Ikke stående ovasjoner for HD-DVD slipp i USA! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 215
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Min erfaring med Amazon er at det tar fort 2-3 uker før du får varene levert (med standard shipping vel og merke...)
    spilleren er i transitt med fly fra USA nå. Filmene er ankommet jetcarrier og blir da sendt med neste fly. det går hver mandag.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har bestilt HD-DVD; jeg hadde satt STOR pris på om dere kunne testet CD lyd fra HD-DVD opp mot en cd spiller. Da jeg lurer på om det blir nødvendig for meg å invistere i ny cdspiller når jeg allerede har bestemt meg for å kjøpe HD-DVD til høsten!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    spilleren er i transitt med fly fra USA nå. Filmene er ankommet jetcarrier og blir da sendt med neste fly. det går hver mandag.
    Dette gleder jeg meg til å høre om.Jeg er overbevist om at vi her på berget er minst like kapable til å teste og vurdere denne maskinen som de i US er.
    Gleder meg!
    Stølen

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jo ikke si annet enn at jeg gleder meg selv. ekte 1080 på en ekte 1080 projektor tror jeg blir akseptabelt
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jo ikke si annet enn at jeg gleder meg selv. ekte 1080 på en ekte 1080 projektor tror jeg blir akseptabelt
    :grin: tror det blir akseptabelt på en 720p pj også...:wink:

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Æsj. Kan ikke si jeg liker at det stort sett er en 'forkledd' PC.
    Blir vel omtrent som HTPC, men jeg er ikke så glad i PC-drev etc. i en stasjonær spiller, av en eller annen grunn. Jeg synes liksom det er litt 'billig'. Men det er vel kanskje bare gamle fordommer fra min side.

(PS: burde ikke disse bildene istedet vært hostet her, så vi ikke stjeler båndbredde fra han Claussen? Med mindre det er greit for han, da)
    Digital bits melder om et oppstartstid på flere minutter. Er det Windows som bootes før spilleren er klar... ;-)

EDIT:

http://www.dvdfile.com/index.php?opt...=5414&Itemid=5

"In an article on the PC World website, it was reported that it takes over a minute for the player to “boot up” and display images from a disc. Of course, the player locks you out of any operation during boot up, so if you had left a disc in the drive when you powered down, it will take over a minute before the player responds to the eject button. And it was reported that after the player boots up and running, it takes nearly forty seconds for the player to respond to a newly inserted HD DVD disc and begin play. It must be all that required arbitration. Hey disc, what’s your AACS encryption key? Hmmm, are you a valid disc that I’m allowed to play? Hey, display, what’s your HDCP key. Hmmm, are you a valid device I’m allowed to give the digital signal?

On the plus side, once the disc starts playing, the machine is reported to be rather peppy, on a par with typical DVD players. What the article did not reveal was the latency of the layer change. I’ll be watching for that when I get my turn as a hardware reviewer. I’m told that I am in Toshiba’s review sample queue, but I suspect I’ll have to wait for all the slick magazines to have their turns first."

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja den ser jo ut som en PC på innsiden med prosessor, RAM og lignende.

tror det blir akseptabelt på en 720p pj også...
    definitivt.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audio

Når det gjelder Dolby Digital Plus lydsporet som er lagt inn på disse platene så leverer øyensynelig Toshiba spilleren dette som et transkodet DTS lydspor!?

http://www.dvdfile.com/index.php?opt...=5414&Itemid=5

"It’s also been reported that there is a bit of an audio glitch in these early players. Toshiba is transcoding any Dolby Digital+ audio track to DTS 5.1 for the S/PDIF output used to drive the digital input on your existing audio decoders. The conversion process is apparently causing a considerable drop in audio amplitude. I’ll try to research this further; I suspect it may be caused by an over-simplified algorithm that doesn’t scale as it transcodes audio from a larger digital dynamic range to a smaller digital dynamic range."

http://www.thedigitalbits.com/review...ws001.html#ser

"The audio present on this HD-DVD release is a marked improvement over the original DVD as well. Here, you get higher-resolution Dolby Digital-Plus 5.1 (the DVD had standard Dolby Digital 5.1). The difference between this and the original DVD mix is similar to what you'd expect going from regular Dolby Digital to a DTS mix, only a bit more dramatic (in fact, the surround decoder in most current home theater receivers actually recognizes the Plus bitstream as either DTS when you connect via Toslink or coaxial outputs, or LPCM via HDMI or the analog 5.1 outputs)."

Ser ikke ut som om bits har fått med seg at DD+ transkodes til DTS, men når det bruker en AV-forsterker og får opp lyden som DTS så sier det seg nesten selv. Såvidt meg bekjent finnes det ingen prosessorprodukter med hverken DD Plus eller Dolby TrueHD på markedet.

Digresjon: Ifølge Dolby skal DD+ lydspor transkodes til 640 kb/s Dolby Digital for bakoverkompatibilitet... (hele strukturen til DD+ er lagt opp slik at konverteringen skal kunne foregå uten en fullstendig re-encoding, noe som ikke vil være mulig hvis signalet transkodes til DTS).

Begynner å tvile på disse førstegenerasjonsproduktene...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest det Esp1, så styrker det inntrykket mitt av at det er lurt å vente en stund.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Etter å ha lest det Esp1, så styrker det inntrykket mitt av at det er lurt å vente en stund.
    Ifølge noe poster på AVS så får man DD ut av spilleren, så forvirringen er for min del total.

Har sendt noen linjer til Dressler hos Dolby som kanskje kan oppklare dette spørsmålet.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spilleren sender ut den skikkelige lyden via de analoge 5.1 utgangene. dette er logisk siden ingen receivere kan dekode de nye lydformatene. Jeg er selvfølgelig klar over at en førstegenerasjonsspiller ikke tar ut det fulle potensialet til de nye systemene, men tror nok allikevel at leserne vil ha nytte av at vi tester også disse modellene som en apetittvekker for de fremtidige systemene. kan vel også hende det er en del folk her som har lyst til å komme på en liten demovisning av fremtidens bildekilder
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spilleren sender ut den skikkelige lyden via de analoge 5.1 utgangene. dette er logisk siden ingen receivere kan dekode de nye lydformatene.
    De nye lydformatene dekodes fortrinnsvis i spilleren og leveres som 6-kanals PCM over HDMI til forsterkeren...

Jeg er selvfølgelig klar over at en førstegenerasjonsspiller ikke tar ut det fulle potensialet til de nye systemene, men tror nok allikevel at leserne vil ha nytte av at vi tester også disse modellene som en apetittvekker for de fremtidige systemene. kan vel også hende det er en del folk her som har lyst til å komme på en liten demovisning av fremtidens bildekilder
    For all del; send en melding når du har Blu-Ray i stua!

Det sier seg selv at et av de nye formatene kommer til å gå heden relativt kjapt.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spilleren sender ut den skikkelige lyden via de analoge 5.1 utgangene. dette er logisk siden ingen receivere kan dekode de nye lydformatene. Jeg er selvfølgelig klar over at en førstegenerasjonsspiller ikke tar ut det fulle potensialet til de nye systemene, men tror nok allikevel at leserne vil ha nytte av at vi tester også disse modellene som en apetittvekker for de fremtidige systemene. kan vel også hende det er en del folk her som har lyst til å komme på en liten demovisning av fremtidens bildekilder
    :grin: :grin: :grin: hvordan kunne du tro noe sånt!!!?... satt faktisk å sjekka Amazon i dag ang. bestilling av spiller..."sikle sikle"...har vi lyst på det...ja det har vi!:-P

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    De nye lydformatene dekodes fortrinnsvis i spilleren og leveres som 6-kanals PCM over HDMI til forsterkeren...
    Har fått svar fra Dressler hos Dolby angående lyden fra HD-DVD og de opplevelsene brukerne får med Toshibas HD-DVD-spiller.

Det er visstnok ikke noen feil at DD Plus lyden leveres som DTS fra spilleren.

Årsaken er egentlig tydelig allerede i menyen på disse utgivelsene; de er alle forfattet i "advanced" interaktiv-mode med lyd i menyene samtidig som filmen spiller.

Fra plateomtale at the Digtal Bits:
    "One thing I've decided that I don't like about Warner's HD-DVDs thus far is the menu interface. Rather than providing you with a traditional, film-themed root menu for this disc, what you get instead is an interactive menu overlay. When you hit the 'menu' button on your remote, a little menu bar slides up over the still moving video with a "ssshhhh" sound. The bar lets you select from among all the various audio and subtitle options, the chapter selections and the disc's special features. As you select each area, there's an audible "click" and then an additional menu "ssshhhhes" onto the screen. As a result, navigating the disc becomes an irritating symphony of "ssshhhh, click, click, sssshhh, click..." You can turn the menu sound off in the software, but unfortunately you can't tell the player to make them default to 'always off,' so you have to turn them off on each new Warner disc."

Det betyr at lyden fra menyen må mikses med filmlyden; ergo filmlyden må dekodes helt til PCM og mikses med den dekodede menylyden; resultatet er at de interne DD Plus bitstrømmene aldri vil bli tilgjengelig for forbrukeren!

Den mest naturlige løsningen for å unngå degradering av kvaliteten vil være å levere lyden som dekodet PCM over HDMI utgangen direkte til forsterkeren, evt på de analoge flerkanalsutgangene.

En mindre fristene løsning er encoding tilbake til Dolby Digital eller DTS. Dolby tilbyr denne muligheten i sin "pakke", men Toshiba har tydeligvis valgt å legge inn en DTS-innkoder i stedet. Den miksede lyden fra spilleren leveres mao som DTS fra den interne inkoderen i spilleren uavhengig av hva slags lydsystem som brukes på platen (gjelder alle plater som er forfattet i "advanced" interaktiv-modus).

Ifølge Dresser; "Now BD will be a different matter...".

Håper dette oppklarer situasjonen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshibas spiller er ikke akkurat drømmen på andre måter heller siden:

Fra Digital Bits et all:
    " For Dolby TrueHD, however, we are again toasted currently as the Toshiba HD-A1 only supports 2-channel decoding of TrueHD, so soundtracks like the TrueHD 5.1 track on Phantom of the Opera is currently a waste."

Kjøper man denne tidlige hardwaren uten skikkelig support for selv de mandatory lydformatene kommer man til å bytte den ut om kort tid...

Digresjon:
    På Blu Ray kommer man tilsynelatende til å unngå alle de nye "unsupportede" lydformatene på de første platene.

Let your disposable income decide!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne på itavisen i dag:

"Ifølge rapportene får nemlig Toshibas HD DVD-spiller vanlige DVD-er til å se usedvanlig bra ut."

Artig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommas
    Så denne på itavisen i dag:

"Ifølge rapportene får nemlig Toshibas HD DVD-spiller vanlige DVD-er til å se usedvanlig bra ut."

Artig
    Ja, det skyldes nok oppkonverteringen til HD format. Da jeg gikk over fra en Pioneer 575 DVD spiller til Snazio Sz1350 blir det et skikkelig løft i billedkvaliteten. Det var nesten som HD kvalitet med mer dybdeskarphet, og bedre fargegjengivelse. Ser film med PD AMO MKII med 86" lerrett. :grin: :grin: :grin:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min er kommet til oslo postterminal. får den vel ikke før mandag da. spiller for så vidt ingen rolle siden filmene ikke går fra USA før på mandag....
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like