Får ikke surround

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke surround

Hadde et gammelt hjemmekino anlegg som jeg skulle bytte ut. Koblet høyttalere og bluray til en forsterker,men fikk ikke surround. Forsterkeren har surround,det står ihverfall det..7.1. Bluray spilleren er en LG 2.1 spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av Teddymannen Vis post
    Hadde et gammelt hjemmekino anlegg som jeg skulle bytte ut. Koblet høyttalere og bluray til en forsterker,men fikk ikke surround. Forsterkeren har surround,det står ihverfall det..7.1. Bluray spilleren er en LG 2.1 spiller

Dette er for lite informasjon. Hvordan koblet du blueray spilleren til forsterker, er det via hdmi kabel eller er det analogt? Har du koblet til 7 høytalere? eller 5? ta gjerne bilder, hvis ikke blir det vanskelig å hjelpe deg tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petecomplete Vis post
    Dette er for lite informasjon. Hvordan koblet du blueray spilleren til forsterker, er det via hdmi kabel eller er det analogt? Har du koblet til 7 høytalere? eller 5? ta gjerne bilder, hvis ikke blir det vanskelig å hjelpe deg tror jeg.

Det er analogt. Det er en gammel forsterker. Jeg har koblet til 5 høyttalere,men det er bare i frontene det er lyd. Jeg koblet sub til blurayspilleren,så det er lyd i den også,men dårlig lyd. Må bluray spilleren være en surround spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av Teddymannen Vis post
    Det er analogt. Det er en gammel forsterker. Jeg har koblet til 5 høyttalere,men det er bare i frontene det er lyd. Jeg koblet sub til blurayspilleren,så det er lyd i den også,men dårlig lyd. Må bluray spilleren være en surround spiller?
    Ja det må den, men alle bluerayspillere har såvidt meg bekjent det. Dette må du vel vite hvis du har koblet alle kanaler analogt til forsterkeren? det må jo i såfall være 5 utganger fra Blueray spilleren som går til 5 innganger på forsterkeren. Front L/R og Surr LR + center. Du sier en LG 2.1 bluerayspiller? Hvis spilleren kun har 2.1 utgang så er du like langt... hvis den har en toslink digitalutgang kan du prøve den eventuelt.

Du må velge 5.1 spor eller mer i oppsettet på filmen du skal se, det er forskjellige lydspor på bluerayplatene. Det er en SUB out på forsterkeren og antar jeg, koble sub her i stedet og se om det blir noe bedre. Du har ikke sagt noe om hva slags forsterker du har men jeg regner med du har lest bruksanvisningen? Eventuelt kan du finne dette på nett, kanskje du kan finne noe hjelp der

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok kjøre digitalt fra BD spilleren til receiveren, siden den BD spilleren ikke støtter analogt surround ut. Den har vel bare en innebygget stereo forsterker med subber. Du må enten bruke Coaxial digital, optisk, eller HDMI til receiveren for å få surround. Er mest sannsynlig optisk ut på BD spilleren. Subben burde du kjøre fra receiveren. Og da må du sikkert inn på innstillinger på både receiver og BD spilleren å velge lyd utgang/inngang, antall høytallere osv.

Lignende tråder

1. Får ikke lyd i surround system...
    By sst079 in forum Generell HTPC
    Svar: 4
    Siste melding: 08-17-2014, 20:21
  2. Får ikke surround
    By zith in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 12-21-2013, 19:41
  3. Ikke noe lyd fra surround høytalere.
    By malmar in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6