Når kommer hddvd til norge ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med 1080p på HD-DVD, kan en begynne å spørre seg hvorfor så mange ønsker ekstern scaler til 20-40000kr...

Slike priser på video scalere skal vanskelig forsvares da.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Med 1080p på HD-DVD, kan en begynne å spørre seg hvorfor så mange ønsker ekstern scaler til 20-40000kr...

Slike priser på video scalere skal vanskelig forsvares da.
    Hvorfor det? Den scaleren som sitter i HD DVD spilleren vil uansett ikke gjøre en like god job som en ekstern scaler.. Så med mindre du har en 1080p prosjektør (noe de aller-aller færreste har), så vil det fortsatt være mange fordeler med en ekstern scaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis HD DVDen mater ut 1080P er det jo ikke behov for noen scaler. Verken inni eller utenfor HD-DVD-spilleren. Scaler inni HD-DVD-spilleren vil kun være nødvendig hvis signalet skal nedskaleres til f.eks. å passe eldre projektorer/tv-er.

Derfor er det toillbaill å kjøpe scaler til masse penger nå. Da kan man heller kjøpe hele DVD-samlingen sin omigjen på HD-DVD format.. hehe..

Regner med at folk kjøper dyre scalere for å skalere opp og ikke ned..

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg vet ikke om mange med 1080p projektor/TV, så nedscalering er fortsatt aktuelt vil jeg tro.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eivind_
    Hvis HD DVDen mater ut 1080P er det jo ikke behov for noen scaler. Verken inni eller utenfor HD-DVD-spilleren. Scaler inni HD-DVD-spilleren vil kun være nødvendig hvis signalet skal nedskaleres til f.eks. å passe eldre projektorer/tv-er.

Derfor er det toillbaill å kjøpe scaler til masse penger nå. Da kan man heller kjøpe hele DVD-samlingen sin omigjen på HD-DVD format.. hehe..

Regner med at folk kjøper dyre scalere for å skalere opp og ikke ned..
    Feil tråd å diskutere årsaken til at folk kjøper scaler, men det er fortsatt slik at *alle* skaleringsprosessor, uansett om du skalerer opp eller ned er viktig. Jeg har 1280x720prosjektør, og ønsker best mulig bilde på den ifra alle kildene mine. En scaler vil hjelpe på dette også ifra en HD DVD spiller.

Det er jo utallige andre årsaker til at det å ha en videoprosessor/switch kan være en verdifull investering, men det hører ikke til i denne tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argumentet mitt var igrunn egentlig det at når man skal skalere opp skal man generere data som ikke er der i utgangspunktet med hjelp av diverse matematiske interpoleringsmetoder, men når du skalerer ned trenger man ikke å lage noe som ikke er der fra før.

Jeg ressonnerer derfor at en nedskalering ikke er like krevende som en oppskalering, selv om man også her må "regne om" piksel for piksel, og dermed at man kanskje kan klare seg fint med det som sitter standard inne i div. komponenter.

Tar jeg feil?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om man får seg både 1080p spiller med 1080p media og en 1080p kapabel TV/projektor, vil man vel i ganske lang tid fremover ha behov for å skalere opp både DVD og SD TV.

I tillegg vil en videoprosessor ofte la deg gjøre andre ting, som å midtplassere og skalere bildet slik at det passer skjermen perfekt (det er ofte et par cm. for mye Overscan og/eller forskyvning fra kilden), og fungere som en audio/video hub.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser vi muligens har en insider her, godt! Da kan man spørre; hvor mange forventes å komme det første halve året til Norge? Vil Toshiba fortsette sin massive subsidiering "offshore"?
    Vil neste generasjon spillere lanseres samtidig med statene? Er det noen bedring på softwarefronten? Vil flere gi ut filmer på HD-DVD (fox etc??).

Mvh

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Ser vi muligens har en insider her, godt! Da kan man spørre; hvor mange forventes å komme det første halve året til Norge? Vil Toshiba fortsette sin massive subsidiering "offshore"?
    Jeg tror ikke Toshiba har noen intensjoner om å fortsette massiv subsidiering av spillerne sine. Det er nok kanskje hovedgrunnen til at det er såpass beskjedent med spillere på markedet. Det er ingen som sitter på sikre tall, men det antydes tundt 30.000 spillere til nå - flere måneder etter lansering. Det er egentlig ikke særlig imponerende. Dette tyder på at Toshiba går forsiktig frem, de vil ikke risikere å bruke for mye penger på et prosjekt som det ikke er sikkert de lykkes med. En vil kanskje se en beskjeden lansering av spillerne i Europa også, men jeg tror ikke det blir det helt store antallet.

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Vil neste generasjon spillere lanseres samtidig med statene? Er det noen bedring på softwarefronten? Vil flere gi ut filmer på HD-DVD (fox etc??).
    Det finnes flere firmware oppgraderinger til spillerne allerede. Disse sies å fikse forskjellige bugs samt noe forbedret hastighet på avspillerne. Det snakkes ikke høyt om noen neste generasjon enda. De er nok sikkert på tegnebordet, men vi vil nok ikke se noen nye spillere fra Toshiba i 2006. De en kan forvente på nyere modeller er støtte for 1080p ut fra spilleren samt bedre støtte for nye surround formater. For øyeblikket støtter spilleren kun DD True HD i 2 kanaler.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •