Lydstandarder på HD.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry

jævla bra,har kjøpt meg en marantz sr9600 til 35 lapper og vurderer en hd spiller så får jeg kansje ikke utnyttet lyden!!!

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge den kan ta imot lyd via HDMI 1.1 så skal de aller fleste spillere klare å utføre "utpakkingen" av lyden, og sende den ukomprimert til receiveren din. Tror ikke du skal være så veldig bekymret..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Det jeg har lest er at dersom spilleren dekoder signalene, så kan det dekodede PCM Multikanal-signalet sendes ut via HDMI 1.1 og spilles av på receiver med HDMI 1.1. Men jeg tror allikevel receiveren måtte ha støtte for formatene (men ikke behøve å kunne dekode) (?).
    Så lenge receiveren støtter HDMI 1.1 (og kan ta imot lyd via HDMI, ikke kun utføre HDMI switching), så skal den også klare å dekode ukomprimert multikanal PCM.

F.eks. Toshiba sine HD DVD spillere klarer å dekode Dolby Digital Plus og Dolby Digital TrueHD og pakke dette ut til ukomprimert PCM. Så med eksempelet Toshiba HD DVD og en receiver som støtter HDMI 1.1, så kan du i praksis få maksimalt utbytte at Dolby Digital Plus, og True HD. Skal du derimot bruke DTS sine forbedrede systemer, så støter ikke Toshiba spilleren det (iallefall ikke enda), det er ikke helt utenkelig at en ny firmware kan fikse dette også..

Så er det visst forskjell på DD+ og Dolby True HD (og samme med to DTS standarder) der den ene er komprimert og den andre lossless, og dette skulle visst også ha noe å si for hva som kan overføre hva (og hva som kan behandle hva).
    Nei, det eneste som er avgjørende er hva spilleren klarer å pakke ut. Så lenge spilleren klarer å pakke ut/dekode signalet *og* klarer å sende ut dette som ukomprimert multikanals PCM, så er alt du behøver en HDMI 1.1 receiver i andre enden.

Til sist har jeg også da lest at for å overføre lossless formatene 'as-is' til en receiver som så skal dekode dem, så må både kilde og receiver ha HDMI 1.3 (og selvsagt receiver ha dekoder for formatene). *Puh!*
    Dette er helt korrekt.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

takk nå ble jeg nervøs

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    takk nå ble jeg nervøs
    Skulle du derimot velge å satse på Blueray så er saken en helt annen, den leiren har valgt å *ikke* implementere dekoding av de nye lydstandardene i spilleren. Så selv om du nå får plater som støtter DTS Master Audio så vil kun et fåtall klare å dra nytte av dette.. Ingen Blueray spillere har for tiden HDMI 1.3, og ingen klarer å dekode lyden.. Kjempesmart, eller hva?

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=720425

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •