Lyse nett og hdtv - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 54 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 1066
    Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    PVR-tjenesten er nok ikke aktivert på ditt abonnement enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Ingen som har en link til en manual eller noe sånt? Har bestilt nå og skal hente den på mandag
    Brukerveiledning for opptaksdekoder finner du her:Viken Fibernett - Opptaksdekoder (PVR)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av myrdal
    Hei
    Har den nye 1960 PVR; funker utmerket, ogsa lyden.
    Prover til a finne ut korleis eg kan kjore ut signal til PC eller DVD optaker-brenner.
    Nar eg tilkobler til pc med usb kabel spor pc om drivers for EasySuite.
    Kan ikkje finde pa nettet.
    Hvem har erfaring med dette?
    Albert
    Dersom du har planer om opptak fra HD i dekoderen,så har jeg aldri hørt at det går an å tappe HD signalet ut av noen tuner eller dekoder jeg kjenner til?
    Jeg har flere HD boxer men kan ikke flytte signalet ut av noen av de.
    Nå snakker jeg ikke om harddisc,men hidef opptak.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til deg som vil spare noen kroner ved bytte til PVR:

Lyse sier de vil ta 499 i byttegebyr.
    Velg da selvsagt at du vil ha tileggsdekoder når du bestiller PVR.
    Så snart du har fått PVR tilleggsdekoder i huset så sier du opp din gamle og sender denne i retur.

Du kan ha den gamle i ca 12 måneder (kr 499/kr 39) før du går i 0 :-) Så jo raskere du er jo mer sparer du.

//Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal bare være å trykke rec ja, eller f.eks. pause. DVR tar deg til menyen hvor du kan se tidligere opptak.
    Dersom det ikke virker så er det noen som ikke har gjort jobben sin, da har de ikke lagt til PVR tjenesten hos deg. Uten at denne blir lagt til i systemet så fungerer PVR'en akkurat som en standard dekoder. Ring kundeservice!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norx
    Tips til deg som vil spare noen kroner ved bytte til PVR:

Lyse sier de vil ta 499 i byttegebyr.
    Velg da selvsagt at du vil ha tileggsdekoder når du bestiller PVR.
    Så snart du har fått PVR tilleggsdekoder i huset så sier du opp din gamle og sender denne i retur.

Du kan ha den gamle i ca 12 måneder (kr 499/kr 39) før du går i 0 :-) Så jo raskere du er jo mer sparer du.

//Rune
    Slapp å betale noe byttegebyr jeg (Finnås kraftlag)

Noen som vet hva man må betale foressten hvis man bytter inn den gamle boksen? kun 79,- eller kommer dette utenom dekoderleie?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Lyse PVR dekoder med lyd ut på SPDIF

Hei folkens.
    Jeg har oppdaget noe merkelig.
    Kan dere andre som har tilsvarende oppsett sjekke om dette er et problem for flere, eller om feilen ligger her hos meg?

Lyse's PVR dekoder er koblet opp med scart til TV og med optisk ut til surroundreceiver.

Om jeg slår av dekoderen ( power off på fjernkontrollen) men lar receiven stå på, så skjer følgende.

I det jeg slår av dekoderen blir det stille og mørkt.
    Men etter 30-40 sekunder kommer lyden på igjen.
    Lyden er fra den kanalen som sto på før dekoderen ble slått av.
    Bildet er borte, og dekoderen er mørk (LED'en som indikerer at dekoderen er på forblir mørk)

Om jeg slår på dekoderen igjen kommer bildet, som hører til lyden, på.
    Om jeg da slår dekoderen av igjen blir det ny "pause" på 30-40 sekunder før lyden på nytt kommer på.

Er det bare "min" dekoder som er besatt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nøyaktig samme problem med 1910 boksen. Etter å ha skrudd av går det ca 30 sek. før lyden er tilbake. Har også optisk kabel mellom boks om hjemmekinoreceiver.

En annen ting som irriterer er at lyden på HD kanalene ikke kan styres med lyden på boksen. Har jeg f.eks dempet lyd på en annen kanal og så switcher til f.eks. Discovery HD kommer lyden på fullt.

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg merket også dette på min 1910 med optisk lyd ut. Merkelig problem..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Serie opptak

Er det mulighet for serieopptak med pvr'n fra altibox? Kan ikke se at det er nevnt i de brukerveiledninger jeg har funnet. Er borte i perioder hvor jeg kunnet tenkt meg å ha muligheten for å ta opp programmer litt lengre frem i tid en uke og serier som går til faste tider. så dere som har boksen, går dette an å ta opp faste serier og ett program f.eks 3 uker fram i tid?

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, serieopptak er noe som kommer i en fremtidig softwareoppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klokke/display?

Hei...Takk for et brilliant forum.
    Min første posting gjelder Motorola VIP-1960 boksen jeg fikk på fredag.
    Foreløpig funker alt fint, men kan ikke se at det er noe display for kanalnummer/klokke på den. Kun et lite rødt/grønt lys når man slår på/av.
    Er det kanskje opp til leverandør av tv-tjenesten hva som ligger inne på boksen?
    Opptak til harddisk funker flott, men håper jo at de får inn mulighet for serieopptak snart.
    Ellers er jeg litt plaget av at lyd faller bort på A/V receiveren min (Kenwood KRF-V6200D), men det kan være en innstilling på selve receiveren. Skal forsøke å bytte fra tilkobling via SPDIF til TOSLINK.

D-V

Newcomer Blacksmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Motorola boks. Som jeg har skjønt så må man velge spdif som utgang, koble til med optisk/toslink og velge Engelsk som lydspråk for å få digital lyd. Har gjort alt dette, men på recieveren for jeg det kun opp som PCM. Hvordan kan jeg få vite at jeg får inn f. eks Dolby Digital/Dts osv?? Recieveren er Onkyo 605, og når jeg får den inn som dette, kan jeg velge utallige formater for lyd som f. eks PLII, Neo 6 ex, Mono, Stereo, All Ch Set.. Hva bør jeg velge??

En annen ting, noen flere som vet om problemet med fjernkontrollen og LCD tv'er?? Når jeg har på TV'en så mottar ikke boksen signaler fra fjernkontrollen, men straks jeg skrur den av, så klarer den det?!?!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette kan du endre med fargeinstillingene på TV'en faktisk. Forsøk å skru av baklys f.eks. Er flere som har blitt kvitt dette problemet helt, kun ved å stille på fargene på tv'en. I motsatt fall så er det visst mulig å få tak i en ekstern IR-mottaker til dekoderen..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Still ned rødfargen litt på Tven. Rødt lys er det som er nærmest infrarødt lys i frekvens og kan derfor forstyrre infrarøde signaler

Sitat Opprinnelig postet av Blacksmit
    Har Motorola boks. Som jeg har skjønt så må man velge spdif som utgang, koble til med optisk/toslink og velge Engelsk som lydspråk for å få digital lyd. Har gjort alt dette, men på recieveren for jeg det kun opp som PCM. Hvordan kan jeg få vite at jeg får inn f. eks Dolby Digital/Dts osv?? Recieveren er Onkyo 605, og når jeg får den inn som dette, kan jeg velge utallige formater for lyd som f. eks PLII, Neo 6 ex, Mono, Stereo, All Ch Set.. Hva bør jeg velge??

En annen ting, noen flere som vet om problemet med fjernkontrollen og LCD tv'er?? Når jeg har på TV'en så mottar ikke boksen signaler fra fjernkontrollen, men straks jeg skrur den av, så klarer den det?!?!

Newcomer Blacksmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arovik
    Still ned rødfargen litt på Tven. Rødt lys er det som er nærmest infrarødt lys i frekvens og kan derfor forstyrre infrarøde signaler
    Takk.. Men hva med lyd spørsmålet?? Får man alltid inn som PCM fra boksen?? Hvordan kan man se om hvilket format lyden er i på kanalen/programmet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk grabbet til meg en 1960 i dag, Har ikke Tv tjenester, Jeg jekket opp boxen, 8 skruer på denne, så fant jeg en Western digital disk på 160Gb Sata kabel.. er ikke sikker på om det er sata 2 eller ikke, Denne boxen har ikke vært i bruk før, så jeg tenkte det kunne være artig å se hva som lå på disken, men bios så ikke disken, så jeg stappet den tilbake, Men det må da være en eller annen måte å komme seg inn i boxen, å titte på instillinger og kunne justere no greier. Har testet Nmod men det ser ingen vei in.. Men det mååååå da være mulig å "hacke" denna boxen. Hjemme i Drammen der hvor Eb ruler fiber nettet i gata sender de ikke ut Cpl4 Hjemmesentral med 2 antenner A.K.A Telsy libress. om de har begynt med det nå aner jeg ikke.. Håper at de gjør det snart.. monterer mye hs'er og stb'er. Noen har vært uheldige at remoten ikke funker pga et eller annet støy som gjør at Stb'en ikke reagerer, men det er en løsning på det. Det er kommet ut en usb ir dongle som kan kobles til Usb porten bakpå burken, så her er det altså Gnd og +5V som man kan hente ut for å lade mobil eller andre morsom heter. Hadde vært morsomt å kunne forandre bakgruns bildet på stb'en, husker jeg gjorde det på en Humax en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontroll fix

Ett triks som jeg har brukt på begge de 2 sorte fjernkontrollene mine er å legge noe skum/papir under batteriluka på fjernkontrollen.

Det virker som om batteriene ikke alltid gir nok spenning/strøm ut dersom batteriene blir slått litt skjeive. Skumbiten holder dem på plass.
    Holder man ett videokamera og lyser med fjernkontrollen så vil man se at lyset er minimalt svakere når batteriene er litt "skjeive"...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av parrafin
    Fikk grabbet til meg en 1960 i dag, Har ikke Tv tjenester, Jeg jekket opp boxen, 8 skruer på denne, så fant jeg en Western digital disk på 160Gb Sata kabel.. er ikke sikker på om det er sata 2 eller ikke, Denne boxen har ikke vært i bruk før, så jeg tenkte det kunne være artig å se hva som lå på disken, men bios så ikke disken, så jeg stappet den tilbake, Men det må da være en eller annen måte å komme seg inn i boxen, å titte på instillinger og kunne justere no greier. Har testet Nmod men det ser ingen vei in.. Men det mååååå da være mulig å "hacke" denna boxen. Hjemme i Drammen der hvor Eb ruler fiber nettet i gata sender de ikke ut Cpl4 Hjemmesentral med 2 antenner A.K.A Telsy libress. om de har begynt med det nå aner jeg ikke.. Håper at de gjør det snart.. monterer mye hs'er og stb'er. Noen har vært uheldige at remoten ikke funker pga et eller annet støy som gjør at Stb'en ikke reagerer, men det er en løsning på det. Det er kommet ut en usb ir dongle som kan kobles til Usb porten bakpå burken, så her er det altså Gnd og +5V som man kan hente ut for å lade mobil eller andre morsom heter. Hadde vært morsomt å kunne forandre bakgruns bildet på stb'en, husker jeg gjorde det på en Humax en gang.

det ligger nok ikke noe på disken du, den er kun til opptak og er vel tom når man får den, regner med at det er en Linux partisjon på den, så da vil det nytte dårlig å kople den opp mot en windows pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil nok ikke få forandret mye ved å komme inn på den disken nei, programvaren lastes ned på nytt for hver gang du tar strømmen på dekoderen..

Side 31 av 54 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •