Lyse nett og hdtv - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 54 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1066
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har til gode å bli plaget av vifta i vår PVR. Det vil si, en gang stod den inntil kanten på hylla, og DA bråkte det noe forferdelig! Flytta den 1mm, så var det stille igjen. Jeg kan høre at den er på hvis det er totalt stille i rommet, men på ingen måte plagsomt. Jeg har god lufting i hylla mi, forøvrig.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min nyinnbyttede Motorola "bråker" like mye som den forrige, så jeg antar det er en "feature" som dere beskriver. :-(/:|

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja åpenbart, dessverre.

Jeg hadde gjerne batalt mer for en lydløs versjon om den hadde vært tilgjengelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den står på en hylle eller noe som kan vibrere mot et eller annet så kan lyden forsterkes MYE. Pass på ad den står på et godt underlag som ikke vibrerer mot et anslag. Prøv å sette boksen på en pute eller annet mykt underlag for å isolere den fra underlaget og se om det hjelper. Jeg har som sagt samme boksen og min er knapt hørbar fra sofaen, og det er hvis det er totalt stille i huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Barclays Premier League kanalene bestilt. Bestilte dem direkte fra tv portalen til altibox. Kanalene kom inn i kanal listen umiddelbart etterpå.

Altibox vil være den eneste tv-distributøren i Norge som sender alle kampene fra Premiere League direkte

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ser det er mange som klager på støy fra ADB pvr dekoder. Kan ikkje helt si jeg kjenner meg igjen med dette...? Fabrikk feil?

Men jeg har et spørsmål... 8) Noen som veit koden for å kontrollere en viewpia tv med lyse kontrollen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som så C. Shield kampen mellom M. United og Chelsea i går på Viasat Sport HD? Kan umulig ha blitt sendt i HD...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra 27.08.2010 kommer CANAL+ Sport HD hos ALTIBOX.

Altibox - Nyheter

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg savner BBC HD. Har hørt at den skal komme på Altibox. Noen som vet når denne kommer?

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått testet de nye Motorola VIP1963 (erstatter 1960) og 1003 (erstatter 1910)?

Er de noe merkbart bedre enn sine forgjengere? Spesifikasjonene på Motorola sine sider sier ikke stort!

Noen som vet om programvaren kodes / legges inn på selve dekoderen, eller om dette er noe som lastet iform av en web / portal via fibernettet? Alltid lurt på om jeg kan bestille disse dekoderne billig igjennom jobben og bare ta de med hjem og koble de opp eller om Lyse / Altibox faktisk har fysisk gjort noe med dem.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Noen som har fått testet de nye Motorola VIP1963 (erstatter 1960) og 1003 (erstatter 1910)?

Er de noe merkbart bedre enn sine forgjengere? Spesifikasjonene på Motorola sine sider sier ikke stort!

Noen som vet om programvaren kodes / legges inn på selve dekoderen, eller om dette er noe som lastet iform av en web / portal via fibernettet? Alltid lurt på om jeg kan bestille disse dekoderne billig igjennom jobben og bare ta de med hjem og koble de opp eller om Lyse / Altibox faktisk har fysisk gjort noe med dem.
    Jeg er ny kunde og har Motorola VIP1963. Men jeg har altså ikke annet å sammenlikne med enn Get Box HD PVR. Førsteinntrykket er bra. Omtrent samme hastighet på begge boksene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy

VIP1963 er testet og det er noen forskjeller, den en vesentlig mye raskere enn forgjengeren, både i menyer og bytte mellom kanaler. I tillegg til dette har ekstern strømforsyning og 2,5" HDD sørget for at formfaktoren på denne er den samme som VIP1910 og viften er fjernet. Oppsett av videoutgang er også fjernet fra FW meny og lagt til som valgmulighet under lyd/bilde innstillinger.

For at en dekoder skal virke med Altibox må den leveres gjennom Altibox. Når det er sagt betaler man jo for å få signaler til den ekstra dekoderen, ikke for dekoderen og skulle det skje noe med den erstattes den av Altibox partneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har peiling på hvordan altibox fungerer mot de nye samsung led tv´ene med pvr funksjon?
    vil det si at jeg ikke trenger pvr fra altibox lengre?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ma032
    Noen som har peiling på hvordan altibox fungerer mot de nye samsung led tv´ene med pvr funksjon?
    Så lenge du bruker ekstern dekoder, så kan vel tv'ens pvr kun ta opp fra den kanalen dekoderen sender ut. Så du kan nok ikke bytte ut altibox pvren.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ma032
    Etter det jeg fikk opplyst på Hi-Fi Klubben i Drammen så kan den innebygde opptaksfunksjonen kun benyttes med TV'ens innebygde tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Altibox 2810W

Har litt blanda erfaringer med I-can 2810W boksen (ADB?) men vet ikke om det er denne boksen som er problemet. Kjører den gjennom en Onkyo reciever TX-NR807 via HDMI.
    Problemet er at stadig vekk blokkeres bildet på TVen, en LG 47LY95-Z-A (LCD), bildet blir enten svart eller kontrollene låser seg så jeg må ta strømmen et øyeblikk på TVen. Det hender også¨at lyden forsvinner og jeg må ta strømmen på Receiveren, men hverken Lyse eller Onkyo vil innrømme at de har et problem med HDCP (hanshaken på HDMI). Har noen erfaringer med dette?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faller det ut på receiveren eller er det stabilt fra Lyse-dekoderen til receiver? (f.eks står det Dolby Digital hele tiden i displayet?)

Du sier at lyden faller ut, men er det lyden i tven eller lyden fra receiveren?

Det kan kanskje være en ide å se etter firmware oppdateringer til Onkyo receiveren, og/eller montere en "HDCP-minder", kjært barn, mange navn mellom lyse og Onkyo.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg er ikke sikker på at jeg forstår spørsmålet. Lyden forsvinner i høytalerne til Receiveren (jeg har slått av lyden i TVen) og jeg tror deler av teksten i displayet forsvinner, om det er den teksten du ref. til husker jeg ikke for dette skjer ikke så ofte.

Når TVen blokkerer så forsvinner også lyden fra receiveren men ikke tekst i displayet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Manglende kanaler

Satt å så på kanallisten her forleden da jeg oppdaget at jeg manglet to kanaler (inkl. i viasat-pakken), nemmelig Natgeo HD og TV1000 HD. Resatte kanallisten og restartet dekoderen uten at dette hjalp.

Kontaktet så NTEBB kundeservice som sier at kanalene er aktivert. Skjønner ikke dette. Noen som har opplevd det samme?

Er det noen som har "oppgradert" fra Moto 1960 til den nye ADB-boksen? Er det verdt en oppdatering, og i såfall hva opplever dere som bedre på ADB boksen?

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. MoHo
    Satt å så på kanallisten her forleden da jeg oppdaget at jeg manglet to kanaler (inkl. i viasat-pakken), nemmelig Natgeo HD og TV1000 HD. Resatte kanallisten og restartet dekoderen uten at dette hjalp.

Kontaktet så NTEBB kundeservice som sier at kanalene er aktivert. Skjønner ikke dette. Noen som har opplevd det samme?

Er det noen som har "oppgradert" fra Moto 1960 til den nye ADB-boksen? Er det verdt en oppdatering, og i såfall hva opplever dere som bedre på ADB boksen?

Morten
    Hei

Ikke sikker, men hør med kundeservice om du er nødt til å ha etablering HD kanaler i bunn her for å få tilgang til disse.

Når det gjelder dekoder, har motorola kommet med ny PVR boks. Denne virker for meg litt raskere enn den nye ADB dekoderen og teksttv virker på HD kanalene. Det virker foreløpig ikke på ADB dekoderen så vidt jeg vet.

Side 53 av 54 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •