Samsung har annonsert kombispiller for HD-DVD og Blue-Ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung har annonsert kombispiller for HD-DVD og Blue-Ray

Ser ut som Samsung har bestemt seg for å lansere en kombispiller for HD-DVD og Blue-Ray. Fant noen ord om det her: http://www.dingz.no/php/art.php?id=308599

Gøran

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Interessant lesing

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gleder meg til den kommer, da skal det handles.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe kombinert-spillere blir den nye trenden, slik at vi forbrukerer ikke tar mye skade av denne formatkrigen som ikke ser ut til å få en slutt.....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    gleder meg til den kommer, da skal det handles.
    Før du sender kredittkortnummeret ditt til Korea i ren gledesrus, bør du nok ta deg en iskald og langvarig dusj først. For selv om Samsungs talsperson anslår en salgsklar spiller allerede i slutten av året eller i begynnelsen av 2007, så vil dette være i Japan.
    Ser ut som vi må vente en god stund før disse begynner å dukke opp i Norge... :?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ser ut som vi må vente en god stund før disse begynner å dukke opp i Norge... :?

Er vel ingen krise det, mange sikler jo på 1080p TVene skal komme ned i pris til mer vennlig nivå :razz:

Uansett, this is the way to go. Ser jo hvor mange som satser på både DVD-Audio og SACD. Da har forbrukerne mange flere titler å velge mellom, og slipper å være nervøse for å ha valgt feil avspiller. Håper det kommer flere hybridløsninger etterhvert!

Tusen takk, Samsung, jeg har begynt å spare

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig litt rart at Samsung lanserer en kombispiller, da de jo har både ett og to bein relativt tungt plasseri i BD-leiren...:???:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele kombispilleren er "avblåst". De har aldri kommet med offisielle utspill om kombispillere. Står om det flere steder.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror likevel at vi får se kombispillere etterhvert.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette minner meg veldig om diskusjonene rundt SACD og DVD-Audio. Alle ser jo hva det endte med.....

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ikke minst DVD-R og DVD+R

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke trodd på noen rykter om en kombispiller enda. Jeg er sikker på at flere selskaper utvikler kombispillere, men før Sony gir tillatelse til å bruke Blu-Ray i slike spillere kommer de aldri til å bli lansert kommersielt. Sony har frem til nå sagt at de ikke vil gi noe dispensasjon fra dette, da de sannsynligvis regner med en rask død for HD-DVD. Hvorvidt dette stemmer eller ikke vil jo tiden vise...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg ville ikke trodd på noen rykter om en kombispiller enda. Jeg er sikker på at flere selskaper utvikler kombispillere, men før Sony gir tillatelse til å bruke Blu-Ray i slike spillere kommer de aldri til å bli lansert kommersielt. Sony har frem til nå sagt at de ikke vil gi noe dispensasjon fra dette, da de sannsynligvis regner med en rask død for HD-DVD. Hvorvidt dette stemmer eller ikke vil jo tiden vise...
    Med den farten som Sony nå holder så har nok flere av oss hatt både en og to
    HD-DVD spillere og er igang med den tredje!!???.Jeg er relativt forundret over den tiden Sony og BlueRay har brukt og bruker for å komme på banen.
    Stølen

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    HD-DVD spillere og er igang med den tredje!!???.Jeg er relativt forundret over den tiden Sony og BlueRay har brukt og bruker for å komme på banen.
    Stølen
    Du har delvis rett i dette. Stardige utsettelse får folk til å tenke - likevel vil du ikke heller vente litt på et produkt som faktisk fungerer skikkelig? Det kan en nesten ikke si om Toshiba sin HD-DVD spiller. Bra bilde, men mange irriterende småfeil... Den er difinitivt ikke en spiller for vanlige folk, selv om jeg gjerne skulle hatt en!

Ref. Les for eksempel Ultimate AV eller Widescreen Review sine tester av Toshiba HD-DVD. De er grundige og kommer inn på alle problemene spilleren sliter med.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Stølen
    Hvilken tid?

At Tosh som eneste produsent har rushet en hjemmekino-pc med hd-dvd-drev ut på markedet, for deretter å selge denne i et begrenset antall til en sterket subsidiert pris kan knapt kalles et stort forsprang.

BR-gruppen har tydelig valgt å vente med lanseringen til de har produkter tilgjengelig og det vil komme en massiv markedsføringsintroduksjon seinere i år. I god tid før den viktige julehandelen på det amerikanske markedet.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger HDMI 1.3 for å få overført de nye lydformatene. Spec for HDMI 1.3 ble ferdig 22. juni. Å slippe løs spillere før man har fått tid til å implementere dette er IMHO bare tull.

Og når det gjelder å komme først på markedet så har Bluray-opptagere vært i salg i over 3 år i Japan.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Man trenger HDMI 1.3 for å få overført de nye lydformatene. Spec for HDMI 1.3 ble ferdig 22. juni. Å slippe løs spillere før man har fått tid til å implementere dette er IMHO bare tull.

Og når det gjelder å komme først på markedet så har Bluray-opptagere vært i salg i over 3 år i Japan.
    Hvis man skal benytte seg av HDMI 1.3 mellom DVD spiller (Blue ray) og skjerm, da må vel også skjermen ha støtte for dette? Har bestilt PV600 som jeg regner med ikke har dette, hva går jeg evt. glipp av da?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Hvis man skal benytte seg av HDMI 1.3 mellom DVD spiller (Blue ray) og skjerm, da må vel også skjermen ha støtte for dette? Har bestilt PV600 som jeg regner med ikke har dette, hva går jeg evt. glipp av da?
    Jeg går ut ifra at det ikke er noe enormt behov for å få hd-lyd i høyttalerne på tv-skjermen?

-k

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg går ut ifra at det ikke er noe enormt behov for å få hd-lyd i høyttalerne på tv-skjermen?

-k
    Neida, men hva med bildedelen?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Alt" fokus på de nye HD-lydformatene går på at det skal gå gjennom HDMI 1.3. Greit nok det at kabelen overfører begge deler, men for de av oss med kinoopsett er jo dette en ulempe dersom den nye lyden kun går gjennom HDMI 1.3. og ikke gjennom optisk/coax. Da må en jo uansett rute både bilde og lyd gjennom en receiver (som switch) for så å sende bilde videre til PJ. HDMI-switching i receivere er jo ikke verdens mest pålitelige sak. Ikke mye vits i å kjøre en kabel fra spiller til PJ for å få lyden ut gjennom en PJ...:???:

Ender vel opp med å kjøre bildet rett fra spiller da, og la HD-DVD eller BlueRay kjøre "gamle" DD og DTS på lydsiden.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •