spillere det, og for hver spiller som blir solgt, så vil det genere HD DVD film salg.. (Noe ikke PS3 vil gjøre i samme grad.)
    Vel, tklev, nå skrev jeg selvsagt ikke at XBOX360 selger 5 mill HDDVD enheter frem til PS3 lansering!? Det skjønner jo alle at er helt urealistisk. Men innen utgangen av 2007 så skal man ikke se bort i fra at de kan ha solgt millioner enheter, ja kanskje helt opp til 5 mill. Uansett så tror jeg at HDDVD ligger så langt foran BD i salg innen lansering, at BD vil få vanskeligheter med å danke ut formatet. Enten så blir de å leve side om side i kombi-spillere (og ikke skriv med utropstegn nå Esp1 at BD-støttespillere ikke kommer til å lage kombispillere - det er pengene rår), eller så har BD kommet for sent og blir et lagringsformat for pc.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen trenger tydelighvis å få informasjon inn med "teskje" før de klarer å fordøye det!

Disse stadige innleggen fra BD "fanboys" om hvor mye Tosh. spilleren er "sponset" går rundt i sirkel og er og blir et tåpelig argument.
    Det er et transparent argument for å dekke over at BD spillerne er dobbelt så dyre, og ar BD er et dyrere produksjonsmessig format enn HDDVD.

Akkurat som om ikke BD spillere og disker IKKE er "sponset" i samme mengde som HDDVD bare fordi de er dyre!
    Hvor mange milliarder tror dere selskapene har brukt på utvikling av HD? Hvor mange stk. spillere og disker må de selge for å tjene inn dette?

Alle nye modeller av AV utstyr er "sponset". Det er først når det er oppnådd store nok volum at det blir profitt. Det samme gjelder enhver CD fra en artist. Selger ikke CD'en nok antall så tjener ikke plateselskapet penger. Det samme gjelder for film.

Derfor er det helt malplasert å bruke betegnelsen "sponsing" i det hele tatt.
    Selger du for få av et nytt produkt tjener du ikke penger, punktum.
    Hørt om "Promotion Budget"?
    Hørt om Inntroduksjons tilbud?

Hvis dette er de eneste argumentene dere kan komme opp med for å forsvare BD, ligger BD tynt ann.
    Jeg foreslår at dere stopper denne typen argumentasjon siden dere er gjennomskuet for lenge siden og dette begynner å bli repetetivt og kjedelig!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 vil selges med tap, og vi snakker tap i millioner av dollar det første året. XBOX360 solgte også med tap i starten. Eller hvordan tror dere det var med plasma? Etter så mye forskning av et nytt "tv-format" som skulle lanseres, tror noen at en pris på under 100k for en 42" gjorde at selskapet tjente penger.

Nei, vet man hva. Det var rett før jeg vurderte å ikke kjøpe en HD-XA1, fordi den var SÅ mye billigere enn Bluray! Den var rett og slett for billig
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Toshiba har valgt en meget grei strategi først ute og lav pris.Pengene kommer de til å tjene på andre ting. Det kan jo til og med være slik at de ikke er alene om å ta denne sponsingen? Microsoft??? Filmselkaper??? Det er klart at prisen på 3500.- kr. gir ingen angst heller ikke prisene på de nye modellene.
    Alle dine vurderinger trenger du ikke bruke så mye tid på.FØRTS UT,LAV PRIS!
    Det funker og det funker bedre og bedre etter som tiden løper ut for Sony.
    Hvorfor bruker de så langt tid? Problemer?Vanskelig å produsere?Ustabilt?
    Stølen
    Amen!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Tja, ser vi 10 år tilbake så begynnte vel de første DVD-spillerne på rundt 1000 USD for deretter å droppe nedover til dagens prisnivå.

Sett i lys av alle nye formatlanseringen jeg har opplevd så synes Toshiba sin pris på flørste generasjon HD DVD å være kunstig lav. Og jeg er ikke den første som påpeker det.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/5311728.stm

"Prices for Toshiba's first wave of HD-DVD machines have been set considerably higher than in the US, where the first HD-DVD machines were released in April, and some retail for a little as $499 (£260, 390 euros)."

Selv om vi kompenserer for manglende MVA i amerikanske priser blir nivået et helt annet her.

Det kan bli artig å se om prisen øker også i USA når de får andregenerasjonsspillerne også der seinere i år...

Digresjon:
    HD DVD har et stort problem: Det er bare Tosh som lavere spillere...
    Jo da, men ærlig talt, du kan da ikke ta utgangspunkt i priser og prisendringern for å forstå pris- og markedsføringsstrategi og faktiske markedspriser.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Derfor er det helt malplasert å bruke betegnelsen "sponsing" i det hele tatt.
    Selger du for få av et nytt produkt tjener du ikke penger, punktum.
    Hørt om "Promotion Budget"?
    Hørt om Inntroduksjons tilbud?

Hvis dette er de eneste argumentene dere kan komme opp med for å forsvare BD, ligger BD tynt ann.
    Jeg foreslår at dere stopper denne typen argumentasjon siden dere er gjennomskuet for lenge siden og dette begynner å bli repetetivt og kjedelig!
    Amen igjen!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Det er et transparent argument for å dekke over at BD spillerne er dobbelt så dyre, og ar BD er et dyrere produksjonsmessig format enn HDDVD.
    Udokumenterte påstander fra din side igjen. Alt tyder på at Tosh selger sine produkter med større tap enn BD leieren. Alt selvsagt et desparat sjakktrekk fra å kapre markedet fra BD.

Opprinnelig skrevet av stølen
    Toshiba har valgt en meget grei strategi først ute og lav pris.Pengene kommer de til å tjene på andre ting.
    Kanskje på de SED-flatskjermene de har vist frem på bakrommet en del år nå... ;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Amen igjen!
    Hebraisken min er så dårlig at jeg ikke vet hva det mottsatte av "Amen" er, på den annen side har ikke Artig fremført noen vettig litturgi heller.

Men skal HD DVD ha noen sjanse må det nok vesentlig kraftigere bønn til. Dere får vende dere til Mekka(*) og be om fortsatt low-tech til en billig pris! ;-)

(* Eller kanskje til TOSHIBA CORPORATION 1-1, Shibaura 1-chome, Minato-ku, Tokyo 105-8001, Japan)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Det er visst nok bare de mest ihugga BD-fans som føler de må forsvare Bluray med nebb og klør før det har kommet på markedet...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Alt tyder på at Tosh selger sine produkter med større tap enn BD leieren. Alt selvsagt et desparat sjakktrekk fra å kapre markedet fra BD.
    Dagens!
    Kapre markedet FRA Blu-Ray? Hoy! trodde ikke det fantes BD på markedet før Toshia kom med HD-DVD spillere

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykkelig lesing fra "Hjemmekino" i dag og

Toshiba HD-DVD spiller har rykket opp med 4 av 6 i score, mens
    Samsung BD spiller har overtatt 2 av 6 i score.

"med en prislapp som er dobbelt så høy som HD-A1 kan man ikke levere et dårligere produkt slik Samsung gjør her. Dette er hastverksarbeid."

Side 14 av 30 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •