Lyse nett og hdtv - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 54 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1066
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    SportN borte? Merkelig. Jeg sitter her og ser på kanalen just nuh!

"aktuelle kandidater til gull i Torino-OL"

:???:

DrE

(Stangeland, Sandnes)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig, har du fått CNN? Denne skulle være ny fra 3 Januar. Jeg har den pluss TCM, GOD Channel! pluss noen andre inkjevetta kanaler.

Jeg har hatt 2 telefoner til Lyse Help Desk der de påstår at SportN (Viasatsport 1) ikke er med i pakketilbudet. Dette stemmer også med infoen på Lyse.net. Kan det være at du ikke er blitt oppgradert eller skal man heller si nedgradert.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig at jeg ikke har blitt opp/ned-gradert enda. Har ikke CNN heller, så da er det nok det som er problemet.

Tok strømmen på kreatel-boksen nå, for å se om den laster ned noe ny portal...

tiden går....
    bla bla bla
    Laster portal...

SportN er der enda, men ingen CNN. Jeg bor nok sikkert "litt ut i oppgraderingskøen".

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være at du må inn på kanallisten og legge inn de nye kanalene manuelt, jeg måtte gjøre det.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nope, sjekket den i dag, så jeg har ikke fått noen nye inn.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hvard
    Takk for svaret Stølen, har ikke fått tid til å gjøre noe med det ennå men jeg snakket med Lyse kundeservice (Ketil? ) senest idag og vil bytte den ene mine to dekodere til en nyere type pga lydproblemer, det som var veldig interessant var at jeg muligens skulle få prøve den nye typen med HDMI utgang og HD støtte. I følge han jeg pratet med så var det ikke lenge før disse blir sendt ut til brukerne. På spørsmål om det var snakk om før sommeren så var svaret at det kommer mye før! innen januar da? tja muligens var svaret.
    Dekoder med HDMI utgang? Hmm må ringe lyse imorgen. Høres lovende ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av harol
    Dekoder med HDMI utgang? Hmm må ringe lyse imorgen. Høres lovende ut.
    Jeg tror det er viktig at dere sjekker hva Lyse vil tilby av kanaler i HD. Dersom det bare er HD1 og HD2 så synes jeg det er tynt. HD2 er lagt ut på 23.5 grader øst og jeg må få stillt inn et av hodene på parabolen så kan jeg sjekke hva den kanalen har å by på. De foreløpige sendingene er de samme hele tiden.men detr lysner nok. Kvaliteten er nydelig. Skal dere satse på et relativt stort utbud av kanaler for fremtiden, så tror jeg nok at jeg hadde satset på parabol. Det kommer ihvertfall først.Jeg skal holde dere orientert.
    VI VENTER I SPENNING!
    Stølen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med Stølen. Selv om LYSE ganske sikkert kommer til å ligge langt fremme når det gjelder å tilby HD på kabel, kan man alltid få mer ved å benytte parabol.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FYI:
    1. Kreatel K1910 vil ha yv12 component og HDMI som utgang i en singlechip løsning til våren.
    Amino er på vei med sin nye box også..
    2. Alle typer IPTV nett bruker IGMP v2/v3 som grunnprinsipp i distribusjonen av alle SPTS'er (single program transport stream)
    3. Med tiden vil alle IPTV nett encrypte sine SPTS strømmer med systemer som f.eks NDS, Latens, widevine, conax-ip osv.. Det vil si at dere vil kunne joine transportstrømmen men ikke se på selve ES (elementær strøms nivå)
    4. Grunnen til at ikke HDTV er helt ute ennå er at det ikke finnes no mpeg4 part10 matriale i scandinavia og det er for dyrt å ha hybrid boxer
    5. IPTV er 3rd generasjon "kabel-tv", der man har en bidireksjonal kommunikasjon mellom portalens middleware og STB som muligjør et utall av muligheter!

skofus

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svært god info skofus. Da vet vi hvordan ståa er

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er strålende fornøyd med Lyse, men skulle gjerne hatt mulighet til å sett på Lyse i kinoen også og da trenger jeg HDMI utgang ettersom jeg ikke har plass til komponent kabel i røret jeg la opp til prosjektoren (dårlig planlegging JA).

Hadde parabol en gang, men er mye lettere med Lyse når jeg har lagt opp nettverk i hele huset og trenger 3 dekodere i huset.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hoho ringte Lyse kundeservice....hadde ikke hørt om den nye dekoderen med HDMI (visste heller ikke hva det var) og bablet om at det var opp til teleselskapene bla bla bla.......

Jaja får bare ha litt tålmodighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Er strålende fornøyd med Lyse, men skulle gjerne hatt mulighet til å sett på Lyse i kinoen også og da trenger jeg HDMI utgang ettersom jeg ikke har plass til komponent kabel i røret jeg la opp til prosjektoren (dårlig planlegging JA).

Hadde parabol en gang, men er mye lettere med Lyse når jeg har lagt opp nettverk i hele huset og trenger 3 dekodere i huset.
    Har jeg forstått deg rett så har du HDMI/DVI inngang i prosjektoren? Det du sier du mangler er en en kabeltuner med HDMI ut? Det er vel på det rene at Lyseboksen inneholder HDMI/DVI dersom de skal sende HD.Jeg vet at du ikke trenger HDMI med HDCP for å vise HD1.Min QualityTV tuner gir HD1 på komponent, så lenge det varer.Når det gjelder CmoreHD fra CD(Canal Digital) så vil det kun være snakk om ut på HDMI/DVI.Det betyr at Lyse kan gi dere HD1/2 på komponent,men det vil ikke bli vist CD sine fremtidige HD kanaler på Lyse, uten at det går ut fra HDMI med HDCP.Hvilken prosjektor har du forresten? Hva har du tenkt å gjøre når du vil ha flere HD kilder opp i prosjektoren?
    Stølen

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere DVI eller HDMI kan man få via f.eks denon 3806 og i løpet av året sikkert på et uttall forsterkere ettersom det blir mere populært (tipper hdmi switching temmelig fort blir standard i alle receiver-prisklasser)

Ellers er det jo f.eks Geffens switcher,extron eller Kramer Tools som alle har alternativer.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyse har ingen HDMI bokser på nåværende tidspunkt. Mpeg4 dekodere fra Kreatel kommer sikkert ikke før i 2. kvartal.

Ang SportN. Viasat har sagt at denne kanalen kun skal inngå i Viasat Gull pakken. Latterlige greier, men sport betyr penger i kassa for Viahat! De som fortsatt har denne kanalen har bindingstid på gammelt abonnement.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Har jeg forstått deg rett så har du HDMI/DVI inngang i prosjektoren? Det du sier du mangler er en en kabeltuner med HDMI ut? Det er vel på det rene at Lyseboksen inneholder HDMI/DVI dersom de skal sende HD.Jeg vet at du ikke trenger HDMI med HDCP for å vise HD1.Min QualityTV tuner gir HD1 på komponent, så lenge det varer.Når det gjelder CmoreHD fra CD(Canal Digital) så vil det kun være snakk om ut på HDMI/DVI.Det betyr at Lyse kan gi dere HD1/2 på komponent,men det vil ikke bli vist CD sine fremtidige HD kanaler på Lyse, uten at det går ut fra HDMI med HDCP.Hvilken prosjektor har du forresten? Hva har du tenkt å gjøre når du vil ha flere HD kilder opp i prosjektoren?
    Stølen
    Som Dr. Erling sier kommer det flere og flere receivere med oppskaleringsmuligheter (både fra analog og digitalt) via HDMI. Både Denon og Yamaha har det nå. I tillegg har jeg snust litt på Gefen sin switch, men har funnet ut jeg heller venter litt og bruker penger på ny receiver. Denon 4306 frister ikke så rent lite (3xhdmi inn/1 ut, ethernet tilgang, Audyssey MultEQ™ XT rom Eq. +++++)

Jeg har en Epson TW600 prosjektor i hjemmekinoen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Som Dr. Erling sier kommer det flere og flere receivere med oppskaleringsmuligheter (både fra analog og digitalt) via HDMI. Både Denon og Yamaha har det nå. I tillegg har jeg snust litt på Gefen sin switch, men har funnet ut jeg heller venter litt og bruker penger på ny receiver. Denon 4306 frister ikke så rent lite (3xhdmi inn/1 ut, ethernet tilgang, Audyssey MultEQ™ XT rom Eq. +++++)

Jeg har en Epson TW600 prosjektor i hjemmekinoen.
    Jeg ser også veldig positivt på receivere med HDMI/in og ut.Jeg ser i tillegg at flere vil komme med scalerbrikke fra Faroudja og andre,dette er veldig intressant.Jeg har en Faroudja NRS og bruker også en Gefen 4x1 og det funker flott. Ikke noe tap i boxen.Lykke til!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FYI2:
    Kreatel k1550 boxen baserer seg på en ATI Xilleon 220 med innebygd SD-> HD scaler og deinterlacer
    Kreatel K1910 blir nok en singlechipløsning.. time will show.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny kreatel 1900 er releaset

Kreatel har annonsert den nye 1900 boksen med mpeg4 og mpeg 2 dekoding , se News release
    Ser også at Motorola er i ferd med å kjøpe opp Kreatel. Motorola

Det blir spennende å se hva tilbudet fra Lyse blir.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min lokale leverandør har fått inn 5 stk. 1550. Jeg skal ha den ene, men han visste ikke når HD sendingene blir tilgjengelig.

Scarten på 1510 er jo byttet ut med komponent på 1550. Er det noen som vet om det er noen annen forskjell på disse to?

Side 4 av 54 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •