Sony PS3 - den nye HD-vidundermaskinen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Sony PS3 - den nye HD-vidundermaskinen?

Så nylig en video, der de demonstrerte Sony's kommende Playstation 3 maskin, der den uten problemer kunne kjøre 12 vinduer av ekte "blueray" HD uten problemer. Disse vindene ble visstnok fullprosessert, slik at all informasjon i utgangspunktet, slik jeg forstod videoen, ble prosessert. Ingen PC jeg kjenner til i dag hadde hatt nærheten av muligheten til det samme, min hakker jo på EN eneste en! (Intel PIV 2.6, 1 GB minne).

Håper får være at maskinens oppbygning for øvrig er god, for hvis så er tilfelle, skal en ikke se bort fra at HD blir både raskere og rimeligere tilgjengelig enn antatt...

Playstation 3 har ingen fast lanseringsdato, bare "en gang" i 2006... Vi får krysse fingrene for at det er en tidlig "en gang"... 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er jo snakk om at bare tre PS3 maskiner har like mye regnekraft som den største regnemaskinen på ntnu. En maskin som har nesten 200 ganger mer regnekraft enn dagens desktop-pcer. En slik regnekraft burde holde selv for de mest ihugga ffsdhow-brukerne.. Tipper vi får en stor vridning over fra den generelle htpcen til PS3 / Xbox 360, hvor de mest videophile sikkert vil lansere en rekke tweaks til disse boksene.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, må selvsagt ikke glemme Xbox 360, men etter litt videoer av diverse spill på PS3'en detter en jo nærmest av stolen... 8) ...og når 12 HD-filer rendereres samtidig hjelper det jo lite!

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal, rettelse MÅ bare ha en sånn. Gruer meg til å høre prisen...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har diskutert litt om PS3 i gaming også og det er ingen tvil om at denne virkelig ser spennende ut! Link
    Det har blitt antydet en pris på rundt 500 USD eller ca 3-4k NOK. Det er imidlertid ikke verifisert, men hvis ryktene stemmer så vil Sony lansere blue ray på en ganske aggressiv måte! Dvd spillerne når disse kom var mye dyrere.. I tillegg vil man kunne få blue ray brenner mot pristillegg. Hvis ikke dette blir 2006 store slager så vet ikke jeg. Stygt redd hd-dvd leiren blir satt litt i skammekroken hvis de ikke samarbeider om blue ray teknologien. Tror ikke de klarer å pushe så mange hd-dvd spillere som PS3 klarer.

Mvh

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så også Sonys imponerende pressekonferanse på E3. Det var vel 7 HD kanaler den kunne rendere samtidig, en for hver av de 7 kjernene i Cell prossesoren? Imponerende maskin! 2 HDMI utganger som kan kobles til 2 HD skjermer og kjøre 2xHD i 32:9 for applikasjoner som måtte støtte dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Sony PS3 - den nye HD-vidundermaskinen?

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Så nylig en video, der de demonstrerte Sony's kommende Playstation 3 maskin, der den uten problemer kunne kjøre 12 vinduer av ekte "blueray" HD uten problemer. Disse vindene ble visstnok fullprosessert, slik at all informasjon i utgangspunktet, slik jeg forstod videoen, ble prosessert. Ingen PC jeg kjenner til i dag hadde hatt nærheten av muligheten til det samme, min hakker jo på EN eneste en! (Intel PIV 2.6, 1 GB minne).

Håper får være at maskinens oppbygning for øvrig er god, for hvis så er tilfelle, skal en ikke se bort fra at HD blir både raskere og rimeligere tilgjengelig enn antatt...

Playstation 3 har ingen fast lanseringsdato, bare "en gang" i 2006... Vi får krysse fingrene for at det er en tidlig "en gang"... 8)
    Ville tippe at HD-video dekodingen skjer hardware-basert og ikke via software? Mulig jeg tar feil?

Lansering er forespeilet sen vår 20006 i Japan, jul 2006 i USA og europa første halvår 2007?

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at Sony tørr å vente så lenge med en lansering. XBOX360 får en stor fordel av å ha et såpass stort forsprang. Etter det folk har sett fra E3 messa, tror jeg folket er veldig sugene på noe nytt. Spørs hvor mange som gidder å vente over et år for å få Blu-ray. Med tanke på at Sony i tillegg har sagt at det kommer en versjon med brenner 4 månder etter den enkle maskinen har blitt lansert snakker vi kanskje om over 2 år til den kommer. Vis folk blir litt forvirret av den grunn, og i tillegg hører at det ikke blir så stor forskjell hardware messig på PS3 og XBOX360, kan det godt hende de velger XBOX360. Husk at det er oss som er litt sære som er veldig sugene på HD delen, for den vanlige mannen i gata er ikke dette så viktig. Selv håper jeg PS3 med Blu-ray brenner kommer så fort som mulig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Tviler på at Sony tørr å vente så lenge med en lansering. XBOX360 får en stor fordel av å ha et såpass stort forsprang. Etter det folk har sett fra E3 messa, tror jeg folket er veldig sugene på noe nytt. Spørs hvor mange som gidder å vente over et år for å få Blu-ray. Med tanke på at Sony i tillegg har sagt at det kommer en versjon med brenner 4 månder etter den enkle maskinen har blitt lansert snakker vi kanskje om over 2 år til den kommer. Vis folk blir litt forvirret av den grunn, og i tillegg hører at det ikke blir så stor forskjell hardware messig på PS3 og XBOX360, kan det godt hende de velger XBOX360. Husk at det er oss som er litt sære som er veldig sugene på HD delen, for den vanlige mannen i gata er ikke dette så viktig. Selv håper jeg PS3 med Blu-ray brenner kommer så fort som mulig
    Sony sa selv på lanseringen at dette var 'tidligst' datoer, ihvertfall for første lansering som var tidligst vår 2006 i Japan. Så dere må nok vente svært lenge på PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egmont sier p.t. neste høst. Får håpe for at de ihvertfall er klare til julesalget...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...
    Blir E3 messen avholdt hvert år?
    I så fall virker det rimelig teit at også neste E3-messe kommer til å fokusere på PS3, og likevel vil den da være 6mnd fram i tid.
    Snakk om å repetere seg selv uten å komme med noe til forbrukeren.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd om vi må vente til 2007 før PS3 kommer. Innen den tid har nok MS solgt rimelig mange Xbox 360, som etyter sigende skal være omtrent like sprek.

Så nylig en video, der de demonstrerte Sony's kommende Playstation 3 maskin, der den uten problemer kunne kjøre 12 vinduer av ekte "blueray" HD uten problemer.
    DET er svært imponerende, og lover godt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •