Ikke stående ovasjoner for Blu-ray i USA (heller)...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikke stående ovasjoner for Blu-ray i USA (heller)...

I noen dager nå har rapportene kommet angående Blue-ray og de er mildt sagt ikke spesielt gode...

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=690565

Kvaliteten på de blue-ray filmene som hittil er sluppet blir slaktet, og man spør seg om det beror på dårlig encoding fra Sony sin side, litt merkelig at de første titlene som bærer et format ikke er kvalitetsikret.

Det virker som om HD-DVD vil få et solid forsprang om ikke dette rettes opp.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lover ikke godt for verken BD eller HD-DVD, hvis formatene er bare marginalt bedre enn DVD og i tillegg har dette vanvittig strenge copyright beskyttelses opplegget der du bla. er avhengig av en internett linje og en router for i det hele tatt å få sett filmene dine, samt at både DVD-HD og BD hardware og software koster mer enn vanlig DVD så kan jeg ikke helt se at den vanlige mannen i gata går for hi-def formatene, ihvertfall ikke i første omgang. Det faktum at vi har to konkurerende formater gjør ikke ting noe særlig bedre, folk husker fortsatt VHS vs Betamax, eller minidisc vs dcs? eller all den negative fokusen som har vært om DAB vs FM nå den siste tiden.
    En ting er sikkert, jeg kommer ikke til å stå først i køen til elkjøp for å sikre meg neste generasjons dvdspiller...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å si det sånn, forskjellen mellom en HD-film (HD-DVD som jeg har sett) og DVD er som forskjellen mellom DVD og VHS. DVD fremstår som ganske dårlig når det blir direkte sammenlignet. sammreligne for eksempel serinity på HD-DVD mot samme film på DVD. Rått parti. software koster i USA det samme som DVD, så det er ingen prisforskjell å snake om. det som mangler er at nye filmer kommer samtidig på HD-DVD/Blu-ray og på DVD. Nå er det jo bare gammelt oppgulp
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine