Sammenligning av Bluray og HDDVD filmer - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 30 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 589
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Har du sett BR med egene øyne? Ikke det?

Det er bred enighet om at feks demoplaten til Samsung/BR alliansen ser helt fanastisk ut. Og det kan jeg skriver under på etter å ha sett materialet på Samsung sin stand på IFA i Berlin. Jeg har mao sett med egne øyne at BR "delivers". :-)
    Skulle vel bare mangle at et nytt videoformat klarer å stable på beina en demoreel.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Esp1, endel usakligheter: bygones.

I PS3-utsettelsens lys så glemmer du å argumentere med at dette kun gjelder Europa.

For formatkrigen i US og store deler av Asia har jo ikke PS3-utsettelsen noe å si.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjenstår vel fortsatt å se hvor mange PS3 de faktisk får laget til lansering.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Tiden vil vise, jeg føler meg trygg på at BD klarer å komme med produkter som ikke står tilbake for HD-DVD. Jeg kunne lett ha kjøpt HD-DVD jeg, men ikke bare pga pris. Man må jo ha utvalg.. Fleksibilitet... velge spiller fra ulike merker, helst ha 100% dekning av filmer. Her gir BD størst fleksibilitet. Det virker på meg litt rart at det finnes kun èn produsent av HD-DVD. Siden formatet er så billig å produsere og man kan ta hele 500$, burde jo konkurrentene stå i kø for å lage slike spillere.

Mvh
    Bare på grunn av pris? Jeg kjøpte en Toshiba for tre uker siden i USA for 3500 NOK - har etterhvert investert noen kroner på forbedringer av mitt hjemmkinoutstyr, men jeg har ALDRI opplevd en så stor forbedring pr. krone som med HD DVD-spilleren. Dersom BD spillerne blir enda bedre er jo det flott, men jeg kan ikke tenke meg at en evt. bedre BD-spiller gir så stor forbedring ift. HD DVD at det overhodet kan sammenliknes med forholdet mellom vanlig DVD og HD DVD - i alle fall på min 720p-projektor. Mitt banale poeng er at synbar og hørbar forbedring pr. krone investert er viktigere for meg som forbruker enn diskusjoner omkring ulike teknologiske løsninger.

Edit: Mottok mastercardregningen i dag, og beløpet ble 3.300 NOK, inklusiv en film til 33 US dollar

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis HD-DVD vant i "dag", så ville vi nok desverre ikke sett flere spillere til $500 på en stund. Men konkurransen har gjort at HD-DVD virkelig har lagt seg i selen, synd man ikke kan si helt det samme om BD. (Derfor har vel HD-DVD har et overtak på nåværende tidspunkt, blant innovatørene). Så gjenstår det å se da om dette holder til home run.

Vi får se, jeg har egentlig ikke bestemt meg enda, når det kommer en HD-DVD spiller til Norge så kan det jo hende det brenner i lommeboken

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tipper endel av grunnen til at ikke alle fabrikanter begynner å lage HD-DVD spillere er at markedet er uhyre begrenset foreløbig. DVD formatet duger bra nok for de fleste på en 42" tv og HD formatene vil kun være for entusiastene inntil videre, akkurat som SACD/DVD-A.
    når markedet begynner å ønske et bedre format enn DVD så vil løsningen være salg over nettet til bruk på DRM støttede harddiskbaserte mediespillere/DVD opptagere, er min teori.
    en enkelt boks i stua som inneholder alt du har av musikk og filmer enkelt tilgjengelig, det er framtiden.
    mediet som sådan er dødt.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Bare på grunn av pris? Jeg kjøpte en Toshiba for tre uker siden i USA for 3500 NOK - har etterhvert investert noen kroner på forbedringer av mitt hjemmkinoutstyr.
    I Europa antydes det rundt 1000 euro for den HD DVD spilleren med de finesser som trenges i et slikt produkt (basismodellen er lite aktuell).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    tipper endel av grunnen til at ikke alle fabrikanter begynner å lage HD-DVD spillere er at markedet er uhyre begrenset foreløbig.
    Alle de andre store fimaene med økonomi til å fremstille et slik produkt fra bunn av er å finne i Blu-ray Disc leieren [Pioneer, Samsung, Sony, Philips, Panasonic, LG, Sharp, etc].

Eneste mulighet for en mindre aktør å tilby en HD DVD spiller vil være å kjøpe dem på OEM basis fra Toshiba (slik RCA vil gjøre).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k

Det virker på meg litt rart at det finnes kun èn produsent av HD-DVD. Siden formatet er så billig å produsere og man kan ta hele 500$, burde jo konkurrentene stå i kø for å lage slike spillere.
    Det faktum at Tosh har lagt seg på et lavt innstegsnivå (i et forsøk på å kuppe markedet før BD kommer på banen), motvirker selvsagt at andre skal gidde å lage slike spillere. Og som sagt i innlegget over; de fleste store med evne til å drive denne førstegenerasjons produktutviklingen av et nytt format er å finne i BD leieren.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Argumentasjon?

Det du kommer med har jo ingen rot i nåtiden, det er kun spekulasjoner og
    teorier om hva som kan komme fra BD, per dags dato har de ingenting!
    Virkelightessjekk:
    Hverken HD DVD eller BD er per dags dato tilgjengelig i vår verdensdel. Punktum.

I hinne tider importerte jeg selv både en Tosh DVD og en Pioneer DD-dekoder fra statene, men det er en opsjon for den virkelig spesilet interesserte.

La oss derfor konsentrere oss om det som kommer til å skje i vest-europa. At Tosh har solgt et par titalls tusen sponsede HD DVD spillere i USA og Japan er faktisk helt _irrelevant_ for lanseringen her.

Slik det ser ut for øyeblikket så ser det ut til at Panasonic sin BD spiller vil komme markedet her lenge før Tosh sin HD DVD-spiller (og priseforskjellen vil trolig bli marginal).

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Eoropa antydes det rundt 1000 euro for den HD DVD spilleren med de finesser som trenges i et slikt produkt (basismodellen er lite aktuell).
    Og hvem andre enn deg er det da?

XE1 er jo antydet til €899 eller 7500kr, og E1 €599 eller 5000kr.
    At forrige generasjon skal være antydet til €1000 er jo latterlig.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax

XE1 er jo antydet til €899.
    Den er faktisk antydet en pris opp til euro 999,- i materiellt fra Tosh.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel veiledende priser?

Jeg håper Blu Ray spilleren ikike blir dyrere enn HD-DVD, og at filmene som utgis er bra kvalitet, men jeg tviler.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hinne tider importerte jeg selv både en Tosh DVD og en Pioneer DD-dekoder fra statene, men det er en opsjon for den virkelig spesilet interesserte.

La oss derfor konsentrere oss om det som kommer til å skje i vest-europa. At Tosh har solgt et par titalls tusen sponsede HD DVD spillere i USA og Japan er faktisk helt _irrelevant_ for lanseringen her.
    En veldig stor forskjell: Til 5000,-, så får du en HD DVD spiller ifra statene som gjør en fenomenal jobb til både å vise HD-DVD, DVD(sone 1 er fortsatt billigst og best) *og* dekode de viktigste moderne lydformatene. Den DVD spilleren du og jeg importerte ifra USA når den var lansert var slett ikke den sammen verdien for pengene..

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray har ikke imponert ut fra start...
    HD-DVD derimot har levert varene, til bortimot halv pris på spilleren.

Skulle HD-DVD feste grepet så kommer elektronikkprodusentene etter.

Jeg kjøper kombispiller, eller det formatet som har best filmkatalog om 1-2 år. For egen regning skal jeg legge til at jeg synes HD-DVD høres så mye flottere ut enn blu-ray (sistnevnet høres ut som en eller annen jalla trådløs mobilgreie som man ikke trenger)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic har lansert prisen på sin ny BD i USA som er $1300, jeg for min del kjøpte en tosh hd-a1 fra ebay, og fikk den som "gave" i postkassen. Prisen ble da $ 395, slapp å betale moms siden det ble sendt som gave

gleder meg til fast and the furious serien kommer i posten etter 26 sept.

Bilde er ihvertfalll helt konge på min panasonic TH-37PV500.

morten

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung antyder en pris på sin spiller i Norge på 10-12k. Det blir sansynligvis den billigste BD-spilleren i landet i første omgang. Tipper i så måte at Panasonic havner på rundt 14k og den dyreste Tosh-spilleren på rundt 7-8k. Det blir med andre ord ingen billig affære å være tidlig ute, noe som sikkert ikke overrasker noen.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Samsung antyder en pris på sin spiller i Norge på 10-12k. Det blir sansynligvis den billigste BD-spilleren i landet i første omgang. Tipper i så måte at Panasonic havner på rundt 14k og den dyreste Tosh-spilleren på rundt 7-8k. Det blir med andre ord ingen billig affære å være tidlig ute, noe som sikkert ikke overrasker noen.

Tja, Panasonic bare antyder norsk pris foreløpig (1500 euro = 12 000 NOK), dog AV Land i UK oppgir "Expected UK Price £800" (dvs rundt 9600 kroner). I USA er det satt til 1300 USD, 8450,- kr plus mva = 10 500 NOK. Burde vært mulig å få den under 10k IMO.

http://www.avland.co.uk/panasonic/dmpbd10/dmp-bd10.htm

Det som er klart er at et fem siffret krone beløp for disse produktene er for mye IMO.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ser på det slik, så skulle man vel kunne få HD-DVD vesentlig billigere hvis man importerer den og..

Kan ikke se på Europa prisen på HD-DVD og så begynne å blande inn USA pris på BD.
    Da må du sammenligne prisen på BÅDE HD-DVD og BD importert fra USA, ellers blir det jo urimelig.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, Panasonic bare antyder norsk pris foreløpig (1500 euro = 12 000 NOK), dog AV Land i UK oppgir "Expected UK Price £800" (dvs rundt 9600 kroner). I USA er det satt til 1300 USD, 8450,- kr plus mva = 10 500 NOK. Burde vært mulig å få den under 10k IMO.

http://www.avland.co.uk/panasonic/dmpbd10/dmp-bd10.htm

Det som er klart er at et fem siffret krone beløp for disse produktene er for mye IMO.
    Ser man generelt på det så er det en ganske god pekepinn å ta 10-11 gangeren på dollarprisen. Da får man det nivået de aller fleste leverandørene legger seg på. Heldigvis finnes det butikker spesielt på nett som går godt under den villedende prisen. Dette passer godt til Samsungspilleren som jeg fikk oppgitt i møte med Samsung i dag som ville komme på mellom ti og tolv tusen kroner.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 11 av 30 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg