HD DVD spiller bestilt.. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 168
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Feil link kanskje? Jeg finner ikke noe ang. sonemodifisering der.
    Nah, rett link, men jeg leste den ikke så godt

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr det at hvis jeg kjøper en HDdvd spiller i USA, så kan den spille av HDdvd filmer fra USA og fra feks Norge eller er HDDVD også delt inn i pal og ntsc?

Morten

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Betyr det at hvis jeg kjøper en HDdvd spiller i USA, så kan den spille av HDdvd filmer fra USA og fra feks Norge eller er HDDVD også delt inn i pal og ntsc?

Morten
    Her er svaret ifra en Toshiba engineer:
    DVDTimes: Also, what about regional coding? As I understand it, right now, there's been no regional coding set for HD DVD itself.
    Jim Armour, Toshiba: That's correct.
    DVDTimes: So, when the first European movies arrive, will all the people that imported American players - and people in America - should they be able to play back the European titles with no problem?
    Jim Armour, Toshiba: They should be, yeah. Well, Europeans play back American titles and Japanese titles - and European titles. We're only concerned with the European market. I've not been told that European titles would be region coded, exactly the same as the Japanese and American [ones] - at this moment in time, anyway.
    -----------

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke PAL og NTSC på HD DVD, men hva skjer når man putter en sone 2 PAL DVD plate i spilleren tro?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er ikke PAL og NTSC på HD DVD, men hva skjer når man putter en sone 2 PAL DVD plate i spilleren tro?
    Vel.. For det første så er det en sone 1 *DVD* spiller, det er kun HD DVD delen som for øyeblikket ikke benytter seg av et sonesystem (takk og pris for det!). Men det finnes jo sonefrie PAL DVD'er, der er jeg mer usikker. Synes å huske at jeg har lest at den *ikke* støtter PAL, men det virker jo litt merkelig.. Må nesten få testet det..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikkje det vert enklere at man gikk med på ett spleiselag å bestillt HD-DVD spillerne? Jeg kunne gjerne tenkt meg en hd-dvd spiller men har altfor lite peiling å sånt med å importere fra utlandet så her hadde det gått i knute om jeg skulle gjort det..
    Hva betaler dere som har bestillt etter alle utgiftene er ferdig?

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Vel.. For det første så er det en sone 1 *DVD* spiller, det er kun HD DVD delen som for øyeblikket ikke benytter seg av et sonesystem (takk og pris for det!). Men det finnes jo sonefrie PAL DVD'er, der er jeg mer usikker. Synes å huske at jeg har lest at den *ikke* støtter PAL, men det virker jo litt merkelig.. Må nesten få testet det..

Den støtter IKKE PAL da det er en sone 1 dvd spiller, kun NTSC på den gitt. Sonefri NTSC tar den selvfølgelig

HD er foreløpig sonefritt.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Hadde ikkje det vert enklere at man gikk med på ett spleiselag å bestillt HD-DVD spillerne? Jeg kunne gjerne tenkt meg en hd-dvd spiller men har altfor lite peiling å sånt med å importere fra utlandet så her hadde det gått i knute om jeg skulle gjort det..
    Hva betaler dere som har bestillt etter alle utgiftene er ferdig?
    Nja, det er ikke akkurat så veldig vanskelig.. Litt å spare er det nok på å kjøpe flere spillere i slengen, men tror nok ikke det lønner seg for privatpersoner(de hundrelappene du sparer på å bestille flere spillere til 1 adresse forsvinner fort når du skal sende det videre til de som skal he den)..

Alt du trenger å gjøre er å registrere deg på Jetcarrier.com, der vil du få en adresse som du kan registrere på f.eks. Amazon.com. Bestill spilleren, send den til den oppgitte adressen, registrer pakken hos Jetcarrier.com og så er det bare å vente på at du får melding ifra Jetcarrier om at regningen skal betales..

Du må påberegne ca 1000,- i frakt/fortolling for spilleren, og i tillegg må du selvsagt betale moms på spilleren. Totalt sett bør du havne under 5000,- inkl. alt for spilleren. I tillegg må du skaffe deg en strømomformer.

Som jeg har sagt tidligere, jeg er kjempefornøyd med spilleren min, og synes den er et kjempekjøp. Men det skal sies at dette fortsatt er et risiko-prosjekt, ingen vet hva som skjer til slutt i formatkrigen, og dersom det skulle skje noe med spilleren så kan det bli dyrt å få den reparert (om det i det hele tatt lar seg gjøre)..

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, akkurat som vanlige DVD spillere altså.

"PAL" spillere støtter både PAL og NTSC, mens "NTSC" spillere kun støtter dette.
    Heia Europa:-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Den støtter IKKE PAL da det er en sone 1 dvd spiller, kun NTSC på den gitt. Sonefri NTSC tar den selvfølgelig
    Merkelig at ikke sone 1 spillere skal kunne spille PAL, det er jo helt idioti og ikke bygge inn muligheten. Det koster jo tross alt ingenting ekstra, men amerikanere er sære folk.. sukk..

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, det er ikke bare når det gjelder DVD at amerikanerene knapt nok vet at det finnes noe på den andre siden av Atlanteren bortsett fra terrorister= muslimer.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt du trenger å gjøre er å registrere deg på Jetcarrier.com, der vil du få en adresse som du kan registrere på f.eks. Amazon.com. Bestill spilleren, send den til den oppgitte adressen, registrer pakken hos Jetcarrier.com og så er det bare å vente på at du får melding ifra Jetcarrier om at regningen skal betales...
    Bestilte min Toshiba-spiller gjennom Amazon, forøvrig første gangen jeg har brukt både Amazon og Jetcarrier. Så når varen er bestilt til jetcarrieradressen, og du har booket transport (via air) på Jetcarrier og sendt dokumentasjon på ordren, så er det bare å vente på melding om forsendelse og faktura for frakt? (For spilleren og filmene er jo allerede betalt med kredittkort til Amazon...?)

Forøvrig ble min ordre del opp i tre (1 film, 2 filmer og spilleren), men ifølge Amazon skulle ikke det innebære noen ekstra kostnader for min del. Bare håper at Jetcarrier samler opp og videresender i en pakke da.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    110-220v Adapter til HD-AX1:

maa det vaere av stor type jfr den fra Claes Olsson (300vA) eller kan en bruke hva som helst av slike adaptere? Ser jo paa Claes at de har tre stykker hhv 20VA,110VA og 300VA og priser varierer fra 270-1000 kroner. Hva skal en bruke?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Bestilte min Toshiba-spiller gjennom Amazon, forøvrig første gangen jeg har brukt både Amazon og Jetcarrier. Så når varen er bestilt til jetcarrieradressen, og du har booket transport (via air) på Jetcarrier og sendt dokumentasjon på ordren, så er det bare å vente på melding om forsendelse og faktura for frakt? (For spilleren og filmene er jo allerede betalt med kredittkort til Amazon...?)

Forøvrig ble min ordre del opp i tre (1 film, 2 filmer og spilleren), men ifølge Amazon skulle ikke det innebære noen ekstra kostnader for min del. Bare håper at Jetcarrier samler opp og videresender i en pakke da.
    Yup.. Virker som om du har husket alt.

Men, de filmene kommer til å koste deg litt ekstra. Det lønner seg *ikke* å bestille filmer via Jetcarier adressen. Send bestandig filmer 1 og 1 (og under 200,- grensen), så sparer du penger.. Amazon tar en del i frakt for hver film til Norge, men det lønner seg uansett i forhold til å betale moms og gebyr for hver enkelt film..

Når Amazon splitter pakken, så vil Jetcarrier registrere dette som 3 forskjellige pakker. Da vil de ta et ompakningsgebyr, og de vil prise det etter volumet på pakken. Så du må nok regne med noen hundrelapper ekstra pga. det der, men det er fort gjort å gjøre den feilen. Holdt nesten på å gjøre det samme selv..

Mulig at du kan ta kontakt med Jetcarrier og høre om de har mulighet til å returnere de 2 filmene til Amazon, evt. om de har mulighet til å pakke dem ut og legge dem ilag med spilleren i samme pakning (de må da åpne pakken)..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    110-220v Adapter til HD-AX1:

maa det vaere av stor type jfr den fra Claes Olsson (300vA) eller kan en bruke hva som helst av slike adaptere? Ser jo paa Claes at de har tre stykker hhv 20VA,110VA og 300VA og priser varierer fra 270-1000 kroner. Hva skal en bruke?
    Jeg kjøpte 110VA.. Har fungert helt fint for meg iallefall..

Burde holde lenge.. I manulen står det at den bruker 90W.. 90W=90VA, eller er jeg helt på jordet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yup.. Virker som om du har husket alt.

Men, de filmene kommer til å koste deg litt ekstra. Det lønner seg *ikke* å bestille filmer via Jetcarier adressen. Send bestandig filmer 1 og 1 (og under 200,- grensen), så sparer du penger.. Amazon tar en del i frakt for hver film til Norge, men det lønner seg uansett i forhold til å betale moms og gebyr for hver enkelt film..

Når Amazon splitter pakken, så vil Jetcarrier registrere dette som 3 forskjellige pakker. Da vil de ta et ompakningsgebyr, og de vil prise det etter volumet på pakken. Så du må nok regne med noen hundrelapper ekstra pga. det der, men det er fort gjort å gjøre den feilen. Holdt nesten på å gjøre det samme selv..

Mulig at du kan ta kontakt med Jetcarrier og høre om de har mulighet til å returnere de 2 filmene til Amazon, evt. om de har mulighet til å pakke dem ut og legge dem ilag med spilleren i samme pakning (de må da åpne pakken)..
    De hundrelappene der "blåser" jeg litt i, en viktig og god førsteerfaring er dette uansett. Tenkte det var greit å bestille et par filmer med spilleren, men pytt pytt..... ;-)

Da er det bare å avvente nærmere beskjed fra Jetcarrier (dagene blir lengre nå......)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte 110VA.. Har fungert helt fint for meg iallefall..

Burde holde lenge.. I manulen står det at den bruker 90W.. 90W=90VA, eller er jeg helt på jordet?
    Dersom ingen har noen invendinger, gaar jeg for en 110VA. Har nettopp gatt til innkjop av HD-XA1 via Jetcarrier, og pakka venter paa postkontoret hjemme. Er i syden naa, men skal hente den ut paa onsdag. Gikk for ovrig veldig raskt med jetcarrier. Spent paa totalprisen. Kjopte filmen Constantine som forste HDDVD-tittel i samlingen.

Fulgte det med noen HDDVD-demoplate til Tosh'n, tklev?

Gleder meg i allefall hemningslost til aa koble den til
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    Ja, det koster ekstra. PAL krever mer videominne. Mange "brente" seg med billigere bærbare DVD spillere kjøpt i USA. Sellom det var mulig å modifisere de i regionfrie men på grunn av overnevnte - kunne de likevel ikke å avspille PAL plater...
    `
    Naa ble det vel sagt fra Toshiba at de spillerne som slippes for det europeiske marked vil vaere noyaktig de samme som for USA, men med PAL sone 2, selvsagt. Slik jeg forsto det, skulle innmaten vaere den samme i spillerne. Med 1 Giga RAM skulle det vel ogsa holde for PAL...? Regner med det er av helt andre grunner at USA-spillerne ikke tar PAL...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På grunn av en tråd på AVS: In PAL Land, HD-DVD is 25p, Blu-ray is 24p som startet i April ser det ut som om PAL 25fps "speed up" ikke vil bli et tema i fremtiden.
    Utdrag fra post 500/juli>:

Ah yes, thanks to Dennis on bringing attention to this subject. It certainly motivated me and my team to push harder than before once we saw the consensus here.
    I am pleased to report that ALL studio canal titles in HD DVD will be encoded at 24p. Output on the Toshiba player will be at 60 (until such time someone else produces a 24p,etc player).

I think the optimism is warranted this time.
    It seems as though Warners will be going 24p for HD-DVD in Europe according to Cjplay:

I don't know how deep my throat is, but I do know that several comps for NA discs are getting reused at Warner for traditionally PAL regions. This is a big money saver to them considering the weeks it takes to get a really good HD encode. I've not received any requests for comps for European discs other than the occasional textless 24p flagged for 60i version. Sorry for the sly implications, but sometimes NDA's are sly and can be used against the employees that just want good content on the market and knowledge in the same market.
    CJPlay

Also, MS has influenced Studio Canal (a Euro firm) to use 24p. North American majors who are close to MS will also go the 24p route I believe, hopefully through similar persuasion. Also, it works out cheaper just to re-use 24p transfers rather than create a new 25p one. Once the majors realize that (they already do I believe) then 25p will be banished (for 24p content that is).

Unlike DVD, I believe this Blu-ray and HD-DVD generation will break the 24p/25p old style paradigm.

I am very confident that is how things will pan out. There is always the chance things could go pear-shaped, however, I think that is unlikely.
    Dennis.
    .........
    I believe the thinking is the if anyone was to use 4% speedup then it would be the Euro firm Studio Canal (since 25p/50Hz in PAL regions is the historic precedent). I believe initially Studio Canal were going down the 25p road (my interpretation reading between the lines for certain sspears posts). So it is huge news that MS and Studio Canal have agreed to change from 25p to 24p for Euroville.

Cjplay gave sly hints that Warners will go 24p in PAL lands. American studios (especially ones aligned with MS) are now very much likely to see and follow what Studio Canal has done. On the HD-DVD side Studio Canal lead will be followed I believe.

We already know that on the Blu-ray side 24p has always been the go worldwide from the start. That was very forward thinking of them, a good decision.

I wouldn't be worried now . I believe both sides now see the logic of 24p worldwide. It will happen, 4% speedup distortion is now in the rear-view mirror (thankfully).

Dennis.
    :-D

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •