HD-DVD spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-DVD spiller

Var innom amazon.com i dag, og der har det jo kommet en del HD-DVD filmer. Jeg har jo HTPC fra før, så da kan jeg vel kjøpe disse filmene og spille de av derfra? Eller vil ikke cdromen lese HD-DVD filmene?

Toshiba HD-A1 HD DVD PLAYER Er jo ute på markedet nå. Hørte noen rykter om at denne skulle være regionfri? Noen som vet noe om dette?

Frister jo å kjøpe denne fra statene

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke kommet HD-Dvd-drev til pc per i dag.
    Altså kan du ikke stappe en HD-Dvd i en pc og se filmen.

Spilleren som er kommet i USA derimot, er mulig å demontere for å ta ut selve spilleren og montere i en pc.
    Toshiba-spilleren er mye bygget opp som en pc, med gpu, minne, vifter, software og diverse.

Jeg har ikke prøvd spilleren selv, men den er omtalt i nyeste nummer av Hjemmekino.
    Slik jeg uansett har forstått det oppleves den nok litt slik som en førsteutgave som regel blir oppfattet. Litt små-buggete, treg og ikke alltid like effektiv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere som har klaget på at det er litt problemer med hdmi tilkoblingen på den og at den til tider er ganske treg, men det har akkurat kommet en firmware oppgradering til den som skal løse disse problemene så da burde det ikke være så store problemer med den.
    http://hddvd.highdefdigest.com/news/...DVD_Players/95

Dessuten så koster den jo ikke allverden i forhold til mye annet du får så helt bortkastede penger vil jeg nok ikke tro at det er.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er lurt å vente til HD-DVD spillere kommer til Norge? Er det et godt råd?

Da vil spillerne vært en del på markedet, og evt feil, korreksjoner etc vil være rettet opp? Kanskje med nye bedre modeller også?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tja, den oppveiningen kommer jo alltid.
    Koster å ligge i utviklingens front med det siste nye da en ofte betaler mer enn andre, og må selv oppleve bugs og ting som kunne vært gjort bedre.

Spillerne kommer uten tvil til å bli både bedre, billigere og mer brukervennlige. Slik har det alltid vært.
    Tipper at denne første spilleren er rimelig jalla blant produktene vi har i hyllene om 2-3 år.
    Husker da jeg jobbet i en AV-butikk og den første dvd-opptakeren kom til 18.000,-
    Ikke mye puff i den i dagens samfunn.

Bare håper at ikke Europa blir et slags "dumpingmarked" for spillerne med bugs, småfeil og dårlige løsninger.
    Med det mener jeg at det sikkert kan bli fristende for en produsent med stort lager å dumpe 1. generasjonsspillerne i Europa ved lansering, og kjøre 2.generasjonsspilleren ut på markedet hvor HD-Dvd da har vært en stund.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Bare håper at ikke Europa blir et slags "dumpingmarked" for spillerne med bugs, småfeil og dårlige løsninger.
    Med det mener jeg at det sikkert kan bli fristende for en produsent med stort lager å dumpe 1. generasjonsspillerne i Europa ved lansering, og kjøre 2.generasjonsspilleren ut på markedet hvor HD-Dvd da har vært en stund.
    Virker jo som om det er Asia og Amerika som er betatestere i denne omgangen. I så fall bestiller vi vel bare en spiller fra "over there" i stedet...;-)

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis man da tar ut drevet og monterer inn i en HTPC, får man spillt av filmer?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Men hvis man da tar ut drevet og monterer inn i en HTPC, får man spillt av filmer?
    Det kan jeg ikke tenke meg. Innholdet på plata er jo kryptert og krever en krets med lovlige nøkler for å levere fra seg leselig innhold. For å få utlevert slike nøkler må man vise at man videresender dekodet materiale kryptert over HDMI og ikke har "lekkasjer".

mvh
    Knut

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er det vel bare å vente på "lovlig" software til slike ting..

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    da er det vel bare å vente på "lovlig" software til slike ting..
    Mener at beskyttelsen ligger i hardware, så det er ikke så enkelt. Du vil nok måtte vente noen år før du får piratprogrammer for Blu-ray/HD-DVD. Det som derimot kommer er skjermkort med HDCP støtte, noe som i hvert fall åpner delvis for HTPC bruk. Tror nok det vil bli mulig på lovlig vis etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det første vi får se er "rippede" HD-filmer på nett som kommer fra folk som har modifisert lcd-skjermer og lignende til å sende videostrømmen ut etter dekryptering. Kanskje vil det vokse opp et helt marked med asiatiske piratkopierte BR/HD-DVD som selvfølgelig kan avspilles på PC eller hva som helst som har rask nok hardware.

Men før eller senere komm "DeCSS" for disse formatene også. Den eneste måten man kan unngå det er ved å gjøre som for SACD, og det ble jo som kjent ingen stor suksess...

mvh
    Knut

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •