Samsung BD-1000 åpnet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung BD-1000 åpnet

Ser ut som noen polske karer har fått kloa i samsungs første blue-ray spiller allerede.

Artikkel hos IT-avisen

Ser ut som det er et gresk audio/video blad som har fått tak i den.
    De har sågar fått testet den med AMO 3 1080P og ny Crystallio!!

fra AVS forum

Skulle likt å hatt det oppsettet hjemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

bilder

Teksten er helt gresk da ops:

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fikk ikke til å vise 1080p. ellers så sier de at spilleren var en del raskere en Toshiba sin.. Nye HD lydformatene støttes ikke

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Spennende, men uten støtte for de nye lydformatene har den en vesentlig mangel da... Hvis den imidlertid støtter 1080p@60hz er jo for øvrig det veldig bra da, trodde i utgangspunktet at den kun støttet 1080i...

Uansett venter jeg uten tvil på enten Sonys egen BluRay eller Pioneer... Vil ikke svartmale Samsung for mye, men det er jo klart at Samsung som selskap ofte velger å kompromittere på kvalitet for å spare penger, og det vil jeg helst slippe på min nye HD-kilde!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som de kun hadde tilgang til 1080i materiale på BD plater, kan ikke se noe annen grunn for at den ikke skulle spille 1080p.

Lydstøtten er litt skuffende ja.

Er litt grønn her. Kan receivere som takler Dolby Digital ta i mot Dolby Digital HD?
    Eller tranger man en ny dekoder?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man bruker analog 5.1

nye receivere som pioneer AX4 ASi støtter Dolby Digital Plus over HDMI
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tør vi håpe på denne spilleren i norske butikker i September?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kermit
    Ser ut som noen polske karer har fått kloa i samsungs første blue-ray spiller allerede.

Artikkel hos IT-avisen

Ser ut som det er et gresk audio/video blad som har fått tak i den.
    De har sågar fått testet den med AMO 3 1080P og ny Crystallio!!

fra AVS forum

Skulle likt å hatt det oppsettet hjemme.
    Endelig en HD-kapabel platespiller som ikke ser ut som en hjemme-pc på innsiden.

Toshiba vs Blu-Ray => 0-1

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukermanualen for Samsungs BR-spiller:

http://www.samsung.com/support/produ...lu%5Fray%2Esec

Newcomer gekko4u sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Endelig en HD-kapabel platespiller som ikke ser ut som en hjemme-pc på innsiden.

Toshiba vs Blu-Ray => 0-1

ja det har jo VELDIG mye å si ... :???: :???:

syntes det ligna gansje mye på et hovedkort og en cpu på den jeg da ... bare fordi det ikke er vanlig ram brikker og en rom som passer i en pese ... har ikke mye å si akkurat

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Spennende, men uten støtte for de nye lydformatene har den en vesentlig mangel da... Hvis den imidlertid støtter 1080p@60hz er jo for øvrig det veldig bra da, trodde i utgangspunktet at den kun støttet 1080i...

Uansett venter jeg uten tvil på enten Sonys egen BluRay eller Pioneer... Vil ikke svartmale Samsung for mye, men det er jo klart at Samsung som selskap ofte velger å kompromittere på kvalitet for å spare penger, og det vil jeg helst slippe på min nye HD-kilde!
    Både Pioneer og Sony skal vistnok bruke Sigma Designs 8634 SoC (System on a Chip) krets som skal kunne håndtere det meste av lydformater med sine Dual 200 MHz Audio DSP'er dersom det aktiviseres med rett microcode:
    http://www.sigmadesigns.com/public/P...SMP8634_br.pdf

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=gekko4u]ja det har jo VELDIG mye å si ... :???: :???:

syntes det ligna gansje mye på et hovedkort og en cpu på den jeg da ... bare fordi det ikke er vanlig ram brikker og en rom som passer i en pese ... har ikke mye å si akkurat [QUOTE]

Tosh bruker nesten 2 min på oppstart, Samsung 20 sekunder...

Tosh har tydeligvis satset på en forneklet hjemme-pc løsning i sitt produkt, trolig for å forenkle utviklingen. Sier mye om seriøsiteteten IMO.

Uansett, hvorfor kjøpe HD-DVD når BR er rett rundt hjørnet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Toshiba spillerene har oppstartstid på 1+ minutt, så tyder det på at dem overhode ikke har forkusert eller brukt resurser på dette punktet under utviklingen. Dette passer jo bra inn med tanke på hvor viktig det var for dem å få spilleren raskt ut i markedet.

Ta f.eks. gamle Xboxen som på alle måter er en fullverdig pc. Denne har en oppstart på ca. 10 sekunder. Så det er fullt mulig med rask oppstart på pc komponenter.

Men husk at når vi ser på oppstartstid og andre finesser til de første spillerene, så er det hardwaren og ikke mediaformatet vi sammenligner.
    Vi trenger nok noen generasjoner før alle småfeilene er borte og bilde/lydkvaliteten utnyttes optimal slik at vi reelt kan se om det er noe kvalitetsforskjeller mellom HD-DVD or BlueRay.
    Innen den tid tipper jeg vi har de første kombi modellene også. Med mindre et av formatene faktisk vinner, med det ser jeg på som svært usannsynlig.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1

Tosh bruker nesten 2 min på oppstart, Samsung 20 sekunder...

Tosh har tydeligvis satset på en forneklet hjemme-pc løsning i sitt produkt, trolig for å forenkle utviklingen. Sier mye om seriøsiteteten IMO.

Uansett, hvorfor kjøpe HD-DVD når BR er rett rundt hjørnet.
    Må si jeg ler litt, Esp1, når du sier at du møter denne formatkrigen openminded og uten føringer noen vei. Når du i tillegg har denne signaturen sier jo det også litt:

"The HD-A1 we've managed to borrow temporarily for our review work is just a total lemon" Bits om HD-DVD

For øyeblikket er vel ikke alt rosenrødt i BR-leiren heller? Problemer med platene, MPEG2-komprimering, spillerne som ikke kommer enda på en stund, og prisen er over dobbelt av HD-DVD.

Vil vel tro at de tekniske spillerproblemene Toshiba sliter med er relativt greie å fikse på etterhvert dersom de fokuserer på det.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Må si jeg ler litt, Esp1, når du sier at du møter denne formatkrigen openminded og uten føringer noen vei. Når du i tillegg har denne signaturen sier jo det også litt:

"The HD-A1 we've managed to borrow temporarily for our review work is just a total lemon" Bits om HD-DVD

For øyeblikket er vel ikke alt rosenrødt i BR-leiren heller? Problemer med platene, MPEG2-komprimering, spillerne som ikke kommer enda på en stund, og prisen er over dobbelt av HD-DVD.

Vil vel tro at de tekniske spillerproblemene Toshiba sliter med er relativt greie å fikse på etterhvert dersom de fokuserer på det.
    Jeg fant ut på IFA i 2005 (ca 10 måneder siden) at HD-DVD var en dead duck. Ingen ting har endret på det siden afaik...

Når det gjelder BR så ser afaik Samsung spilleren også ut som en nesten "total lemon" med helt håpløse svakheter. På den annen side så er BR formatet ikke offisielt lansert ennå så det tar jeg med knusende ro til hardware fra Pioneer og Sony blir lansert seinere i år.

Som jeg skriver i en annen posting i denne tråden; BR kommer til å bli kraftig markedsført i løpet av høsten. Det som har skjedd så langt har ikke bidrat til å gi HD-DVD noe reelt forsprang slik jeg ser det.

Mer info:
    http://www.videobusiness.com/article/CA6348887.html

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper det som er best innenfor rimelighetens prisgrenser selv jeg. Bildekvalitet har definitiv førsteprioritet. Om spilleren eksempelvis bruker 10 eller 30 sekunder på oppstart er meg likegyldig (rent personlig). PJen skal jo også slåes på. Toshibas spiller er unektelig under par når det gjelder de bruksmessige problemene de har, men det stoler jeg på at de fikser opp i etterhvert.

Som sagt; for meg er bildekvalitet viktigst. Her har jo HD-DVD vist at produktet holder mål. Og det er her rapportene fra BR skuffer meg, at bildet ikke skal være sååå bra som forventet. Her kommer jo da plateproblemene og komprimeringen inn i bildet. Jeg håper for all del at de får fikset dette før lansering. HD-DVD har jo vist et veldig bra bilde, og sliter da med andre problemer. Så begge to har vel totalt sett foreløpig like store problemer på hver sin front.

Har vel heller ikke ment at HD-DVD har fått noe "forsprang", men det er foreløpig skumle signaler fra BlueRay-leiren, og jeg håper at det blir som du sier på lansering. Men jeg tillater meg å ikke være så blindt entusiastisk før jeg ser hva som kommer....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bd-p1000

Har samsungen hjemme knall fornøyd. Endelig er Blu-ray i hus
    Å billedkvalitetet er knall bra selv om ikke 1/3 av potesialet er tatt ut på de filmene som er sluppet pr.d.d

T1 woow bilde...

PerS

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du HDMI ut? Har hørt at denne ikke fungerte helt på Samsungen.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pers1
    Har samsungen hjemme knall fornøyd. Endelig er Blu-ray i hus
    Å billedkvalitetet er knall bra selv om ikke 1/3 av potesialet er tatt ut på de filmene som er sluppet pr.d.d

T1 woow bilde...

PerS
    Tør man spørre hvordan du fikk kloa i den, og hvor mye den kostet totalt??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •