HD DVD spiller bestilt..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 168
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD DVD spiller bestilt..

Bare å begynne å glede seg til nok et nytt (dyrt) leketøy..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva bestilte du deg og hvor?

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Bare å begynne å glede seg til nok et nytt (dyrt) leketøy..
    Hva og hvor?..
    Leter litt selv skjønner du.. :-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkleste er nok å opprette en adresse i USA vha Jetcarrier (gamle magnum.no), og få en butikk til å sende til denne. Selv bestilte jeg ifra Amazon.com, og bestilte Toshiba sin standard HD DVD spiller. I tillegg må du regne med at du må kjøpe en transformator/omformer fra 230v til 110v.

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye ligger helt brukbare HD-DVD spillere på ? Går vel utifra at de raser ned i pris om et lite halvår ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stearic
    Hvor mye ligger helt brukbare HD-DVD spillere på ? Går vel utifra at de raser ned i pris om et lite halvår ?
    Tja.. Regner med å betalte ca. 5k for min DVD spiller, med frakt/moms og avgifter. Personlig tror jeg ikke det kommer til å bli noe kjemperas i pris det første halvåret, du får kanskje flere spillere, men prisen vil nok forbli omtrent den samme (personlig spådom).

Jeg tror egentlig at verken BlueRay eller HD DVD kommer til å slå igjennom på ganske mange år enda, det er rett og slett ikke noe stort behov for denne typen spillere enda. Produsentene vil ikke sette ned prisene på disse produktene før de har nådd et punkt hvor de ser at de kan nå ut til "hvermansen".

Etterhvert så vil nok markedet modnes, men det spørs hva som har skjedd når den tid kommer.. Entusiaster vil/må selvsagt ha slike spillere, men de bryr seg ikke i samme grad om pris som vanlige forbrukere. De som har "behov" for HD DVD/Blue Ray har gjerne utstyr i som koster mer, og er dermed istand til å betale litt ekstra for å dra nytte av den ekstra oppløsningen.
    Vi får se.. Kan godt hende jeg tar feil..

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme tror jeg. Tror faktisk også flere kommer til å kjøpe seg PS3 med Blu-ray spiller enn å kjøpe seg egen Blu-Ray spiller. Det er jo ca samme prisen. Så kanskje HD-DVD kommer til å selge flere enkelt-spillere enn Blu-ray, mens Blu-Ray selger fler filmer fordi PS3 blir jo en suksess, det er det jo ikke tvil om...

ble litt rotete, men håper dere skjønner... :-P varmen vøtt

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. Regner med å betalte ca. 5k for min DVD spiller, med frakt/moms og avgifter. Personlig tror jeg ikke det kommer til å bli noe kjemperas i pris det første halvåret, du får kanskje flere spillere, men prisen vil nok forbli omtrent den samme (personlig spådom).

Jeg tror egentlig at verken BlueRay eller HD DVD kommer til å slå igjennom på ganske mange år enda, det er rett og slett ikke noe stort behov for denne typen spillere enda. Produsentene vil ikke sette ned prisene på disse produktene før de har nådd et punkt hvor de ser at de kan nå ut til "hvermansen".

Etterhvert så vil nok markedet modnes, men det spørs hva som har skjedd når den tid kommer.. Entusiaster vil/må selvsagt ha slike spillere, men de bryr seg ikke i samme grad om pris som vanlige forbrukere. De som har "behov" for HD DVD/Blue Ray har gjerne utstyr i som koster mer, og er dermed istand til å betale litt ekstra for å dra nytte av den ekstra oppløsningen.
    Vi får se.. Kan godt hende jeg tar feil..
    Jeg deler den samme "spådommen" deg. Men det gjentstår å se hva som skjer. Jeg tror folk kommer til å kjøpe en BluRay film for å teste på sin nye PS3, men så skjønner de ikke helt "what all the fuzz is about", og løper ned på nærmeste 7-11 for å leie seg en langt rimeligere DVD til den dedikerte DVD-spilleren. Entusiastene vil selvfølgelig melke det nye formatet for alt det er verdt, men hvor stor andel utgjør egentlig de...

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å høre hva du synes om spilleren. De første omtalene av Samsung's Blu-ray begynner å kommer. Konklusjonen til nå er det de beste utgivelsene finnes på HD-DVD.

Jeg tror ikke prisene kommer til å gå ned noe særlig med det første. En må da huske to ting;
    (1)Toshiba taper penger på å selge spilleren så rimelig som de gjør.
    (2)Hva har annen ny teknologi kostet tidligere. VHS var kjempedyrt. DVD kostet fort godt over 5K i hvert fall. Faktisk så er $500 billig for en HD-DVD spiller!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren ble sendt på 1 dag ifra Amazon, så nå står den og godgjør seg på Jetcarrier sitt lager, og skal forhåpentligvis bli sendt med fly på mandag.. Filmer blir sendt separat, hvorav en ble sendt litt fortere enn andre.. Serenity(verdt kjøpet av spilleren alene å få denne i HD).. Gleder meg..

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren ble sendt på 1 dag ifra Amazon, så nå står den og godgjør seg på Jetcarrier sitt lager, og skal forhåpentligvis bli sendt med fly på mandag.. Filmer blir sendt separat, hvorav en ble sendt litt fortere enn andre.. Serenity(verdt kjøpet av spilleren alene å få denne i HD).. Gleder meg..
    Har bestilt meg en Toshiba HD-A1 selv. Ganske spent...
    Har 6 HD-DVD'er, og bestilt en 5 stk ca til.
    Så HD på en HC3000 720p projektor, bildet var fantastiskt bra!

Blir vel Blue-Ray og. Har bestilt noen filmer.

Orker ikke å svare på det med PS3 - kjedelig med tråder som bare blir krangling om det ene mot hverandre, og særlig pga at de som har stor tro på det ene eller det andre er så fo**ings bastante om hva som vinner. Det er jo en tanke tidlig å si hva som vinner av Blue-Ray/HD-DVD 360/Wii/PS3.

Kjøper Toshibaen. Den er ikke perfekt (litt treg...), men helt ok. Og, det er ikke mye penger det er snakk om.
    Kult at den kan oppgraderes fra nettet (versjon 1.4 er vel siste firmware).

Skal ha meg PS3, men lest mye om Pioneeren - det er nok saker for de som vil ha bra kvalitet. Ser meget rå ut...

En ting som irriterer meg litt, nei mye er sensureringen på Blue-Ray.
    Herrejesuz.... De lanserer bla Robocop i den sensurerte versjonen. Det er ikke den eneste som er sensurert. Sukk.
    Jeg avbestilte min Robocop.

Vel, vel...

Tilbake til filmen

Tom

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at svenskene har en nettbutikk som selger Toshibaen; http://www.dvdirect.net/ . Selger også til Norge.

Vet ikke om det er noe å spare på dette, men kom tilfeldigvis over den ved litt "HD-surfing" i sted....

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ser at svenskene har en nettbutikk som selger Toshibaen; http://www.dvdirect.net/ . Selger også til Norge.

Vet ikke om det er noe å spare på dette, men kom tilfeldigvis over den ved litt "HD-surfing" i sted....
    Uhh nå hadde de satt opp prisen på HD A1 til over 6000,- sek. Den var på ca 5500,- sek for en stund siden, så jeg tror nok ikke at du sparer noe på og kjøpe den der kontra og importere en selv fra statene.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Hmm, det er jo faktisk med et 120v->230v adapter, det hjelper jo litt på prisen også (den Clas Ohlson selger er ganske dyr). Men.. Det er jo litt gøy å gjøre jobben selv også da..

Spørsmålet er hvor mye styr/frakt det blir å få det til Norge fra Sverige, er ikke bare enkelt bestandig det heller. (Selv om jeg bestilte "min" LG 50" plasma derfra nå ganske nylig.)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Kjøper Toshibaen. Den er ikke perfekt (litt treg...), men helt ok. Og, det er ikke mye penger det er snakk om.
    Kult at den kan oppgraderes fra nettet (versjon 1.4 er vel siste firmware).
    Nå har jeg jo ikke fått Toshibaen her enda, men til mitt bruk så har jeg ikke sett noen "bugs" som kommer til å plage meg iallefal. Det er kun snakk om planlegging, så går ting som smurt(slå på spiller, sett i plata, skru på prosjektør, finn frem snop. og wips så er alt på plass samtidig, forhåpentligvis!)

Blueray kommer ikke nok til å stå på min ønskeliste på en stund enda, fortsatt er spillerene for dyr, de har ikke overbevist med tanke på bildekvalitet enda og jeg savner litt mere informasjon om hva som kommer til å se skje med lyd-formatene. (Det siste gjelder jo HD DVD i like stor grad.) Håper egentlig på at dem klarer å legge ved en i.link utgang på HD spillerene, som kan sende ut ukomprimert PCM lyd (ala DVD Audio/SACD). Da slipper jeg å investere i ny dekoder....

Skal bli spennende å se hva som skjer fremover, utvalget av filmer ser i mine øyne ut til å bli mer intr. på HD DVD fronten, men det er vel mye smak inne i bildet vil jeg tro..

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det er jo faktisk med et 120v->230v adapter, det hjelper jo litt på prisen også (den Clas Ohlson selger er ganske dyr)
    OT: Er det ikke like greit å kjøpe den også fra Amazon?
    http://www.amazon.com/gp/product/B00...lance&n=172282

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Noen som vet når det er lansering i Norge for HD-DVD og Blue ray.
    Ser at noen kjøper fra utlandet.
    Mange datoer som svirrer på nettet

Har hørt noen dato 25/7 men dette må være feil?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry blue ray

Ringte samsung idag (+47 23162722) og spurte om jeg kunne få en lanseringstidspunkt for Samsung BD-P1000.
    Kundemotaker sa følgende (svensk): Det finnes ikke lanseringsdato for denne spilleren, og det er faktisk ikke bestemt om denne spilleren skal komme til norge.
    (han var vekke fra telefonen en stund for å undersøke mittt spørsmål, før jeg fikk svaret av ham).

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer BDP-HD1
    Denne venter jeg på. Samsungen er nok ok, men denne her, det blir nok saker. Eliteserien til Pioneer pleier å være meget bra...
    Streaming av hd fra PC mm - denne her håper jeg nissen har i sekken sin....

Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •