HD DVD spiller bestilt.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 168
    Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Blir nok en pioneer på meg. Men spørsmålet er om man skal ha en i mellomtiden. Eller om man har tid til å vente på julenisse.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger en bra test av Samsung sin Blu-ray på Ultimate AV: www.ultimateavmag.com

Jeg ville nok ikke regnet med noen lansering av noen Blu-ray spillere i Norge i 2006.Jeg tror PS3 blir den første spilleren på det norske markedet og så kommer de stasjonære spillerne i begynnelsen av 2007. Det blir spennende å se om Blu-ray har sone-system, hvis dette ikke er tilfellet kan det i hvert fall virke som om vi får litt filmer å velge i til lanseringen (USA import). HD-DVD har ikke noe sone system pr. dags dato (edit: bortsett fra på vanlig DVD-avspilling da...).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD dvd fra US

..men leser de PAL skiver (standard dvd), disse maskinene som selges i US?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo
    ..men leser de PAL skiver (standard dvd), disse maskinene som selges i US?
    Jeg TROR de takler PAL (det kan sikkert noen andre gi deg 100% svar på), men de er begrenset til sone1 DVD'er. Jeg vet ikke om det finnes sone-mod til disse.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg TROR de takler PAL (det kan sikkert noen andre gi deg 100% svar på), men de er begrenset til sone1 DVD'er. Jeg vet ikke om det finnes sone-mod til disse.
    Toshiba's HD spiller spiller ikke dvd+r, ikke PAL.
    Sukk.
    Det er kun sone 1 på dvd.

Har ikke funnet noe hack så langt

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Info

Hej!

Vi får in en blu-ray spelare idag, men den är tyvärr såld.
    Vi får in nya toshiba och blu-ray om ca 2 veckor.

MVH/Best regards
    DVDirect
    Besöksadress: Tjärhovsg 54
    08/6000973-4
    Öppettider
    Månd-Fred 12.00-18.00
    Lörd 12.00-15.00
    www.dvdirect.net

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT, men siden det er min tråd så sier vi det er greit: Serenity er mottatt.. Spiller ligger og "godgjør" seg til fortolling/utsending av Jetcarrier..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    ... Det er kun snakk om planlegging, så går ting som smurt(slå på spiller, sett i plata, skru på prosjektør, finn frem snop. og wips så er alt på plass samtidig, forhåpentligvis!) ...
    Mulig problem med å starte HD-DVD før projektor blir HDCP og handshake mellom enhetene. Velkommen til den nye "brukervennlige" fremtiden.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    Mulig problem med å starte HD-DVD før projektor blir HDCP og handshake mellom enhetene. Velkommen til den nye "brukervennlige" fremtiden.
    Min erfaring er at det oftere bydd på problemer å starte PJ før spiller enn motsatt.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modedit. Fire siste innlegg slettet. Dette er en teknisk tråd. Produkt og prisjakt tas der det hører hjemme, i en høflig tone.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    javel unnskyld utbruddet er bare så Jævlig varmt..

Produsent repr. Ingen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ventet på Pioneer og Bluray, Toshibas HD-DVD spiller er ikke verd pengene og kommer aldri til å gi ut 1080p som ligger på HD-DVD platene.
    Det er en grunn til at de seriøse merkene venter med lanseringen til de er sikre på at spilleren holder mål, og de leverer den så den er klar for 1080p formatet og ikke har max oppløsning på 720p

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingen
    Jeg hadde ventet på Pioneer og Bluray, Toshibas HD-DVD spiller er ikke verd pengene og kommer aldri til å gi ut 1080p som ligger på HD-DVD platene.
    Det er en grunn til at de seriøse merkene venter med lanseringen til de er sikre på at spilleren holder mål, og de leverer den så den er klar for 1080p formatet og ikke har max oppløsning på 720p
    Jeg synes da at min Toshiba er verdt pengene Og den gir da 1080i ut på bildesiden.

Forøvrig så slipper Toshiba en HD-DVD recorder i Japan i disse dagene og den har da fått 1080p ut

Neste generasjon av HD-DVD spillerene er jeg ganske sikker på at får 1080p ut alle sammen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingen
    Litt vanskelig situasjon, sitter du på en fet scaler til 35000,-, så er jo faktisk 1080i å foretrekke fremfor 1080p.. Så.. skjønner ikke helt det argumentet ifra *din* side..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vanskelig situasjon, sitter du på en fet scaler til 35000,-, så er jo faktisk 1080i å foretrekke fremfor 1080p.. Så.. skjønner ikke helt det argumentet ifra *din* side..
    Selv om en sitter på en ûber video prosessor er 1080i aldri å fortrekke om materialet er lagret 1080p på platen slik det er med Blu-ray og HD-DVD...

Uansett, jeg mener også at Toshiba sin spiller er verd pengene. Den gir overlegen bildekvalitet kontra DVD. Prisen og også god. Det har aldri ridligere vært lansert ny videoteknologi med en så lav prislapp (noen som husker DVD eller VHS prisene?). Så lenge en er klar over at det vil være forholdsvis store forskjeller mellom 1. generasjon og 2. generasjon synes jeg det er helt greit å bruke $500+ på en Toshiba. Dessuten må en selvfølgelig være forberedt på at HD-DVD vil opphøre å eksistere... Det samme kan sies om Blu-ray, men der ville jeg nok ventet med å kjøpe en spiller til Sony og Pioneer har lansert sine. Testen av Samsung sin Blu-ray på Ultimate AV har noen gode innspill på dette - blant annet er det en "defekt" i videobehandlingen til Samsung sin første batch av spillere.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blant annet er det en "defekt" i videobehandlingen til Samsung sin første batch av spillere.
    Den "defekten" er nå rettet og det har dukket opp noen tester på nettet og desverre for Blu Ray så er det svært liten forberedelse og se. Men nå sies det at Warner skal slippe sine neste Blu filmer med VC1 i stedet for Mpeg2 så da får vi vel se om det hjelper

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om en sitter på en ûber video prosessor er 1080i aldri å fortrekke om materialet er lagret 1080p på platen slik det er med Blu-ray og HD-DVD...
    Feil.. 1080p24hz vs 1080i60hz=identisk bilde med inverse telecine..

Produsent repr. Ingen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at ikke alle her sitter med en scaler til 35000,- og kanskje ønsker å kjøre 1080p til projectoren, dette var bare en anbefaling og synspunkt fra min side ingenting å gire seg opp over.

Jeg synes at når du kjøper en spiller til et nytt format så bør den støtte det formatet fullt ut.
    Jeg har spilleren ene og alene for testing, hvis du skal ha en spiller for vanlig hjemmebruk hadde jeg ventet på neste generasjon toshiba hvis de overlever.
    Har faktisk større tro på Bluray fortsatt, Samsungen regner jeg ikke med siden Samsung stort sett lager bingoprodukter og bruker samme chippen som Toshiba og dermed utelukker 1080p.

Men som sagt tidligere dette er stort sett mine meninger og svært få fakta

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil.. 1080p24hz vs 1080i60hz=identisk bilde med inverse telecine..
    Dette vet jeg da godt. Mitt argument er bare at 1080p24 likevel er å fortrekke ettersom dette krever mindre bildebehandling. Så slipper du i tillegg å bruke 35K på en videoprosessor. Det må da kunne kalles en fordel, eller?

Dessuten vil jeg påstå at 1080p24 kanskje også kan være en anelse bedre (mer, en anelse), i hvert fall i teorien. Dess mer prosessering, dess mer sjanse for feil. Dette gjelder også i prosessen fra 1080p24 -> 1080i60 -> 1080p24. Dette kan introdusere små feil som en ikke vil få hvis en spiller av 1080p24 direkte. Uansett, dette blir kanskje litt OT.

Det er liten tvil om at Toshiba sine HD-DVD spillere på en måte er litt uferdige. Det er helt klart ikke produkter for massene, men for entusiasten kan det jo gi en forsmak på HD. Det koster alltid å være tidlig ute, og da tenker jeg ikke bare på prisen, men også på features, brukervennlighet, etc.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette vet jeg da godt. Mitt argument er bare at 1080p24 likevel er å fortrekke ettersom dette krever mindre bildebehandling. Så slipper du i tillegg å bruke 35K på en videoprosessor. Det må da kunne kalles en fordel, eller?
    Nja.. Det er her jeg er litt usikker, og det er også derfor jeg vurderer å investere i en videoprosessor. 1080i60hz vil gi maksimalt bilde ifra både video og filmkilder, mens 1080p24 vil få problemer med å gjengi 1080i60hz.. Så rent logisk sett så vil 1080i kunne gjengi en større del av originalmaterialet enn 1080p24.. Dersom 1080p60 blir brukt derimot, så er jo ikke dette noe argument.. Men jeg vet ikke hvor mange apperater som støtter 60hz 1080p?

(Du "klarer" deg vel også med en prosessor til 20 lapper også da, selv om det fortsatt er mye penger.. Det som bekymret meg litt var at Vantagen sliter litt med video-basert materiale, håper de kan få rettet påd et..)

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •