Lyse nett og hdtv - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 54 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1066
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kvaliteten så meget bra ut den, vesentlig bedre enn det meste de sender på CmoreHD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvalitet schmalitet - joda, naturprogrammer og reiseprogrammer ser ut til å være en høydare i HD. Men denne Astra-kanalen sender jo ikke annet enn Demoklipp/trailere? Med CMore HD fikk vi iallefall se film. Håper det kommer mer innhold etterhvert...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det kommer mer innhold etterhvert...
    Enig i det, men husk at dette er en testeperiode for LYSE.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Enig i det, men husk at dette er en testeperiode for LYSE.

Sant nok, men det blir ikke "testa" like mye med bare trailere som det ble med innhold

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med min lokale leverandør i dag og han trodde ikke at C+HD ville bli tilgjengelig før det var kommet nye dekodere med HDMI. Disse blir forhåpentligvis tilgjengelig rundt årskiftet. Han fikk kanskje inn noen få dekodere snart og da havner en av dem hos meg :-D

Newcomer jonrune sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt om tilgjengelighet i Stavanger-området for nye dekodere med HDMI? Hva med tilsvarende dekodere med innebygget harddisk - er jo skikkelig pain in the... å ta opp fra Lyse, selv om de sier det er mulig?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet litt mer på Astra HD, og det er ikke alt som er like bra der heller.. Jeg skrøytet kanskje litt tidlig

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonrune
    Noen som har hørt om tilgjengelighet i Stavanger-området for nye dekodere med HDMI? Hva med tilsvarende dekodere med innebygget harddisk - er jo skikkelig pain in the... å ta opp fra Lyse, selv om de sier det er mulig?
    Ja, med tanke på at Kreatel har dekodere som gjør alt vi vil, så gjenstår det bare å se om Lyse bryr seg om oss...

DrE

Newcomer jonrune sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har kontakter i Lyse - det må da finnes noen som er villige til å fortelle oss "stakkers" brukere hva som kommer? Kan da ikke være så vanskelig. Venter på kabel fra Lyse nå og de er 50 meter unna nå, så jeg begynner å bli rimelig gira.

Er det fakta at opptak nå må skje ved at en kobler Lyse-boksen til AV1 (el.l.) på h.d. opptaker, stiller inn "alarm" på Lyse-boksen for et program og så programmerer h.d. opptaker til å starte opptak på samme tidspunkt med input fra AV1 (el.l.)?

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dagens dekodere er det riktig som du skriver. Man må "programmere" dekoderen til å bytte kanal og samtidig og separat programmere opptakeren til å starte opptak.

Men det kommer nye ting etterhvert. Det kan jeg garantere.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dekoder meg her og dekoder meg der....

Nei, gi oss mulighet til å bruke HTPC og evt. CI-modul!

Det grenser til idioti at "fremtidens TV" skal gjøres på denne måten:

Lyse ---> [STB - D/A konv.]SCART --> SVIDEO[PC - A/D conv.] --> TV

La Mediaportal suge disse streamene og la oss virkelig få utnyttet TVoIP / IPTV - med opptak, timeshifting (og placeshifting?), EPG som er brukende mm.

Har send mail til lyse og fikk svar fra adm. dir for en stund siden. Henvendte meg på nytt for noen uker siden, men uten å få svar (har lyse byttet adm.dir).

Dersom Lyse er uforenelig med HTPC kan de brenne for min del - mens jeg venter på DVB-T m/MPEG-4 og HDTV....:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motorola (Kreatel) K1910-6 er fysisk i produksjon, men det vil nok ta 2-3mnd minst før det blir aktuelt å slippe ut boksene i et live miljø.
    Har en box her på pulten, men for å si det slik, den er IKKE ferdig software messigt

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skofus
    Motorola (Kreatel) K1910-6 er fysisk i produksjon, men det vil nok ta 2-3mnd minst før det blir aktuelt å slippe ut boksene i et live miljø.
    Har en box her på pulten, men for å si det slik, den er IKKE ferdig software messigt
    Har Motorola kjøpt Kreatel nå eller? Har du noe mere info/bilder om K1910-6 enn det som har vært tidligere i tråden?

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Håper noen der ute med Kreatel dekoder kan hjelpe meg!
    Har anskaffet meg en Tw600 Pj fra Epson. Nå lurer jeg på hvordan jeg skal koble denne Kreatelen til min Pj gjennom best mulig signal.. Jeg ser til min skuffelse at denne saken ikke har Hdmi eller dvi utgang... Så spørsmålet mitt er? hva gjør jeg nå for å få best mulig kvaltitet? Hva gjør dere andre der ute?
    I utgangspunktet var jo denne boksen fra kreatel en bra løsning med mulighet for leie av film, opptaksmulighet av tv osv. Ser en del filmer gjennom Canal + og Tv1000 og slikt.. Så vil bruke den. Min leverandør er Starnordic og ett eller annet Fast Tv greier viss det hjelper på levert i Oslo.
    Håper på svar!

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av htorgers
    Heisann! Håper noen der ute med Kreatel dekoder kan hjelpe meg!
    Har anskaffet meg en Tw600 Pj fra Epson. Nå lurer jeg på hvordan jeg skal koble denne Kreatelen til min Pj gjennom best mulig signal.. Jeg ser til min skuffelse at denne saken ikke har Hdmi eller dvi utgang... Så spørsmålet mitt er? hva gjør jeg nå for å få best mulig kvaltitet? Hva gjør dere andre der ute?
    I utgangspunktet var jo denne boksen fra kreatel en bra løsning med mulighet for leie av film, opptaksmulighet av tv osv. Ser en del filmer gjennom Canal + og Tv1000 og slikt.. Så vil bruke den. Min leverandør er Starnordic og ett eller annet Fast Tv greier viss det hjelper på levert i Oslo.
    Håper på svar!
    jeg brukte en høykvalitets RGB scartkabel som gikk fra lyse dekoder til DVD opptager, som igjen gikk til PJ. Sony har f.eks brenner med HDMI ut...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode nyheter?

Lyse sterkt rustet i digital tv-kamp

Tv-sendingene i Norge skal fra slutten av neste år digitaliseres. Rogaland er i dag det fylket som har flest digitale tv-tjenester pr innbygger, og disse tjenestene formidles i Lyses fibernett. Til nå har allerede 30 000 kunder installert en digital tv-dekoder fra Lyse.
    Lyse fortsetter den digitale utbyggingen for fullt, og tv-tilbudet skal forbedres – snart skal vi gå inn i tredje generasjons digitaltjenester med ny, og raskere tv-portal i tillegg til flere nye tjenester.

Lyses bredbåndkunder vil ikke trenge ny dekoder når det digitale bakkenettet kommer, og kan i stedet glede seg over et bredere tv-tilbud: Lyse vil ha mange tjenester som kunder av det digitale bakkenettet ikke kan få. Eksempler på dette er leie av film, avspilling av lokale sendinger når du selv ønsker det, spill, varslingstjenester og andre interaktive tjenester. Dette er tjenester som er bygd på toveis kommunikasjon, i motsetning til det digitale bakkenettet som bare kan distribuere enveis sendinger til kundene.

Den teknologiske utviklingen skjer raskt, og som ledd i utviklingsarbeidet har Lyse nå 200 kunder med HDTV-dekodere. HDTV gir deg fjernsynsbilder med høy oppløsning, og en helt ny seeropplevelse med sterke, klare bilder. Vi er i tett dialog med tv-selskapene, og er en sterk pådriver for å få flere sendinger i HDTV-kvalitiet. Vi ønsker å gjøre HDTV kommersielt i løpet av 2007.

I 2007 tar Lyse også sikte på å tilby nye funksjoner som å kunne ta opp de programmene du måtte ønske direkte fra tv-portalen. Denne tjenesten skal i tillegg kunne styres i fra din mobiltelefon.

Enhver som har Lyse tv-dekoder trenger ikke å tenke på det digitale bakkenettet - som har
    sin hovedmålgruppe blant dem som kun har en analog antenne for å ta ned tv-signaler.

Lyse tilbyr i dag cirka 70 tv-kanaler i digital kvalitet, og det blir stadig flere. Det er en interessant utvikling spesielt regionalt hvor vi ser at lokale tv-stasjoner som for eksempel NRK Rogaland, avishus som Stavanger Aftenblad, VG og Aftenposten etablerer egne tv-kanaler. Det er begrenset plass i omfanget av tv-kanaler i det digitale bakkenettet, og et komplett tilbud vil nok bare kunne tilbys i fiber- og kabelnettene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    200stk kunder med HDTV dekoder? (snart 201 stk!)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel? Fått Lyse HDTV?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ennå nei, leveringsproblemer med den nye dekoderen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så mye å trakte etter enda gutter - de sender bare en Astra demokanal med looptape. Blir kjedelig i lengden Noen som vet når de skal lansere nye HD kanaler og hvilke det blir?

Side 8 av 54 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •