Trenger vi DVDO HD+ hvis vi har LYSE og 720p DVD spiller ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger vi DVDO HD+ hvis vi har LYSE og 720p DVD spiller ?

Har lest en del i forumet, men blir egentlig aldri helt enig med meg om value for money. Får snart Lyse bredbånd (dvs snart HDTV) og kjøper nok en DVD som støtter 720p. (xbox støtter jo også 720p)
    Disse signalene gir jo ganske bra oppløsning på den nyeste samsumg PS42P5H og Pana PV500 skulle en tro ?
    Er det da egentlig vits med en DVDO, eller er dette kun for perfeksjonister ? (slik som de som kjøper høyttalerledninger til 20000).
    Jeg kan kjøpe DVDO HD+ for ca 8000 via en kompis fra USA som kommer hjem snart. Vil det være smart av meg å gjøre dette, eller vil jeg klare meg "fint" med overnevnte oppsett... ?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok smøre deg med tålmodighet før HDTV har gjort sitt inntog i stua.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de skjermene trenger du en DVDO (eller en annen bildeprosessor) dersom du er ute etter best mulig bilde. Skjermene er ikke 720p eller 1080i "oppløst" heller, derfor må bildet omskaleres for å passe skjermens oppløsning. Dette krever en god intern bildebehandling. Den interne bildebehandlingen er derimot elendig på begge disse skjermene (samme for alle de andre digitale skjermene der ute).

Om DVDO iScan HD+ er veien å gå er derimot en annen sak, for det er andre som er veldig mye bedre(for eksempel Lumagen VisionPro HDP). Det finnes en del meget gode bildeprosessorer, men ytelsen har dessverre ofte sammenheng med pris.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •