Lyse nett og hdtv - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 54 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1066
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HJS
    Noen som aner når Lyse/NTE åpner HD-kanalene for alle uten å ta seg ekstra betalt? Canal pluss åpner vel 1. mai, etter hva jeg hører...
    Jeg kontaktet NTE for høre med de ang. HD tilbudet til de og de visste ingeting om det flere kanaler i nærmeste framtid. Jeg tenkte da spesielt på eurosport HD som starter opp i slutten av mai.. Så jeg har sagt opp tv pakken fra NTE og har bestillt fra CD hvor alle HD kanalene blir inkludert, abonnementet til de øker de med ca 25.- Hvis jeg ser bort ifra engangsbeløpene for dekoderne så blir pakken fra CD billigere enn tilsvarende fra Lyse/NTE + 6 flere HD kanaler..

Det var lang leveringstid på dekoder hos de så det passet bra da det er 2 mnd oppsigelsetid hos Lyse/NTE

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som aner når Lyse/NTE åpner HD-kanalene for alle uten å ta seg ekstra betalt? Canal pluss åpner vel 1. mai, etter hva jeg hører...

Hvor har du hørt dette fra da? trodde tv selskapene var ute etter å melke oss forbrukere mest mulig for penger jeg, men dette hadde jo vært gledelig dersom de hadde åpnet for det.

Hd er veldig dårlig utbredt, åpner de for kanalene og får litt bedre HD tilbud, regner jeg med at flere går til anskaffelse av HD mottakere.

Newcomer HJS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital legger HD-kanalene Discovery, National Geographic, Eurosport, History, Woom og Silver inn i sin "family"-pakke fra 1. juni - dette har jeg fra CD.

Når det gjelder Lyse/NTE tar de fremdeles kr 890 i etablering, og kr 99 (!!!!!!!!) pr mnd for å gi tilgang til 3 av disse HD-kanalene (Disc, NatGeo, Silver). Dette finner jeg passe meningsløst. En ting er jo å ta betalt for filmkanaler, men "gratiskanalene" Discovery, Silver og National Geographig???

En mer forståelig markedsstrategi hadde vært å distribuere sendinger i HD gratis i begynnelsen, og ta seg betalt når folk blir "avhengige" av HD.

Og BTW - Lyse/NTE klarer fremdeles ikke å sende 5.1-lyd på VOD. Dette er passe svakt....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Hvor har du hørt dette fra da? trodde tv selskapene var ute etter å melke oss forbrukere mest mulig for penger jeg, men dette hadde jo vært gledelig dersom de hadde åpnet for det.

Hd er veldig dårlig utbredt, åpner de for kanalene og får litt bedre HD tilbud, regner jeg med at flere går til anskaffelse av HD mottakere.
    Fra CD sine sider...

1. juni lanserer vi Norges desidert beste HD-tilbud ved å legge flere HD-kanaler inn i våre programpakker.

HD-kanaler i Family, CANAL+ Total og Entertain
    Alle kunder med Family eller Entertain vil fra 1. juni få en rekke HD-kanaler inkludert; Discovery Channel HD, National Geographic Channel HD, Voom HD, Silver HD, History Channel HD og Eurosport HD. Canal+ og Entertainkunder får i tillegg både CANAL+ Film HD og CANAL+ Sport HD fra samme dato.

UEFA EURO 2008™ i HD
    Canal Digital har de norske HD-rettighetene til sommerens fotball-EM og Family og Entertainkunder får dette fotballhøydepunktet inkludert! Første kamp spilles 7. juni og du kan følge alle 31 kampene i HD-kvalitet* helt frem til EM-finalen 29. juni.

Beijing OL på Eurosport HD
    Eurosport HD lanseres 25. mai og på kanalen kan du blant annet følge Beijing OL i HD som går av stabelen i august. Den første sendingen i HD vil bli French Open, tennisturneringen som sendes LIVE* på Eurosport fra 25. mai til 8. juni.

Newcomer HJS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sendt en mail til markedssjefen i NTE Bredbånd, og påpekt at det er på tide å gjøre noe i forhold til en skikkelig HD-satsning. Det innebærer etter mitt syn at HD-kanalene så fort som mulig inkluderes i basispakken for oss med HD-dekoder, uten ytterligere kostnad.

Jeg oppfordrer alle kunder hos Lyse/NTE til å gjøre det samme for å presse gjennom en løsning som er like bra som hos Canal Digital!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sendt en mail til markedssjefen i NTE Bredbånd, og påpekt at det er på tide å gjøre noe i forhold til en skikkelig HD-satsning. Det innebærer etter mitt syn at HD-kanalene så fort som mulig inkluderes i basispakken for oss med HD-dekoder, uten ytterligere kostnad.

Jeg oppfordrer alle kunder hos Lyse/NTE til å gjøre det samme for å presse gjennom en løsning som er like bra som hos Canal Digital!
    Da har Lier Fibernett/Altibox fått min klare melding om den saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørmål ang. tv2 sport.
    Jeg har bestilt tv2 sport pakken. Trudde denne kanalen skulle bestå av flere kanaler?.
    Er det ikke meningen at jeg skulle kunne ha muligheten til å velge mellom hvilken kamp jeg vil se?
    Noen som har tv2sport og kan fortelle meg hvordan dette fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge folk er villige til å betale 99.- for HD kalanene så kommer den prisen til å bestå. Det eneste Lyse forstår er at folk sier opp sitt abb.

Anbefaler alle som har lyd problemer eller andre kanal problemer å kreve pengene tilbake med henvisning til kjøpsloven og leveranse av produkt. Jeg har akkurat nå fått tilbake ettablering av HD, samt månedsbeløpet betalt fra Oktober 07.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrTiger
    Noen som har tv2sport og kan fortelle meg hvordan dette fungerer.
    Jeg går inn på portalen og tv2-programmer. Der får jeg velge kampene...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norx
    Jeg går inn på portalen og tv2-programmer. Der får jeg velge kampene...
    Dette er en elendig løsning. Man må gå gjennom portalen, bla seg gjennom en del menyer og vips etter 45 sek. får du riktig kanal. Mao. 45 sek får å bytte kanal og du kan ikke ta opp TV2 Sport kanalene heller. Jeg fikk høre fra kunderservice (Skagerak Fibernett) at det kunne være problemer å få opp de TV2 Sport kanalene hvis det var mange samtidig som skulle se Tippeligaen.

Håpløse greier. Jeg sa opp TV2 Sport etter to dager og bestilte fra CD istedenfor. Altibox løsningen her er elending ved at de ikke har avsatt alle TV2Sport kanalene utenom portalen, kun TV2 Sport1 (hovedkanalen) ligger som egen kanal. Når jeg ser Tippeligaen ønsker jeg å swoppe mellom kanalene og ta opp en annen. Lite gjennomtenkt spør du meg. :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også sagt opp hd-kanalene. Blir cd på meg også. Har faktisk til gode å ha snakket med noen som skryter av NTE. Spesielt kundeservicen mangler kunnskaper og interesse for å sette seg inn i eget produkt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok snart tilbake på parabol jeg også. Hadde det ikke vært for EM hadde jeg nok holdt ut litt lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mui27
    Dette er en elendig løsning. Man må gå gjennom portalen, bla seg gjennom en del menyer og vips etter 45 sek. får du riktig kanal. Mao. 45 sek får å bytte kanal og du kan ikke ta opp TV2 Sport kanalene heller. Jeg fikk høre fra kunderservice (Skagerak Fibernett) at det kunne være problemer å få opp de TV2 Sport kanalene hvis det var mange samtidig som skulle se Tippeligaen.

Håpløse greier. Jeg sa opp TV2 Sport etter to dager og bestilte fra CD istedenfor. Altibox løsningen her er elending ved at de ikke har avsatt alle TV2Sport kanalene utenom portalen, kun TV2 Sport1 (hovedkanalen) ligger som egen kanal. Når jeg ser Tippeligaen ønsker jeg å swoppe mellom kanalene og ta opp en annen. Lite gjennomtenkt spør du meg. :evil:
    Har spurt lyse om dette og fikk følgene svar:Tv2 sport er på portalen fordi dette er ønsket av Tv2.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra NTE Bredbånd angående forslag til forbedringer av Motorola PVR-1960

Her følger svarene jeg fikk fra NTE Bredbånd etter at jeg sendte dem en mail med mine erfaringer og forslag til forbedring av PVR-dekoderen (svarene står i hakeparentes):

Forslag til feilrettinger/forbedringer av Motorola PVR-1960:
    ------------------------------------------------------------
    - Mulighet for å starte direkte på en TV-kanal, altså at man slipper å gå innom Portalen hver bidige gang man skal se på TV.
    [Man kommer ikke inn på portalen dersom man lar være å sette dekoder i standby.]

- Starte på samme kanal som du slo av på.
    [Samme svar som ovenfor]

- Mulighet til å slette/formatere hele harddisken. Hvis disken nå går full, får man bare opp en feilmelding, og man må manuelt slette hvert enkelt program. Dette er både upraktisk og tidkrevende. Eventuelt kunne dekoderen automatisk overskrive de eldste opptakene.
    [Her skal det komme en oppdatering som gir nevnte utbedringer. Det med sletting/formatering av HDD samt mulighet til å slette gamle opptak er med i det vi ønsker å få lagt inn. Eksakt dato for dette er enda ikke klart]

- Hvis man slår av dekoderen mens den tar opp et program, stoppes opptaket et par sekunder før det starter igjen med et nytt filnavn. Dermed blir programmet splittet opp i flere filer, noe som er upraktisk. Dette burde det være mulig å rette på.
    [Dette skyldes at dekoder går i standby og starter om softwaren. Det er planlagt en ny oppdatering av software som ikke kjører en software omstart ved standby, men kun går direkte i standby. Planlagt lansering av denne er om ca 3 uker]

- Forbedre programguiden. Det burde vært mulig å programmere serieopptak, altså at den tar opp alle episoder av en serie. I tillegg burde det være en funksjon for å hoppe lengre fram i tid. Hvis man nå skal programmere et opptak neste dag, må man trykke på samme knappen kanskje 10-20 ganger for å komme til riktig tidspunkt.
    [Serieopptak står på listen over det som skal komme sannynligvis iløpet av høsten. Den ekstreme trykkingen kan unngås ved å bruke scroll knapper i GRID EPG der en hopper en side av gangen. (Scroll knappene er de som står til høyre og venster for rec knappen på fjernkontroll. En kan også bla raskere i kanaler ved bruk av scroll opp/ned som er knappene til høyre for piltastene]

- Spolefunksjonen burde støtte flere ulike hastigheter.
    [Kommer!]

- Under avspilling av opptak, burde det være mulig å hoppe fram og tilbake i ulike intervaller (ikke bare 5 min. som nå). Dette kan f.eks.
    implementeres ved at man bruker tall-knappene (som på KiSS DP-558.)
    [Kommer!]

- Teksttv-funksjonen er svært dårlig. På de fleste moderne TVer har tekst-tv flere hundre siders minne. Dette burde være en lett sak å få til på dekoderen også.
    [For så vidt enig. Teksttv har blitt aktualisert igjen med innføring av HDMI der det ikke er mulig å sende teletext over til via HDMI på samme måte som scart eller composite. Et alternativ for heftige teletext brukere er å benytte både HDMI og scart for å få fullt utbytte av teletext funksjonen i tv apparatet. Ellers så pusher vi leverandør for en forbedret teletext applikasjon i dekoderen.]

- Mulighet til å ta opp fra HD-kanaler. Både hos Canal Digital og Get kan man i dag gjøre dette.
    [Kommer som en software oppgradering til høsten]

Forslag til nye funksjoner/tjenester:
    -----------------------------------
    - Programmering av opptak via internett. Spilleren KiSS DP-558 har hatt dette i mange år. Dette er en svært nyttig tjeneste som jeg savner sterkt.
    [Kommer til høsten]

- HD-tilbudet bør økes betraktelig. På Avforum.no er dette et stadig tilbakevendende diskusjonstema, og spesielt nå som Canal Digital utvider sitt tilbud, bør Altibox følge etter. I dag betaler vi kr. 99,- i måneden for 4 HD-kanaler der minst 2 av dem bare er svada (Luxe og VOOM). Jeg kjenner flere som allerede har sagt opp HD-abonnementet pga.
    det dårlige utvalget.
    [Dette kommer også ganske snart. Tilbudet utvides nå ganske snart med 2 nye kanaler og flere vil følge på. Dette blir uten endring i prisen.]

- I sommer er det flere store idrettsbegivenheter, både fotball-EM og sommer-OL, som filmes i HD. Både Canal Digital og Viasat planlegger å sende i HD fra disse. Har Altibox noen tilsvarende planer?
    [Ja, en av de nye kanalene blir en sportskanal]

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Lys i tunnellen med andre ord...om enn ikke stort sterkere enn telys da :-/

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Ja, en av de nye kanalene blir en sportskanal]
    Dersom dette ikke er Canal + Sport HD kommer mitt HD abonnement til å bli sagt opp snart...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dersom dette ikke er Canal + Sport HD kommer mitt HD abonnement til å bli sagt opp snart...
    Det er det ikke. Eurosport HD er kanalen de sikter til.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Det er det ikke. Eurosport HD er kanalen de sikter til.

I følge teknofil.no er det både Eurosport HD og Canal+ Sport HD

HD med Altibox - teknofil.no

Cyberdog

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom begge disse kanalene blir inkludert, er det hvertfall en grunn til å beholde pakken

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva lyse HD boksen sender ut på HD kanalene sine, 720p eller 1080i?? Vet man kan velge det en av de to i menyen men det er en del av spørsmålet, hvilken bør jeg velge!? Sender de 1080i og jeg setter den til 720p så må jo reciveren og PJ (TW2000 1080p) gjøre dobbel jobb!!? Og motsatt....
    Tidliger er det noen som har sagt at de syns det ble best med 720p, men kansje de har 720p PJ/TV (HD-ready)!!!???

Side 34 av 54 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •