Egen HDTV-avdeling på IFA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Egen HDTV-avdeling på IFA

I år har man samlet HDTV og fremtidige HDTV-DVD-formater i en egen hall (hvor feks også Dolby er utstiller).

Bare to uker til 4 dager i 160.000 m2 forbrukerelektronikkparadis.... :-)

Espen

---

High definition television in Hall 26

Visitors to the IFA first made the acquaintance of high definition television (HDTV) twenty years ago during the fair’s Technical and Scientific Programme. HDTV, as the ultimate system of achieving technically improved pictures, is entering the second round at the IFA 2005 and a foretaste is being given of the HDTV transmissions for the 2006 World Cup in Hall 26, where the public will be able to see some of the many aspects of High Definition Television that will be featured on an activity area around the 550 sq. metre IFA HDTV Sportsbar. The focal point of the IFA HDTV Sportsbar is an American diner in the style of the internationally known sports bar, with some 30 flat screen displays. The IFA HDTV Sportsbar concept is completed by the use of various lounges set in the corners, a grandstand based on those found in sports stadiums, and a basketball court.

Bare to uker til 4 dager i 160.000 m2 forbrukerelektronikk....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, jeg gleder meg *litt* Kommer til å ta en del bilder + lage en liten reportasje derfra, så det er bare å vente i spenning!

Alle som tar turen ned oppfordres herved til å ta en masse bilder og legge ut her på forumet, eller ev. som en reportasje...

For øvrig er det fremdeles ledig både hotell og fly der nede (sjekk Norwegian.no + hotels.com), der du havner på ca. 500 pr. natt med hotell og ca. 1500-2000 for fly tur/retur. Er ikke så ille det, og en kan endog ta det over en helg (som meg)!

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Weeee...

Ja dette blir morro. Skal selv ta med kamera og ta en hel masse bilder Får sørge for å huske lader til kamera og overføringskabel da :P Det blir hele 3dager med elektronikk paradis på meg =D

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor er dette? er det i tyskland? i så fall går det jo fint å kjøre bil, da blir jo turen enda morsomere!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    hvor er dette? er det i tyskland? i så fall går det jo fint å kjøre bil, da blir jo turen enda morsomere!

IFA holdes på Messe Berlin.

Messområdet blir større for hver gang jeg er der virker det som.

Kjører selv ned med bil (for fjerde gang) og har 4,5 dag tilgjengelig for messebesøk skulle behovet oppstå. En helgetur med bare messebesøk på en eller 1,5 dag er alt for lite for i det hele tatt å få med seg noe særlig IMO...

Digresjon:
    Jeg har ledig plass til en i bilen hvis noen skulle ha interesse av å bli med (avreise fra Larvik tirsdag kveld den 30/8 og hjemkomst tirsdag morgen 6/9 i Larvik). Pris 1500,-...

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen ta ansvar for å "tape" ''The Future of High Definition in Europe'' keynoten på fredag 2. sept 09:45 - så skal jeg legge ut lydfilene på nettet.

(håper ikke rettighetshaverne misliker dette)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg oppretter snart en egen offisiell nyhetstråd for IFA, der folk kan legge opp bilder og video fra eventet direkte. Video kan nå legges opp i albumet, og linkes direkte til innlegget!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge Norwegian er det utsolgt når man skal tilbake. Dermed er helgetur ikke mulig lenger.

Hvor langt er det egentlig å kjøre?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet ikke når messen begynner, men kjører du fra norge en morgen tidlig er du fremme i berlin ikke så sent på samme dag. veiene nedover er veldig fine!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Ifølge Norwegian er det utsolgt når man skal tilbake. Dermed er helgetur ikke mulig lenger.

Hvor langt er det egentlig å kjøre?
    Fredrikshavn - Berlin er ca 800 km å kjøre (overfart med color line fra larvik)

Normalt sett kjører jeg fra Fredrikshavn til Kiel på 4 timer (er der rundt kl 12:00 på formidagen). Tar en pause på x antall timer der og kjører så til Berlin. Uproblematisk tur for meg ihvertfall. Finner endog hotellet uten å bruke kart/navigasjon... ;-)

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frod
    Kan noen ta ansvar for å "tape" ''The Future of High Definition in Europe'' keynoten på fredag 2. sept 09:45 - så skal jeg legge ut lydfilene på nettet.
    Har tenkt meg dit, men har ikke noe opptaksutstyr som passer.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Kan du ta mandag fri så flyr Norwegian deg tilbake til Oslo for 396,-.

Selv flyr jeg tur-retur med Lufthansa for under 1700,-.

Av erfaring kan jeg si at 2 hele dager (10:00 til 18:00 på området) er absolutt minimum om man skal få det meste med seg.

Og etter en hel dag på messa er det også veldig begrenset hvor mye både føttene og hodet ønsker å få med seg av det som skjer i resten av Berlin....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •