HD DVD spiller bestilt.. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 168
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    I Ultimate AV sin test av Samsung BR skrev de noe om signalbehandlingen, nemlig at den sannsynligvis går innom 1080i60, så en skal ikke se bort fra at den ikke yter orignalsignalet rettferdighet.
    Oi, ganske mange "ikke" i den setningen, blir litt surrete av sånt jeg. Det du mener er at den (kanskje) ikke yter originalsingalet rettferdighet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt dette her.. Håper noen kan forklare.

Er ikke filmen encodet med 1080p på BR-disken. Hvorfor skal da Toshiba spilleren gå fra 1080p til 1080i til 540p og tilslutt tilbake til 1080p?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sanama
    Jeg skjønner ikke helt dette her.. Håper noen kan forklare.

Er ikke filmen encodet med 1080p på BR-disken. Hvorfor skal da Toshiba spilleren gå fra 1080p til 1080i til 540p og tilslutt tilbake til 1080p?
    Nåh.. Det er Samsungen som gjør dette.. Toshibaen nøyer seg med å sende signalet ut i 1080i60hz, og overlater til TV/prosjektør å utføre evt. omforming til "riktig" oppløsning/frekvens. 1080i inneholder all bildeinformasjonen som er nødvendig, men krever gode kretser i prosjektøren for å kunne vises i all informasjonen, de fleste må gå via 540p->1080p.
    (Dvs. 1920x1080i->1920x540p->????x????(prosjektorens oppløsning..)

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Nåh.. Det er Samsungen som gjør dette.. Toshibaen nøyer seg med å sende signalet ut i 1080i60hz, og overlater til TV/prosjektør å utføre evt. omforming til "riktig" oppløsning/frekvens. 1080i inneholder all bildeinformasjonen som er nødvendig, men krever gode kretser i prosjektøren for å kunne vises i all informasjonen, de fleste må gå via 540p->1080p.
    (Dvs. 1920x1080i->1920x540p->????x????(prosjektorens oppløsning..)
    Det stemmer. Samsung sin BR går sannsynligvis fra 1080p24 (som er lagret på platen) via en eller annen form for 1080i og så tilbake til 1080p. Det er i hvert fall flere testere som er innom dette tema'et. Grunnen er nok måten den er konstruert på, hvor pris har vært den viktigste faktoren. Både Sony og Pioneer sine spillere blir vesentlig dyrere, så en kan nesten regne med at de holder signalet så rent som mulig. Det vil tiden vise.

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Revet med..

Jeg ble litt revet med i denne tråden.

Er i USA for tiden å lurer på om jeg skal putte en Toshiba HD-A1 i veska på vei hjem neste uke.

Er det 220V/120V adapter fra Claes Olson som er tingen? eller har noen noe andre tips?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pondusQ
    Jeg ble litt revet med i denne tråden.

Er i USA for tiden å lurer på om jeg skal putte en Toshiba HD-A1 i veska på vei hjem neste uke.

Er det 220V/120V adapter fra Claes Olson som er tingen? eller har noen noe andre tips?
    Tja, det er jo noen kroner å spare på å kjøpe den i statene. Det er vel noen regler for hvor mye du kan ta med deg momsfritt (?), men mener det ligger over prisen på en HD DVD spiller (5-6000?). Den adapteren til Claes Olson gjør iallefall nytten for meg, finnes helt sikkert billigere løsninger, men jeg har iallefall brukt denne selv..

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er Clas Ohlson som er tingen!

Kjør på!

PS:
    Du får vel ikke med deg én spiller til...? ;-) :-o
    Får vel to stykker for under 6000,-

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mer man leser jo mer forvirret ..... ... å litt mer hekta

Sitter å surfer på priser på Toshiba HD-A1 også dukker også en modell til opp HD-XA1. Første koster ca 500$ og den andre 700-800$

Jeg har sett litt og det ser ut til at XA1 har nettverk ,usb og rs232.

Noen som har noe formening om dette? Det er jo rimelig stor prisforskjell.

http://www.tacp.toshiba.com/dvd/product.asp?model=hd-a1

http://www.tacp.toshiba.com/dvd/prod...p?model=hd-xa1

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pondusQ
    Jo mer man leser jo mer forvirret ..... ... å litt mer hekta

Sitter å surfer på priser på Toshiba HD-A1 også dukker også en modell til opp HD-XA1. Første koster ca 500$ og den andre 700-800$

Jeg har sett litt og det ser ut til at XA1 har nettverk ,usb og rs232.

Noen som har noe formening om dette? Det er jo rimelig stor prisforskjell.

http://www.tacp.toshiba.com/dvd/product.asp?model=hd-a1

http://www.tacp.toshiba.com/dvd/prod...p?model=hd-xa1
    Nettverk og USB har dem begge.. Forskjellen på de 2 spillerne er hovedsaklig design/chassis, samt RS232 port som du nevner (noe få her på forumet benytter seg av?). I tillegg har vel XA1 en selv-lysende fjernkontroll, det er vel denne funksjonen *jeg* evt. ville ha vurdert å betale litt ekstra for.. ekstremt irriterende å måtte slå på lys for å finne frem på knappene.. (Men har du en programerbar fjernkontroll så er det jo lett å flytte over de viktigste funksjonene til den.)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for raske svar:-D

Det blir nok en HD-A1 da.

Men jeg rekker ikke å handle på postordre nå.Da kommer den på ca 550$ hos Bestbuy med tax inkludert.
    Får samme for 460$ på Amazon men da med 5-9 dagers levering.

Jeg får se om fornuften tar overhånd, skal tilbake til USA i slutten av September så da rekker jeg å få med meg en hjem da til mørke og kalde høstkvelder.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går bra! Er veldig hekta selv, men jeg er veldig glad i nye ting også da.. Bare husk på at du invisterer i noe risikabelt hvis du kjøper spilleren, det er tross alt en førstegenerasjons-spiller.. Selv har jeg ikke opplevd noen problemer med den, men det er nok av andre som har rapportert om mer eller mindre alvorlige problemer med den. Hvis du skal tilbake i september, og uansett ikke er helt hekta allerede så er det nok lurere å vente..

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er som en ny duppedings
    Takker for hintet.
    Det er kansje lurt å vente til September ja, Jeg har allerede handlet meg en ny GPS her borte så jeg kan jo leke med den frem til neste tur.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på forskerkonferanse i Atlanta og ble inspirert av ditt innlegg Pondusq, har nettopp vært ute og kjøpt - fikk en for 449 pluss skatt (som jeg vel får igjen på flyplassen) - så selv med taxi mellom hotellet og Best Buy Midtown ble det jo godt under 3000 kr. Får bare håpe at filmutvalget kommer seg.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Er på forskerkonferanse i Atlanta og ble inspirert av ditt innlegg Pondusq, har nettopp vært ute og kjøpt - fikk en for 449 pluss skatt (som jeg vel får igjen på flyplassen) - så selv med taxi mellom hotellet og Best Buy Midtown ble det jo godt under 3000 kr. Får bare håpe at filmutvalget kommer seg.
    Ja, det er ikke allverdens til filmutvalg å snakke om enda, og det kommer nok til å ta en stund før en kan regne med å få de virkelig store titlene tilgjengelig samtidig som de slippes på DVD.. Men.. Jeg koser meg litt med å se opp igjen gamle godbiter med bedre bilde og bra lyd, kjekt å ha en unskyldning for å gjøre det også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette var morsomt!

Da har jeg prøvd min HD-A1 og bildet var overraskende bra - har lest om 10-15% forbedring sammeliknet med DVD, men på 106 tommers lerret er det snakk om noe mye mer og annerledes enn marginale forbedringer - kjempegøy! Filmen (ATL) må jeg nok se om igjen siden fokuset på bildekvalitet gjorde det vanskelig å følge handlingen - men det "problemet" forsvinner vel etterhvert. Nå venter jeg bare på at Canal Digital får fortgang med den nye dekoderne slik at det går an å se noe annet enn nyheter på TV.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Da har jeg prøvd min HD-A1 og bildet var overraskende bra - har lest om 10-15% forbedring sammeliknet med DVD, men på 106 tommers lerret er det snakk om noe mye mer og annerledes enn marginale forbedringer - kjempegøy! Filmen (ATL) må jeg nok se om igjen siden fokuset på bildekvalitet gjorde det vanskelig å følge handlingen - men det "problemet" forsvinner vel etterhvert. Nå venter jeg bare på at Canal Digital får fortgang med den nye dekoderne slik at det går an å se noe annet enn nyheter på TV.
    Hmm, jeg også så ATL ganske nylig. Og jeg hadde lest at den hadde så bra bilde, men jeg må innrømme at jeg på flere plasser lar merke til (spesielt i begynnelse av filmen) at det virket som om den slet litt med gress og raske panoreringer. Litt vanskelig å si om det er filmen som er årsaken, eller om det er 1080i kretsen i prosjektøren min som sliter, men har ikke sett noe tilsvarende på andre filmer. Det er jo tross alt "bare" 15GB tilgjengelig til filmen, så det kan jo være at dem måtte ta det litt med ro med bitraten..

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til dere som har en HD-A1. Spiller den kun DVD sone 1 eller er det mulig å gjøre den sonefri.

Støtter den pal også eller bare ntsc?

mvh

Morten

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    til dere som har en HD-A1. Spiller den kun DVD sone 1 eller er det mulig å gjøre den sonefri.

Støtter den pal også eller bare ntsc?

mvh

Morten
    Kun NTSC og sone 1/0

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Kun NTSC og sone 1/0

"The HD-DVD side of the player is already region free! What joy. But you clicked on the link wanting to see a hack. So here it goes.

Inside the unit the firmware is on a USB daughter card attached near the back of the unit. You can read it by plugging its standard 9-pin connector into a motherboard. When analyzing the contents, Red Hat Linux is found on the card. Here's more info:

http://geekswithblogs.net/lorint/arc.../21/75795.aspx "

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil link kanskje? Jeg finner ikke noe ang. sonemodifisering der.

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •