Lyse nett og hdtv - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 54 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 1066
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mener at det sendes HD ut i 1080i fra Lyse.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Noen som vet hva lyse HD boksen sender ut på HD kanalene sine, 720p eller 1080i?? Vet man kan velge det en av de to i menyen men det er en del av spørsmålet, hvilken bør jeg velge!? Sender de 1080i og jeg setter den til 720p så må jo reciveren og PJ (TW2000 1080p) gjøre dobbel jobb!!? Og motsatt....
    Tidliger er det noen som har sagt at de syns det ble best med 720p, men kansje de har 720p PJ/TV (HD-ready)!!!???

De sender mest sansynlig med 720p

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva lyse HD boksen sender ut på HD kanalene sine, 720p eller 1080i??
    Tror de sender ut 1080i, all reklame for hd i hd kanalene sammenligner også 1080i mot 576i. Bruker selv 1080i på en 1080p LCD, kan ikke klage på bildet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva lyse HD boksen sender ut på HD kanalene sine, 720p eller 1080i?? Vet man kan velge det en av de to i menyen men det er en del av spørsmålet, hvilken bør jeg velge!? Sender de 1080i og jeg setter den til 720p så må jo reciveren og PJ (TW2000 1080p) gjøre dobbel jobb!!? Og motsatt....
    Tidliger er det noen som har sagt at de syns det ble best med 720p, men kansje de har 720p PJ/TV (HD-ready)!!!???
    Lyse sender videre det som kanalen sender. I tillegg vil boksen du har i stue foreta en tilpassning ut fra det du har valgt som output.

Sender kanalen opprinnelig i 1080i, og du har satt boksen til 1080i, får du signalet rett gjennom. Har du satt boksen til 720p, vil denne konvertere 1080i til 720p og sende det videre til din TV. Tilsvarende for 720p.

I tillegg vil boksen oppskalere vanlige 576i (std PAL) til det du har satt som output på boksen (720p eller 1080i).

Nå kan jeg ikke svare for alle kanalene i Lyse sin HD satsning siden jeg bare har en av dem, men CD sin Film+HD sender i 1080i.

/Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    I følge teknofil.no er det både Eurosport HD og Canal+ Sport HD

HD med Altibox - teknofil.no

Cyberdog
    Hvis du leser artikkelen så står det at Canal+ Sport HD IKKE blir tilgjengelig.
    Canal Digital har eksklusive rettigheter på den kanalen, så den får vi nok ikke med det første :???:

Blir vel et løft med Eurosport HD og SVT HD, i allefall om man sammenligner med eksisterende kanaler.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2mas
    Hvis du leser artikkelen så står det at Canal+ Sport HD IKKE blir tilgjengelig.
    Canal Digital har eksklusive rettigheter på den kanalen, så den får vi nok ikke med det første :???:

Blir vel et løft med Eurosport HD og SVT HD, i allefall om man sammenligner med eksisterende kanaler.

De har redigert artikkelen etter at jeg la til linken. Det sto i artikkelen at C+ Sport kom til å bli tilgjengelig i sommer, fra juni sto det såvidt jeg husker. Get skal jo få kanalen så Canal + har nok endret litt praksis.

C

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har redigert artikkelen etter at jeg la til linken. Det sto i artikkelen at C+ Sport kom til å bli tilgjengelig i sommer, fra juni sto det såvidt jeg husker. Get skal jo få kanalen så Canal + har nok endret litt praksis.
    Det er dessverre riktig at C+ Sport HD har blitt fjernet fra lisrten.
    Når det gjelder GET, så har de Canal + Sport HD allerede, så argumentet med eksklusive rettigheter holder kanskje ikke vann..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etablering

Etableringen senkes til 399,- fra 1. juni.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

canal + sport hd

snakket med bkk som leverer altiboks .
    de bekrefter at canal + sport hd kommer i juni

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenn kleppe
    snakket med bkk som leverer altiboks .
    de bekrefter at canal + sport hd kommer i juni
    Det stemmer nok ikke. Ring Lyse kundeservice heller.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brultmix
    Det stemmer nok ikke. Ring Lyse kundeservice heller.

De har nok lest teknofil artikkelen de også

C

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har lagt merke til at kvaliteten på sendingene plutselig har blitt mye dårligere. Spesielt merkbart er dette på NRK som tidligere har vært svært bra, men nå er forferdelig dårlig. Nærmest dårlig mpeg-kvalitet. Noen har tydeligvis skrudd ned bitfrekvensen. (NTE-bredbånd)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eurosport HD kommer 25.05, stemmer ikke det? Er det noen andre HD kanaler man vet konkret når kommer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, den kommer 25 mai. SVT HD nærmere sommern. Så ryker Luxe ut etterhvert også. Luxe, Voom og Silver er jo bare fyll kanaler, med mindre man er spesielt interessert uansett.

Bittert å ikke ha muligheten til å få Sport HD. :-? Rart dette med ekslusive rettigheter blir brukt som et arguement av lyse da.

HD tilbudet generelt er stusselig.

Satt og stussa litt på kvaliteten på NRK her om dagen selv, men da er det kanskje ikke bare meg og øynene mine? Syntes det varierer litt, alt ettersom hva de sender..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brultmix
    Etableringen senkes til 399,- fra 1. juni.
    Det var på tide. Synes også at det er helt tullete at de forsatt har eget HD abb når f.esk CD har lagt det inn i en pakke med andre kanaler.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2mas
    Satt og stussa litt på kvaliteten på NRK her om dagen selv, men da er det kanskje ikke bare meg og øynene mine? Syntes det varierer litt, alt ettersom hva de sender..
    Ser imidlertid ut til å ha kommet seg igjen nå.

Hvis ikke C+ Sport HD kommer skifter jeg til viasat. Synes det er svært lite nytt som sendes på C+ Film HD, og kan ikke huske sist jeg så en film der. Er vel måten å få sport på også det sikkert... at alle dropper C+ abb.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke C+ Sport HD kommer skifter jeg til viasat. Synes det er svært lite nytt som sendes på C+ Film HD, og kan ikke huske sist jeg så en film der. Er vel måten å få sport på også det sikkert... at alle dropper C+ abb.
    Ditto !! Jeg er egentlig drittlei av LYSE, som ikke later til å bry seg så veldig mye om kundene.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter både med Lyse dekoder og parabol i tillegg kun for å få C+ Sport HD. Tror jeg kommer til å si opp hos Lyse og få en ekstra dekoder til parabolen. Utrolig irriterende å ikke kunne få inn denne kanalen:?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Sitter både med Lyse dekoder og parabol i tillegg kun for å få C+ Sport HD. Tror jeg kommer til å si opp hos Lyse og få en ekstra dekoder til parabolen. Utrolig irriterende å ikke kunne få inn denne kanalen:?
    Hva er det som er så gjevt med C+ Sport HD ? Kjenner den ikke men hvis det er fotball så kan jeg spare meg den utgiften :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som er så gjevt med C+ Sport HD ? Kjenner den ikke men hvis det er fotball så kan jeg spare meg den utgiften .
    Mange av premier league kampene i HD kvalitet...

Side 35 av 54 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •