Lyse nett og hdtv - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 54 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1066
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratis helg med Premier League!
    Lørdag 16. august sparkes verdens tøffeste liga i gang på Canal+ . I samarbeid med CANAL+ har vi gleden av å tilby gratis visning av CANAL+ sine sportskanaler (CANAL+ SPORT 1, SPORT 2 og SPORT EXTRA) lørdag 16. og søndag 17. august.
    På lørdag klokka 12.00 vises programmet Premier League Start. CANAL+ har samlet hele sin redaksjonelle stab i studio, og vurderer alle klubbene foran sesongstart. I tillegg får du se hva den legendariske manager og fotballekspert Ron Atkinson mener om samtlige 20 Premier League-klubber før det braker løs på lørdag.

Du får mulighet til å se hele fem kamper på lørdag, og på søndag tre kamper live fra verdens beste liga. Åpningskampen er mellom Arsenal og nykommeren West Bromwich med avspark lørdag kl. 13.45 på CANAL+ Sport 1. Deretter kan seerne følge Bolton - Stoke fra kl. 16.00 og Sunderland - Liverpool med avspark kl. 18.30. Søndag møtes Chelsea - Portsmouth kl. 14.30, før fotallhelgen avrundes med regjerende ligamester Manchester United som tar imot Newcastle på Old Trafford kl. 17.00.

Tilbudet gjelder alle Altibox-kunder med tv-basispakke eller Viasat Gull-pakke.

Kanalene legges automatisk inn i kanallisten avhengig av hvilke tv-kanalpakker du har og om du har laget din egen kanalliste. Bare zapp deg fram og nyt sesongstarten!

Lørdag 16. august:
    13:45 Arsenal - West Bromwich
    15:55 Hull - Fulham
    15:55 Everton – Blackburn
    16:00 Bolton - Stoke
    18:25 Sunderland - Liverpool

Søndag 17.august :
    14:25 Chelsea – Portsmouth
    15:55 Aston Villa – Manchester City
    16:55 Manchester United – Newcastle

Lyse

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får håpe på fint vær. Fotball gidder jeg i hvertfall ikke å se !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Altibox Hd Kanaler

Ny Hd Kanal

Mtv

Ser Ut Som Det Begyner å Bli Et Ok Tilbud Med Kanaler I Hd Etter Hvert .
    Bare Synd Det Skal Koste 99 Per Mnd.

Noen Som Hvet Om Det Skjer Noe Med 1910 Eller 1960
    Med Tanke På Softwear Og Nye Fungsjoner ? ( serie opptak +++ )

Mvh

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenn kleppe
    Ny Hd Kanal

Mtv

Ser Ut Som Det Begyner å Bli Et Ok Tilbud Med Kanaler I Hd Etter Hvert .
    Bare Synd Det Skal Koste 99 Per Mnd.

Mvh
    Det var værre da det koste kr 900 eller mer bare å få tilgang.... Synes HD er vert hver ekstra krone :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer HJS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fremdeles lydproblemer på Altibox's HD-kanaler

Jeg bestemte meg endelig for å bestiile HD-intropakken fra NTE Bredbånd.

I mitt hjemmekino-oppsett kjører jeg både lyd og bilde via HDMI fra dekoderen (Motorola 1910) til min receiver Yamaha RX-V3800. Jeg ble ikke så rent lite skuffet da lydproblemene som tidligere er diskutert på AV-forum fremdeles ikke er rettet opp. Her er en oppsummering av situasjonen hos meg hva gjelder HD-kanalene etter litt prøving og feiling...

Dekoder innstilt på lydalternativet "SPDIF" - kun HDMI-kabel:
    - 2-kanals PCM fra Eurosport.
    - Ingen lyd på Voom, Discovery, Silver, SVT eller MTV. Imidlertid ser det ut til at receiver mottar en eller annen form for PCM-signal. PCM-logoen i receiverens display blinker raskt, samtidig lyser displayindikatorene for input til høyre og venstre frontkanal. Men, altså ingen lyd.

Dekoder innstilt på lydalternativet "Analog" - kun HDMI-kabel:
    - 2-kanals PCM fra Eurosport HD, Voom, Silver, SVT og MTV.
    - Ingen lyd på Discovery - samme situasjon som under "SPDIF"-alternativet ovenfor.

Dekoder innstilt på lydalternativet "Analog" - bilde via HDMI, lyd via digital koaksial:
    - 5.1DD fra Discovery.
    - 2-kanals PCM fra øvrige kanaler.

NTE Bredbånds kundeservice hadde ikke hørt om dette før (mon det...), og skulle undersøke saken med en tekniker. Har ikke fått noen tilbakemelding ennå...

Noen spørsmål til slutt:
    - Er det bare Discovery av HD-kanalene som sender surroundlyd?
    - Er det noen av dere som benytter andre Altibox-leverandører enn NTEBB (Lyse etc.) som fremdeles opplever det samme som meg?
    - Er det andre innstillinger i dekoderen som jeg kan prøve å skru på?
    - Får noen av dere surroundlyd på filmene fra videoleiefunksjonen? (Litt off-topic, men allikevel...)

Det kan vel virkelig ikke være meningen at jeg skal måtte benytte både HDMI og coax for å få både lyd og bilde på HD-kanalene???

Takknemlig for svar!

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ntebb og har HD kanalpakken, bruker kun hdmi rett til TV & har lyd fra alle kanalene inkludert HD kanalene.. Problemet må nesten være med hdmi/lyd via reciever.

Newcomer HJS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Man lærer så lenge man lever...

Sitat Opprinnelig postet av HJS
    Jeg bestemte meg endelig for å bestiile HD-intropakken fra NTE Bredbånd.

I mitt hjemmekino-oppsett kjører jeg både lyd og bilde via HDMI fra dekoderen (Motorola 1910) til min receiver Yamaha RX-V3800. Jeg ble ikke så rent lite skuffet da lydproblemene som tidligere er diskutert på AV-forum fremdeles ikke er rettet opp. Her er en oppsummering av situasjonen hos meg hva gjelder HD-kanalene etter litt prøving og feiling...

Dekoder innstilt på lydalternativet "SPDIF" - kun HDMI-kabel:
    - 2-kanals PCM fra Eurosport.
    - Ingen lyd på Voom, Discovery, Silver, SVT eller MTV. Imidlertid ser det ut til at receiver mottar en eller annen form for PCM-signal. PCM-logoen i receiverens display blinker raskt, samtidig lyser displayindikatorene for input til høyre og venstre frontkanal. Men, altså ingen lyd.

Dekoder innstilt på lydalternativet "Analog" - kun HDMI-kabel:
    - 2-kanals PCM fra Eurosport HD, Voom, Silver, SVT og MTV.
    - Ingen lyd på Discovery - samme situasjon som under "SPDIF"-alternativet ovenfor.

Dekoder innstilt på lydalternativet "Analog" - bilde via HDMI, lyd via digital koaksial:
    - 5.1DD fra Discovery.
    - 2-kanals PCM fra øvrige kanaler.

NTE Bredbånds kundeservice hadde ikke hørt om dette før (mon det...), og skulle undersøke saken med en tekniker. Har ikke fått noen tilbakemelding ennå...

Noen spørsmål til slutt:
    - Er det bare Discovery av HD-kanalene som sender surroundlyd?
    - Er det noen av dere som benytter andre Altibox-leverandører enn NTEBB (Lyse etc.) som fremdeles opplever det samme som meg?
    - Er det andre innstillinger i dekoderen som jeg kan prøve å skru på?
    - Får noen av dere surroundlyd på filmene fra videoleiefunksjonen? (Litt off-topic, men allikevel...)

Det kan vel virkelig ikke være meningen at jeg skal måtte benytte både HDMI og coax for å få både lyd og bilde på HD-kanalene???

Takknemlig for svar!
    Fikk litt hjelp av bruttern her, og har nå testet alle kanaler med SPDIF aktivert i dekoderen.

For HD-kanalene gjelder tydeligvis følgende lydoppsett (ut fra hva receiveren påstår å motta av signaler):
    - Voom, Discovery og Silver leverer Dolby Digital 5.1.
    - SVT og MTV leverer 2.0 Dolby Digital (men receiver kjører allikevel Pro Logic av en eller annen grunn)
    - Eurosport leverer 2.0 stereo --> receiver kjører Pro Logic

Men, i dekoderen nedskaleres lyden som sendes ut via HDMI til 2.0 stereo. Dette gjøres fordi mange (de fleste?) kobler dekoderen rett til en tv, som ville fått trøbbel med å takle 5.1 signal. Da er neste spørsmål - hvorfår får receiveren min trøbbel med å ta imot dette??? Og hvorfor får jeg ikke DD lyd fra SVT og MTV?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører bilde på HDMI og lyd over SPDIF/optisk utgang utgang og har ikke problem med lyden på noen av kanalene etter det jeg husker. Skal sjekke når jeg kommer hjem og rapportere mitt oppsett.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Jeg kjører bilde på HDMI og lyd over SPDIF/optisk utgang utgang og har ikke problem med lyden på noen av kanalene etter det jeg husker. Skal sjekke når jeg kommer hjem og rapportere mitt oppsett.
    ..og lydmodus står til SPDIF. Jeg får også Pro Logic på SVT1 osv uten at jeg synes det er noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

altibox + samsung

hei !
    fikk fiber fra altibox i går :-D , og har gjennom årene hatt mange forsjellige tunere fra canal digital og viasat . med og uten pvr .
    fikk satt opp 1910 med hdmi i går og syntes den var kjapperen en jeg hadde forventet etter å ha lest litt i denne tråden . må si at jeg er fornøyd så langt .
    venter på pvr 1960 og håper den også fungerer som den skal . har hatt mye problemer med viasat sin siste pvr og håper ikke jeg opplever det same med disse motorola tunerene ( støy og at hardisken må slettes for å fungere igjen )

virker som altibox har et bra produkt etter min mening . stort pluss at text tv funker over hdmi + on demand tjenesten

har et samsung le40f86 men sliter med å få kalibrert skjermen slik at bilde blir støyfritt og " god sort farge " kommer frem .
    Er det noen her inne same tv og altibox tuner som har noen gode tips på kalibrering . lurer også på å bestille med hd kanal pakken men er litt usikker på om dette er så mye bedre , at det er vært kr 399 i etablering + 99 kr mnd

mvh
    glenn

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenn kleppe
    hei !
    fikk fiber fra altibox i går :-D , og har gjennom årene hatt mange forsjellige tunere fra canal digital og viasat . med og uten pvr .
    fikk satt opp 1910 med hdmi i går og syntes den var kjapperen en jeg hadde forventet etter å ha lest litt i denne tråden . må si at jeg er fornøyd så langt .
    venter på pvr 1960 og håper den også fungerer som den skal . har hatt mye problemer med viasat sin siste pvr og håper ikke jeg opplever det same med disse motorola tunerene ( støy og at hardisken må slettes for å fungere igjen )

virker som altibox har et bra produkt etter min mening . stort pluss at text tv funker over hdmi + on demand tjenesten

har et samsung le40f86 men sliter med å få kalibrert skjermen slik at bilde blir støyfritt og " god sort farge " kommer frem .
    Er det noen her inne same tv og altibox tuner som har noen gode tips på kalibrering . lurer også på å bestille med hd kanal pakken men er litt usikker på om dette er så mye bedre , at det er vært kr 399 i etablering + 99 kr mnd

mvh
    glenn
    Jeg er også fornøyd og forstår ikke helt hva de syter og klager for. Mulig der varierer fra leverandør til leverandør hvordan Altibox pakken fungerer. Når det gjelder HD vil jeg sterkt anbefale dette, spesielt hvis du liker sport. Nå er jo de store begivendhetene som OL etc over, men det er forsatt en del sport som fremtrer på en helt ny måte i HD :-D .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny hjemmesentral og fjernkontroll.

Ser at det har kommet en ny hjemmesentral med innebygget WIFI. Er det ellers noe ny funksjonalitet i denne (bortsett fra den trådløse delen som jeg allikevel ikke trenger da jeg har N router)?

Har det kommet en ny fjernkontroll til dekoder og PVR? Og til de som har testet denne, er den bedre enn motorola sin?

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhemil
    Ser at det har kommet en ny hjemmesentral med innebygget WIFI. Er det ellers noe ny funksjonalitet i denne (bortsett fra den trådløse delen som jeg allikevel ikke trenger da jeg har N router)?
    I tillegg til wifi tror jeg denne er gigabit og ikke 100 Mbit som den gamle jeg har.

Noen som vet om/når vi med altibox får TVNorge HD?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mon tro om den innebyggede trådløse nettet også støtter IP-TV, og ikke bare internettdelen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

altibox og ny fjernkontroll

hei

jeg har den nye fjernkontrollen og den funker helt fin . kan programmeres til tv + div . er en tynn sak og knappene er veldig oversiktlige

mvh
    glenn

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser denne ut? Bilde? Er det verdt å oppgradere fra den lange tynne Motorola?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Syns denne er mye bedre enn den som kom med 1910. Gode knapper. Som dere ser er også fargeknappene plassert lenger oppe, noe som er mer brukervennlig.

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Er det noen som kan gi meg oppskriften på å endre/nullstille oppløsning i 1910?
    Har dessverre ikke bruksanvisningen og vil gjerne at Onkyoen skal oppskalere sd sendingene.

Mvh
    Kenneth

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta strømmen og trykk meny knappen når du plugger i igjen. Der finner du det du trenger.

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!!!!

Side 42 av 54 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •