HD DVD spiller bestilt.. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 168
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men...

Så lenge "HD-ready" bare innebærer 720@50p/60p og 1080@50i/60i så vil vel filmene måtte kunne avspilles i en av disse for de 95% av forbrukerne som ikke har fått fatt i sanne 24/48/72 displayer?

Jeg ser for meg at HD innhold @24p ser bedre ut på flatskjerm hvis spilleren lokalt øker hastigheten til 25p enn ved å kjøre en lokal telecine til 60i?

Forøvrig glimrende at innhold på disker legges nærmest mulig opp mot kino, slik at det blir opp til brukerne hvordan de vil maltraktere innholdet =)

-k

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Bestilte min Toshiba-spiller gjennom Amazon, forøvrig første gangen jeg har brukt både Amazon og Jetcarrier. Så når varen er bestilt til jetcarrieradressen, og du har booket transport (via air) på Jetcarrier og sendt dokumentasjon på ordren, så er det bare å vente på melding om forsendelse og faktura for frakt? (For spilleren og filmene er jo allerede betalt med kredittkort til Amazon...?)

Forøvrig ble min ordre del opp i tre (1 film, 2 filmer og spilleren), men ifølge Amazon skulle ikke det innebære noen ekstra kostnader for min del. Bare håper at Jetcarrier samler opp og videresender i en pakke da.
    Ingenting går smertefritt, gitt...

Etter å ha purret litt på leverandøren av Toshiba-spilleren, Electronics-Expo, fikk jeg i dag mail med budskapet:

We just became aware of problem with our Amazon inventory feed and wanted to let you, our valued customer know as soon as possible. Amazon is reading our negative committed inventory as positive inventory. Thus, over selling items we do not have in stock. We apologize for any inconvenience this may have caused you. We are working very hard at getting this resolved with Amazon.

Due to this error, we can hold your order open until it arrives from the manufacturer. This could take anywhere from a few days to a week or so. We would be also refunding to you any shipping charges. FREE FREIGHT! You will not incur any of the shipping charges, they will be refunded to you. Or, we could cancel the order if you wish.
    Aaaarghhh...

De kunne ikke love noen eksakt dato for når de fikk inn spiller igjen, så jeg vurderer da å kansellere ordren og bestille et annet sted. Noen som da vet hvordan det hele fortoner seg med å få beløpet refundert? De skulle ordne alt med Amazon.

Noen som vet?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kortet ditt blir kreditert, ikke noe problem der.

Kanskje like greit å smøre seg med tolmodighet til 14. november og kjøpe en Europeisk spiller i steden?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg så og sei bestemt meg for å bestille en Hd Dvd spiller, orker rett å slett ikkje å vente lenger

Er det store forskjellen mellom Toshiba HD-A1 og Hd-XA1?
    Ser prisforskjellen er ca 2900 for HD-A1 og 4480 for Hd-XA1, hva er igrunn forskjellen?

Visst jeg kjøper HD-A1 og bestiller den til JetCarrier adressa mi, blir det da ca 2900 + 1000 kr i frakt og avgifter eller må jeg regne med mer?

Takk for svar! =)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen store praktiske forskjeller på de 2 spillerne.. Den dyrere spilleren har RS232 inngang, tyngre bygd og ser litt finere ut. Bildet og lyden du får ut av dem skal være identisk.

2900*moms+1000,- i frakt (ca.) skulle stemme bra det.. Rett i underkant av 5000,- ferdig importert..

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med kvaliteten på disse spillerene om man tenker heller å vente på bedre modeller? Vil det komme bedre modeller om ikke lenge som man vil "angre" på at man ikke ventet på?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For oss europeere *kan* det lønne seg å vente på de europeiske utgavene. Spesielt dersom du liker å spille av sone 2 filmer, og dersom du ønsker 1080p(den dyreste europeiske spilleren støtter dette) ut. 720p og 1080i vil nok fungere omtrent like bra som de nye utgavene, iallefall så lenge du kobler den til internett og oppdaterer den..

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, på nyåret bør man vel se konturene og få oversikt over spillere på det europeiske markedet da. Regner med forumet her og bladet "vårt" vil hjelpe til med valg av spillere. Har ikke sånn hast, og ja spiller for det meste sone 2 filmer.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig var HD-XA1 på plass i racket! Fy f.. for en lekker sak, spesielt det lekre dekslet som lydløst går opp og ned. Det duse blå lyset gjør den ekslusiv ut uten å virke forstyrrende. Den er tung og oser av kvalitet.

Har kun sett den på Sagem 45" (Samurai og Unforgiven HDDVD) og det var det beste HD-bildet jeg har sett på den skjermen. Men sagem mangler godt nok sortnivå og plages av maurtueeffekt - så jeg må vente til projektoren er i hus. Min Toshiba CRT Rear proj. tv tar kun komponent så da går det kun med 480i NTSC. Men mitt umiddelbare inntrykk i forhold til min Denon 3910 var dypere sortnivå på DVD. På musikk synes jeg den gjør en bedre jobb på alle nivåer enn 3910.

At det tar lang tid å starte den opp første gang, kan jeg jo være enig i. Men jeg forstår ikke problemet. Personlig har jeg aldri hatt det så travelt med å se film at jeg står med dvden i hånden, trykker på "on/ off", "open og play" og dirrer etter å få begynt å se filmen Lang loade tid av film: joda, litt tid går det, men SO WHAT!!! Når jeg er på kino for å se film og har fått billett til 21-forestillinga, så har da filmen aldri startet før 21:10 pga reklame! nei, man har ikke dårlig tid når en skal nyte en film, vel?!

Tosh`n er langt raskere enn Denon 3910 når påslått!

Dette kan ikke sies annet å være en fantastisk oppgradering fra DVD-mediet, og jeg gleder meg til å koble den til en projektor. Ikke vent på PS3 - kjøp HDDVD og opplev ekte høyoppløslige bilder NÅ - ikke høsten 2007
    (ant. reelt for PS3)
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med forskjell på sortnivå kontra DVD er bare en kalibreringssak.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Det kan da umulig stemme, Gorm. Du selv har jo testet div dvd-spillere som har fått forskjellig utslag når det gjelder sortnivå. 3910 har jo et bedre sortnivå, håper jeg, en en Rema 1000-spiller til 700 kr!?

I mange HDDVD-tester av filmer (hidefdigest) uttales det " Blacks are also rock solid, contrast excellent and detail superb even in the darkest scenes" (Constantine HDDVD). Dette har vel også noe å gjøre med hardware og ikke kun et kalibreringsspørsmål. Eller misforstår jeg deg helt, Gorm?

Hvem vet: kanskje de oppgitte kontrasttall på DLP-projektorer stemmer mer med virkeligheten når det kommer en DVE i HDDVD
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til November når (forhåpentligvis) de 2 nye spillerene er klar for Europa. Da blir det HD-DVD på meg og

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg for å kjøpe den første hd-dvd spilleren til Toshiba pga økonomien men en ting ej tenkte på, hvor kjøper alle filmene sine? Gi meg gjerne linker til flere nettsider som sender til europa og gjerne frakt-fritt =)

Takk!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig handler jeg ifra Amazon.com, kjøper du spilleren derfra, så får du også 10% avslag på alle HD filmer du kjøper derfra. Genial deal.. De fleste filmene på HD DVD koster så langt ca. 20 US$+ frakt.. Totalt ender du da opp med ca. 25US$ pr plate med frakt (150-160,- NKR). Det er ting som tyder på at prisene på filmene kan gå opp, men umulig å vite hva studioene bestemmer seg for. De prøver mest sansynlig seg frem for å finne en passende pris på filmene som de tidlige kjøperne tåler å betale..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men om du kjøper fra amazon så må du vel bruke jetcarrier for å få filmene til norge? vil gjerne kjøpe fra en plass der ej bare trykker buy og belaster kortet mitt og thats it =)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dvdstrax selger jo hddvd filmer.
    Ingenting som er enklere en det, bare å bestille så har du fimen i postkassa 3-4 dager sener.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja..vet det men da blir det fort nesten 100kr dyrere pr dvd og det blir en del i lengden det, INGEN som vet om noen billige som sender fra utlandet?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    men om du kjøper fra amazon så må du vel bruke jetcarrier for å få filmene til norge? vil gjerne kjøpe fra en plass der ej bare trykker buy og belaster kortet mitt og thats it =)
    Neinei, det er kun elektronikk de ikke vil sende til utlandet. Filmer, bøker og CD-plater kan du selvsagt shippe til utlandet. Frakt er vanligvis ca. 6-7$ pr. film til Norge, det eneste du må passe på er å holde prisen under 200,- utenom frakt..

Edit: En annen viktig ting å huske på er å bestile filmene en og en. Tungvindt, men da slipper du moms på platene.. og det er tross alt ganske mye penger å spare på det.. Som sagt, ca. 160,- pr. plate inkl. alt er det jeg vanligvis betaler for filmer ifra Amazom (De har da en startpris på 20$). Filmene kan koste tilsammen ca. 31US$ uten at det kommer moms på filmene.. (200,-/tollkurs).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steik så sinnsykt genialt, gleder meg noe sykt til mandag så jeg får bestillt meg hd-dvd spiller åsså håper jeg på å kjøpe 1-2 filmer i uka =) hvor i Møre & Romsdal bor du forresten?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Steik så sinnsykt genialt, gleder meg noe sykt til mandag så jeg får bestillt meg hd-dvd spiller åsså håper jeg på å kjøpe 1-2 filmer i uka =) hvor i Møre & Romsdal bor du forresten?
    Jupp, begynner å få en 20 HD DVD filmer jeg allerede.. Dyr hobby dette, men en må jo nesten forsvare Hardware investeringen med filmer..

Holder til på Aukra, utenfor Molde..

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •