Trådløs overføring av lyd/bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløs overføring av lyd/bilde

Hei

I fjor la jeg opp HDMI-kabel i vegg/tak fra receiver til TV ifm oppussing .TVen og recieveren står i hver sin side av rommet.
    Etter et lynnedslag før jul gikk HDMIen til h*** (typisk uflaks at det skjer etter kun ett år). Denne ble ikke lagt i rør ettersom det krevde en del utlekting av vegger og tak, naturligvis med den risikoen at den ikke kunne byttes ved feil.
    Siden TVen også tok kveld under lynnedslaget har jeg kjøpt ny smart-TV, og da ønsker jeg jo å kunne spille av lyd fra f.eks Netflix på recieveren.

Saken er da:
    Er det noen som har gode forslag på å kunne gjøre dette trådløst? Å legge ny HDMI-kabel utenpå vegg er selvfølgelig det optimale rent lyd/bilde-messig, men er i utgangspunktet ikke akseptert.

Kjøpte i full fart en trådløs HDMI fra Optoma, Optoma WHD200
    Etter å ha brukt den en liten stund har jeg fått bekreftet fra Optoma at den ikke støtter ARC, så da sliter jeg med lyden. Bildet er for øvrig god kvalitet på etter mitt skjønn, men den sliter litt med å operere på 5 GHz, interferer med Wifi.

Har googlet, sendt mailer og lett i det vide og brede etter en 60 GHz løsning som støtter ARC, men har ikke funnet noen.
    Nyrius har en trådløs HDMI som (i teorien) støtter ARC, dog er den på 5 GHz.

Er det noen som kjenner til annen måte å sende lyden tilbake til recieveren? Trådløs Toslink eller lignende?

Er litt i villrede nå...

TV: Samsung UE65JS9505
    Receiver: NAD T758

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tjongs Vis post
    HeiKjøpte i full fart en trådløs HDMI fra Optoma, Optoma WHD200Etter å ha brukt den en liten stund har jeg fått bekreftet fra Optoma at den ikke støtter ARC, så da sliter jeg med lyden. Bildet er for øvrig god kvalitet på etter mitt skjønn, men den sliter litt med å operere på 5 GHz, interferer med Wifi.Har googlet, sendt mailer og lett i det vide og brede etter en 60 GHz løsning som støtter ARC, men har ikke funnet noen.Nyrius har en trådløs HDMI som (i teorien) støtter ARC, dog er den på 5 GHz.Er det noen som kjenner til annen måte å sende lyden tilbake til recieveren? Trådløs Toslink eller lignende?
    http://reviews.bestbuy.com/answers/3...ions.htmTrolig den samme du har sett, men har det noe å si for deg om den går på 5 GHz? Kunne dog ikke se at det står noe om det.

Lignende tråder

1. Trådløs overføring av bilde fra PC til TV
    By moemar in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 6
    Siste melding: 08-22-2012, 11:21
  2. Trådløs overføring av lyd og bilde
    By kjangle in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 1
    Siste melding: 12-14-2009, 23:03
  3. Trådløs overføring av bilde/lyd
    By Broseen in forum Generell video
    Svar: 2