Lyse nett og hdtv - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 54 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1066
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer å bestille altibox

Jeg har i dag parabol og vanlig adsl, vurderer å gå over til altibox...

Planen var for 1mnd siden å kjøpe en ny hd tuner til parabolen (vantage el), men nå er jeg veldig i tvil. Vil jeg se noen forskjell på SD og HD via parabol og vantage tuner i forhold til altiboxen? Har i dag en Panasonic 42PX70.

Frister m en raskere fibertilkobling, men ser også at TV blir ekstremt dyrt via altiboxen. Spes jeg som ser mye på engelsk fotball (canal+)

Kan noen komme m for- og bakdeler m altiboxen? trenger erfaringer...

Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hawk
    Fordelen, og grunnen til at jeg kjører fiber, er internett. Jeg har valgt pakken som nå nylig ble oppgradert til 30Mb/s og det fungerer utmerket uten problemer.
    Når det gjelder TV er det ingen tvil om at jeg har bedre bilde med min ClarkeTech 5000D satellittmottaker. Dette gjelder både SD og HD. Jeg har den nyeste HD-mottakeren til Lyse, men forskjellen er tydelig. Jeg har nå nedgradert mitt Altibox abonnement til det minste (uten HD-kanaler) og kjører resten på parabol. Flere naboer har konkludert med det samme.
    Og når det gjelder telefon er det ingen grunn til å bruke Lyse. Her er f.eks. Telio billigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutd
    Fordelen, og grunnen til at jeg kjører fiber, er internett. Jeg har valgt pakken som nå nylig ble oppgradert til 30Mb/s og det fungerer utmerket uten problemer.
    Når det gjelder TV er det ingen tvil om at jeg har bedre bilde med min ClarkeTech 5000D satellittmottaker. Dette gjelder både SD og HD. Jeg har den nyeste HD-mottakeren til Lyse, men forskjellen er tydelig. Jeg har nå nedgradert mitt Altibox abonnement til det minste (uten HD-kanaler) og kjører resten på parabol. Flere naboer har konkludert med det samme.
    Og når det gjelder telefon er det ingen grunn til å bruke Lyse. Her er f.eks. Telio billigere.

Takker og bukker

Var dette jeg var redd for, så hvis jeg går for fiber blir d nok kun internett (muligens iptlf, siden jobben betaler d..)

Da kan jeg bestille en ny HD tuner (Vantage) m god samvittighet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

foretrekker fiber

jeg har hatt parabol i flere år men gikk over til fiber/altibox fra januar 07 og går aldri tilbake.
    mye pga portalen og POD, VOD samt på min samsung 40" gir ett mye bedre bilde.

Internett er overlegent alt annet.:-D
    Telefonene er helt grei men det kommer ann på hvor du ringer.
    ringer du 99 % innenfor norden til fasttelefon er det ett like godt tilbud som telio.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hawk

Takker
    Du kan enkelt ha mange tv'er i bruk, og det koster ikke stort ekstra
    Du slipper å ha den stygge parabolen på veggen. Alltid gode forhold uansett vær og vind.
    Ekstremt bra og stabilt internett
    Jeg har både den nyeste hd dekoderen og pvr. Begge fungerer utmerket! Mulig det er noe å hente på bedre bilde, men det har alrdi vært noe jeg har lagt merke til.
    En annen ting (ihvertfall her i sandefjord) er at kundeservice er knallbra, og feilretting, fiberbrudd osv blir fort rettet.
    En type kabel, så kan du bruke samme kablene for tv tlf og data....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ma032
    Telefonene er helt grei men det kommer ann på hvor du ringer.
    ringer du 99 % innenfor norden til fasttelefon er det ett like godt tilbud som telio.
    Det er mulig, men for meg viser regnestykket at jeg sparer flere tusen kroner i året på å bruke Telio framfor Lyse!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenn kleppe
    hei

jeg har den nye fjernkontrollen og den funker helt fin . kan programmeres til tv + div . er en tynn sak og knappene er veldig oversiktlige

mvh
    glenn
    Er denne bedre/sterkere enn den gamle ? Jeg tenker på de problemer som finnes i kombinasjon med store flatskjermer.

Har nylig byttet ut min 32" med en 40" LCD flatskjerm, og etter det så ble fjernkontrollen til Lyse mye dårligere. Må som regel trykke både 2 og 3 ganger på knappen før noe skjer. Tar jeg av TV-en, fungerer den slik den skal igjen (ser det på det røde lyset på mottaker som blinker når det mottar IR signaler).

/Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Er denne bedre/sterkere enn den gamle ? Jeg tenker på de problemer som finnes i kombinasjon med store flatskjermer.

Har nylig byttet ut min 32" med en 40" LCD flatskjerm, og etter det så ble fjernkontrollen til Lyse mye dårligere. Må som regel trykke både 2 og 3 ganger på knappen før noe skjer. Tar jeg av TV-en, fungerer den slik den skal igjen (ser det på det røde lyset på mottaker som blinker når det mottar IR signaler).

/Øystein
    Har vanskelig for å tro at det er blitt gjort samme feil igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du var tidlig ute med å få 1910 er det ikke usannsynlig at det kan være problemet, hermansen. Du har jo testet og konkludert med det selv. Prøv først med flunk nye batterier, og hjelper ikke det så ber du bare om om ny 1910 fjernkontroller hvor problemet skal være løst.

Den nye fjernkontrollen er mange ganger bedre enn den første som fulgte med 1910/1960 dekoderen. :-D

Selv dropper jeg all fasttelefoni, hadde det en periode men de eneste som ringte var folk som drev med salg og spørreundersøkelser :evil: Bruker jo stort sett mobilen uansett.

Kjøp tjenester etter bruksmønsteret :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

alt etter smak og endelig nyheter

Nå kan vi heldigvis personifisere portalen også..
    f.eks velge rss feed for nyheter etc :-D

2 pvr kan vi ha i huset også... så det begynner og hjelpe

Jeg vurderer også å si opp telefon da den blir lite brukt..
    kanskje heller legge penger i HD pakka

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ma032
    Nå kan vi heldigvis personifisere portalen også..
    f.eks velge rss feed for nyheter etc :-D

2 pvr kan vi ha i huset også... så det begynner og hjelpe

Jeg vurderer også å si opp telefon da den blir lite brukt..
    kanskje heller legge penger i HD pakka
    Personifisere portalen var vel å ta litt i. Hadde også håpet på dette. Men det er jo bare et valg i høyremenyen. Jeg kunne for eksempel tenkt meg å ha været istedenfor meldingsboksen, men dette er ikke mulig. En må trykke seg inn på min side først. I tillegg så har du ikke samme valgene på RSS på portalen slik at du også der må inn på min side for å finne det du ønsker.

Nei det ble bare teit. Kan godt fjerne det for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hentet 1960-dekoderen i dag. Første utfordring viste seg å være å få satt batteriene i fjernkontrollen(!!) Manualen viser AAA-batterier. Bare tull, fjernkontrollen skal ha de knappebatteriene som fulgte med. Men så var det å få polariteten rett, da. De skal settes i sånn at plusspolen vender ut, right?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 240GL
    Jeg hentet 1960-dekoderen i dag. Første utfordring viste seg å være å få satt batteriene i fjernkontrollen(!!) Manualen viser AAA-batterier. Bare tull, fjernkontrollen skal ha de knappebatteriene som fulgte med. Men så var det å få polariteten rett, da. De skal settes i sånn at plusspolen vender ut, right?
    Det er derfor det står + tegn der ja:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du må henvende deg på ett forum for å greie å sette batterier i fjernkontrollen, burde du kansje bruke tia di på andre ting enn å se på TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viften i pvr-boksen går kontinuerlig, selv når boksen ikke er i bruk og er avslått med fjernkontrollen. Skal det virkelig være sånn, høres ut som jeg har et kjøleskap i stua.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det skal den ikke. Må byttes.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, min i min boks hører jeg også vifta samt at boksen blir veldig varm. Om den er av eller på spiller forsåvidt mindre rolle. Selv om den ikke har kjøleribber tror jeg at den krever god lufting og hos meg står den sammen med diverse andre HiFi komponenter. Ja - det blir varmt - og ja, viften jobber.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile pvr

PVR dekoderen skal ikke bråke, hadde jeg vært deg hadde jeg gått innom din lokale leverandr og fått de til og bytte den for deg.
    De fleste gjør dette uten stress eller kostnader.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pris

Ser flere kommenterer angående pris. og jeg finner ikke prisen så halv gærn

VG Nett| Dine Penger : Her er digital-TV-pakkene

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke det at vifta bråker så mye, det er mer en svak konstant vifte-susing. Men som sagt så går den hele tiden, også når boksen er slått av med fjernkontrollen. Slik skal det altså ikke være?

Side 43 av 54 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •