Sammenligning av Bluray og HDDVD filmer - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 30 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 589
    Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    KAN VI DISKUTERE SAK OG IKKE PERSONER?
    Det er bare snakk om litt godsinnet mobbing. Vi ser i krystallkula, så hvor seriøst kan dette bli uansett? Hittil har HD-DVD overtaket når det gjelder bildekvalitet pga kapasitet og valg av codec.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD har ikke vist noe bra enda, og det forholder jeg meg til.
    De er jo ikke bedre enn en oppskalert DVD.

HD-DVD har derimot BEVIST at de kan levere varene.
    Jo mer jeg ser enkelte komme med usaklige og latterlige teoretiske påstander om hvorfor BD er best, jo mer håper jeg på en HD-DVD seier.

Men jeg tror det vil være 2 HD-format i enda noen år. Og hvilken som "vinner" er jeg egentlig likegyldig til.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror egentelig at 'skyttergravene' er unødvendige, fordi multispillere sikkert vil bli laget etterhvert. Dette vil nok ingen av sidene akkurat muligens, men jeg tror det vil presse seg frem, til de innser at det er en lønnsom løsning for begge parter. Samme som med DVD-A / SACD.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    KAN VI DISKUTERE SAK OG IKKE PERSONER?

Mvh
    Bra noen sier fra !
    At tråder utarter seg vekk fra konstruktivitet,saklighet og fakta er ikke noe nytt.Men mobbing er å gå langt over streken.

(Som moderator trodde jeg også at man hadde et bredere ansvar en å "henge" på forumet?)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Kan Sony møte målsetningen om å shippe 6 millioner PS3 enheter før 31 mars 2006 så betyr det fremdeles at det vil være 6++ millioner avspillere på markedet for dette formatet om et drøyt halvår. Hvor mange set-top avspillere for HD-DVD kan Tosh selge i samme periode (evt med tillegg av MS sin tilleggsenehet) tror du?
    http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=19463

Ikke så veldig imponerende tall ifra HD DVD leiren så langt, "bare" 50000 spillere solgt, og "kun" 200000 antatt solgt før nyåret. Hvorvidt utsettelse av PS3 vil påvirke salget før jul er vanskelig å si, men det er nok ikke usaklig å tro at det er solgt omtrent like mange HD DVD spillere som PS3 rundt juletider.. (Med mindre Sony mot formodning skulle holde det de lover for en gangs skyld, isåfall passerer PS3 glatt 1 million enheter første året).

Forskjellen er uansett at PS3 ikke blir solgt som en dedikert BR spiller, de første som kjøper den kommer til å bruke den til spill. Det sier seg selv at de som er mest ivrig på å kjøpe filmer ikke gidder å vente til PS3, iallefall ikke før den har bevist at den fungerer som en bra BR avspiller.

Poenget blir jo da at HD DVD kommer til å selge langt mere filmer pr. hardware enhet solgt(gale folk som meg som allerede har kjøpt 20 HD DVD filmer trekker jo snittet ganske mye opp ).. Det at Toshiba bare skal selge 10000 HD DVD enheter i Europa synes jeg høres veldig lite ut, men tydligvis så er det stort sett på sånne forum som dette at folk blir "gæren" nok til å kjøpe ny teknologi.. Slik virker det som om HD DVD er bedre representert enn det egentlig er..

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    BD har ikke vist noe bra enda, og det forholder jeg meg til.
    Har du sett BR med egene øyne? Ikke det?

Det er bred enighet om at feks demoplaten til Samsung/BR alliansen ser helt fanastisk ut. Og det kan jeg skriver under på etter å ha sett materialet på Samsung sin stand på IFA i Berlin. Jeg har mao sett med egne øyne at BR "delivers". :-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=19463

Ikke så veldig imponerende tall ifra HD DVD leiren så langt, "bare" 50000 spillere solgt, og "kun" 200000 antatt solgt før nyåret. Hvorvidt utsettelse av PS3 vil påvirke salget før jul er vanskelig å si, men det er nok ikke usaklig å tro at det er solgt omtrent like mange HD DVD spillere som PS3 rundt juletider.. (Med mindre Sony mot formodning skulle holde det de lover for en gangs skyld, isåfall passerer PS3 glatt 1 million enheter første året).

Forskjellen er uansett at PS3 ikke blir solgt som en dedikert BR spiller, de første som kjøper den kommer til å bruke den til spill. Det sier seg selv at de som er mest ivrig på å kjøpe filmer ikke gidder å vente til PS3, iallefall ikke før den har bevist at den fungerer som en bra BR avspiller.

Poenget blir jo da at HD DVD kommer til å selge langt mere filmer pr. hardware enhet solgt(gale folk som meg som allerede har kjøpt 20 HD DVD filmer trekker jo snittet ganske mye opp ).. Det at Toshiba bare skal selge 10000 HD DVD enheter i Europa synes jeg høres veldig lite ut, men tydligvis så er det stort sett på sånne forum som dette at folk blir "gæren" nok til å kjøpe ny teknologi.. Slik virker det som om HD DVD er bedre representert enn det egentlig er..
    50 000 fordelt på to land; det blir rundt 25 000 enheter i USA. Ikke direkte imponerende. Antall modeller av BR spillere kommer til å øke dramtisk i månedene som kommer og kommer garantert til å medføre at salget til sluttbruker øker. Greit nok at Samsung sitt første forsøk var en "turkey", men problemene har nå blitt isolert og vil forhåpentlig forsvinne etter en software oppgradering.

Potensialet i vest-Europa er større enn i USA pga en eksplosiv vekst i alle slags HD Ready flatskjermer som er blitt solgt her de siste årene og det markedet er voldsomt økende.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er bred enighet om at feks demoplaten til Samsung/BR alliansen ser helt fanastisk ut. Og det kan jeg skriver under på etter å ha sett materialet på Samsung sin stand på IFA i Berlin. Jeg har mao sett med egne øyne at BR "delivers". :-)
    En demo-plate kan kodes med veldig høy bitrate sammenlignet med en helaftens film, så det er ikke overraskende at den ser bra ut.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dvd spesialisten ( Tidligere Laserworld ) i Oslo hadde en Samsung Blu spiller inne for en stund siden. Ble kjørt Silent Hill på den når jeg var innom og jeg ble ikke akkurat overbegeistret av det den viste.

Mulig at han har den inne ennå.

Han skulle ha rundt 8000,- for spilleren.

Jeg spurte også hva han solgte mest av når det gjelder HD filmer, og det var faktisk Blu som solgte mest. Men han hadde jo ikke noe kjempesalg av HD tittler ennå da. Foreløpig litt som Laserdisc, kun de som er spessielt intereserte som kjøper.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En demo plate på ei messe...
    Er det det beste BD har å komme med?
    Har foreløpig ikke hørt noen komme med en BD utgivelse som har vært noe å skryte av sammenlignet med HD-DVD.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Denne tråden var i utganspunktet fin den, men så kom Esp1 innom. Tror jeg nøyer meg med å skumlese det som ytres uten å delta - i allefall til diskusjonen dreies litt mer saklig.

Det blir liksom litt mye av "BD er best, uansett hva du sier", Esp1. Slik barnehage-argumentasjon blir en egentlig ganske lei. Så får vi se om jeg er tilbake på denne tråden "by the end of fiscal year 2007"...

Avslutter foreløpig med denne artikkelen; noen har kanskje lest den allerede...

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=19514
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS 3 distribusjons estimater fra lansering 11/17 nov. ut -06.

USA 400.000
    Japan 100.000
    Worldwide 2 mill.

"Good luck" med å få tak i en PS-3 fra en nettbutikk i USA.
    Det er ikke bare i Europa det vil være folk som er sure fordi ikke fikk PS 3 til jul. Ganske mange i USA vil bli skuffet også.
    Hvor mange ønskelister for jul vil skifte fra PS 3 til x360 eller HDDVD 360"add on".

Masseproduksjonen av PS 3 starter ikke før i slutten av september, så det er ganske usikkert om de klarer å levere det antallet de lover.
    Masseproduksjon gir som kjent ofte overraskelser i starten.
    Mye av grunnen til forsinkelsen skal være mangelen på blådioder, hvis vi skal tro dem.
    MS og Tosh. har ingen slike problemer.

Sony har ikke demoed. en fungerende PS 3 enda. Kan det være at problemet er større enn som så?

Nyheten i dag kom nok ikke som en bombe innad i Sony, dette har de visst om i et par måneder.
    Tro om de har ventet så lenge med å si fra for å bremse butikkenes mulighet til å fylle lagrene med nok spillere fra konkurentene før jul?
    Sony har lovet mye før de ikke har kunnet holde. De er ikke flinke til å bli venner med folk.
    Blir interessant å se reaksjonen fra Filmindustrien og Gamesindustrien. De hadde vel ventet å selge noen produkter på bakgrunn av PS 3.

Skal vi bruke Sony type estimater for PS 3's utbredelse av BD. på xb360 for HDDVD?

. 5mill. x360 solgt juni -06
    . 10mill. estimert innen utgangen av -06.
    . 13-15 estimert innen juni -07.(inkludert ny 360 med intergrert HDDVD og HDMI regner jeg med(?)

Hvor mange av de 10mill. x360 vil ha kjøpt HDDVD "add on" innen mars -07?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På IFA hadde de enda ikke fungerende Europa-modeller av hverken Blu-Ray eller HD-DVD så PS3 er antagelig ikke den eneste skuffelsen vi får i Europa i høst.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Denne tråden var i utganspunktet fin den...
    Den besto av et par HD DVD supportere som strøk seg selv oppover ryggen... Klart det er betryggende å slippe motargumentasjon.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Avslutter foreløpig med denne artikkelen; noen har kanskje lest den allerede...

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=19514

Veldig bra artikkel. :lol: :roll: :roll: :lol:

Jeg likte særlig denne delen, summerer situasjonen utmerket.
    Sitat:
    "The roots of Sony's stubborn commitment to Blu-Ray are difficult to fathom, and while it's not terribly helpful, it's probably entirely reasonable to dismiss them as being a typical example of Japanese corporate stubborness. Sony has made a huge public show of its commitment to Blu-Ray, and indeed, there's no doubt that the technology is impressive. However, in the face of the massive delays, setbacks and manufacturing problems it faces with the standard, there have doubtless been moments when the firm wishes it hadn't so publicly nailed its colours to the mast over the next-gen DVD standard wars. HD-DVD hardware, by comparison, appears to have had a relatively smooth path through early manufacturing; sadly, it would have been an inconceivable loss of face for the Japanese corporation to turn around and opt for HD-DVD rather than Blu-Ray, even when it became apparent that Blu-Ray was going to cause some seriously thumping headaches for the PlayStation 3 and, indeed, for the company as a whole."

:wink:

"Experience is the name everyone gives to their mistakes!"
    Oscar Wilde

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den besto av et par HD DVD supportere som strøk seg selv oppover ryggen... Klart det er betryggende å slippe motargumentasjon.
    Argumentasjon?
    Det du kommer med har jo ingen rot i nåtiden, det er kun spekulasjoner og teorier om hva som kan komme fra BD, per dags dato har de ingenting!

Mulig det finnes mye fint på en messe i Tyskland og Sony lover mer enn de kan holde, men i dag er det uten noe tvil HD-DVD som har overtaket!

Joda kanskje BD får et fortrinn når engang PS3 kommer på markedet, men pr. dags dato er det bare på papiret!

Det eneste du kommer med er dårlige teorier og argumentasjoner mot HD DVD. Du er åpenbart helt blottet for andre synspungter enn att BD er best samme hva alle andre måtte mene, rene barnehage oppførselen.
    Overhode ikke interessert i virkeligheten.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo, man må se lenger enn tuppen av foten da. De første mnd er ikke de kritiske så lenge HD-DVD også har problemer med å få tak i blå laser. Man kan gjerne se på Sony som sta, men man kan da i allefall ha spill m/filmsnutter som tilsammen bruker over 9 GB.

Tiden vil vise, jeg føler meg trygg på at BD klarer å komme med produkter som ikke står tilbake for HD-DVD. Jeg kunne lett ha kjøpt HD-DVD jeg, men ikke bare pga pris. Man må jo ha utvalg.. Fleksibilitet... velge spiller fra ulike merker, helst ha 100% dekning av filmer. Her gir BD størst fleksibilitet. Det virker på meg litt rart at det finnes kun èn produsent av HD-DVD. Siden formatet er så billig å produsere og man kan ta hele 500$, burde jo konkurrentene stå i kø for å lage slike spillere.

Hvis det en dag blir slik at man kan velge spillere og har meget godt utvalg Hd-DVD'er fra de fleste filmselskapene, så kan det godt hende at det blir HD-DVD på meg også. Men i mellomtiden vil jeg gjerne se hvordan tingene utvikler seg. Jeg må innrømme at jeg fortsatt har troen på BD pga de elementene jeg nevner, men det kan selvfølgelig vise seg å være feil. Det er jo det som gjør kriger så uforutsigbare, om ikke et nytt format skal være uforutsigbart nok fra før. Kanskje flopper hele greia? Det ville jo vært synd siden det er lagt store ressurser i formatene. Uansett, jeg hadde håpetat vi kunne fått ett format. Det hadde dempet noe av usikkerheten. Og vær du sikker, hadde vi hatt ett format, så ville spilleren til Toshiba kostet betraktelig mer enn den gjør i dag uansett om det sto BD eller HD-DVD i fronten.

Mvh

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg Soundfreak, ønsker selvsagt full studiostøtte og flere DVD spillere på markedet. Men i motsetning til deg så har jeg ikke tålmodighet til å vente, jeg vil ha opplevelsene nå, og ikke neste år. Om så HD DVD skulle ryke, så gjør ikke det meg noe, jeg kan godt kjøpe en Blueray spiller i tillegg. HD-DVD leverer varene nå, jeg har ingen som helst tvil om at Blueray kan lage like gode avspillere (eller bedre) og like god software (eller bedre), men det er liksom ikke det vi diskuterer i denne tråden her.. Det er hva som er tilgjengelig *nå* som er intr..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det hadde vært omvent, slik at Toshiba hadde Blu-Ray og de andre merkene hadde HD-DVD ville ikke dette vært en diskusjon i det hele tatt. Da ville Blu-Ray vært død. Det eneste som gjør at Blu-Ray kan vinne er støtten de har blant produsentene.

Den dagen Pioneer eller andre kommer med multiformat spillere så har HD-DVD "vunnet".

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående filmer så kommer det betydelig flere filmer på HD-DVD enn det gjør på BD, så det er ikke et argument i så måte. Trenger jeg å nevne at Ringenes Herre filmene med dagens distribusjonsmønster utelukkende vil komme på HD-DVD? Jeg er heller ikke i tvil om at BD vil komme sterkt, spørsmålet er når. Foreløpig har Toshiba og resten av HD-DVD leiren gjort en markedsmessig god jobb. BD-leiren må jobbe hardt og målbevist for å ta igjen det store forspranget HD-DVD har pr dags dato.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 10 av 30 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg