Blu-Ray på IFA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-Ray på IFA

IFA-messen i Berlin er en snau måned unna og man kan notere seg at BR-gruppen både har tillyst en pressekonferanse den 31. august, samt har samlet troppene i en egen BR-utstilling i hall 26 der nesten 30 leverandører stiller opp med sine BR-produkter.

http://www.virtualmarket.ifa-berlin....thim03fn3ccns0

Hva skjer på HD-DVD fronten? Ingen ting som jeg kan finne i dagens messekatalog/program. Blir sikkert å finne på standen til Toshiba, men dette virker like dårlig organisert som forrige gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    IFA-messen i Berlin er en snau måned unna og man kan notere seg at BR-gruppen både har tillyst en pressekonferanse den 31. august, samt har samlet troppene i en egen BR-utstilling i hall 26 der nesten 30 leverandører stiller opp med sine BR-produkter.

http://www.virtualmarket.ifa-berlin....thim03fn3ccns0

Hva skjer på HD-DVD fronten? Ingen ting som jeg kan finne i dagens messekatalog/program. Blir sikkert å finne på standen til Toshiba, men dette virker like dårlig organisert som forrige gang.
    Jeg synes det er greit at de viser fram produktene sine fra BR leiren,men-hvor blir de av??! Det har blitt mye snakk og ikke noe mer.Samsung spilleren har vel
    blitt en liten katastrofe.For oss som ikke har kjøpt noen av formatene enda, så
    virker det som at HD-DVD foreløpig har en klar ledelse. På vårt søster forum i UK så er det ingen tvil om hva undersøkelsen om hvilket format folket har tro
    viser.Over 2/3 av de som har avgitt stemme tror på HD-DVD.Dette er folket
    og ikke expertisen.
    Stølen

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg synes det er greit at de viser fram produktene sine fra BR leiren,men-hvor blir de av??!
    Sony sin første spiller kommer i ca 25 oktober i USA.

http://www.sonystyle.com/is-bin/INTE...&DCMP=bda_site

Hvor blir det av andre HD-DVD produkter er Toshiba sine sponsede apparater?

Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det har blitt mye snakk og ikke noe mer.
    Synes ikke det er noen grunn til å bli utålmodig i den anledning. Jeg investerer personlig i det formatet med best langsiktige fremtidsutsikter.

Hvis noen står og deler ut hamburgere når jeg er å vei til en restaurant for å spise biff så klarer jeg å vente uten å bli fristet av en ventepølse i mellomtiden... ;-)

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen står og deler ut hamburgere når jeg er å vei til en restaurant for å spise biff så klarer jeg å vente uten å bli fristet av en ventepølse i mellomtiden... ;-)
    Jeg er enig med deg jeg, men i dette tilfelle kan det hende det blir slik at når du kommer frem til biffrestauranten viser det seg at de måtte stenge dørene, siden ingen kjøpte biff på fine restauranter mer, men bare ville ha hamburgere.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også jeg som er så sulten.... *sukk*

Jeg venter også til jeg ser hva som skjer. DVD er greit nok inntil videre.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det ikke er de samme prototypene (for det meste tomme bokser) som de viste i 2005 og håper de kan si noe mer konkret om release.

Synd om Toshiba ikke skal ha noen pressekonferanse for den i 2005 var jo ganske fornøyelig når journalistene hakket i stykker formatet og Toshibas påstander om at de skulle lansere om noen måneder. Kanskje Toshiba klok av skade rett og slett ikke tør ha pressekonferanse i år?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .Hvis noen står og deler ut hamburgere når jeg er å vei til en restaurant for å spise biff så klarer jeg å vente uten å bli fristet av en ventepølse i mellomtiden... ;-)
    En mann sier ALDRI nei takk til hamburger Kall det en forrett før biffen!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hamburger er hurtigmat. Hva var starttiden på spilleren til Toshiba? 2 minutter?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tar du en burger under 2 min? stor i kjeften du det blir spennende å se om de viser spillerene i bruk på messen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I 2005 spilte de med "PC under bordet".

Jeg tror ikke noen av formatene er klare før jeg får fjenkontrollen i hånden og får prøvd litt "trick play" på en spiller uten vifte.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sony sin første spiller kommer i ca 25 oktober i USA.

http://www.sonystyle.com/is-bin/INTE...&DCMP=bda_site

Hvor blir det av andre HD-DVD produkter er Toshiba sine sponsede apparater?

Synes ikke det er noen grunn til å bli utålmodig i den anledning. Jeg investerer personlig i det formatet med best langsiktige fremtidsutsikter.

Nå er det jo slik at det selges MANGE flere hamburgere enn biff.Det kommer av at de er lette/raske å få fatt i og er billige og GODE NOK for folk flest.Det er vel heller ingen tvil om at en god stekt burger ofte er bedre enn en seig biff! Med andre ord pr. dato så er bildet bedre /smaken bedre på burgeren enn den langt seinere ikke serverte biffen.Hva med tilbehøret (discene)?
    Det er ikke noen tvil om at tilbehøret på burgeren er minst like bra som på biffen!!! Nå har ikke jeg kjøpt noen av måltidene,men jeg tror at Sony restauranten tar feil hvis den tror at folk slutter å kjøpe burgere fordi om de kommer med en ekstremt seint levert biff! NB! McDonalds er størst i verden på
    raskt levert mat som FOLK vil ha.Jeg er glad for at du serverte meg muligheten til å svare på ditt matinnlegg.Jeg jobber i markedsføring og tror at det er smart å ikke være så skråsikker i sine uttalelser som du er. Du skal aldri stole på at folk gjør det som du og andre experter tror og vil.Vi diskuterer saken igjen ved juletider.Håper for din del at biffen er extra god når den endelig kommer. Den vil iallefall være veldig mørnet!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Hamburger er hurtigmat. Hva var starttiden på spilleren til Toshiba? 2 minutter?
    Startiden på BR er foreløpig ca.6 måneder.Jeg kjenner flere som har kjøpt Toshiba og de sier at den faktisk viser film og noen påstår faktisk at det også ser bra ut. Endel sier at spilleren ikke er hverken rask eller perfekt,MEN-den er her! Er det noen her i Norge som har kjøpt Samsung BR så la oss få høre hvordan det går?
    Stølen

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    legge bort mat-metaforene kanskje? ^^ er en på forumet her som har BR spiller,han skryter av den, men hvem vet om han kanskje bare forsvarer sitt dårlige kjøp?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en del folk som gir gevinsten til HD-DVD før krigen er i gang. ESP1 har mye rett i det han sier, BD har noen store navn på listen sin. HD-DVD har ikke mange andre produsenter i ermet.. Uansett, det er litt tidlig å si hvilket format som vinner første runden i format formel1.

Mvh

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om jfinneru & co har planer om å kjøpe en BR-spiller til bladet?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er neppe kvaliteten på to spillere jeg vil karakterisere som prototyper som vil avgjøre krigen. Noe som er mer interessant er for eksempel hvor stor (liten) andel av DVD-markedet Toshiba har idag. Når BR kommer med et par spillere som fungerer må Toshiba finne på noe meget lurt om de skal ha mulighet til å fortsette krigen.

Ellers synes jeg at spillere uten HDMI 1.3 bare er tull. Det er bare en måned siden formatet ble ferdig så man trenger litt tid på å få ut spillere som supporterer dette.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Noen som vet om jfinneru & co har planer om å kjøpe en BR-spiller til bladet?
    Hm, den som venter får se. Billettene til IFA er bestilt. Det er også billettene til åpningskonserten med A-ha. Regner med MYE Blu-ray på denne messen. Robert og Espen, skal dere nedover?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Hm, den som venter får se. Billettene til IFA er bestilt. Det er også billettene til åpningskonserten med A-ha. Regner med MYE Blu-ray på denne messen. Robert og Espen, skal dere nedover?
    Jeg skal nedover igjen ja. Ble litt ekstra lokket av A-ha konserten denne gangen... ;-)

Er i Berlin fra onsdag 30. august kveld til mandag morgen 4. september. Som de siste par årene så blir det biltur på meg via Hirtshals i Danmark. Bare 800 km hver vei. Men det bleier å gå som smurt, som regel Danmark i et strekk og deretter en pause i Kiel på veien nedover og en shopping pause i Flensburg på veien hjem igjen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    legge bort mat-metaforene kanskje? ^^ er en på forumet her som har BR spiller,han skryter av den, men hvem vet om han kanskje bare forsvarer sitt dårlige kjøp?
    Etter IFA 2005 fremsto Toshiba og HD-DVD som en flopp. Jeg er klar for å bli positivt ovverasket i år, men det gjenstår å se. Så langt kan jeg ikke finne noen store happenings fra den kanten i programmet.

Det som synes noe underlig er det faktum at noen klarer å ta Toshibas sololøp med en kraftig subsidiert spiller som noen "seier" på dette tidspunktet. Så langt ser det mer ut som en desperat krampetrekning.

De spede forsøk som har vært på å sammenlikne HD-DVD vs BR på områder som bildekvalitet er relativt håpløse. All den tid det knapt nok eksisterer mer en en enkelt spiller for hvert format blir dette kun en sammenlikning av de to nevnte implementasjoner og ikke av potensialet til selve formatet. Når det gjelder bildekvalitet stiller vel begge relativt likt i utgangspunktet. Forskjellen som kommer til å avgjøre dette ligger på områder som politikk og markedsføring.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel en Europeisk messe? Er vel ganske sansynlig at det vil ta tid før HD tar av her i Europa.. Det er nok i USA og evt. Japan de store slagene vil stå før vi evt. får noe resultat av denne "krigen".

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •