Lyse nett og hdtv - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 54 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1066
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har IR507, og den fungerer perfekt. Kanskje du skulle prøve en annen USB-kabel?

Newcomer Jobby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glad jeg har Lyse fiber rett inn i huset ja 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDTV hos Lyse

Lyse leverer HDTV idag, de har 2 dekodere en som heter 1910-9 (standard dekoder) og 1960-9 (PVR dekoder) Begge er med HDMI og viser HD tv i opptil 1080I. Altibox har brukt denne dekoderen i ca 1 år. Jeg jobber med fiberutbygging i Vestfold og Grenland.

André

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andlun
    Lyse leverer HDTV idag, de har 2 dekodere en som heter 1910-9 (standard dekoder) og 1960-9 (PVR dekoder) Begge er med HDMI og viser HD tv i opptil 1080I. Altibox har brukt denne dekoderen i ca 1 år. Jeg jobber med fiberutbygging i Vestfold og Grenland.

André

Og poenget var? tror de fleste vet at Lyse eller Altibox leverer HD, selv synes jeg ikke det er verdt å betale 99,- for de få ekstra kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og 1 år stemmer vel ikke helt. Det er rundt 2 år siden jeg fikk min 1910 dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-tilbudet til Lyse m/partnere suger, og de lagger godt etter konkurrentene. 99 kr mnd er alt for dyrt for HD-kanlene spør du meg.

Newcomer Jobby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. MoHo
    HD-tilbudet til Lyse m/partnere suger, og de lagger godt etter konkurrentene. 99 kr mnd er alt for dyrt for HD-kanlene spør du meg.
    Lyse og lagger? Da må det være noe feil med koblingene i huset ditt, Lyse er dønn stabilt og det lagger ALDRI. Har hatt Lyse i mange år så jeg vet hva jeg snakker om.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du skjønte hva han mente i det hele tatt jeg. Les på nytt sakte. Jeg er enig. Prisen og tilbudet er dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gir forøvrig best bilde fra Motorola 1910; 720p eller 1080i ?

TVene jeg bruker er Pioneer Kuro 9. generasjon (50") og en Sony KDL40W3500 (40").

Takker for tilbakemelding

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jobby
    Lyse og lagger? Da må det være noe feil med koblingene i huset ditt, Lyse er dønn stabilt og det lagger ALDRI. Har hatt Lyse i mange år så jeg vet hva jeg snakker om.
    Å jo da, det lagger regelmessig, i dobbel forstand da vel å merke. Hvis du ikke har opplevd "hakking" er du heldig. Vet ikke om det er spesielt her hos oss (NTE), men ofte er det hakking, spesielt ved filmleie.

Men tilbake til det jeg egentlig ville si noe om. HD-tilbudet til LYSE med partnere er for dårlig. Det er et tilbud med kanaler som har svært lite verdi, iallefall for undertegnede. Slik det er nå er det kun Discovery som har innhold som er verdt sendetid. Hvor er NGHD, TVN-HD, History HD (for oss med viasat), BBC-HD eller Animal planet HD? Alle de andre tilbyderne har minst disse, og da hadde det kanskje vært verdt 99kr - kanskje. Slik det er nå burde kanalene vært med i standardpakken. At man er nødt til å betale ekstra for disse kanalene er latterlig!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jobby
    Vel, det trenger ikke nødvendigvis være koblingene i huset... Jeg også bor i Sandnes og er på Lyse sitt nett. Jeg har en original ferdigterminert CAT6 kabel mellom hussentralen og dekoderen (3m strekk), så nøyaktig hva inni huset som skal forårsake lagg... vel det vet ikke jeg! Jeg opplever daglig at bildet fryser i noen sek, eller at det bryter opp litt. Det er ikke dekoderen heller (tror jeg), for det var akkurat likt på den gamle dekoderen. (1910 vs 1960)

Når det kommer til internet dog, så har jeg aldri opplevd problemer i det hele tatt. Der går det så det suser til enhver tid.

Jeg ser forsåvidt lite tv, men jeg er enig. Animal Planet HD burde vært med. Den eneste HD-kanalen jeg bruker er DiscoveryHD. Jeg personlig er stor fan av MMA (mixed martial arts), så jeg kunne svært gjerne tenkt meg noen amerikanske HD-kanaler som ekstramulighet også. HDNet, SpikeTV...

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med at bildet fryser, hakker og går i oppløsning skjer bare når det er stygt vær. Hadde det samme på parabol og en fin justering av LNB og problemet var løst.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt fra flere med svært god greie på dette, som sier at Altibox leverer dårligere og blassere bilder i HD, enn f.eks CD over parabol. Hva det kommer av vet jeg ikke.

Stemmer dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Været skulle vel ikke ha noe betydning for hakking på IPTV-løsninger?

Altibox leverer bedre bilder enn parabol, allefall med de standarddekoderne som CD eller viasat leverer. Virker som om man benytter seg av høyere båndbredde, og det blir indre oppbryting og blokkdannelse (mpeg-artefakter). Spesielt på levende bilder som fossefall, bevegelser med høy hastighet over hele bildet, hadde parabolmottakerne problemer med å levere høy kvalitet. Likeledes var kvaliteten på fotball dårligere enn hva jeg opplever på altibox. Må si at jeg umiddelbart merket bedre billedkvalitet på vanlige SD-kanaler etter overgang til viasat. Det må sies at dette er over HDMI-utgangen, da det er betydelig dårligere bilde med scart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Signaler mottas via satelitt og videresendes over IPTV. Tror ikke jeg tar feil her. Hos meg hakker bildet og går i oppløsning kun ved uvær. Slik hadde jeg det også på parabol.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deepstar
    Hos meg hakker bildet og går i oppløsning kun ved uvær. Slik hadde jeg det også på parabol.
    Høres jo ikke helt feil ut dette. Opplever ofte selv de samme fenomenene, men kan ikke si at det har sammenheng med været. Men nå aner jo ikke jeg hvor Lyse har parabolene sine :-D

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Høres jo ikke helt feil ut dette. Opplever ofte selv de samme fenomenene, men kan ikke si at det har sammenheng med været. Men nå aner jo ikke jeg hvor Lyse har parabolene sine :-D
    Du ser noen av parabolene her i følge digi.no:
    Fremtidens fiberbredbånd - digi.no : Tele/Kommunikasjon

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blåser det i Stavanger så blåser det også i Sandnes

Skal ta en titt ut av vinduet neste gang bildet bryter opp på Eurosport :-D

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror faktisk hele landet er avhengig av fint vær i Stavanger egentlig :-) Alt blir distrubiert ut derifra via fiber slik jeg har forstått det.
    Derfor stemmer jeg for sol i Stavanger 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Er det andre som har funnet problem med lyd når en velger kamp via 'Live senter'?

Edit: Fant at lydsporet i Altibox instillingene måtte settes til 'Analog' via HDMI.

Side 45 av 54 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •