Lyse nett og hdtv - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 54 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1066
    Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Eller:
    "Hei! Vi i Lyse vet vi har monopol på fiber, og har dermed god tid".
    Tror nok heller det har noe med at Canal Digital selv har enerett på Canal+Sport HD over IP TV. Derfor får ikke Altibox sende den som en del av Canal+ Total pakken. Dere er kjappe med å sable ned Lyse/Altibox, men må huske at dette er en evinnelig krangel/forhandling om rettigheter etc. Grunnen til at dere ikke har Canal+Sport HD er mest sannsynlig at Canal? ikke vil gi Altibox rett til å sende kanalen...

C

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Tror nok heller det har noe med at Canal Digital selv har enerett på Canal+Sport HD over IP TV. Derfor får ikke Altibox sende den som en del av Canal+ Total pakken. Dere er kjappe med å sable ned Lyse/Altibox, men må huske at dette er en evinnelig krangel/forhandling om rettigheter etc. Grunnen til at dere ikke har Canal+Sport HD er mest sannsynlig at Canal? ikke vil gi Altibox rett til å sende kanalen...

C
    Hadde selv Altiboks (NTE) men kuttet det ut da de prismessig/tv kanaler(HD) falt vesentlig dårligere ut ift CD via parabol. Selv ser jeg mye fotball og setter selvsagt pris på at jeg har tilgang til sport HD som sender samme kamp som sport1... Problemet med altiboks er å blir pris siden de tar ekstra betalt for tilgang til deres HD kanaler. Med parabol så har vi flere HD kanaler inkludert til en lavere pris enn uten HD til altiboks. F.eks så er CD film HD med i CD totalpakken til altiboks såfremt du betaler 99.- i tilegg pr.mnd...

Så jeg har kun internett via altiboks, tlf via telio og tv med CD parabol.

Sjekket priser og kom fram til dette:

Altiboks inkl CD total og HD kanaler inkl. leie av PVR, IP tlf og internett : 1265.- pr. mnd
    Altiboks internett, CD entertain (parabol)(PVR) og telio IP tlf: 1097.- pr. mnd

Ser at altiboks har fjernet tilknytnigsavgift for HD kanaler og PVR men at de fortsatt krever mnd avgift for dette. Så til CD har man fortsatt tilegget for at man må kjøpe HD PVR'n til 1990.- for å få tilsvarende muligheter til opptak.

Så hadde altiboks inkludert PVR og HD kanalene uten tillegg i pris hadde de vært aktuelle for meg igjen. For altiboks sitt tilbud på leie av film er vel det eneste jeg savner pr. idag hos CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akita
    F.eks så er CD film HD med i CD totalpakken til altiboks såfremt du betaler 99.- i tilegg pr.mnd...
    Det er feil. Dersom du har HD-klar mottaker, og abonnerer på Canal + Total, er Canal Plus HD gratis med i pakken. Det er ikke 99/mnd ekstra for denne.

Ser at altiboks har fjernet tilknytnigsavgift for HD kanaler og PVR men at de fortsatt krever mnd avgift for dette. Så til CD har man fortsatt tilegget for at man må kjøpe HD PVR'n til 1990.- for å få tilsvarende muligheter til opptak.
    CD tar 1990.- Altibox tar 79/mnd = 25 mnd før du kommer opp i samme beløp. For bytte (oppgradering) av PVR boks tar CD 1000 (minst). Altibox tar ingenting når gammel boks byttes ut med ny boks.

Ikke for å forsvare Altibox. Jeg er langt fra enig at de skal ta ekstra betalt for blant annet HD kanaler, men la oss i alle fall være korrekte i tallene her.

/Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser at altiboks har fjernet tilknytnigsavgift for HD kanaler og PVR men at de fortsatt krever mnd avgift for dette.
    Hvor i all verden har du dette fra? står fortsatt 399 i etablering for HD kanaler i prislisten deres...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har altibo fra bkk , der har de fjernet tilknyttning på kr 399 for hd pakken

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Det er feil. Dersom du har HD-klar mottaker, og abonnerer på Canal + Total, er Canal Plus HD gratis med i pakken. Det er ikke 99/mnd ekstra for denne.

CD tar 1990.- Altibox tar 79/mnd = 25 mnd før du kommer opp i samme beløp. For bytte (oppgradering) av PVR boks tar CD 1000 (minst). Altibox tar ingenting når gammel boks byttes ut med ny boks.

Ikke for å forsvare Altibox. Jeg er langt fra enig at de skal ta ekstra betalt for blant annet HD kanaler, men la oss i alle fall være korrekte i tallene her.

/Øystein

Iht til småskrift i prislisten til http://www.ntebb.no/arch/_img/9084330.pdf så forutsetter tilgang til Film HD "HD etablering". Dvs at du må abonnere på "HD pakken" til 99.- for å få tilgang til HD kanaler både fra CD og viasat hvis man abonnerer på de slik jeg tolker det. Har ikke kontaktet kundeservice hos NTE så jeg kan selvsagt tolke/ta feil. Slik var det dog den tiden jeg hadde NTE + at jeg da også betalte noe over 800.- i engangs sum. Denne er fjernet.

Og som du sier så har man den fordelen med bytte av bokser osv hos Altiboks så det er selvsagt ett pluss. Ikke minst ved evt feil så er jo det en fordel at man leier og ikke eier..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arovik
    Hvor i all verden har du dette fra? står fortsatt 399 i etablering for HD kanaler i prislisten deres...
    I prislisten hos NTE står det 0.- http://www.ntebb.no/arch/_img/9084330.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Altibox fra Lyse. Tidligere hadde jeg "vanlig" (ikke HD) boks. Jeg har hele tiden hatt C+ Total.

Jeg fikk C+HD kanalen med å kjøpe "HD tilknytting" til kr. 399.- Jeg spurte spesifikk om jeg trengte HD pakken til 99/mnd og fikk svaret nei. C+HD krevde bare at jeg hadde en HD klar mottaker fra Altibox. Så det kostet meg 399 i en engangsum.

Så vidt jeg vet er dette det samme for alle HD kanaler som ligger inn i pakker (også Viasat sine). Du trenger bare en HD klar mottaker. Og nå som etablering av HD er minsket fra 399 til 0, så er det i praksis gratis.

HD pakken til 99/mnd er en egen pakke med egne kanaler.

Hvis du leser prislisten du hele tiden refererer til så står det:
    HD Tilknytning, kr. 0 i etablering og 0 / mnd
    HD Pakke (som er en egen kanalpakke), kr. 0 i etablering og 99 / mnd

C+HD krever "HD Tilknytning" ikke "HD Pakke".

/Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Altibox fra Lyse. Tidligere hadde jeg "vanlig" (ikke HD) boks. Jeg har hele tiden hatt C+ Total.

Jeg fikk C+HD kanalen med å kjøpe "HD tilknytting" til kr. 399.- Jeg spurte spesifikk om jeg trengte HD pakken til 99/mnd og fikk svaret nei. C+HD krevde bare at jeg hadde en HD klar mottaker fra Altibox. Så det kostet meg 399 i en engangsum.

Så vidt jeg vet er dette det samme for alle HD kanaler som ligger inn i pakker (også Viasat sine). Du trenger bare en HD klar mottaker. Og nå som etablering av HD er minsket fra 399 til 0, så er det i praksis gratis.

/Øystein

Da kontaktet jeg kundeservice og det er som du sier at man får med HD kanalene uten som tidliger at man også måtte ha HD pakken. SÅ der tolket jeg småskriften feil :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

/Øystein
    Du har LYSE og ser at det koster 0 for HD tilknytning??? hvor i all verden?
    Det står ikke på lyse.no Lyse - Alle priser

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du kan gratis kan oppgadere dekoder hos Lyse er bare tull.

Min far hadde den svæææært gamle typen, og han fikk ikke byttet til typen med HDMI uten å kjøpe HD kanalene. Dette selv om:
    a) Alle nye kunder fikk HDMI dekoder
    b) Den ene dekoderen han ville bytte inn var defekt
    c) Han hadde vært kunde i omtrent 6 (!) år - og aldri byttet dekoder før.

^^Service?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    At du kan gratis kan oppgadere dekoder hos Lyse er bare tull.

Min far hadde den svæææært gamle typen, og han fikk ikke byttet til typen med HDMI uten å kjøpe HD kanalene. Dette selv om:
    a) Alle nye kunder fikk HDMI dekoder
    b) Den ene dekoderen han ville bytte inn var defekt
    c) Han hadde vært kunde i omtrent 6 (!) år - og aldri byttet dekoder før.

^^Service?
    joda, det er enkelt. bestill en ny tilleggsdekoder til 39 kr i måneden, ha den 2 måneder, si opp ekstra dekoder og lever GAMMEL dekoder tilbake
    koster riktignok 78 kr, men er alikevel ikke mye i forhold til CD

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nye tunere til altibox

ADB TO DELIVER HD DVR-ENABLED IPTV SERVICE TO ALTIBOX AS

September 13th, 2009

Geneva, Switzerland: Advanced Digital Broadcast, a leading supplier of technology to the global digital television industry, announced today that it signed an agreement to supply two advanced IPTV devices, which will enable Altibox (Altibox - Privat) to offer its customers an HD IPTV service with PVR functionality. The ADB-2810W set-top box and the ADB-5812WX digital video recorder also offer new levels of content security and memory.

"We chose ADB to supply our new IPTV consumer premise equipment for a number of reasons: the company is a leader in the IPTV space across Europe, and has a good track record in the Nordic region." says Jarle Johnsen Head of Engineering TV/Media at Altibox. "It also has an innovative approach to delivering new and compelling functionalities such as the ability to view DivX content, multi-room content convergence, and enhanced 3D graphical user interfaces.

"Our customers will benefit from improved functionality, an enhanced TV experience, and interactive services that run faster than they do on some conventional internet browsers. The new devices will also give us a platform for launching future interactive services to meet consumers' changing tastes."

François Pogodalla, CEO of ADB commented "We are delighted to partner with Altibox and are convinced that its customers will benefit from our many years of experience in developing new and exciting technology that enhances consumers' TV viewing experience. This supply agreement reinforces our presence in the Northern European IPTV market, and is yet another illustration of our commitment to the IPTV industry".

ADB has led the hybrid set-top box market in Europe since the company was founded in 1995. It has established itself as a trusted partner for operators looking to launch new and advanced revenue-generating IPTV services to consumers. ADB will deliver the following products to Altibox:

The ADB-5812WX: an advanced HD IPTV digital video recorder (DVR) with home networking functionalities. The unit supports most deployed video standards, including MPEG-4 HD/SD, WMV9 and XviD. It offers a 3D user interface, UPnP/DLNA-based home networking, and supports Windows Media Connect.
    The ADB-2810W: an entry-level HD IPTV set-top specially designed for operators looking for cost efficiency without compromising on the features. The product is also enabled for a home networked environment.
    About Altibox AS

Since 2002 the energy provider Lyse has together with local partners in Norway and Denmark been delivering communications services using fibre-optic technology under the brand name Altibox. Altibox-services include interactive TV, internet access, video-on-demand and telephony, all delivered over one fibre cable. In the course of the next year alarm and mobile phone services will be included in the same infrastructure.

Altibox products and services are offered by 35 partners all over Norway from Harstad in the north to Mandal in the South, and also from Altibox in Denmark. So far are 145 000 customers connected to Altibox. The partners are mainly energy providers of different sizes and are to be found in a large number of Norwegian cites and communities.

fant ikke ut om de kunne ta opp på forsjellige kanlaler samtidig

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nye tunere til altibox

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenn kleppe

Nei, de nye heter ADB-2810W og ADB-5812WX og er ikke laget ennda.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nye altibox tuner

Fikk berkreftet i går at den nye tunerene lanserer 1 kvartal 2009 , de er vist mye kjappere opp mot web løsningen ble jeg fortalt .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk altibox idag, ringte lyse ang hd tilknytning.. men fikk bare canal + film HD.. har også viasat underholdning, og da skal jeg vel få mtvHD, svtHD og tv 1000 HD ?

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 0t2
    fikk altibox idag, ringte lyse ang hd tilknytning.. men fikk bare canal + film HD.. har også viasat underholdning, og da skal jeg vel få mtvHD, svtHD og tv 1000 HD ?
    Ja, så lenge du jar betalt for HD tilknytting (399,-?) så skal du ha de kanalene i HD, sikkert bare kundebehandleren som har lagt inn feil produkt på deg. Ring dem så ordner de det på minuttet.

C

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte hd pakka fra Østfold Fibernett igår og de har ingen HD etablering

Side 48 av 54 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •