Lyse nett og hdtv - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 54 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1066
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Foreslår at du tar kontakt direkte med Lyse, Nub, så får du svar.

Har du gammel 1910 så kan det forekomme inteferens med tv, men et ir-øye ordner det. På alle nye dekodere så skal dette været ordnet.
    Eller er det noe annet du prater om atledreier?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Hva med fjernkontrollproblematikken. Noen løsning i sikte her?
    Det kommer en ny fjernkontroll om ikke så altfor lenge. Det skal visst være bra saker.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PVR (husker ikke modellnavnet på denne), en av de første som kom her i området. De andre boksene har også hatt samme problem. Interferens i IR området, bekreftet av LYSE. Det er min Samsung LCD som gjør det, og gjør bruk av fjernkontrollen til en irriterende affære. Blir bedre når jeg bruker programmerbar fjernkontroll, men blir aldri bra, liksom. Kom en oppdatering til software for en stund siden som hjalp en del, men det er fremdeles irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Jeg har Lyse, Canal + (full pakke), en PVR (med HD) og en ren HD mottaker fra Lyse. Så det du sier høres rart ut.

/Øystein
    Når jeg skulle bestille canal+ hos lyse fikk jeg da til svar at:Lyse leverer ikke Canal+ til kunder med mer enn èn dekoder.Nå ser jeg at eksisterende canal+ kunder har flere dekoder med canal+.Hva driver lyse på med her.

Fikk forøvrig bestilt kanalen når jeg leverte den ekstra dekoderen. Er det canal+ bestemmer som bestemmer her.:-x

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det er canal+ som bestemmer.. De har bestemt at de vil ha mer penger dersom kundene skal ha kanalen på flere dekodere. De regner vist med å komme til en enighet i slutten av sommeren.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaaland
    Når jeg skulle bestille canal+ hos lyse fikk jeg da til svar at:Lyse leverer ikke Canal+ til kunder med mer enn èn dekoder.Nå ser jeg at eksisterende canal+ kunder har flere dekoder med canal+.Hva driver lyse på med her.

Fikk forøvrig bestilt kanalen når jeg leverte den ekstra dekoderen. Er det canal+ bestemmer som bestemmer her.:-x

prøv å bestill en ekstra dekoder av lyse nå, ETTER at du leverte inn ekstra dekoder for å få lov til å bestille canal+...
    You will be surprised

At du sier eksisterende canal+ kunder har ekstra dekoder kan sikkert skyldes på at de har hatt canal+ en god stund, før lyse og canal+ begynte å krangle?

Newcomer Blacksmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en restart idag, så dukket "SportN HD" opp i kanallista mi. Og dette uten at jeg abonerer på HD pakka. Har viasat gull pakken. Jeg har altibox levert via EB

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja dukket opp både sportN HD og SVT HD ;-)
    har hd pakka !!! Men som med HD Dicovery har jeg ikke lyd på SportN HD via HDMI :-(

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Same same, SportN HD her au!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre som ikke får tv signal nå? Får opp portalen, har internett og slikt, men alle kanalene er svarte.... Har rebootet mange ganger, både PVR og selve 'sentralen'.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Det er vel på tide at lyse snart får fikset lydproblemet på discovery hd, og nå også sportenHD.
    En annen ting er hvorfor ikke lyse har en programguide på hd-kanalene?
    Kanaler uten programguide er nærmest ubukelige, ikke er det mulig å få et skikkelig svar fra lyse heller.
    Kanskje de burde konsentrere seg mer om kundebehandling, og litt mindre om andre ting, som feks. fotballretigheter.:evil:

Newcomer Flow sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny fjernkontroll

Sitat Opprinnelig postet av brultmix
    Det kommer en ny fjernkontroll om ikke så altfor lenge. Det skal visst være bra saker.
    Det ER bra saker, fantaskisk design, bedre rekkevidde. Og har mulighet for å styre DVD, TV og forsterker i tillegg til dekoder. Gled dere! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flow
    Det ER bra saker, fantaskisk design, bedre rekkevidde. Og har mulighet for å styre DVD, TV og forsterker i tillegg til dekoder. Gled dere! :-D
    Når fikk du den? Får alle den automatisk, eller må vi gjøre noe aktivt?

Morten

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onkel kåre
    Det er vel på tide at lyse snart får fikset lydproblemet på discovery hd, og nå også sportenHD.
    En annen ting er hvorfor ikke lyse har en programguide på hd-kanalene?
    Kanaler uten programguide er nærmest ubukelige, ikke er det mulig å få et skikkelig svar fra lyse heller.
    Kanskje de burde konsentrere seg mer om kundebehandling, og litt mindre om andre ting, som feks. fotballretigheter.:evil:
    Hva slags lydproblem ? Kan ikke si jeg har problem med noen av de. Discovery kjører Dolby 5.1 lyd men glemte å sjekke SportenHD om det var stereo eller Dolby.

Når det gjelder den manglende programinfoen på HD kanaler er jeg enig.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er det nå mulig og bestille Canal+ med flere dekodere. Det koster 299,- for Canal+ Total hvis en binder seg for 12 mnd. Etter det 349,-

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Hadde jeg trykka refresh, hadde jeg allerede fått svaret...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når kommer denne nye fjernkontrollen da ?

kan du legge ut et bilde av den ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ingeniør'n]Hva slags lydproblem ? Kan ikke si jeg har problem med noen av de. Discovery kjører Dolby 5.1 lyd men glemte å sjekke SportenHD om det var stereo eller Dolby.

Du får sansynligvis lyden optisk, og ikke gjennom hdmi-utgangen.
    Det skal da ikke være nødvendig å måtte kjøpe en reciver for å få lyd på kanalene som en abonnerer på. Det var tross alt lyd på discovery hd noen måneder ifjor høst, før det kom en oppdatering og fjernet den både på discovery og voomHD. (Nå er lyden tilbake på voomHD, men det er jo en helt håpløs kanal).

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=onkel kåre]
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hva slags lydproblem ? Kan ikke si jeg har problem med noen av de. Discovery kjører Dolby 5.1 lyd men glemte å sjekke SportenHD om det var stereo eller Dolby.

Du får sansynligvis lyden optisk, og ikke gjennom hdmi-utgangen.
    Det skal da ikke være nødvendig å måtte kjøpe en reciver for å få lyd på kanalene som en abonnerer på. Det var tross alt lyd på discovery hd noen måneder ifjor høst, før det kom en oppdatering og fjernet den både på discovery og voomHD. (Nå er lyden tilbake på voomHD, men det er jo en helt håpløs kanal).
    Helt rett det Onkel Kåre!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelige greier. Har vært uten lyd på Discovery HD og installerte derfor toslink mellom PVR 1960 og Yamaha RX-V1800.

Når jeg skifter kanal til D-HD kommer bildet, men lyden kommer fortsatt ikke. Jeg kan se på displayet at det blinker og at de optiske signalene blir mottatt, men det ser ut som om signalet er "ustabilt". Men når jeg skrur av og på dekoderen (fra fjernkontrollen), kommer lyden. Lyden kommer også dersom jeg trykker meny knappen på fjernkontrollen til receiveren (!?). Jeg må altså switche av/på på dekoderen eller på meny knappen på receiveren for å få lyd etter å ha valgt D-HD kanalen.

Noen forslag til hva som kan gjøres, evt. innstillinger som må endres?

Side 41 av 54 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •